Walt Disney World Newbie

Alle algemene informatie over het WDW Resort
Filter
Member
Member
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2017, 16:43

Maria-Anna schreefCOLON
Filter schreefCOLONHey Iedereen. Ik denk al even na om een reis naar de parken te wagen. Ondertussen heb ik mijn 14 dagen ticket gekocht. En de reis staat lastminute gepland om volgende week te vertrekken. Ik heb wel nog geen hotels vastgelegd. En ik ben ook alleen. Dus ik zoek nog naar hints en tips of wie weet als er hier mensen zijn die er ook aanwezig zijn om even mee samen te hangen!
Zijn er goede hostels te vinden? Welke hotels nemen jullie. Wat kan ik nog doen buiten de parken? Ik ben 22 dagen in florida.

Als ik hostel lees denk ik aan YMCA https://is.gd/zdzDGC :sorc:
Maar andere hostels kan je ook rond Orlando vinden, bijvoorbeeld deze https://is.gd/km52i7 , gelegen aan de Irlo Bronson Memorial Highway, in Kissimmee.
Deze ligging is best centraal. Ik heb zelf of iemand in mijn omgeving geen ervaring met een hostel. Wel met de Irlo Bronson Memorial Highway, daar ben ik al heel wat keren overheen gereden.
Wat ik niet lees in je bericht of je een huurauto gaat nemen, op deze weg stoppen OV bussen die naar WDW gaan. Daarnaast is het nemen van een Uber ook goed te doen. Niet ver van de hostel liggen heel veel winkels waaronder ook supermarkten. Misschien ook de moeite waard te bekijken of er eenvoudige hotels zijn met (gratis) shuttle naar WDW en/of Universal die in je budget passen. Maar let op de kleine lettertjes, vaak staat er gratis shuttle maar dan moet je wel extra resortfee betalen. Voor de zekerheid kan je voor een boeking kijken op http://www.resortfeechecker.com. Resortfee die door hotels worden opgelegd naast de standaard kamerprijs is meestal verplicht, hoewel soms optioneel, voor toegang tot hotelvoorzieningen (shuttle, internet, fitnesscentrum, hotelzwembad en zwembadvoorzieningen) of gratis drankjes, kranten, koffie enz.
Niet ver van de hostel vind je op de Irlo Bronson Memorial Highway ook bijvoorbeeld Saratoga resort villas, op dat park heb je diverse vakantiewoningen, zij bieden ook shuttlediensten aan hun gasten aan. Maar dan spreek je van een ander budget.
Op Tripadvisor kan je ook de beoordelingen van andere reizigers lezen, ook een goede plek om een hotel te kiezen is langs de I-drive, hier kan je de trolleybus voor een paar dollar nemen. https://is.gd/hbPqG4
Afspreken kan ik helaas niet aanbieden, zelf ben ik pas over 6 welen in Orlando.
Wat er nog meer te doen is ligt aan je budget en je interesses, tips voor gratis dingen te doen https://is.gd/0EOkjj. Sowieso een paar uurtjes naar Celebration zou ik zeggen, een must do voor Disneyfans die in Florida zijn!https://celebration.fl.us/
Celebration is een stadje ontworpen door The Walt Disney Company, doel is om de 'ideale leefgemeenschap van de toekomst' te bouwen. Ook heel leuk, een boottochtje met de Amphicar https://is.gd/tfCYUS
Verder is er langs de I-drive veel te ondernemen, kijk even op google. En op Groupon voor aanbiedingen, bijvoorbeeld tickets voor de ballon in Disney Springs is er geregeld te vinden met korting.
Als er nog vragen zijn, laat maar horen. Have fun!
Alvast bedankt voor je uitgebreide uitleg. Het huren van een wagen ben ik nog aan het twijfelen. Ik zocht eigenlijk iets dat inderdaad shuttle services aanbied. Ik zou ook 2-3 dagen on property gaan. want een Auto huren voor enkel naar daar en terug te rijden is ook een beetje gek nee? Kan ik echt 14 dagen vertoefen in de parken? Want dat is nu wel het plan :D
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Filter schreefCOLON Alvast bedankt voor je uitgebreide uitleg. Het huren van een wagen ben ik nog aan het twijfelen. Ik zocht eigenlijk iets dat inderdaad shuttle services aanbied. Ik zou ook 2-3 dagen on property gaan. want een Auto huren voor enkel naar daar en terug te rijden is ook een beetje gek nee? Kan ik echt 14 dagen vertoefen in de parken? Want dat is nu wel het plan :D
Graag gedaan, hopelijk helpt het je op weg.
Aan een ticket zijn voorwaarden verbonden, die zal je wel na kunnen vragen bij de verkoper.
Bij de standaard 14-daagse Ultimate Ticket zijn niet alleen de parken inbegrepen:
Onbeperkte toegang tot alle 6 Disney-themaparken - Magic Kingdom Park, Epcot, Disney's Hollywood Studios, Disney's Animal Kingdom Theme Park, Disney's Blizzard Beach Water Park en Disney's Typhoon Lagoon Waterpark gedurende 14 opeenvolgende dagen. Toegang tot ESPN Wide World of Sports Complex.
Onbeperkt gebruik van het Disney-transportsysteem.
Als je de parken beu zou zijn kan je ook nog gebruik maken van de Oak Trail golfbaan van Disney.
Eén ronde minigolf per dag bij Disney's Fantasia Gardens Mini-golfbaan of Disney's Winter Summerland Mini-golfbaan.
Als je jouw reis begint en eindigt met een nacht on property heb je shuttle service van en naar het vliegveld inbegrepen. Tenzij je zal landen en vertrekken op Sanford Airport, de Disney's Magical Express gaat alleen naar Orlando International Airport.


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Gebruikers-avatar
EleanorJM
Member
Member
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2018, 12:23

Ik ben recent 14 dagen in mijn eentje geweest.
Maar ik deed ook rundisney en andere parken.
Heb me prima vermaakt. Je kunt overal ruim de tijd voor nemen.
Rustig de shows bekijken etc.
Piraten speurtocht in adventureland doen, parades bekijken, andere hotels bezoeken, over de boardwalk slenteren.

Minigolf Fantasia Gardens vond ik ook leuk.
Afbeelding

Afbeelding

RunDisney Paris 2018, 2019
RunDisney Wine & Dine 2018
RunDisney Dopey Challenge 2019
RunDisney Star Wars Rivalrun 2020
Joepie
Member
Member
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2015, 16:42

Ik volg ook even. Wanneer is het de beste periode om te gaan qua drukte en weer? Welke hotels van Wdw zelf, raden jullie aan? (gemiddeld budget)
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Joepie schreefCOLONIk volg ook even. Wanneer is het de beste periode om te gaan qua drukte en weer?
Welke hotels van Wdw zelf, raden jullie aan? (gemiddeld budget)
1] Ligt eraan waar je voorkeur naar uitgaat. Dit jaar gaan we voor vijfde keer naar WDW, in februari. We zijn de eerste keer met Kerstmis geweest, de tweede keer wilden we daar zijn op de nationale feestdag, 4th of july. Dat was zeer goed bevallen, daarom gingen we in 2017 weer in deze periode. Het is een belevenis om de nationale feestdag daar samen met de Amerikanen te kunnen vieren, we hadden een feestavond met DJ en buffet geboekt in het Gran Floridian resort om het speciale vuurwerk daar in de haven van te kijken. Het is heel bijzonder om te zien hoe uitbundig de nationale feestdag gevierd wordt. In juli naar WDW gaan was voor ons dus een bewuste keuze, dat het warm is in juli klopt maar doordat er overal airconditioning is kan je de koelte opzoeken.
Wij verblijven meestal een groot deel of de hele vakantie in een Disney hotel, door de transportmogelijkheden in het resort is het eenvoudig om tussendoor een pauze te gaan nemen op de hotelkamer of in het zwembad te gaan afkoelen van het hotel of een van de twee waterparken.
Ook zijn we eens in maart gegaan en dit jaar dus voor het eerst in Februari. Alle periodes bevielen ons prima maar juli en Kerstmis hebben qua sfeer onze voorkeur maar wel met meer drukte.

2]Wat betreft de hotels: Op dit moment kan je al via de Amerikaanse site met flinke kortingen boeken. Tickets moeten er aan worden toegevoegd (kan via https://is.gd/DChBCg).
Als je direct naar Europa/Ierland/UK wordt gestuurd dan kan een VPN-provider zoals de tool "Hola Free VPN Proxy Unblocker" handig zijn om op de site van de VS te komen.
https://disneyworld.disney.go.com/special-offers/
25% korting voor een verblijf van 28 april tot en met 27 mei 2019 - reserveren tot 27 mei 2019
en voor een verblijf van 28 mei tot 30 september 2019 - reserveren tot 24 maart 2019
- Disney's Caribbean Beach Resort
- Disney's Coronado Springs Resort
Een aanrader is bijvoorbeeld ook het Art of Animation resort, nu ook met korting te boeken. Dat is een Value (Plus) resort maar zeker een aanrader.
Zo ver ik weet is voor het eerst sinds de opening in 2012 dat er kortingen voor standaard kamers zijn in het Art of Animation resort, voorheen expliciet uitgesloten.
15% korting voor een verblijf van 28 april tot 27 mei 2019 voor boekingen tot en met 27 mei 2019
Ook geldig voor
- Disney's All-Star Movies Resort
- Disney's All-Star Music Resort
- Disney's All-Star Sports Resort
- Disney's Pop Century Resort
10% korting wanneer je boekt tot 24 maart 2019. Verblijf van 28 april tot 27 mei 2019 als u boekt tot 27 mei 2019 en verblijft van 28 mei tot 30 september 2019 als u boekt tot 24 maart 2019:
Port Orleans Riverside en Port Orleans French Quarter Resort

Via dit forum komt normalerwijze voor het volgende jaar in het voorjaar altijd een link om te boeken via UK of Ierland met gratis Disney giftcard en gratis Disney Dining Plan. Dan zit het voordeel in de gratis extra’s en is de kamerprijs zonder korting: https://is.gd/DChBCg
Geruchten gaan al een tijd dat gratis Disney giftcard en gratis Disney Dining Plan voor Europa in 2019 niet meer te boeken zal zijn. De tijd zal het leren!
Gratis Disney Dining Plan is wel via de Amerikaanse website van Walt Disney World te boeken, deze actie is nu beschikbaar voor 2019 voor de reisdatums van 5 juli 2019 tot en met 30 september 2019 en is geldig voor reserveringen tot en met 10 februari 2019. Ook alle belangrijke details, uitsluitingen en beperkingen zijn op die website te lezen. Aanbieding en voorwaarden kunnen wel worden gewijzigd!
Als je info zoekt over vliegtickets naar Orlando (MCO of Sanford): https://bit.ly/2BZBHuY
en andere informatie over WDW https://is.gd/OW0sQP


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Joepie
Member
Member
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2015, 16:42

Bedankt al de info Maria-Anna. Nu had ik juist een andere periode in mijn hoofd namelijk september en dan in 2020
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Joepie schreefCOLONBedankt al de info Maria-Anna. Nu had ik juist een andere periode in mijn hoofd namelijk september en dan in 2020
Ah,
de periode, dat maakte ik niet op uit je vorige post.
De reserveringslink die vast in het voorjaar gaat komen hier op het forum zal zijn voor 2020 Afbeelding alvast succes met oriënteren en de voorpret!


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Joepie
Member
Member
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2015, 16:42

Ah,
de periode, dat maakte ik niet op uit je vorige post.
De reserveringslink die vast in het voorjaar gaat komen hier op het forum zal zijn voor 2020 alvast succes met oriënteren en de voorpret!
Kan je nog iets zeggen of september goed is qua drukte en weer? (Sorry dat ik je nog eens lastig val maar ja, hier zit ik bij de kenners he ;) )
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Joepie schreefCOLON Kan je nog iets zeggen of september goed is qua drukte en weer? (Sorry dat ik je nog eens lastig val maar ja, hier zit ik bij de kenners he ;) )
Zelf ben ik nooit in september in Florida geweest, uit eigen ervaring kan ik je niets vertellen over de drukte.
In TR's kan je misschien informatie hierover vinden https://is.gd/f3vE6X

Over het weer kan ik vertellen dat gedurende het orkaanseizoen tropische depressies ontstaan.
De kans hierop is eind augustus, september en oktober het grootste.
Van alle depressies groeit een deel uit tot een tropische storm en een nog kleiner deel tot een orkaan.
Klimaatcijfers die gelden voor de plaats Orlando: https://is.gd/AkKxEQ


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Gebruikers-avatar
Sprinkles
Member
Member
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2016, 11:01

Joepie schreefCOLONBedankt al de info Maria-Anna. Nu had ik juist een andere periode in mijn hoofd namelijk september en dan in 2020
Hoi Joepie, ik ben vorig jaar in September geweest en moet zeggen dat het top was.
Normaal gesproken gingen wij rond half oktober/begin november. Maar je merkt dat de temperatuur in de avond toch flink kan gaan afkoelen. Ook in de ochtend kan het te fris zijn om een duik te nemen. Vooral eind oktober.
We hebben in de 3 weken tijd 3x een regenbui van ongeveer 1 a 2 uur gehad. Daarna was het weer voorbij. Ik moet wel zeggen dat het volgens de locals warmer dan normaal was voor september. De drukte viel enorm mee, de parken waren niet uitgestorven maar ook zeker niet druk. Gezellige bedrijvenheid laten we maar zeggen. Maximale wachtrijen die ik heb kunnen zien waren meestal tussen 15/25 minuten voor de gewilde attracties. Met een uitschieter zoals Flight of Passage daar gelaten. Dus wat ons betreft een prima periode om te gaan. Volgende keer zullen wij weer voor september kiezen.
Joepie
Member
Member
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2015, 16:42

Hoi Joepie, ik ben vorig jaar in September geweest en moet zeggen dat het top was.
Normaal gesproken gingen wij rond half oktober/begin november. Maar je merkt dat de temperatuur in de avond toch flink kan gaan afkoelen. Ook in de ochtend kan het te fris zijn om een duik te nemen. Vooral eind oktober.
We hebben in de 3 weken tijd 3x een regenbui van ongeveer 1 a 2 uur gehad. Daarna was het weer voorbij. Ik moet wel zeggen dat het volgens de locals warmer dan normaal was voor september. De drukte viel enorm mee, de parken waren niet uitgestorven maar ook zeker niet druk. Gezellige bedrijvenheid laten we maar zeggen. Maximale wachtrijen die ik heb kunnen zien waren meestal tussen 15/25 minuten voor de gewilde attracties. Met een uitschieter zoals Flight of Passage daar gelaten. Dus wat ons betreft een prima periode om te gaan. Volgende keer zullen wij weer voor september kiezen.
Dank je Sprinkles om je ervaring te delen. Binnen ons gezin zou dit de beste periode (qua werk) zijn om te gaan volgend jaar dus dat is leuk om te horen!
Gebruikers-avatar
scuba-angelo
Member
Member
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2014, 09:12

Wij zijn met ons gezin van 15 tot 29 augustus 2018 gegaan, vanaf 20 augustus zag je echt al een vermindering in de drukte, en vanaf 27 augustus was het echt rustig, op enkele nieuwe attracties na.
Voor flight of passage was de wachttijd nog maar 70-95 minuten, de eerste week was dit 240 minuten.

Het weer was goed te doen, op de middag kon het we wat warm zijn. Regen viel goed mee en op 2 dagen na duurde dat nooit zo lang.

Dus als je schoolgaande kinderen hebt is dit wel een goede periode, in USA zijn ze dan reeds terug begonnen met de school, en vanaf dan beginnen ze reeds met Mickey's not so scary halloween party dus dat kan je ook meepakken. Als wij het opnieuw doen tijdens een schoolvakantie nemen we dezelfde periode, maar dan nog enkele dagen later.

Wij zijn begin december 2016 zonder kinderen naar Orlando geweest, en met de kerstsfeer was dit ook een periode met een leuke sfeer en weinig drukte. Dus zonder schoolgaande kinderen zou ik kiezen voor de 1ste 2 weken van december, temperatuur was dan 20 graden overdag, maar s'avonds wat frisser
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar