Hoeveel dagen disneyland?

Alle algemene informatie over het DL Resort
Gebruikers-avatar
marita1983
Member
Member
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2015, 14:42

EDIT: het wordt California Adventure!

Hallo,
Ik heb gezocht of deze vraag hier al gesteld is, maar ik kreeg zo snel niets gevonden.

In november ga ik een rondreis door West Amerika maken en we willen 1 dag in Disneyland doorbrengen.
Yep, maar 1 dag! I know, jullie verklaren me vast voor gek. :) Maar dit is echt een extraatje van de reis en willen/kunnen we maar 1 dag doen. Vanwege de kosten willen we ook maar 1 park aan doen en nu is dus de vraag: welk park zouden jullie aanraden. 2 parken in 1 dag wordt helemaal hectisch lijkt me.

We zijn voornamelijk van de (snelle) attracties en niet zo van de characters. Nu zag ik dat Disneyland qua attracties veel weg heeft van Parijs en neig daardoor sneller naar California Adventure. Omdat we sneller weer naar Parijs kunnen, dan Anaheim :)

Ik hoor graag wat jullie tips zijn. Ook om zoveel mogelijk in 1 dag te kunnen zien en doen.
Gr Marita
Laatst gewijzigd door 2 op marita1983, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Wezz
Member
Member
BerichtenCOLON 1351
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 23:31

Het is lastig om te zeggen, het ligt eraan waar je van houd. Disneyland is hét originele park en is heel mooi en knus. Voor de thrillrides heb je hier oa Space Mountain, Star Tours, Big Thunder Mountain, Pirates, Splash Mountain en Indiana Jones. Een aantal dingen zijn inderdaad gelijk aan Parijs, wat dat betreft is DCA een uniek park. In DCA heb je ook topattracties met snelheid zoals Carsland en de attracties op de pier, wildwaterbaan en de Tower of Terror.

Ik zou niet kunnen kiezen. Wellicht toch een dagje hoppen om van allebei de parken de sfeer te proeven en de attracties doet die je écht wilt doen.
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Wezzlog Characters // Wezzvlog
Gebruikers-avatar
marita1983
Member
Member
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2015, 14:42

Bedankt voor je reactie Wezz. Ik ga er nog even goed over na denken.
Joepie
Member
Member
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2015, 16:42

In 2012 zijn we 3 dagen in Disneyland Anaheim geweest. We hadden voor de 3 dagen hopper tickets maar we zijn toch het meest in California Adventure geweest. Wij vonden het Disneyland deel niet zo mooi vergeleken met Parijs. En in California Adventure had je leukere attractie oa. Cars, Toy Story Mania en als je , zoals ons een tour door het Westen hebt gedaan, is Soarin ook mooi, je ziet dan heel veel bekende plaatsen voorbij komen.
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Dca is totaal anders dan wat wij kennen. Maar dl heeft net als wezz zegt wel het knusse oude gevoel van hoe het begonnen is. Mocht je echt alleen 1 park doen voor 1 dag dan zal ik zelf DCA kiezen. Daar zijn toch de meeste rides totaal "nieuw" voor ons die dlrp gewent zijn. EN voor mij pre de avond show World of Colours is zo mooi die zou ik absoluut wel gaan zien als jullie er zijn.
Kan niet in jullie portemonee kijken maar deze show is een fastpass show die je s morgens vroeg al moet zien te krijgen. En dan nog gaan mensen al ruim uur of langer van te voren al klaar staan in de rij van hun fastpass kleurvak om dan ook nog uur in vak te staan.
Nu bied disney ook diner arragementen aan in twee restaurants waarbij je een VIP pass voor de show krijgt. Mag je in het VIP vak midden voor de show staan/zitten en hoef je max 30 min voor start show er te zijn. Kan je mooi tussen eten en start show nog wat rides doen die dan rustigere rijen hebben omdat veel mensen al voor de show staan te wachten. Wij hebben toen in wine country trattoria gegeten en was zalig en relaxed.
https://disneyland.disney.go.com/dining ... or-dining/
Joepie
Member
Member
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2015, 16:42

Daar moet ik Calimero gelijk in geven World of Colours is echt fantastisch!
Gebruikers-avatar
marita1983
Member
Member
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2015, 14:42

Bedankt Joepie en Calimero voor de goede tips! Hier heb ik zeker wat aan en World of Colours klinkt goed. Heeft iemand enig idee hoe druk het kan zijn op een donderdag in november?
Gebruikers-avatar
Suus
Member
Member
BerichtenCOLON 495
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2009, 09:39

Over het algemeen zal het in de weekenden heel druk zijn, maar de doordeweekse dagen niet.
Houd er rekening meer dat het op de 4e donderdag van November wel Thanksgiving is!
Ons YouTube-kanaal: TROJ TV
Onze avonturen:
BLOG

Disneyland Paris: Ontelbare keren
Walt Disney World; 2x, 2014, 2018
Disneyland Resort California: 4x, 2004, 2006-2007, 2015, 2019
Gebruikers-avatar
Suus
Member
Member
BerichtenCOLON 495
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2009, 09:39

Ik kan de reacties hierboven overigens alleen maar beamen. Ik ben gek op Disneyland, maar DCA heeft zijn eigen unieke charme. Eigenlijk jammer dat je ze beiden niet kunt bezoeken!
Ons YouTube-kanaal: TROJ TV
Onze avonturen:
BLOG

Disneyland Paris: Ontelbare keren
Walt Disney World; 2x, 2014, 2018
Disneyland Resort California: 4x, 2004, 2006-2007, 2015, 2019
Gebruikers-avatar
Wezz
Member
Member
BerichtenCOLON 1351
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 23:31

Ikzelf vind Paint the Night met Disneyland Forever dan weer mooier dan de World of Color celebrate show. Mocht tegen die tijd de originele WoC weer spelen dan zou ik daar voor kiezen haha
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Wezzlog Characters // Wezzvlog
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Daar ben ik het met je eens wezz. Huidige show alleen op you tube gezien maar die doet mij veel minder dan de originele show die wij live hebben gezien.
Laatst gewijzigd door 1 op calimero, in totaal 8 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Suus
Member
Member
BerichtenCOLON 495
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2009, 09:39

Wezz schreefCOLONIkzelf vind Paint the Night met Disneyland Forever dan weer mooier dan de World of Color celebrate show. Mocht tegen die tijd de originele WoC weer spelen dan zou ik daar voor kiezen haha
MEE EENS!!!!! :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:
Ons YouTube-kanaal: TROJ TV
Onze avonturen:
BLOG

Disneyland Paris: Ontelbare keren
Walt Disney World; 2x, 2014, 2018
Disneyland Resort California: 4x, 2004, 2006-2007, 2015, 2019
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Eigenlijk zou ik zelf kijken hoe vroeg parken open zijn en hoe laat ze weer dicht gaan. Door de week vallen mits het geen vakantie of thanksgiving is nl de rijen reuze mee. Als ze lang open zijn zou ik zelf toch hopper nemen en van beide parken de beste dingen doen of bekijken. Want indiana jones in dl is ook super toffe ride. Avond parade is zo te merken ook super gaaf. En skip rides die je kent of heel erg op iets lijken wat we hier ook in europa kennen. Tower niet doen is nl precies hetzelfde als in nl. Talking with crush ja grappig maar zelfde als praten met stitch. Reuzerad is super tof als je tijd hebt en in bewegend karretje kan zitten de vast zijn saai.
Toy story mania jaaaa net als scream roller coaster. Waterbaan zal denk ik dicht zijn. Cars land doen. Haunted mansion alleen als je nightmare before christmas tof vind. Enz enz enz. In beide parken zit zo veel goeds. Pirates bootjes gaan wel vreselijk laaaaannnngggggzaaaaammmmmm. Skip meet greets als je daar niet veel om geeft of pak alleen die speciale die we in dlrp niet hebben. En zorg er voor dat je bij openen park er gewoon staat. Weet niet of jullie die nacht al hotel hebben maar anaheim is nog nehoorlijk eind rijden vanaf Los Angeles en vooral in de spits. Probeer voor de nacht een hotel om de hoek te hebben er zitten er zat. Anders heeeeel vroeg weg want de wegen van la staan om 6 uur ochtends al vast weet ik uit ervaring van hotels langs de snelweg.
Gebruikers-avatar
marita1983
Member
Member
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2015, 14:42

Hoi Calimero, Suus en Wezz, wederom goede tips.
We komen in de avond aan in LAX en hebben dan 2 nachten een hotel bij Disneyland, Super 8. Dus we kunnen zonder moeite bij het openen van het park al aanwezig zijn. Ben echt super benieuwd nu, want het klinkt allemaal erg goed. We zijn er op 3 november, dus geen Thanksgiving.
We gaan nog eens goed nadenken over de Hopper.
Hebben jullie nog tips qua kaartverkoop en evt. aanbiedingen? Ik zie dat er diverse officiële en onofficiële verkooppunten zijn. De een geeft aan ter plaatse een kaartje kopen en de ander online een e-ticket.
Gebruikers-avatar
Wezz
Member
Member
BerichtenCOLON 1351
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 23:31

Ik heb mn tickets via attractionticketsdirect gekocht. Meestal is de duitse site het voordeligst
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Wezzlog Characters // Wezzvlog
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar