FAQ Walt Disney World.

Alle algemene informatie over het WDW Resort
BUTTON_POST_REPLY
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

Post hier al je vragen rond het Walt Disney World resort!

Omdat wij normaal van plan waren om komend jaar (2012) naar Orlando te gaan, toch een paar vraagjes. We hebben de reis bewust uitgesteld omdat onze jongste nu 3,5 jaar is en ongeveer 1 meter groot is. Probleem is, hij is een durfal, en wil overal op. In disneyland Parijs hebben we al problemen, omdat hij o.a. in BTM wil, maar nog niet mag. Nu is dat in Parijs nog niet zo erg, we gaan dikwijls genoeg, dus dat compenseert. Maar als we dus naar Amerika gaan, zou ik niet willen dat hij op heel veel zaken niet mag zitten, we gaan er trouwens niet elke 3 maanden of zo naar toe. Dus kan ik ergens misschien iets vinden met de minimum lengtes van de parken van disney?
Alvast bedankt!
MINI Mouse

Ik heb even de plattegronden er bij gepakt en bij de volgende attracties staan lengte vereisten op:

Bij Magic Kingdom:
Splash Mountain: 102 cm
Big Thunder Mountain Railroad: 102 cm
Tomorrowland Speedway: 81 cm
Space Mountain: 112 cm
Stitch's Great Escape: 102 cm

Bij Hollywood Studios:
Rock 'n Roller Coaster Starring Aerosmith: 122 cm
The Twilight Zone Tower of Terror: 102 cm
Star Tours staat er nog niet op (was nog niet officieel open toen wij er waren, maar ik verwacht dat je daar ook 102 cm moet zijn)

Bij Epcot:
Soarin: 102 cm
Mission Space: 112 cm
Test Track: 102 cm

Bij Animal Kingdom:
Kali River Rapids: 97 cm
Expedition Everest: 112 cm
Primeval Whirl: 122 cm
Dinosaur: 102 cm
disneyfan29
Member
Member
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2013, 23:57

hoi allemaal

ik had eigenlijk een vraag wat me bezig houd. ik zou willen weten als ik een reis naar walt Disney word zou maken of ik rekening moet houden als ik wat ga eten of ik dan fooi zou moeten betalen. want als dat zo zal zijn dan moet ik dat wel bij me bedragen die ik wil uitgeven er bij rekenen.

groetjes
2004, 2005, 2006 ibis hotel
2008 2014 hotel santa fe
2013, 2018 cheyenne
2015, 2017, 2018 magic circus
2015 kyriad
2015, 2016 newport bay
2017 sequoia lodge
2017 B&B
2016 dream castle
2019 Npbc,Disneyland hotel, explores, cheyenne
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Er staan volgens mij 3 bedragen op de rekening 15%, 18% en 20% en 15% is eigenlijk echt het minimum! Je moet het zien zoals de btw bij ons, het komt er gewoon bij. Niets geven is denk ik niet echt gepast daar!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Wezz
Member
Member
BerichtenCOLON 1351
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 23:31

Je MOET natuurlijk niks, het is altijd aan jezelf of je dat wilt geven. Het staat meestal wel op de bon waar ze vanuit gaan wat ze krijgen. Dat is daar normaal, ik vind dat je zelf mag bepalen hoeveel je geeft en of je uberhaupt iets van fooi wilt geven.

Ik krijg ook geen fooi op m'n werk ;)
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Wezzlog Characters // Wezzvlog
PrincessGianna
Member
Member
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2013, 10:39

Hallo allemaal,
ik ga binnenkort (over een jaar) stage lopen in WDW, maar ik ben ik hier nog nooit geweest en ben alleen 'ons' Disneyland Parijs gewend. Zou iemand me misschien wat handige tips kunnen geven over WDW voor als ik eens wat dagjes vrij heb en het park ga verkennen. Ik heb al in de gaten dat het iets ingewikkelder is dan in Parijs.. :sorc:

Edit Dragy: verplaatst
If you can dream it, you can do it.
Gebruikers-avatar
Jeroen
Member
Member
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 19:18

Beste forumleden,

Het is de bedoeling dat ik eind oktober 2014 samen met mijn vriendin voor de 1e keer naar Walt Disney World ga. Na elke keer Disney in Parijs willen we nu eens wat anders.
We willen in elk geval verblijven in een hotel op het resort zelf.

Helaas heb ik totaal geen idee wat ik daar op het resort kan verwachten, en waar ik vooral rekening mee moet houden?

Ik lees hier dingen over fooi geven in de restaurants, geld dat bij alle eetgelegenheden of alleen bij tableservice?

Is het verstandig om een extra service te nemen zoals een eetplan? zo ja welke is dan het beste en het voordeligste?

Hoe zit dat precies met het van te voren reserveren van de fastpass en eventeel tickets voor Mickey`s Halloween party 2014, is daar een speciale site of systeem voor?

Zijn er verder nog meer dingen waar ik rekening mee dien te houden als ik daar op het resort verblijf?
Graag zou ik van ervaren forumleden die er al vaker zijn geweest wat meer info willen krijgen.
Zo weet ik zeker dat ik goed voorbereid op reis kan gaan en genieten!

Alvast bedankt.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Surf zeker ook eens naar de wdw site van uk! Die is meestal voordeligste, wij hebben vorig jaar al geboekt en hebben voor 9 nachten inc tickets en gratis dining plan 2000gbp betaald. Het is onze 2de maal!

We gaan trouwens ook eind oktober inc cruise met Disney

ook nog wat tips...

Kwa hotels heb je dezelfde categorieën zoals in DLP, deden vorige keer een hotel uit elke categorie.... en vonden de midden klasse beste prijs/kwaliteit. Dit was ons hotel https://disneyworld.disney.go.com/resor ... h-quarter/ , het is een keiner hotel dan de andere en dat is een voordeel! De andere zijn heel groot en je kan ver van alles af zitten.
Vergelijk ook best deze 2 sites Disneyworld uk: http://wdtc.disneyinternational.com/ en Disneyworld VS: https://disneyworld.disney.go.com/, er kan soms een serieus prijsverschil zijn voor hetzelfde! Wel op letten dat de ene in pond is en de andere in dollar.

Voor de vluchten kan je ook hier eens kijken om te vergelijken http://www.euroreizen.be/vliegtuigtickets, deden wij ook. We boekten wel onze vluchten bij Delta zelf, betalen ongeveer 1350 euro heen en terug voor 2 personen.

En het is inderdaad aan te raden om vooraf een dagplanning op te stellen. Ik begin eraan zodra ik de openingsuren van de parken weet, daarna de restaurant reserveringen.

Ook in osn Tripreport kan je veel tips lezen! http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... f=52&t=272
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
mowgli_shanti
Member
Member
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2014, 14:26

Ik ben zelf vorig jaar mei voor het eerst geweest en ben met mensen gegaan die er al wel vaker zijn geweest en precies wisten hoe ze moesten boeken en waar je het beste kon zitten qua hotel, dus dat is allemaal voor me gedaan. We hebben het hotel, Port Orleans French Quarter, geboekt via de UK website, dit scheelde ons heel veel geld. We hebben de reis en de vliegtickets ook apart van elkaar geboekt. Dit ook omdat we de cruise erachteraan gingen maken vanuit Texas. Ze hebben goed gezocht naar goedkope vliegtickets, het verschil in prijs was aanzienlijk. We hebben nu gevlogen naar Orlando voor nog geen 500 euro p.p. maar we zijn ook tickets van tussen de 1000 en 1500 euro tegen gekomen. Goed zoeken loont in dit geval dus wel.
Verder moet je er echt rekening mee houden dat alles groot is, met groot bedoel ik echt mega! Ik was überhaupt nog nooit in Amerika geweest en hoorde iedereen wel altijd zeggen dat het groot is, maar je staat nog met open mond te kijken. We zaten dan in een Disney hotel en deden er 20 minuten over om met de bus naar Magic Kingdom te komen. Je legt in de parken heel wat kilometers af dus zorg voor goede schoenen. Wij zijn er maar een week geweest en hebben alles heel strak moeten plannen om zo het meeste te kunnen zien. De mensen waar we mee samen waren hadden op voorhand alle restaurants al geboekt en dit scheelde ons veel tijd. Verdiep je rustig in alles wat er te zien en te doen valt en kies dan je restaurants uit. Neem ook regelmatig een rustdag. Wij hebben drie dagen parken gedaan en toen een dagje Blizzard Beach en dit was echt heel fijn, lekker een beetje relaxen.
Wat ik van tevoren heb gedaan is thuis uitzoeken welke attracties ik per see wilde doen omdat we maar een korte tijd hadden dat we daar waren. Ik heb uitgezocht hoe laat de showtijden waren en dit alles opgeschreven. Verder heb ik thuis ook opgezocht wat er eventueel dicht zat aan attracties. Zodra je daar bent kan het nog ineens veranderen, zo hadden wij gepland om naar Typhoon Lagoon te gaan, maar die zat net die week dicht voor een spoedreparatie. Dit staat dan niet op de website vermeld.
En verder gewoon lekker genieten, neem genoeg zonnebrandmiddel mee want het is daar heerlijk warm. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.
Groetjes van Marieke en een pootje van de katjes Jamie, Mowgli en Shanti!
Gebruikers-avatar
mowgli_shanti
Member
Member
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2014, 14:26

French Quarter is ons ook heel goed bevallen, het is er niet zo druk als in andere hotels en de kamers zijn echt ruim. Het hotel is ook wat kleiner als veel andere resorts. Je kunt er heerlijk wandelen en het zwembad vonden we erg leuk. Omdat we er maar een week waren hebben we niet veel gezwommen in het hotel. We hadden een aanbieding voor dit hotel via de UK website met gratis dining plan erbij.
Groetjes van Marieke en een pootje van de katjes Jamie, Mowgli en Shanti!
Gebruikers-avatar
Jeroen
Member
Member
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 19:18

Bedankt iedereen.
Ik zal het allemaal eens bekijken en op een rijtje gaan zetten.


Update:

Zijn er toevallig mensen die meer weten over de MagicBand en Fastpass+
Ik ben op dit moment daar meer info over aan het uitzoeken.
Afbeelding
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Jeroen schreefCOLONUpdate:

Zijn er toevallig mensen die meer weten over de MagicBand en Fastpass+
Ik ben op dit moment daar meer info over aan het uitzoeken.
Kijk even hier: http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... 882#p25882 :)
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Jeroen
Member
Member
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 19:18

Is er trouwens op het resort ook een supermarkt te vinden?
Afbeelding
P-C

Jeroen schreefCOLONIs er trouwens op het resort ook een supermarkt te vinden?
Niet dat ik weet, maar op 10 min rijden zit een enorme Wallmart :-)
Gebruikers-avatar
Jeroen
Member
Member
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 19:18

Beste mensen,

Ik vraag me even het volgende af...
Hoe zit het in Amerika eigenlijk met het BTW Tarief op het eten en drinken?

Op de site van Walt Disney World staan diverse menukaarten en prijzen van de restaurants.
Is het zo dat deze prijzen inclusief de BTW is? Of zijn deze prijzen juist exclusief BTW?

Ik weet dat er bij table-service restaurants nog wel een fooi bij zal komen van 15% ongeveer.
Maar ik lees verschillende dingen over de BTW en wil graag weten hoe dit in Amerika is geregeld.

Met vriendelijke groet,

Jeroen
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar