Disney Channel - XD - Junior

Alles over de Disney filmes en Series op tv en Disney Channel.
BUTTON_POST_REPLY
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Alsof de volwassen prinsessen de jonge doelgroep nog niet genoeg aanspreken, pakt Walt Disney binnenkort uit met de studio’s allereerste prinses die nog maar een kind is.

Afbeelding

Het verhaal speelt zich af in Enchancia, een sprookjesachtige wereld waar Sofia woont. Haar gewone leventje verandert wanneer haar moeder met de koning trouwt en ze opeens een prinses wordt. Ze verhuist naar een kasteel en krijgt er naast een nieuwe vader ook een stiefzusje en -broertje bij (Amber en James, de kinderen van koning Roland II).



Op de Royal Prep Academy (een school voor koningskinderen) krijgt de nieuwe prinses les van Fauna, Flora en Merryweather (de drie feeën uit Sleeping Beauty). Door het magische Amulet van Avalor kan Sofia met dieren praten (waaronder het konijn Clover). Verder ontmoet ze heel wat andere bewoners van het koninkrijk, dat uiteraard ook vliegende paarden en een gemene tovenaar bevat. Ook Cinderella en andere bekende prinsessen zullen af en toe opduiken in de avonturen.

Sofia the First: Once Upon a Princess, een film die de karakters introduceert, verschijnt in Amerika op 18 november 2012 op Disney Channel. Later in 2013 volgt een eigen animatieserie op Disney Junior. De film en de serie werden bedacht door regisseur Craig Gerber (Pixie Hollow Games).

animatie.blog.nl
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Sofia the First heeft nu ook haar eigen app:

DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
DennisvanTiel
Member
Member
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2013, 22:13

Lijkt me een slimme zet, SmallWorld is voor velen hun favoriete attractie met het aanstekelijke liedje wat bijna iedereen al kent.
Ben benieuwd wat Disney er van weet te maken! :D
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Liedje is leuk, maar de tekenstijl bevalt me niet echt... Krijg er geen Small World gevoel van ;)
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
DennisvanTiel
Member
Member
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2013, 22:13

Dragy schreefCOLONLiedje is leuk, maar de tekenstijl bevalt me niet echt... Krijg er geen Small World gevoel van ;)
Ik vind het toch wel een beetje deze style hebben:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Twiggy
Member
Member
BerichtenCOLON 664
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:18

Ik vind het wel leuk uitzien.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Hopelijk slaat dit aan bij de kinderen

Sent from my LIFETAB_P9514 using Tapatalk
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Wist je dat het liedje, "On our Merry Way", geschreven werd door Disney legende Richard Sherman? Je kon zijn vele werk, samen met zijn broer Robert, al bewonderen in films als Mary Poppins en The Jungle Book. Maar ook het originele liedje van it's a small world werd door hen geschreven.



Bron: Disney insider
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Wezz
Member
Member
BerichtenCOLON 1351
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 23:31

Doet me denken aan de serie van Carnaval Festival uit de Efteling.. Daar ging dat mannetje ook in een luchtballon de wereld langs. Soortgelijke attractie en nu weer een soortgelijke serie :P

DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Wezzlog Characters // Wezzvlog
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Wezz schreefCOLONDoet me denken aan de serie van Carnaval Festival uit de Efteling.. Daar ging dat mannetje ook in een luchtballon de wereld langs. Soortgelijke attractie en nu weer een soortgelijke serie :P
Idd!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Er komt een nieuwe Disney Channel Live action movie over de tiener afstammelingen van Disney's slechteriken: Disney's Descendants!



In een hedendaags, idyllisch koninkrijk staat de tienerzoon van de Koning en de Koningin (Beest en Belle van Beauty and the Beast) op het punt om de troon over te nemen.

Zijn eerste verkondiging wordt er één om de ruziemakende nakomelingen van Cruella De Vil, Maleficent, the Evil Queen en Jafar een kans op verlossing te bieden.

Deze tieners zitten samen met heel wat andere slechteriken, sidekicks, stiefmoeder en stiefzusters opgesloten op een verboden eiland. Ze krijgen de kans om samen met het nageslacht van iconische Disney helden (zoals de Fairy Godmother, Sleeping Beauty, Rapunzel en Mulan) naar een voorbereidende school te gaan.

Maar de slechte tieners komen voor een dilemma te staan: stappen ze in de misdadige voetsporen van hun ouders en helpen ze de slechterikken hun krachten terug te krijgen, of omarmen ze hun innerlijke goedheid en redden ze het koninkrijk?

Kenny Ortega (Emmy Award winnende regisseur en choreograaf van de High School Musical films) keert naar Disney terug om de Descendants te regisseren. Het verhaal werd geschreven door Josann McGibbon en Sara Parriott (bekend van The Starter Wife, Runaway Bride en Desperate Housewives). De productie komt in handen van Mark Hofeling (Teen Beach Movie, High School Musical) en de kledij wordt verzorgt door Kara Saun (Project Runaway en America’s Best Dance Crew)

De rolverdeling komt stilaan op gang, de productie begint volgende lente en de première is voorzien voor 2015.

Bron: D23
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20

Hmm, ik weet nou niet of ik blij moet zijn of niet. Vaker heeft Disney geprobeerd om een sequel te maken of een tv serie van 1 van hun klassieke films. Alleen dat liep gewoon echt niet goed en maakte vooral de klassiekers belachelijk waarvan ze kwamen
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Dit is goed nieuws
Gebruikers-avatar
Rowi
Member
Member
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2014, 08:26

Voor mij persoonlijk wat te kinderachtig, maar hartstikke leuk natuurlijk dat ze dit gemaakt hebben!!
Gebruikers-avatar
*Kitty*
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1411
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2009, 07:04

Cory en Topanga zijn terug in vervolg op 'Boy Meets World'

Was je jong in de nineties? Dan ken je zonder twijfel 'Boy Meets World', de tienerreeks waarin brave schooljongen Cory Matthews (rol van Ben Savage) er volop op los pubert en tegelijk 'de meisjes' leert kennen. Wel, in de vervolgreeks 'Girl Meets World', die zich veertien jaar later afspeelt, blijkt dat Topanga Lawrence (Danielle Fishel) dan toch de ware was voor Cory. De twee tortelduifjes zijn intussen getrouwd en hebben zelfs al een tienerdochter. Nu is het aan dat meisje, Riley, om de wereld te ontdekken.

'Boy Meets World' liep over zeven seizoenen, van 1993 tot 2000. Vervolgreeks 'Girl Meets World' zal in de VS vanaf de zomer worden uitgezonden op Disney Channel. Het is nog niet duidelijk wanneer (en of) de reeks ook de Belgische tv haalt.






Bron: Nieuwsblad
Places of Magic: Walt Disney World (1998 + 2010) - Disneyland California (2011) - Disneyland Paris (1996 + 2007 - ...) - Disney Cruise Line (2013)

"Think, Believe, Dream, Dare" ~ Walt Disney
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar