25 jaar Disneyland Parijs!

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

MY SPARKLING 25 – EPISODE 25 avec Guillaume Pley

Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

2017, a sparkling year

Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Cap ou pas cap?

Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Disneyland Paris wil de Millenials veroveren
* Millenials zijn de mensen die geboren zijn van begin jaren ’80 tot midden jaren ‘90

Afbeelding

De belangrijkste Europese toeristische bestemming, die openging op 12 april 1992 en tot nu toe hoofdzakelijk gericht was op families, richt zich met zijn nieuwe reclamecampagne tot de 18- tot 25-jarigen.
Een jong stel dat absurde uitdagingen lanceert, genre “doet ie het of doet ie het niet?", dat kust, elkaar omverloopt op weg naar de fragiele bootjes van de Pirates of the Caribbean, dat zich verkleedt, herrie schopt tijdens de afdaling in de Space Mountain, kortom, dat zichzelf graag een heerlijke “reis” terug in de tijd schenkt. Dit alles vergezeld van spontane beelden zonder vuurwerk of het Kasteel. De meest recente reclamecampagne voor Disneyland Paris, gemaakt door BETC (Havas) en bestemd voor een publiek van jonge volwassenen is een vlaag van frisse lucht in een wereld die lange tijd gemaakt was van perfecte, zelfs bijna té perfecte beelden, zoals in een misdaad van Hitchcock.



Maar waarom zou dat ons moeten verwonderen? In 2016 , na de aanslagen in Parijs, daalde het bezoekersaantal fors tot 13,4 miljoen. Maar de belangrijkste Europese toeristische bestemming, de parken Disneyland Parijs en de Walt Disney Studios, is erin geslaagd om zijn bezoekersaantal opnieuw te verhogen naar 15 miljoen en dit dankzij de kracht van de Disney-cultuur, gecombineerd met een sterke marketingstrategie.

Het offensief op de “Millenials”
De laatste publiciteitscampagne die gericht is op de Millenials is hiervan het duidelijke bewijs. Het bedrijf werkt hier al verschillende jaren aan door zijn reclamefolder volledig te richten op jonge volwassenen. Na de terugkoop van Marvel in 2009 volgde al snel de aankoop van Lucas Films (de Star Wars saga) in 2012, en in december 2017die van 21st Century Fox, wat Disney voor een bedrag van 66,1 miljard dollar de bioscooprechten van Spiderman en de Fantastic Four opleverde.

Disneyland, een noodzaak
Een verandering op zich. Toen het BETC in 2006 het budget van Euro Disney in handen kreeg, dat geraamd was op 100 miljoen euro netto in 2018, werd de nadruk vooral gelegd op het bezoekersaantal herinnert Muriel Fagogni, executive vice president van het BETC, zich. « Het park trok 12,5 miljoen bezoekers aan en de uitdaging was om dat aantal naar een hoger niveau te brengen. In de Verenigde Staten is een bezoek aan Disneyland een noodzakelijk deel van het leven van een kind, wat niet het geval is in Frankrijk. Daarom hebben we beslist, door ons eerst en vooral te richten op families, om Disneyland niet enkel voor te stellen als een park, maar als een bestemming.  Door middel van een reclamecampagne die de kinderen betovert: « We are where the dreams come true ».

Magie, emoties en vuurwerk
Elk jaar verschijnt er dus een grote Disney-campagne. In 2007, het jaar van de 15e verjaardag van Disneyland, verspreidde het BETC een reclamespot waarin een stralende Mickey een immense rode loper uitrolt, waarop alle bekende Disney-personages fier rondhuppelen, met op de achtergrond magie en vuurwerk.
Impliciete codes waaraan de Disney-agentschappen zich moeten houden. Soms met succes zoals met deze reclamespot uitgezonden in 2011 - "We vertrekken allemaal naar... Disneyland Parijs! ", waar een verborgen camera met een grote frisheid en spontaniteit, de vreugde van kinderen filmt die op het laatste moment ontdekken dat ze vertrekken naar het Kasteel van de Schone Slaapster. Soms met minder succes, wanneer de groep het te ingewikkeld wil maken. In de campagne ter ere van de 20e verjaardag van Disneyland Parijs in 2012 bestormen Buzz Lightyear, Mickey en Peter Pan de echte Big Ben en de Eiffeltoren onder een vloedgolf van kunstmatige bliksemschichten.

Modern zijn is de inzet
Een verspilling die Grégoire Champetier, adjunct algemeen directeur van commerciële activiteiten van de klantenstrategie en de wereldwijde ontwikkeling van Disneyland Parijs, niet echt overtuigt. "Het park is van nature rijk genoeg op zich, met Main Street, zijn attracties, zijn personages, zodat we geen kunstmatige elementen in onze communicatie hoeven te steken", zegt hij. "Disney wil moderner zijn en veranderen en hiervan zijn onze teams al meer dan een jaar op de hoogte. Dankzij de helden van Marvel en Georges Lucas hebben we nu alle benodigde ingrediënten om jonge volwassenen aan te trekken en hen te overtuigen om een ​​weekend in Disneyland door te brengen in plaats van in Londen of Rome. En zo kunnen we proberen de bezoekers op een regelmatigere basis naar de Disney-parken te krijgen.

tekst : Véronique Richebois
Vertaling : Sofie Meeus
Afbeelding : Disneyland Paris
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar