Walt Disney World Newbie

Alle algemene informatie over het WDW Resort
Gebruikers-avatar
MinnieKylie
Member
Member
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2016, 16:11

Goedemiddag allemaal,

Ik volg de topics over Walt Disney World hier allemaal al een tijdje maar ik zie eigenlijk soms door de bomen het bos niet meer. Wij (moeder, zus, zwager, en ik!) willen graag over 2 jaar naar Walt Disney World, wij zijn al aan het sparen maar eigenlijk hebben wij geen idee waarvoor.

Misschien kunnen jullie wat vragen van mij beantwoorden zodat wij een realistisch beeld krijgen van wat andere mensen doen en aanraden. Alvast bedankt voor doornemen en de reacties!

- Hoe lang van te voren beginnen jullie met de reis te plannen?
- Gratis mealplan of gewoon mealplan toevoegen een idee/waard?
- Toen jullie de eerste keer gingen hoe lang hebben jullie toen ongeveer nodig gehad voor Disney? Wij dachten twee weken op Disney grond en dan willen we nog ergens hotelletje voor Universal en Seaworld aantal dagen.
- Hoe doen jullie dit met boodschappen?
- Alles los boeken of via reisbureau of gewoon via Walt Disney World zelf?
- Gewoon andere tips betreft het boeken, met bijvoorbeeld ook vliegtickets etc.

Als ik nog meer vragen heb, wat vast wel zo zal zijn, dan horen jullie het.

Nogmaals bedankt!
The more you like yourself, the less you are like anyone else, which makes you unique. -Walt Disney.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Makkelijkste en ook voordeligste is deze aanbieding ongeveer een jaar op voorhand boeken: viewtopic.php?p=134318#p134318

Zou als je alles wilt gezien hebben minimum 10 dagen boeken, mss zelfs 14 dagen. Vluchten boek je best zelf apart naar Orlando international airport. Je kan gratis vervoer van luchthaven naar je hotel bijboeken. In WDW zelf heb je in principe geen auto nodig, enkel handig als je wilt gaan winkelen of ook andere parken bezoeken. Wijzelf gaan vanuit ons Wdw hotel gewoon 2 dagen naar Universal, is maar half uur rijden.

Voordeel van die aanbieding met dining plan is dat je van op voorhand bijna alles voor Wdw hebt betaald. Enkel bij de tafelservice of buffet restaurants komt er nog de fooi apart bij. Wat altijd zo is in VS.

Je kan alles makkelijk zelf boeken en indien nodig hulp vragen. Voor 2020 ga je wss best pakket met hotel borken in mei 2019. Vluchten kan je best 10 of 11 maand vooraf boeken.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
MinnieKylie
Member
Member
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2016, 16:11

Prins Adam schreefCOLONMakkelijkste en ook voordeligste is deze aanbieding ongeveer een jaar op voorhand boeken: viewtopic.php?p=134318#p134318

Zou als je alles wilt gezien hebben minimum 10 dagen boeken, mss zelfs 14 dagen. Vluchten boek je best zelf apart naar Orlando international airport. Je kan gratis vervoer van luchthaven naar je hotel bijboeken. In WDW zelf heb je in principe geen auto nodig, enkel handig als je wilt gaan winkelen of ook andere parken bezoeken. Wijzelf gaan vanuit ons Wdw hotel gewoon 2 dagen naar Universal, is maar half uur rijden.

Voordeel van die aanbieding met dining plan is dat je van op voorhand bijna alles voor Wdw hebt betaald. Enkel bij de tafelservice of buffet restaurants komt er nog de fooi apart bij. Wat altijd zo is in VS.

Je kan alles makkelijk zelf boeken en indien nodig hulp vragen. Voor 2020 ga je wss best pakket met hotel borken in mei 2019. Vluchten kan je best 10 of 11 maand vooraf boeken.
Aller eerst bedankt voor je rectie Prins Adam. Maakt gelijk inderdaad wat dingen duidelijk. Wij zitten beetje in de knoop met de aantal dagen dat we moeten gaan, 14 dagen voor Disney lijkt ons het best maar we zitten ook met rust dagen en dagen voor andere parken, dus we dachten zelf aan vier weken totaal. Natuurlijk moet er ook inderdaad gewinkeld worden haha.

Hoe doen jullie dat van WDW naar Universal? Je geeft aan half uur rijden maar neem je dan taxi of bus?

Dining plan leek ons inderdaad om die reden ook erg geschikt, ook vooral omdat het onze eerste keer is.

Waar boek jij zowel je vluchten en ik had begrepen dat je via Disney een pendel hebt tussen vliegveld en Disney gebied?
The more you like yourself, the less you are like anyone else, which makes you unique. -Walt Disney.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Eerste keer hebben we er ook 3 weken verbleven en toen zo goed als alles in de buurt bezocht.

Wij huren enkele dagen een auto via alamo UK, er is kantoor in wdw zelf en als je auto wilt afhalen vraag je aan receptie disney hotel om ze te bellen. Ze komen je dan ophalen en brengen je naar kantoor.

Vluchten hebben we meestal via Delta airlines, maar er zijn andere opties ook hoor. Sites zoals skyscanner kan je gebruiken om te zoeken.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

MinnieKylie schreefCOLON - Hoe doen jullie dit met boodschappen?
Als je boekt met een diningplan, dan hoef je in principe geen boodschappen te doen. Zijn er toch nog extra wensen dan kan je boodschappen laten bezorgen naar het hotel https://bit.ly/2KHLAky.
Maar ik kan me voorstellen dat jullie zelf door de grote Amerikaanse supermarkt willen lopen, in de buurt van WDW zijn veel supermarkten. https://bit.ly/2KN7Slc.
Publix (niet de voordeligste) is een keten die voornamelijk in het zuiden van de VS te vinden is, dus ook veel in Orlando en omstreken. Ook kan je bijvoorbeeld terecht bij de vertrouwde Aldi (in Kissimmee) en natuurlijk bij diverse Target of Walmart filialen.
Je kan een Uber nemen of gebruik maken van een huurauto. Er gaan ook bussen maar als je die neemt ben je erg veel tijd kwijt en moet je sjouwen met je boodschappen.
MinnieKylie schreefCOLON - Gewoon andere tips betreft het boeken, met bijvoorbeeld ook vliegtickets etc.
Ik kan begrijpen dat je door de bomen het bos niet kan zien als je begint met oriënteren om te boeken.
Er zijn veel blogs over te vinden, zoals https://bit.ly/2rwUDgn. Informatie over vliegtickets kan je vinden via deze link https://bit.ly/2rvsHIK, maar vluchten veranderen geregeld, bijvoorbeeld Icelandair vliegt met ingang van 25 oktober weer van Düsseldorf https://bit.ly/2jHxiV6 :yes:
Als je van plan bent om een huurauto te boeken bij jullie vakantie, dan zou je ook kunnen kijken naar Fly & Drive van o.a. Tui https://bit.ly/2K3R6Nl of Kras https://bit.ly/2zxTDhw. Beiden vliegen met Tui Fly op Orlando Sanford International Airport (SFB).

Als je een losse huurauto overweegt, bij Sunny Cars heb je de meest uitgebreide dekking, zij hebben standaard glas-, banden-, bodem-en dakschade (GBBD) dekking. Bij de meeste verhuurders is dit niet standaard inbegrepen.

Omdat je met een huurauto niet afhankelijk bent van de Disney's Magical Express (de shuttle van WDW) kan je bij Tui Fly ook prima losse vluchten boeken, zij vliegen naar en van SFB (en ook naar en van Miami). Dit vliegveld ligt op een uurtje rijden van WDW, het is een relaxt overzichtelijk vliegveld, na de douane ben je bijna al aan de gate en omdat er stuk minder vluchten per dag vliegen dan vanaf MCO lekker rustig en geen lange wachtrijen.

Kleine aanvulling:
MinnieKylie schreefCOLON Wij dachten twee weken op Disney grond en dan willen we nog ergens hotelletje voor Universal en Seaworld aantal dagen.
Een aanrader is Sonesta ES Suites Orlando, gelegen aan de International Drive, het ligt op 10 minuten rijden van Universal Studio’s en ook 10 minuten van Seaworld. Het hotel heeft ook shuttles naar diverse attractieparken, de kosten zijn inclusief de resort fee. https://bit.ly/2Itj33V
Als jullie een huurauto boeken gecombineerd met verblijf in een Disney Resort hotel, dan komen er ter plekke kosten bij voor het parkeren bij het hotel https://bit.ly/2IaGYlD.


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Gebruikers-avatar
Sprinkles
Member
Member
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2016, 11:01

Hi MinnieKylie,

Leuk dat jullie aan het plannen zijn, ja er komt heel wat bij kijken omdat er ook zoveel te doen is en zoveel opties zijn. Voor iedereen dus wat. Hier zijn mijn antwoorden op je vragen, hoop dat je er iets aan hebt.

- Hoe lang van te voren beginnen jullie met de reis te plannen? Hangt van de aanbiedingen af.
Wij wachten meestal op de aanbieiding waarbij je 2 a 4 nachten gratis krijgt.
Andere wachten liever op de free dining plan aanbieding.
Laatste jaren hebben wij tussen de 6 en 10 maanden van te voren geboekt.

- Gratis mealplan of gewoon mealplan toevoegen een idee/waard?
Dining plan is handig maar financieel gezien niet altijd voordeliger dan zelf voor je eten betalen.
Wij gaan graag rond Food & Wine dus dineren niet elke avond in een restaurant en sharen (3 gangen diner is meestal veel te veel voor ons) vrij veel omdat de porties meestal groter zijn dan in NL en willen zoveel mogelijk proberen.
En de hele dag met een volle maag rondlopen is niet prettig.
Wij willen graag vrij zijn en niet perse elke dag geforceerd credits moeten opmaken als je geen zin hebt om uitgebreid te eten of niet op resort bent die dag.
Het moet geen blok aan je been worden wat dan een negatieve impact op je vakantie heeft.
Kort samengevat geniet een Dining Plan voor ons dus niet de voorkeur. Ook de aanbieding free dining is niet altijd goedkoper tov. gratis nachten aanbieding omdat je met de diningplan aanbieding "full rack rate" betaald voor je kamer.
Soms kan het voordeliger zijn om dining plan los te boeken. Al zal dat niet zoveel van elkaar verschillen omdat je vaak ook nog een 200 dollar cadeaukaart krijgt.
Veel mensen zien het gemak van een diningplan omdat je in feite dan een all inclusive vakantie hebt en geen onvoorziene kosten. Maar dat is niet helemaal waar.
Je moet rekening houden dat als je uit eten gaat en je betaald met diningplan credits, dat je alsnog een tip moet betalen. Deze zit er (op een paar plekken na bv. Cinderella's Royal Table) niet bij.
Dus hoe duurder je eet omdat je natuurlijk zoveel mogelijk profijt wil hebben van je dinningplan hoe duurder de tip. Je moet dan denken in de richting van 18% van de totale rekening en dat kan aardig oplopen.
Om terug te komen op je echte vraag ;), de aanbiedingen komen meestal onder aan de streep op hetzelfde neer.
Al zitten er aan de diningplan aanbiedingen qua data meer restricties aan.

- Toen jullie de eerste keer gingen hoe lang hebben jullie toen ongeveer nodig gehad voor Disney? Wij dachten twee weken op Disney grond en dan willen we nog ergens hotelletje voor Universal en Seaworld aantal dagen.
Als je alles op je gemak wil doen en nog wel het vakantie gevoel wilt hebben is 2 weken prima voor alleen Disney. Alles zien en doen is sowieso onmogelijk daar is heel Disney World gewoon te groot voor.
En dat is op zich prima, meer reden om weer eens terug te gaan. ;)
Universal is een iets ander verhaal. Je kunt dit makkelijk in 4 dagen doen. Neem voor alle parken 1 dag en de 4e dag doe je de dingen die je graag nog een keer wilt doen of je neemt een rustdag.
Voor de Disney hebben wij de eerste keer 2 weken uitgetrokken. En uiteindelijk maar 1 dag Animal Kingdom kunnen doen waar we achteraf spijt van hadden. Dat hebben we het jaar daar na flink goed gemaakt.
Eerste keer Universal was een volle week.In de ochtend eerst rustig ontbijten een duik nemen en dan de parken in. Daarna terug naar het hotel en na opfrissen naar Citry Walk of HHN :jack: .
Het hangt dus helemaal af hoe je instelling is maar ook in welke periode wat er te doen is en hoe het dan zit met de drukte in het park.
Als je nog eens Seaworld, Aquatica, Discovery Cove en Bush Gardens wilt doen zou ik minstens anderhalve week nemen. Als je niet op tijd een time-out neemt tijdens je vakantie loop je het gevaar dat je niets meer opneemt.
Je gaat van een WOW! naar WOW! ervaring en het is geen militaire onderneming maar vakantie. ;)
Zowel Universal als Disney parken hebben een grote herhalings waarde dus vervelen zul je niet.
Tip, ga ook als het lukt naar Kennedy Space Center, iets wat je altijd zal bij blijven!


- Hoe doen jullie dit met boodschappen?
Wij zorgen dat we altijd wat appels, bananen, flinke tray met water flesjes en wat yoghurtjes en wat snacks en bier/wijn in de kamer hebben als we aankomen.
Bestellen doen we van te voren online via Garden Grocer. Ze bezorgen dit bij je hotel en "Bell Services" zet dit indien nodig ook voor je koud tot je aankomst. Bij inchecken brengen ze dit naar je kamer.
Scheelt tijd en hoef je na een lange vliegreis niet eerst nog te gaan shoppen. (al is dit in de USA ook alweer een leuke ervaring) Let wel op, bezorgen kan alleen op Disney Resort of dit moet in de tussentijd zijn veranderd.

- Alles los boeken of via reisbureau of gewoon via Walt Disney World zelf?
Wij boeken liefste zelf, reisbureaus zoals TUI heb je niet alle hotel keuzes en met aanbiedingen van Disney en Universal zelf en goede timing vliegticket kwamen wij altijd goedkoper uit.
Ook nadeel van bv. TUI is dat zij niet op MCO vliegen. Disney pikt je alleen met de Magical Express op MCO op en dropt je af bij je geboekte resort.
Dat voordeel heb je niet als je met Tui vliegt en dus op Sanford land. Maar als je een auto gaat huren maakt dat wellicht niet zo heel veel uit.
Wij huren geen auto om het gemak en een Uber onder de streep voor ons veel voordeliger is. Helemaal nu ze ook bij de hotels (naast de parken) parkeer kosten in rekening gaan brengen.
Tevens is het vervoer binnen de Disney en Universal al geregeld. Universal is alles zelfs te lopen.
En als je de stad in wilt of pendelen tussen Universal en Disney zijn Uber en Lyft een prima alternatief en vele malen sneller dan een eigen auto.
Geen parkeer plekje zoeken en ver lopen naar de ingang etc.


- Gewoon andere tips betreft het boeken, met bijvoorbeeld ook vliegtickets etc.
Wij vliegen het liefste met KLM in dit geval dus Delta. Dit jaar voor het eerst een directe vlucht geboekt. Als je vroeg op moet en dan zo'n lange reis voor de boeg hebt merk je dat toch wel
de eerste dagen. Boeken doen we meestal als er wereld deals zijn.
Disney hotels boeken wij via de Uk site en Universal hotels via Booking.com mits er een goede aanbieding is voor anual passholders. Tip als je zeker weet dat je volgend weer wilt gaan is het
een idee om een abonnement te nemen op Universal. De goedkoopste is maar een paar dollar duurder dan 4 dagen losse tickets of een 2 weken onbeperkt toegang.
Wifi is overal maar net op het moment dat je het nodig hebt is het te traag of valt het weg. Wij kopen altijd een losse simkaarten met onbeperkt bellen usa/200 min europa en onbeperkt 4g.
Ook voordeel is dat je elkaar makkelijk kunt bereiken zonder hoge kosten.

Grootste tip: Stippel niet elke dag tot in detail uit, laat ook ruimte vrij om spontaan te zijn en geniet! :)
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Als je interesse hebt in Free dining, je kan momenteel boeken voor 2019: viewtopic.php?p=136522#p136522

Wijzelf boeken deze normaal altijd, omdat het heel handig is om vooraf te weten wat alles je kost. Er komt enkel bij de tafelservice restaurants nog de fooi bij. Maar dat is in de VS altijd zo! Reken op 18 - 20% extra, eet je om 60 euro komt er 12 dollar fooi bij. Ook met het dining plan ben je niet verplicht om steeds alles per dag op te gebruiken, zo delen wij meestal een quickservice maaltijd voor het ontbijt en nemen dan nog 1 snack bij (je hebt er 2 per dag per persoon). En smiddags kan je hetzelfde doen!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Sprinkles
Member
Member
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2016, 11:01

Prins Adam schreefCOLONAls je interesse hebt in Free dining, je kan momenteel boeken voor 2019: viewtopic.php?p=136522#p136522

Wijzelf boeken deze normaal altijd, omdat het heel handig is om vooraf te weten wat alles je kost. Er komt enkel bij de tafelservice restaurants nog de fooi bij. Maar dat is in de VS altijd zo! Reken op 18 - 20% extra, eet je om 60 euro komt er 12 dollar fooi bij. Ook met het dining plan ben je niet verplicht om steeds alles per dag op te gebruiken, zo delen wij meestal een quickservice maaltijd voor het ontbijt en nemen dan nog 1 snack bij (je hebt er 2 per dag per persoon). En smiddags kan je hetzelfde doen!
Je vakantie plannen precies zoals je zelf wilt. Dat kan perfect bij Disney. :thumbs: De een kiest voor all inclusive de ander niet. Wat ik wilde aangeven is dat de free dining natuurlijk niet echt free is want je betaald er wel gewoon voor aangezien er ook andere aanbiedingen zijn.
Eigenlijk is het beste om de korting die je krijgt per deal te bekijken en deze per dag te berekenen. Wij kwamen op ongeveer 74 dollar p.p. per dag ( 2 weken lang) dat wij moesten consumeren een paar jaar geleden met het free diningplan tov korting op je hotel. Exclusief alcoholische drankjes. ( da's nu iets veranderd in het huidige diningplan heb ik begrepen) Maar dit bedrag was onrealistisch voor ons. En dat is in de praktijk ook gebleken. Goed concept wat voor de een top is maar voor de ander iets minder voordelig kan uitpakken. En dan zit je aan het einde van je vakantie met tig credits die je dan maar opmaakt aan snoep wat je mee naar huis moet nemen. Helemaal als je club level boekt. Ben niet negatief over de free diningplan actie, integendeel. Maar het is niet voor iedereen de aller beste deal die je kunt boeken. :)
Filter
Member
Member
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2017, 16:43

Ik ben ook een newbie. En zou eigenlijk in oktober of november willen gaan. Enige nadeel is dat ik alleen zou gaan. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Filter schreefCOLONEnige nadeel is dat ik alleen zou gaan. Heeft iemand hier ervaring mee?
Omdat ik familie heb wonen in Celebration boekte ik wel eens een trip voor mij alleen.
Helemaal alleen, zonder iemand daar te kennen, daar heb ik geen ervaring mee. Ik zou in dat geval zelf sowieso een aantal dagen een hotel nemen met huurauto op I-drive, bijvoorbeeld het Sonesta ES Suites hotel, gecombineerd met de overige dagen in een Disney hotel (zonder huurauto omdat de parkeerplaatsen niet meer gratis zijn) voor de reisperiode
Mijn ervaring is wel dat Amerikanen gemakkelijk een praatje maken, zeker als je alleen ergens bent.
Verder zie je online vaker tips and tricks over solo trips naar WDW,
Bijvoorbeeld https://wdwprepschool.com/pros-and-cons ... ney-world/
En op Google en YouTube kan je met zoeken op solo trip WDW nog e.e.a. vinden.


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Gebruikers-avatar
EleanorJM
Member
Member
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2018, 12:23

Filter schreefCOLONIk ben ook een newbie. En zou eigenlijk in oktober of november willen gaan. Enige nadeel is dat ik alleen zou gaan. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ga voor het eerst naar WDW en ga ook alleen (in november).
Ervaring met solo-reizen heb ik al wel. Ik reis veel in mijn uppie.
Afbeelding

Afbeelding

RunDisney Paris 2018, 2019
RunDisney Wine & Dine 2018
RunDisney Dopey Challenge 2019
RunDisney Star Wars Rivalrun 2020
Gebruikers-avatar
**Anja**
Member
Member
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2016, 19:13

Filter schreefCOLONIk ben ook een newbie. En zou eigenlijk in oktober of november willen gaan. Enige nadeel is dat ik alleen zou gaan. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben net terug van een solo-trip van twee weken, ik zeg DOEN!
Ik heb mijn reis geboekt via Disney UK; twee weken All Star Music hotel, tickets, diningplan (bij value krijg je 1 quick service per dag gratis, ik heb geupgraded naar het regular plan) en memory maker.

Als je alleen bent kun je doen en laten wat je zelf wilt, blijf van vroeg tot laat in het park, of ga in de ochtend, en hang een middagje aan het zwembad in het hotel.
Filter
Member
Member
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2017, 16:43

Hey Iedereen. Ik denk al even na om een reis naar de parken te wagen. Ondertussen heb ik mijn 14 dagen ticket gekocht. En de reis staat lastminute gepland om volgende week te vertrekken. Ik heb wel nog geen hotels vastgelegd. En ik ben ook alleen. Dus ik zoek nog naar hints en tips of wie weet als er hier mensen zijn die er ook aanwezig zijn om even mee samen te hangen!

Zijn er goede hostels te vinden? Welke hotels nemen jullie. Wat kan ik nog doen buiten de parken? Ik ben 22 dagen in florida.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Filter schreefCOLONHey Iedereen. Ik denk al even na om een reis naar de parken te wagen. Ondertussen heb ik mijn 14 dagen ticket gekocht. En de reis staat lastminute gepland om volgende week te vertrekken. Ik heb wel nog geen hotels vastgelegd. En ik ben ook alleen. Dus ik zoek nog naar hints en tips of wie weet als er hier mensen zijn die er ook aanwezig zijn om even mee samen te hangen!

Zijn er goede hostels te vinden? Welke hotels nemen jullie. Wat kan ik nog doen buiten de parken? Ik ben 22 dagen in florida.
Ik zou gewoon via de gekende boekingssites gaan kijken wat leuke hotels zijn en in de prijsklasse die je zelf hebt. Je kan onze links gebruiken: https://www.cafemickey.com/forum/promo.php
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Filter schreefCOLONHey Iedereen. Ik denk al even na om een reis naar de parken te wagen. Ondertussen heb ik mijn 14 dagen ticket gekocht. En de reis staat lastminute gepland om volgende week te vertrekken. Ik heb wel nog geen hotels vastgelegd. En ik ben ook alleen. Dus ik zoek nog naar hints en tips of wie weet als er hier mensen zijn die er ook aanwezig zijn om even mee samen te hangen!
Zijn er goede hostels te vinden? Welke hotels nemen jullie. Wat kan ik nog doen buiten de parken? Ik ben 22 dagen in florida.

Als ik hostel lees denk ik aan YMCA https://is.gd/zdzDGC :sorc:
Maar andere hostels kan je ook rond Orlando vinden, bijvoorbeeld deze https://is.gd/km52i7 , gelegen aan de Irlo Bronson Memorial Highway, in Kissimmee.
Deze ligging is best centraal. Ik heb zelf of iemand in mijn omgeving geen ervaring met een hostel. Wel met de Irlo Bronson Memorial Highway, daar ben ik al heel wat keren overheen gereden.
Wat ik niet lees in je bericht of je een huurauto gaat nemen, op deze weg stoppen OV bussen die naar WDW gaan. Daarnaast is het nemen van een Uber ook goed te doen. Niet ver van de hostel liggen heel veel winkels waaronder ook supermarkten. Misschien ook de moeite waard te bekijken of er eenvoudige hotels zijn met (gratis) shuttle naar WDW en/of Universal die in je budget passen. Maar let op de kleine lettertjes, vaak staat er gratis shuttle maar dan moet je wel extra resortfee betalen. Voor de zekerheid kan je voor een boeking kijken op http://www.resortfeechecker.com. Resortfee die door hotels worden opgelegd naast de standaard kamerprijs is meestal verplicht, hoewel soms optioneel, voor toegang tot hotelvoorzieningen (shuttle, internet, fitnesscentrum, hotelzwembad en zwembadvoorzieningen) of gratis drankjes, kranten, koffie enz.
Niet ver van de hostel vind je op de Irlo Bronson Memorial Highway ook bijvoorbeeld Saratoga resort villas, op dat park heb je diverse vakantiewoningen, zij bieden ook shuttlediensten aan hun gasten aan. Maar dan spreek je van een ander budget.
Op Tripadvisor kan je ook de beoordelingen van andere reizigers lezen, ook een goede plek om een hotel te kiezen is langs de I-drive, hier kan je de trolleybus voor een paar dollar nemen. https://is.gd/hbPqG4
Afspreken kan ik helaas niet aanbieden, zelf ben ik pas over 6 welen in Orlando.
Wat er nog meer te doen is ligt aan je budget en je interesses, tips voor gratis dingen te doen https://is.gd/0EOkjj. Sowieso een paar uurtjes naar Celebration zou ik zeggen, een must do voor Disneyfans die in Florida zijn!https://celebration.fl.us/
Celebration is een stadje ontworpen door The Walt Disney Company, doel is om de 'ideale leefgemeenschap van de toekomst' te bouwen. Ook heel leuk, een boottochtje met de Amphicar https://is.gd/tfCYUS
Verder is er langs de I-drive veel te ondernemen, kijk even op google. En op Groupon voor aanbiedingen, bijvoorbeeld tickets voor de ballon in Disney Springs is er geregeld te vinden met korting.
Als er nog vragen zijn, laat maar horen. Have fun!


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar