Winnie the Pooh wordt live-action film

Alles over de Live-action films.
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Christopher Robin: spoiler -free review

Zeer lang hebben we uitgekeken naar deze live action versie van de honingliefhebbende beer en zijn maatje Janneman Robinson (EN: Christopher Robin). De film heeft dan ook een zeer vertrouwd en nostalgisch begin waarbij we alle vrienden uit het Honderd Bunder bos nog eens ontmoeten als CGI knuffelbeesten, terwijl ze afscheid nemen van Janneman die moet gaan 'werken' op school.



Dit lied dat helemaal in de stijl is van eerdere Winnie The Pooh liedjes van The Sherman Brothers, zorgt voor een zeer vertrouwd en vertederend gevoel.Wie trouwens meer van Robert Sherman wil horen, blijft best ook zitten voor de credit scene. Pooh beer, knorretje, teigetje, Iejoor, Kanga en Roe zien er zeer echt, maar tegelijk ook vertrouwt en herkenbaar uit. Bij uil en Konijn heb ik meer moeite om het originele ontwerp te zien, aangezien zij ook geen kuffelbeesten zijn in deze film, maar als echt lijkende dieren werden ontworpen

Na de eerste scene krijgen we het verdere verloop van Jannemans Robinsons leven te zien in hoofdstukken zoals in een boek ( Want Winnie the Pooh staat ook in het boek). Deze scenes voelen echter veel volwassener aan en zullen ook een meer volwassen publiek aanspreken. Janneman die zijn vrouw leert kennen, kind krijgt, naar het leger moet, gaat werken en te veel tijd besteed aan zijn werk en het gene wat echt belangrijk is, lijkt vergeten te zijn.

Doordat hij Poeh terug ontmoet en naar het Honderd Bunder bos trekt om Poeh z'n vrienden te zoeken leert hij weer hoe het was om kind te zijn door zijn fantasie te gebruiken. Er zitten wel wat verwijzingen naar de eerdere Winnie the Pooh films: van pooh's ochtendroutine, tot vast zitten in een boom en enkele filosofisch lijkende uitspraken voor een beer met een klein denkhoofd. Ook de lollifanten en woezels (of Huffels! en Woezels) lijken terug te komen. Maar net daar vind ik dat de film voor mij iets te kort schiet. Voor mij persoonlijk mocht de toon van de film net iets vrolijker, fantasievoller en gekker. Londen wordt voorgesteld als een grauwe stad, maar ook het Honderd Bunder bos lijkt niet meer het vrolijke bos te zijn dat we ons herinneren uit onze kindertijd. Gelukkig maken enkele vermakelijke scenes met Pooh, Iejoor of teigetje dit weer goed.

Algemeen besluit: must see wanneer je fan bent van Winnie the Pooh of wanneer je houdt van schattige vertederende knuffelbeesten, maar houdt er wel rekening mee, dat deze film een iets jonger publiek misschien minder kan aanspreken. Dit is mijn persoonlijke mening, maar sta me gerust bij, door zelf je mening te geven over deze film
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Christopher Robin and Pooh op dvd en Bluray

Vorig jaar zomer mochten we genieten van de live action avonturen van Winnie de Pooh en zijn vriendjes. Disney's hartverwarmende live-actionavontuur Christopher Robin vertelt het verhaal van Janneman Robinson, het jongetje dat vroeger talloze avonturen beleefde met Winnie de Poeh in het Honderd Bunderbos en nu is opgegroeid tot een volwassen man die de weg is kwijtgeraakt.

Afbeelding

Je eigen exemplaar van Christopher Robin and Pooh vind je bij bol.com
Volg onze avonturen op instagram
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar