Walt Disney Animation Studios Algemeen

Alles over de Disney Classics en de nieuwe Disney Animation films.
BUTTON_POST_REPLY
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Er is een einde gekomen aan de samenwerking tussen Glen Keane en de Disney Animatiestudio. Na bijna 38 jaar voor de muis gewerkt te hebben, gaat hij op zoek naar een nieuwe uitdaging. Dit is zeker een groot gemis voor Disney, want niet alleen heeft hij Ariel, Aladdin en het Beest geanimeerd. Hij zorgde, recent, ook nog voor verschillende animaties in Rapunzel.

Afbeelding

De brief die hij naar zijn collega's stuurde:
" March 23, 2012

Dear Colleagues and Friends of the Walt Disney Animation Studio,

After long and thoughtful consideration, I have decided to leave Disney Animation.

I am convinced that animation really is the ultimate art form of our time with endless new territories to explore. I can’t resist it’s siren call to step out and discover them.

Disney has been my artistic home since September 9,1974. I owe so much to those great animators who mentored me—Eric Larson, Frank Thomas and Ollie Johnston—as well as to the many other wonderful people at Disney whom I have been fortunate to work with in the past nearly 38 years.

Over these four decades I have seen so many changes, but the one thing that remains the same is that we all do this because we love it.

I am humbled and deeply honored to have worked side by side so many artists, producers and directors during my career here at Disney, and I am tremendously proud of the films which together we have created. I will deeply miss working with you.

With my most sincere and heartfelt good wishes for your and Disney’s continued artistic growth and success,

Glen"
Een overzicht van zijn zeer ruim oeuvre:



bron: Disney Central Plaza
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Waterman Entertainment koopt de rechten van "The Brave Little Toaster".

Disney's "The Brave Little Toaster" krijgt een moderne update, het wordt een volledige CGI (computer generated imagery) film. Waterman Entertainment (Alvin & the chipmunks, Casper, Stuart Little) heeft de rechten van de, uit 1987, animatiefilm gekocht en zijn volop bezig om hem opnieuw uit te brengen. Een interessant weetje: Disney wilde toen al dat de film als CGI film uitkwam, en sprak daarmee onder andere met John Lasseter (Pixar). De kost was uiteindelijk te groot, en toen beslisten ze om hem in 2D uit te brengen.

Afbeelding

Origineel komt het verhaal van Thomas Disch. De film speelt zich af in een wereld waar huishoudapparatuur kunnen praten en bewegen, maar die volledig levenloos worden wanneer er mensen aanwezig zijn. Het verhaal gaat over 5 toestellen: een broodrooster, bureaulamp, elektrisch deken, een radio en een stofzuiger, die op zoek gaan naar hun originele eigenaar. Er zijn ook al twee vervolgen op: The Brave Little Toaster goes to Mars en The Brave Little Toaster to te Rescue.

Voorlopig is het nog niet bekend wanneer de film zal klaar zijn.

Foto: amazon.com
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Het hing al een hele tijd in de lucht, maar nu is het ook officieel, Disney dumpt hun handgetekende animatie afdeling! Meer bepaald zijn er 9 oudgediende animators ontslaan. Dit was te lezen op de twitter van Disney animator Tom Bancroft.


Zeven namen zijn al bekend, het gaat over Nik Ranieri (animeerde oa Mother Gothel in Rapunzel), Ruben Aquino (Shang en Fa Li in Mulan), Frans Vischer (Dr. Facilier in The Princess & the Frog), Russ Edmonds (Prince Naveen in The Princess & the Frog), Brian Ferguson (Ray in The Princess & the Frog), James Lopez (Dr. Facilier in The Princess & the Frog) and Dan Tanaka (Frog Naveen in The Princess & the Frog). Allen werkten ze ook samen aan de Lion King waardoor handgetekende animatie bij Disney terug een serieuze opstoot kreeg en laatst nog aan de Winnie the Pooh animatiefilm uit 2011.


Twee animators behouden nog hun job, meer bepaald Eric Goldberg (Louis in The Princess & the Frog, Genie in Aladdin,...) en Mark Henn (Tiana in The Princess & the Frog, Mulan in Mulan, Jasmine in Aladdin,...). Maar die worden eerstdaags samen met nog wat andere animators samengeroepen om te spreken over bezuinigingen.

Hiermee lijkt het laatste sprankeltje hoop bij de fans dat er nog steeds enkele handgetekende animatieprojecten op til stonden volledig weggenomen is. Vele fans hoopten dat Disney ooit eens terug naar zijn roots ging, maar deze periode lijkt dus lang vervlogen en niet terugkomend.

Bron: cartoonbrew
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Wezz
Member
Member
BerichtenCOLON 1351
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 23:31

NEE !! :(
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Wezzlog Characters // Wezzvlog
Gebruikers-avatar
Chicken Little
Member
Member
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2014, 13:52

Praat hier over de eerste compleet in cgi gemaakte film door Disney zelf, zonder Pixar :)

Op een dag komt een stukje van de hemel naar beneden... en wie is de redder in nood? Chicken Little bedenkt samen met zijn maffe vriendjes een plan om de wereld voor de totale ondergang te behoeden. Hij bewijst aan iedereen dat de grootste held op aarde best een klein kippetje kan zijn.

Vind hem zelf erg leuk! De liedjes zijn erg gaaf, vooral One Little Slip blijft in mijn hoofd zitten. De karakters zijn hilarisch, zelfs hun namen. (Runt of the Litter, Fish out of Water, The Ugly Duckling)

Dus voor mij een 7,8/10
''Oh yes, the truth hurts. But the way I see it you can either run from it or learn from it.'' Rafiki, The Lion King.
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

En is eigenlijk gebaseerd op een kortfilm! :)
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Chicken Little
Member
Member
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2014, 13:52

Dragy schreefCOLONEn is eigenlijk gebaseerd op een kortfilm! :)
Ja, het was eerst een volksvertelling, daarna werd het een kortfilmpje door Disney (dat eigenlijk een WOII propaganda was in de originele versie) en toen werd het deze avondvullende film.
''Oh yes, the truth hurts. But the way I see it you can either run from it or learn from it.'' Rafiki, The Lion King.
Gebruikers-avatar
Moderator
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 471
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2013, 17:17

nooit gezien... Dus kan r ook geen mening over geven ;-).
Gebruikers-avatar
Chicken Little
Member
Member
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2014, 13:52

Moderator schreefCOLONnooit gezien... Dus kan r ook geen mening over geven ;-).
Moet je misschien eens proberen. Het wordt erg afgekraakt ,vooral omdat het als classic werd voorgeschoteld. Maar de film zelf is erg leuk en sommige grappen zijn ook erg grappig.
''Oh yes, the truth hurts. But the way I see it you can either run from it or learn from it.'' Rafiki, The Lion King.
XfrozenX
Member
Member
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2014, 08:46

Ik vind chicken little een schattig kuikentje en best een leuke film.Ik geef hem een 6+
BibiTotoLover
Member
Member
BerichtenCOLON 763
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2014, 11:48

Ik had een vraagje, en hoop dat jullie het weten.
Ik had vroeger, héél vroeger, een videoband, en kwam er hedendaags dus pas achter dat het van Disney was..
Vroeger erg vaak gekeken toen ik heel klein was, maar nooit echt geweten hoe het precies heette.
Maar het verhaaltje is me altijd bij gebleven.
Per toeval vandaag op gestuit, "Kleine Ezel uit Bethlehem". Maar ik kon me herinneren dat er ook nog een ander verhaaltje op stond, misschien dat het erbij 'hoorde', maar die kwam ik helaas niet tegen.
Ging over een vogel, leek wel een soort fenix, met hele lange goude veren als staart.
Sorry, kan er niet super veel meer van herinneren, maar misschien dat jullie het weten?
AfbeeldingWaiting for the day we'll meet. Afbeelding
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

De film die je zoekt is the small one.
Volgens mij is hij nog wel te vinden in een reeks zoals Disney fabels.
Ik heb hem hier alvast op You Tube.
BibiTotoLover
Member
Member
BerichtenCOLON 763
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2014, 11:48

^Bedankt, maar die had ik inderdaad gevonden. :thumbs:
Het ging mij om die vogel.. of zit die erin? :shock:
Heb t filmpje nog niet gekeken..
Ik vond de DVD "Disney's Wintervertellingen", en toen herkende ik meteen het ezeltje.

Afbeelding
AfbeeldingWaiting for the day we'll meet. Afbeelding
BibiTotoLover
Member
Member
BerichtenCOLON 763
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2014, 11:48

Is hier over onderhand al wat meer bekend?
AfbeeldingWaiting for the day we'll meet. Afbeelding
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

BibiTotoLover schreefCOLONIs hier over onderhand al wat meer bekend?
Waarschijnlijk zijn de plannen nooit echt doorgekomen, want heb nog even google erop nagekeken, en sinds 2012 is er van de reboot niets meer verschenen :)
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar