WDW vs DLP

Alle algemene informatie over het WDW Resort
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Jess schreefCOLON
Klopt helemaal, persoonlijk mis ik een Little Mermaid en Beauty and the Beast attractie in DLP.

Vind Crush Coaster zelf niet heel super, wel lekkere bochtjes maar qua aankleding (je ziet na het beginstukje ook gewoon niets meer) had ik meer verwacht. Heb er vorig weekend nog in vastgezeten, we moesten eruit gehaald worden haha! :mrgreen:
Ratatouille daarin tegen vind ik écht een unieke attractie! Qua aankleding, geureffecten gewoon de totale beleving!

Ben btw ook een echte character fan dus daar kijk ik ook ontzettend naar uit in WDW, de hoeveelheid en diversiteit aan characters. En natuurlijk de Fantasmic show!

DLP blijft voor mij een speciaal park en (tot nu toe) het mooiste park wat ik ken.
Wat ik wel jammer vind is dat een groot deel van de Franse castmembers over het algemeen bekend staan als niet heel vriendelijk.... Stond laatste keer wel leuk met Elsa (Franse dame) te kletsen dus niet allemaal hoor! De Engelse en NL-taligen daarin tegen echt top! :thumbs:
Geuren in ratatouille???? Lol, is mij nog nooit opgevallen :D.
Wow, beauty and the beast? Welke attractie is dat dan? Heb ze vorige week snel eens allemaal overlopen maar deze kan ik mij niet herinneren gezien te hebben in de lijst :/.
Characters spreken mij dan weer minder aan. Wrs gewoon omdat ik toch weet dat het gewoon verklede mensen zijn.
Gebruikers-avatar
Artemis
Member
Member
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2016, 16:20

Ik ben persoonlijk ook meer voor Disney World, het is wat mensen al aangaven enorm, het weer is lekker, de waterparken zijn er...alle restaurants waar je gewoon goed kunt eten. Daarnaast is Disney World ongeveer 2 x zo groot als Manhattan. Dit is natuurlijk niet alleen maar de pretparken, maar ook de sportlocaties (5 golfbanen o.a.), 41 hotels, een heel openbaar vervoer netwerk etc...dat zie ik DLP nog niet zo snel nabootsen.
Esmee
Member
Member
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2010, 07:12

Lastig hoor echt een keuze maken.

In WDW heb je zoveel meer te beleven. Ik vind zelf Animal Kingdom echt heel tof en dat mis je uiteraard in Parijs. Daarnaast vind ik het studio's park in parijs nog niet zo leuk als het park in Orlando.

Daartegenover staat dat (hoe gek dat ook mag klinken) ik het disneyland park in parijs verkies boven de magic kingdom in Orlando.

Voor de totale beleving kies ik wel voor WDW. Maar in WDW is echt niet alles beter.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Beide zijn lastig te vergelijken. Alle disneymparken waar ook ter wereld hebben allemaal hun eigen charme. Nu in 4 geweest en omeerlijk te zeggen verkiezen wij hier DL boven Magic Kingdom. DL in anaheim is veel knusser gezelliger en je ruikt ziet hoort gewoon de geschiedenins van dat park. Van WDW vi den we Animal Kingdom en Epcot helemaal te gek. Maar juist ook door de NIET zichtbare disney touch. Door de details weet je dat het disney is maar je word er niet mee dood gegooid het kasteel van Parijs wint het absoluut van alle parken. En rides tja elk park heeft er die onze favoriet zijn. Vind personeel in Wdw en Dl/Dca absoluut ver boven Dlrp uitsteken zonder twijfel. Ze zouden eens een hele berg naar parijs moeten sturen om ze daar eens te leren hoe om te gaan met gasten. En vind de speciale event avonden in WDW veel veel veel veeeeeeeeeel beter! Daar maken ze van halloween zo'n mooi gaaf feest en meerdere x per periode! Parijs valt daar zo in het niet mee. Als ze voor halloween speciaal avond feest houden ga dan ook voor hele plaatje en niet wat nu is nl onwijs lang in rijen staan voor characthers die uurtje of minder buiten komen op een hele avond.
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

In mijn ogen kan je ze niet vergelijken. Geen enkel Disneypark eigenlijk. Ook al zijn er heel wat attracties die terugkomen, toch is er telkens een andere ervaring door het andere land, de andere mensen en hun cultuur. Disneyland Parijs vind ik persoonlijk één van de mooiste parken. Al vallen de Studio's hier natuurlijk niet onder :P . De mentaliteit bij ons is dan weer heel anders dan in Amerika. Ook qua eten en bijvoorbeeld de prijs valt er niet te vergelijken, alles in Amerika is groter, maar of het dan ook beter is, is niet zomaar te zeggen.

Persoonlijk vind ik zelfs Anaheim met WDW niet te vergelijken. WDW doe je om op vakantie te gaan (zelfs voor Amerikanen is dit een serieuze reis). Anaheim vond ik meer lijken op Parijs. Onder andere omdat de twee parken terug dichter bij elkaar liggen, maar is dan weer totaal verschillend tegenover Parijs qua sfeer. Dit is het originele park, en dit voel je ook als je daar loopt. Alles is er ook gemoedelijker (echter) dan in WDW.

En bijvoorbeeld de characters... Parijs heeft toch ook echt wel heel wat speciale figuren rondlopen hoor. In WDW vind je natuurlijk ook te gekke outfits en figuren die je in Parijs niet ziet. Maar ook dit is al weer heel wat minder dan de voorbije jaren.

Ik zou gewoon zeggen, doe ze beide, en maak zelf je keuze! Iedereen ervaart het namelijk anders.
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Jess
Member
Member
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2015, 10:20

Stitch87 schreefCOLON
Jess schreefCOLON
Klopt helemaal, persoonlijk mis ik een Little Mermaid en Beauty and the Beast attractie in DLP.

Vind Crush Coaster zelf niet heel super, wel lekkere bochtjes maar qua aankleding (je ziet na het beginstukje ook gewoon niets meer) had ik meer verwacht. Heb er vorig weekend nog in vastgezeten, we moesten eruit gehaald worden haha! :mrgreen:
Ratatouille daarin tegen vind ik écht een unieke attractie! Qua aankleding, geureffecten gewoon de totale beleving!

Ben btw ook een echte character fan dus daar kijk ik ook ontzettend naar uit in WDW, de hoeveelheid en diversiteit aan characters. En natuurlijk de Fantasmic show!

DLP blijft voor mij een speciaal park en (tot nu toe) het mooiste park wat ik ken.
Wat ik wel jammer vind is dat een groot deel van de Franse castmembers over het algemeen bekend staan als niet heel vriendelijk.... Stond laatste keer wel leuk met Elsa (Franse dame) te kletsen dus niet allemaal hoor! De Engelse en NL-taligen daarin tegen echt top! :thumbs:
Geuren in ratatouille???? Lol, is mij nog nooit opgevallen :D.
Wow, beauty and the beast? Welke attractie is dat dan? Heb ze vorige week snel eens allemaal overlopen maar deze kan ik mij niet herinneren gezien te hebben in de lijst :/.
Characters spreken mij dan weer minder aan. Wrs gewoon omdat ik toch weet dat het gewoon verklede mensen zijn.
Jazeker! Je hebt Enchanted Tales with Belle in WDW, maar ik hoop eigenlijk meer op zoiets: http://www.parkplanet.nl/115-nieuws/235 ... -the-beast
(mooie Darkride, welke in Tokyo komt!)

Geuren in Ratatouille, bijv. die in de keuken is vrij sterk en ruik je echt het eten wat "bereid" wordt. Sowieso is Disney erg van de geureffecten, in de attracties/thema gebieden en natuurlijk de hotels! Sequoia Lodge, New York en Disneyland Hotel zijn echt heerlijk! :thumbs:
1992 - present visited:

Disneyland Paris
Cheyenne 4x
Sequoia Lodge 2x
Newport Bay Club 1x

Walt Disney World 2x
Disneyland Anaheim 1x

Next:
2019: Santa Fe (DLP)
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Zeker weten is WDW mijn favoriet. Ik hou van de vrolijke, vriendelijke en behulpzame Amerikanen. (Het beeld dat een vrouw in DLP bij een counter service gewoon lag te slapen in haar kassahokje vergeet ik nooit meer). Ik hou van de nette rijen, ook bij characters (hoevaak de touristen in DLP wel niet tegen me aan staan, of bij characters is het soms echt ellebogenwerk). Ik hou van de temperatuur in Florida. Mijn favoriete park blijft Animal Kingdom. Ik hou ervan dat alles groter is, en dat er 6 parken zijn. Rokers gaan in WDW echt naar de daar toegewezen plekken (hoevaak staat een tourist in DLP wel niet in een wachtrij te roken, bah..). Mickey's Not So Scary Pary vind ik ook geweldig, ook dat het meerdere keren wordt aangeboden, en niet zoals in Parijs alleen op 31-10 één speciale avond.

Dat het zo groot is vind ik fijn, het enigste nadeel voor mij wat het geeft is dat je niet zo snel 's middags weer even naar het hotel toe gaat, omdat je dan zo ruim 30-45min kwijt bent alleen om van park naar hotel te komen. En reken die tijd ook om weer terug te gaan. Dus al gauw 1,5uur kwijt om naar het hotel toe te gaan, terwijl in Parijs een retourtje park-hotel maar over het algemeen 30min kost.
Voordeel van Parijs is dat de hotels op loopafstand zijn, en ik vind Parijs het mooiste kasteel hebben.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
pretparkavonturen
Member
Member
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2016, 19:10

Wat een leuke vraag!

Voor mij heel duidelijk: WDW
Parken zijn schoon!
Geen gerook random in de parken of wachtrijen. (mag ook niet in DLP maar daar houdt niemand zich aan)
Vriendelijker personeel
meer attracties
Splash Mountain
meer parken
GOED eten!!!
en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar DLP heeft natuurlijk ook zo zijn charme, het park is wat aankleding betreft veel mooier vind ik. Je ziet echt dat er veel geld in het park is gestoken toen ze het bouwden, zoveel prachtige details.
Gebruikers-avatar
Swets
Member
Member
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2016, 20:38

WDW!
Schoon! (ik vind de toiletten in Parijs vaak echt vies en oud en stinken ..)
De CM's in WDW zijn zo vriendelijk en behulpzaam..
De mensen die rondlopen zijn vriendelijker (Fransozen zijn en blijven aarts-chagerijnen waar amerikanen over het algemeen vriendelijk en behulpzaam zijn.. Dat merk je dus zowel bij CM's maar ook bij de gasten)
Op veel meer plekken in de parken goede koffie te krijgen (in DLP is de enige koffie die te drinken is bij Starbucks in Village, de rest vind ik echt niet te hachelen... WDW heeft in de parken zelf overal starbuck's of andere goede koffie-tentjes)

DLP heeft inderdaad wel echt het mooiste kasteel van de twee parken en het is lekker overzichtelijk. Prima om een paar keer heen te gaan om de tijd te overbruggen tot we weer naar Florida gaan ;) (nog maar 6 maanden! yeah!)
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

als je dacht dat het gedrag van bezoekers vooral in Disneyland Paris erg is: mensen die op de grasperken zitten, rotsen beklimmen, ...
dan heb je deze foto nog niet gezien. we zien een vijftal Argentijnen die er niets anders op gevonden hadden, van in de Tree of life in Animal Kingdom te klimmen.

Afbeelding

bron:https://twitter.com/NCucerzan
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Japperboy schreefCOLONals je dacht dat het gedrag van bezoekers vooral in Disneyland Paris erg is: mensen die op de grasperken zitten, rotsen beklimmen, ...
dan heb je deze foto nog niet gezien. we zien een vijftal Argentijnen die er niets anders op gevonden hadden, van in de Tree of life in Animal Kingdom te klimmen.

Afbeelding

bron:https://twitter.com/NCucerzan
Of dit
https://www.instagram.com/p/95C_KIvQLT/


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Gebruikers-avatar
Chipmunkmaniac
Member
Member
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2016, 14:56

Ik vind WDW er heel erg op achteruitgegaan de laatste 8j tbh: alles stukken duurder voor minder in return etc.
Ik wil de vraag uitbreiden en geef je m'n gehele Disney experiences top. Enkel zonder SDL en de Disney Dream want daar ben ik (bewust) nog niet geweest
1. HKDL
2. Disney Fantasy
3. DL California
3. Tokyo Disney Resort
4. Disney Magic
5. Disney Wonder
6. WDW
7. Aulani
8. DLP
9. Vero Beach
WDW: 30x
HKDL: 25x
DLR: 19x
DCL: 16x
TDR: 9x
Aulani: 1x
DLP: ?? (+CM 2003-2008)
Gebruikers-avatar
Jess
Member
Member
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2015, 10:20

Inmiddels kan ik erover meepraten, 2x in Walt Disney World geweest. Mijn opinie hieronder:

Walt Disney World

Beste attracties:
* Seven Dwarfs Mine Train (Magic Kingdom)
* Splash Mountain (Magic Kingdom)
* Pandora Flight of Passage (Animal Kingdom)
* Expedition Everest (Animal Kingdom)
* Soarin' (Epcot)
* Testtrack (Epcot)
* The Twilight Zone Tower of Terror (Hollywood Studios)

+ Zeer vriendelijk personeel, nemen je echt mee in de beleving en niets is teveel. Zijn echt trots om voor Disney te werken;
+ De Amerikanen zelf zijn ook erg vriendelijk, houden netjes afstand in de rij en beginnen regelmatig een praatje;
+ De seizoensfeesten (zoals het Halloweenfeest), echt het neusje van de zalm;
+ Zeer goed werkend FP+ systeem met mobiele app;
+ Schone toiletfaciliteiten, rokers houden zich aan de regels qua rookplaatsen;
+ Lekker eten en veel keuze daarin;
+ Zeer groot resort, 6 parken, veel mooie resort hotels en Disney Springs (Village) is ook erg mooi opgezet. Veel keuze dus;

- Drukte! Zeker in het weekend kan het ontzettend druk worden in WDW;
- Door de grootte kost alles veel tijd, je kan niet even snel parkhoppen of terug naar je hotel;
- Busverbindingen tussen de parken (volle bussen, komt niet gauw een andere bus, lang wachten);
- Eind van de avond terug naar TTC/Parkeerterrein, bij zowel de Monorail als de Ferry is het heeel erg druk!

Disneyland Paris

Beste attracties:
* Hyperspace Mountain (Disneyland Park)
* Big Thunder Mountain (Disneyland Park)
* Ratatouille: L'Aventure Totalement Toquée de Rémy (Walt Disney Studios Park)
* Rock 'n' Roller Coaster Starring Aerosmith (Walt Disney Studios Park)
* The Twilight Zone Tower of Terror (Walt Disney Studios Park)

+ Mooiste kasteel!!!
+ Alles lekker dichtbij, parkhoppen of even terug naar je hotel is gemakkelijk en snel;
+ Rustiger in de parken;
+ Overall gezien beter betaalbaar.

- Personeel minder vriendelijk;
- Fransen zelf over het algemeen onvriendelijk, veel voordringen en niet zo behulpzaam;
- Toiletfaciliteiten vaak vies, rokers voor je neus;
- Eten duur en slecht.
1992 - present visited:

Disneyland Paris
Cheyenne 4x
Sequoia Lodge 2x
Newport Bay Club 1x

Walt Disney World 2x
Disneyland Anaheim 1x

Next:
2019: Santa Fe (DLP)
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

Japperboy schreefCOLONals je dacht dat het gedrag van bezoekers vooral in Disneyland Paris erg is: mensen die op de grasperken zitten, rotsen beklimmen, ...
dan heb je deze foto nog niet gezien. we zien een vijftal Argentijnen die er niets anders op gevonden hadden, van in de Tree of life in Animal Kingdom te klimmen.

Afbeelding

bron:https://twitter.com/NCucerzan

Kan inderdaad niet, maar ik ben er wel zeker van dat hier de CM's dadelijk zullen ingegrepen hebben, en wel met succes, wat in Parijs niet kan gezegd worden.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar