Wie is de Mol? 2015 - Het Spel

Speel mee met onze online Disneyspelletjes!
BUTTON_POST_REPLY
marijndz
Member
Member
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2014, 19:21

2 maanden later... :ugeek:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Nicole1988
Member
Member
BerichtenCOLON 411
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2014, 07:55

Ben toch wel erg benieuwd wie er gewonnen heeft!

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
Gebruikers-avatar
kimberley2909
Member
Member
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2014, 13:32

Hoe gaat het nu met jou nicole?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Never lose hope
Gebruikers-avatar
Nicole1988
Member
Member
BerichtenCOLON 411
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2014, 07:55

Het gaat redelijk in september nog 2 operaties gehad waar ik nu voorlopig nog mee zoet ben en dan hopen dat ik zo veel mogelijk functie en mobiliteit terug krijg. En opzoek naar ander werk omdat ik niet terug kan de zorg in.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
Gebruikers-avatar
vercruz
Member
Member
BerichtenCOLON 341
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2014, 19:45

michel vergeet de filmpjes en zeg gewoon hoe het eindigt, straks weten wij het zelf niet meer
marijndz
Member
Member
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2014, 19:21

vercruz schreefCOLONmichel vergeet de filmpjes en zeg gewoon hoe het eindigt, straks weten wij het zelf niet meer
michel moet natuurlijk eerst alles wegpliepen :geek:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
vercruz
Member
Member
BerichtenCOLON 341
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2014, 19:45

marijndz schreefCOLON
vercruz schreefCOLONmichel vergeet de filmpjes en zeg gewoon hoe het eindigt, straks weten wij het zelf niet meer
michel moet natuurlijk eerst alles wegpliepen :geek:
ja dan schiet er bij mij niets meer over van teksten :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Nicole1988
Member
Member
BerichtenCOLON 411
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2014, 07:55

Ben bang dat we er niet achter gaan komen :-(

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
marijndz
Member
Member
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2014, 19:21

Nicole1988 schreefCOLONBen bang dat we er niet achter gaan komen :-(

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
duurt idd lang. :lol: :x :roll:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Mich€l
Member
Member
BerichtenCOLON 719
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2014, 10:56

Deze maand komt de uitslag met of zonder filmpje, want duurt idd te lang...
Gebruikers-avatar
Letscall
Member
Member
BerichtenCOLON 545
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2013, 23:01

Michel,

Ik trek mijn bezwaar op 1 december pas in! Met een beetje mazzel kan ik nog een konijn uit de hoge hoed (lees wensput) toveren.
Kortom, sorry ex kandidaten maar ik leg me nog niet neer bij de uitslag.
Geef me even tot 1 december.
Gebruikers-avatar
Mich€l
Member
Member
BerichtenCOLON 719
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2014, 10:56

Bijna iedereen is het spel alweer vergeten, maar hier dan eindelijk nog de uitslag. Helaas niet met filmpje, maar wel met foto’s en alsnog het hele verhaal :)

Het is 5 augustus 2016 wanneer de drie finalisten, de spelleiding en een aantal ex-kandidaten afreizen naar Disneyland Paris. Op deze plek zal namelijk de finaleronde plaatsvinden en ook de uiteindelijke ontknoping!

De volgende dag zijn we met z’n allen op weg naar het park en verzamelen bij de hondenopvang op de parkeerplaats. Hier begint de introductie van de eerste opdracht. Nadat ik de kandidaten verwelkomt heb stel ik ze de vraag om ieder een rol te kiezen in de eerste opdracht. Ik ben op zoek naar een kandidaat die goed kan tekenen, een kandidaat die goed kan lopen en een kandidaat die platvloers is. Na enige discussie en wat onduidelijkheid over wat nu precies platvloers is, wordt de definitieve verdeling gemaakt. Vercruz kan goed lopen, Kimberley2909 kan goed tekenen en Letscall krijgt daarmee het platvloerse toebedeeld.

Afbeelding

Nadat de verdeling gemaakt is gaan we op weg naar de dan nog onbekende opdrachtlocatie. De spanning stijgt langzaam aan, maar dit is niet het enige wat deze opdracht zal stijgen…

Afbeelding

In Disney Village aangekomen volgt de verdere uitleg. Vercruz en Kimberley2909 blijven tijdens de opdracht laag bij de grond. Zij moeten namelijk beide op een aantal plaatsen rond Lake Disney een cijfer op een groot vel papier omhoog houden. Ze krijgen een plattegrond van Lake Disney, twee grote vellen papier en stiften mee. Letscall krijgt een andere functie. Hij moet namelijk de cijfers die zijn medekandidaten omhoog houden proberen te zien met een verrekijker. Alleen doordat de bomen en hekken rond Lake Disney mogelijk het zicht zullen belemmeren zal hij zijn opdracht vanuit Panoramagique mogen voltooien. En deze mededeling werd vol “enthousiasme” door hem ontvangen ;)

Afbeelding\
Afbeelding

Afbeelding\
Afbeelding

Na de uitleg is het tijd om Panoramagique in te gaan. We kopen de kaartjes en wachten tot de ballon gaat vertrekken. Ondertussen nemen de andere kandidaten hun eerste plaats in. Vercruz start voor Disney’s Hotel New York en Kimberley2909 start aan de andere kant van Panoramagique. Vanaf dat punt lopen beide richting Disney’s Newport Bay Club, ieder aan een andere zijde van Lake Disney.

Afbeelding

Afbeelding

De opdracht gaat van start als de ballon van de grond loskomt en stopt wanneer deze weer is geland. Het opstijgen duurt alleen wat lang en dit werkt een beetje op de zenuwen van Letscall. Maar dan is daar eindelijk het moment daar dat we loskomen van de grond. Dan wordt even duidelijk zichtbaar dat Letscall liever met beide benen op de grond blijft staan, maar er is nu geen weg meer terug.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen is Vercuz al doorgelopen naar het tweede punt. Het eerste punt was namelijk al gezien door Letscall. Omdat ik in een goede bui was heb ik het goed geteld, maar eigenlijk was dit nog voordat we gestart waren. Aangekomen op het tweede punt laat Vercruz een cijfer zien. Echt heel duidelijk zijn ze niet zichtbaar en de vraag blijft natuurlijk of hij wel de juiste cijfers opschrijft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan de andere kant van Lake Disney is Kimberley2909 ondertussen ook aan de wandel gegaan, maar heeft ze wel een teken van Letscall gehad dat hij haar cijfer heeft gezien? Ze loopt alsof ze alle tijd van de wereld heeft, terwijl een gemiddelde vlucht maar zes minuten duurt. Vercruz loopt ondertussen al door naar het derde punt.

Afbeelding

Afbeelding

Letscall doet zijn best om de cijfers te zien, maar het blijft lastig om op die afstand met de verrekijker de dun geschreven cijfers te zien. Pas aan het einde van de opdracht zal het duidelijk worden of het hem gelukt is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan gaat de ballon ondertussen weer naar beneden. Nog net voordat we de grond bereiken ziet Letscall nog een laatste cijfer en zijn Kimberley2909 en Vercruz elkaar ook tegengekomen bij Disney’s Newport Bay Club.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met het veilig terugkeren op de vaste grond is de opdracht voorbij. Letscall zoekt vlug een stoel op bij het dichtstbijzijnde terras om even bij te komen van zijn eerste vlucht in Panoramagique. Terwijl hij bijkomt komen de andere kandidaten weer teruggelopen en zijn benieuwd naar de uitslag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Letscall had niet alle cijfers goed kunnen zien. Ofwel doordat ze niet goed leesbaar waren of doordat hij helemaal het moment gemist had dat Vercruz en Kimberley2909 het cijfer omhoog hield (of hadden ze dat helemaal niet gedaan?). Uiteindelijk werden de cijfers gecontroleerd en gokte Letscall de ontbrekende cijfers. Dit leverde een totaalbedrag op van €1000,- voor in de pot!

Afbeelding

Als het biljet tenminste niet zoek raakt, voordat het de pot bereikt…

Afbeelding

Uiteindelijk hebben de cijfers die verzameld zijn tijdens de eerste opdracht een GPS-code opgeleverd. Deze brengt de kandidaten naar de bestemming voor de volgende opdracht. Na een lekkere lunch bij Restaurant des Cascadeurs is het tijd om de GPS-coördinaten in te vullen en te kijken waar de nieuwe bestemming is.

Afbeelding

Letscall vult de GPS-coördinaten in op zijn telefoon en komt zo de nieuwe bestemming te weten. Dit is Disney’s Hotel Santa Fe. Nadat de spelleiding de voorbereidingen bij het hotel heeft gedaan komen de kandidaten op het hoogste punt samen voor de uitleg.

Afbeelding

Afbeelding

Het terrein is in vier vakken verdeeld, namelijk Luigi, Mater, McQueen en Sally. Per vak liggen vier enveloppen verstopt met daarin een geldbedrag. Drie daarvan zijn een plusbedrag en één minbedrag. De kandidaten gaan om de beurt naar beneden en pakken maximaal één enveloppe per vak. Wanneer ze binnen een kwartier terug zijn op de trap, zonder door één van de twee jagers (Marijndz en Arbiterke) te zijn gefotografeerd, wordt de inhoud van de enveloppe verzilverd en telt het mee voor het eindbedrag.

Afbeelding

Afbeelding

De jagers hebben een vaste route door twee blokken per jager. Arbiterke loopt door de vakken Luigi en Mater en Marijndz door de andere twee. Wanneer de eerste kandidaat naar beneden gaat blijven de andere twee kandidaten boven om het overzicht te houden. Ze kunnen door middel van een walkietalkie contact houden met de kandidaat beneden. Boven is een kaart aanwezig waarop de locaties van de enveloppen staan aangegeven en welke bedragen in de enveloppen zitten. Ook staat de route van de jagers aangegeven. De kandidaat beneden krijgt een plattegrond mee zonder deze extra informatie.

Afbeelding

Wanneer de tweede kandidaat naar beneden gaat blijft er nog één kandidaat over om extra informatie te geven. De eerste kandidaat doet op dat moment niet meer mee met het spel. De derde kandidaat moet het dus doen met de informatie die onthouden is, want deze heeft geen andere kandidaat meer boven staan die informatie kan geven.

Afbeelding

De kandidaten kiezen zelf in welke volgorde iedereen naar beneden gaat. Eerst zal Letscall op verkenning gaan, waarna Vercruz de tweede zal zijn en Kimberley2909 zal de laatste kandidaat zijn.

Afbeelding

Letscall gaat van start en rent snel over het hotelterrein. Hierbij ontsnapt hij enkele keren maar net van de jagers. Hij weet wel enveloppen te vinden, ondanks het af en toe onduidelijke walkietalkie-contact, en komt op tijd weer terug op de trap van het startpunt, waarmee hij dus een bedrag weet te verzilveren. Welk bedrag dit is, dat wordt aan het einde van het spel bekendgemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals eerder gezegd was het hierna de beurt aan Vercruz om op zoektocht te gaan. Ook hij ontsnapt een aantal keren aan de cameralens van de jagers, maar helaas voor hem wordt hij toch gesnapt door Arbiterke voordat hij weer terug op de trap komt. Ook dit keer was het walkietalkiecontact niet altijd even duidelijk, alhoewel er best wel een etherdiscipline was (Om maar even in de termen van Ellie Lust te blijven :) ).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als laatste gaat ook Kimberley2909 nog op zoek naar enveloppen. Ze was zo druk bezig met de jagers dat ze helemaal een enveloppe over het hoofd zag. Uiteindelijk werd ook Kimberley2909 door Arbiterke vastgelegd op een foto, waarmee ook haar zoektocht snel tot een einde kwam.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk heeft alleen Letscall een bedrag weten te verzilveren voor de pot. Het totaalbedrag wat kon worden toegevoegd was €500,-. Uiteindelijk zijn er tijdens de opdracht ook enveloppen verdwenen, naast twee door de schoonmaker van het hotel, maar ook door een van de drie kandidaten…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iedere kandidaat kreeg aan het einde van de opdracht ook nog een geheime enveloppe met daarin een extra joker voor de finaletest.

Afbeelding

Na deze tweede opdracht wordt het weer tijd om even van het park te genieten. Wanneer we uiteindelijk in de buurt van Pirates of the Caribbean komen worden de kandidaten verrast met de laatste opdracht. Dit is een eenvoudige en vrij korte opdracht. Twee kandidaten vormen een duo en gaan de attractie in. Op het moment dat de foto gemaakt wordt moet er twee nummers uitgebeeld worden, namelijk twee en vier. Deze cijfers moet de derde kandidaat, die bij de foto’s bij de uitgang staat de kijken, zien te raden. Wanneer deze cijfers goed geraden worden levert dit nog een laatste bedrag op voor de pot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vercruz en Letscall gaan met z’n tweeën de attractie in. Kimberley2909 ziet vele en vele foto’s voorbij komen, want wat worden er veel foto’s gemaakt. Uiteindelijk ziet ze de foto en geeft twee keer een twee als antwoord. Later volgt nog een discussie dat één hand niet zichtbaar is en dat dit mogelijk nog van invloed kan zijn bij het raden van het juiste cijfer. Ook tussen Vercruz en Letscall is enige onduidelijkheid wie welk cijfer moest uitbeelden. Aangezien het antwoord niet goed was levert deze opdracht niet het volledige bedrag op, maar enkel €400,-.

Afbeelding

Afbeelding

Met deze opdracht is een einde gekomen aan de laatste ronde. Dit betekend dat het tijd is voor de test! Deze wordt in Frontierland per kandidaat afgenomen door mij. Hiermee is ieders lot bepaald en is het wachten op de uitslag. Want de nu weten we dan eindelijk wie de winnaar is, wie de verliezer is en natuurlijk het belangrijkste van allemaal: Wie is de Mol?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gespannen staan de drie kandidaten naast elkaar. We beginnen met de vraag: “Wie is de Mol?”. Hierop komt de echte Mol naar voren:

Afbeelding

Afbeelding

Nu blijven Kimberley2909 en Vercruz nog over. Wie van hen is de winnaar en wie is de verliezer?

Afbeelding

Afbeelding

Vercruz had als enige van de twee de Mol ontmaskerd en verdient hiermee het geld van de pot!

Afbeelding

Nogmaals gefeliciteerd Vercruz met het ontmaskeren van de Mol en daardoor ook het spel te winnen! Letscall je was een goede Mol, want de meeste kandidaten heb je om de tuin kunnen leiden, enkel Vercruz heeft je uiteindelijk toch nog weten te ontmaskeren. En Kimberley2909 helaas heb je het net niet gehaald en verlies je alsnog de finale, maar toch knap dat je zover gekomen bent.

Iedereen bedankt voor het meespelen! Het was een lange, heel lange, Wie is de Mol? geworden (eigenlijk veel te lang :) ) Maar uiteindelijk hebben we het dan hiermee toch nog kunnen afronden.

Ow ja, en nog een andere vraag wie nu mijn hulpje was. Dit was de Mol zelf, Letscall, want wie kan er nu beter meehelpen, natuurlijk de Mol en oud-spelleider ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar