FAQ Walt Disney World.

Alle algemene informatie over het WDW Resort
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

stitchie schreefCOLONHeeys medeforummers

Is het gebruikelijk om obers via de creditcard fooi te geven of contant, ik vroeg me dit af omdat ik weet dat je de housekeeping wel contant betaald.

Groetjes stitchie
Ook met credit kaart kan je fooi geven. Je kiest op toestel zelf bedrag

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

calimero schreefCOLON
Laura schreefCOLONWeet iemand of je ook handdoeken van het hotel mee kan nemen naar de waterparken?
Ik weet wel dat het hotel zwembad handdoeken heeft, en vorige keer hebben wij onze eigen handdoek meegenomen van thuis. Maar dat neemt aardig wat bagage ruimte in.
Je kan ze van het hotelzwembad mee nemen maar je kan ook voor weinig geld ter plaatste handdoeken huren.
Ter plekke bedoel je bij de waterparken? Dat zou super zijn! Misschien dat we daarna naar Disney Springs gaan, hoeven we ook geen handdoeken mee te slepen.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Laura schreefCOLON
calimero schreefCOLON
Laura schreefCOLONWeet iemand of je ook handdoeken van het hotel mee kan nemen naar de waterparken?
Ik weet wel dat het hotel zwembad handdoeken heeft, en vorige keer hebben wij onze eigen handdoek meegenomen van thuis. Maar dat neemt aardig wat bagage ruimte in.
Je kan ze van het hotelzwembad mee nemen maar je kan ook voor weinig geld ter plaatste handdoeken huren.
Ter plekke bedoel je bij de waterparken? Dat zou super zijn! Misschien dat we daarna naar Disney Springs gaan, hoeven we ook geen handdoeken mee te slepen.

Ja bij de winkel die bij ingang van Blizzard beach zit en winkel Typhoon lagoon die is bij de kleedkamers. Dacht 2 dollar maar weet niet zeker. 1 x niet hoeven te betalen toen ze magic band zagen en 1 x wel maar kregen we na giga hoosbui van dik 1 nieuwe zo mee. Alles dreef toen in park incl de bezoekers buiten de zwembaden.....
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Dankjewel Calimero! Scheelt weer bagage meenemen :D
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
timheidi
Member
Member
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2017, 09:37

Ik ben aan het kijken om volgend jaar einde november, begin december twee weken naar WDW te gaan met man en kind. De dochter is tegen dan 5 jaar. Ze is behoorlijk groot voor haar leeftijd en gaat dus bijna overal in mogen, en ze durft ook veel, in DLP heeft ze nergens bang in. Heeft iemand de reis al eens gemaakt met zo'n jong kind ? Ik zou nu gaan omdat we dan nog buiten seizoen kunnen gaan, later zit je altijd vast aan de vakanties.

Ik vraag me af of het niet te overweldigend gaat zijn voor haar en of het tijdsverschil doenbaar is voor haar.

Volgens de druktekalenders is die periode erg rustig in de parken, dus dat zou ideaal zijn.

Ik las dat animal kingdom lodge en wilderness lodge worden aangeraden voor een eerste bezoek (polynesian ook, maar die valt buiten budget). Iemand daar ervaring mee ? Huur je best een auto om de verplaatsingen naar de parken te maken of valt het bus/bootvervoer wel mee ? Of tips voor andere hotels ?
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Het vervoer in wdw is goed geregeld, je kan zonder auto alles doen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Sprinkles
Member
Member
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2016, 11:01

Kan me alleen maar aansluiten bij Prins Adam. Zonder enige problemen gebruik gemaakt van bussen, boten en monorail. Nooit langer dan 10 minuten hoeven wachten vanaf het hotel. Terug is soms iets minder fijn omdat je dan moe bent en eigenlijk zo snel mogelijk terug naar je hotel wilt. En als je dan net de bus niet in kan omdat hij vol zit is dan is dat wel even een bummer. Maar over het algemeen geef ik het gratis vervoer een dikke 8.
Gebruikers-avatar
**Anja**
Member
Member
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2016, 19:13

Inderdaad geen moeite gaan doen om een auto te huren als je on property verblijft, wat de anderen al zeggen hierboven, het vervoer in Disney is prima!
Als je het budget hebt voor Animal Kingdom, zeker doen! Prachtig resort, en je hebt daar natuurlijk de dieren rondlopen.

Hoe je met tijdsverschil omgaat is denk ik voor iedereen verschillend, maar persoonlijk heb ik er meer last van wanneer ik terug ben in Nederland, dan wanneer ik in de States aankom. Plan voor de zekerheid de dag na aankomst niet al te vol, ga ergens lekker ontbijten, en blijf ofwel op je resort, of je gaat resorthoppen (wat wij hebben gedaan) en andere hotels bekijken..
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

timheidi schreefCOLON Huur je best een auto om de verplaatsingen naar de parken te maken of valt het bus/bootvervoer wel mee ? Of tips voor andere hotels ?
Mij lijkt een van de All Stars resorts ook leuk voor jouw dochter, bijvoorbeeld het Mighty Ducks gebouw in Disney's All Star Movies hotel heeft een zwembad `voor de deur’. Het Resort ligt vlakbij Disney's Animal Kingdom. De ligging van het Mighty Ducks gebouw is rustig en maar 5 minuten lopen naar de bussen en het hoofdgebouw van Disney's All Stars Music door even via het zebrapad over te steken. En natuurlijk is Disney's Art of Animation Resort ook leuk voor kids.

Bij drukte en na een lange dag zou je ook een Uber kunnen kiezen, we nemen geregeld en Uber als we in de VS zijn. Vooral als de bussen vol zijn en na een lange dag zou dat misschien een optie zijn voor jullie met je dochtertje.
Als je even op google kijkt zie je vaak codes voorbij komen voor gratis ritten. Wel eerst een account aanmaken en de promocode invullen. Ook via Groupon kan je coupons en codes vinden: http://gr.pn/1mqqv0S

Een auto huren hebben we alleen de eerste keer in WDW gedaan, toen zijn we ook tot aan de Keys gereden en via Miami weer naar Europa gevlogen. De laatste twee keren hebben dit niet gedaan want we zijn alleen in WDW gebleven.

Als je een auto zou willen huren voor boodschappen te halen, boodschappen kan je ook laten bezorgen.
Er zijn verschillende aanbieders.


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
timheidi
Member
Member
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2017, 09:37

Maria-Anna schreefCOLON
timheidi schreefCOLON Huur je best een auto om de verplaatsingen naar de parken te maken of valt het bus/bootvervoer wel mee ? Of tips voor andere hotels ?
Mij lijkt een van de All Stars resorts ook leuk voor jouw dochter, bijvoorbeeld het Mighty Ducks gebouw in Disney's All Star Movies hotel heeft een zwembad `voor de deur’. Het Resort ligt vlakbij Disney's Animal Kingdom. De ligging van het Mighty Ducks gebouw is rustig en maar 5 minuten lopen naar de bussen en het hoofdgebouw van Disney's All Stars Music door even via het zebrapad over te steken. En natuurlijk is Disney's Art of Animation Resort ook leuk voor kids.

Bij drukte en na een lange dag zou je ook een Uber kunnen kiezen, we nemen geregeld en Uber als we in de VS zijn. Vooral als de bussen vol zijn en na een lange dag zou dat misschien een optie zijn voor jullie met je dochtertje.
Als je even op google kijkt zie je vaak codes voorbij komen voor gratis ritten. Wel eerst een account aanmaken en de promocode invullen. Ook via Groupon kan je coupons en codes vinden: http://gr.pn/1mqqv0S

Een auto huren hebben we alleen de eerste keer in WDW gedaan, toen zijn we ook tot aan de Keys gereden en via Miami weer naar Europa gevlogen. De laatste twee keren hebben dit niet gedaan want we zijn alleen in WDW gebleven.

Als je een auto zou willen huren voor boodschappen te halen, boodschappen kan je ook laten bezorgen.
Er zijn verschillende aanbieders.
Ik had art of animation idd ook bekeken, omdat ze dat heel erg leuk zou vinden, maar met het free dining plan bij de deluxe hotels kwam animal kingdom en wilderness lodge voordeliger uit. Ben nog in twijfel om misschien een paar dagen art of animation te doen en de andere dagen één van de andere hotels.

Ik denk dat mijn man wel een paar dagen iets anders wil doen dan WDW, als we daar toch zijn, maar we kunnen dan misschien voor die paar dagen alleen een auto huren. Blij te horen van iedereen dat het vervoer zo goed geregeld is, ik had op sommige sites al commentaren gelezen dat het soms lang duurde voor je een bus had. Maar wij zouden sowieso in het laagseizoen gaan.

Tip van uber is ook handig.
stitchie
Member
Member
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2014, 09:56

Weet iemand wanneer eigenlijk de tijden zichtbaar zijn voor de Characters

Ik ga in september en vind het vaag dat er bij Epcot het er wel al op staat maar bij Animal kingdom voor 4 sep niet en ik vind het vreemd dat de characters er nog niet opstaan voor Halloween.
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Handige tip van groupon voor Uber! Wij hebben er nog nooit gebruik van gemaakt, heb je altijd internet/wifi nodig om de taxi te bestellen via de app?
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Laura schreefCOLONHandige tip van groupon voor Uber! Wij hebben er nog nooit gebruik van gemaakt, heb je altijd internet/wifi nodig om de taxi te bestellen via de app?
Ja, dat heb je wel nodig. We hebben voor de VS een Amerikaanse simkaart met data.


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Gebruikers-avatar
scuba-angelo
Member
Member
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2014, 09:12

Maria-Anna schreefCOLON
Laura schreefCOLONHandige tip van groupon voor Uber! Wij hebben er nog nooit gebruik van gemaakt, heb je altijd internet/wifi nodig om de taxi te bestellen via de app?
Ja, dat heb je wel nodig. We hebben voor de VS een Amerikaanse simkaart met data.
Via wat of welke provider heb je dat?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

scuba-angelo schreefCOLON Via wat of welke provider heb je dat?
Via familie, wonen in de VS, hebben we ons nummer aan hun abonnement kunnen koppelen.
Is T-Mobile.
edit: ik heb nagevraagd, hier is de link http://t-mo.co/2viEaP8
Laatst gewijzigd door 2 op Maria-Anna, in totaal 9 keer gewijzigd.


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar