Nightmare Before Christmas

Gebruikers-avatar
DennisvanTiel
Member
Member
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2013, 22:13

Vraag je hier, nightmare before christmas is door Disney opnieuw uitgebracht ofzo?
De laatste keer dat ik in Disney was (2 jaar geleden, ben een tijd niet in Disney geweest hiervoor) zag ik veel producten van deze film, als ik op internet zoek dan staat er een ouder jaartal iets van 1993 ofzo. Ook zie ik op foto's van kerst in Disney (dit jaar) dat (volgens mij) het hoofdpersonage van de film in DLRP terug komt, dus is deze film op nieuw uitgebracht? En is dit een leuke film, volgens mij is het namelijk helemaal geen kerstfilm? Wat vinden jullie er van?
Gebruikers-avatar
Moderator
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 471
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2013, 17:17

Jack is een erg populair figuur in Parijs. En wordt dus met halloween en, sinds een aantal jaar ook kerst, lekker gepushed. Leuk voor bezoekers en goed voor de omzet. Jack heeft sinds dit jaar zelfs zijn kerstkleding, wat uniek is voor enig Disneypark!
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Zoals je wellicht wel weet is TNBC volledig door Tim Burton bedacht. Al in de jaren '80 eigenlijk, toen Burton nog bij Disney werkte, maar toen als kortfilm. Toen Disney sprak om de kortfilm uit te brengen herschreef Burton het verhaal (met anderen) naar een volledige langspeelfilm. Zo kwam de film uit in 1993, wel niet onder de regie van Burton. Toen werd de film uitgebracht door Touchstone Pictures, een studio van Buena Vista Motion Pictures, een onderdeel dus van The Walt Disney Company.

En in 2006 werd de film opnieuw uitgebracht, maar dan als 3d versie, en dit wel onder de noemer "Walt Disney Pictures".

Hopelijk is dit een duidelijk antwoord op je vraag ;)
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
DennisvanTiel
Member
Member
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2013, 22:13

Moderator schreefCOLONJack is een erg populair figuur in Parijs. En wordt dus met halloween en, sinds een aantal jaar ook kerst, lekker gepushed. Leuk voor bezoekers en goed voor de omzet. Jack heeft sinds dit jaar zelfs zijn kerstkleding, wat uniek is voor enig Disneypark!
Dragy schreefCOLONZoals je wellicht wel weet is TNBC volledig door Tim Burton bedacht. Al in de jaren '80 eigenlijk, toen Burton nog bij Disney werkte, maar toen als kortfilm. Toen Disney sprak om de kortfilm uit te brengen herschreef Burton het verhaal (met anderen) naar een volledige langspeelfilm. Zo kwam de film uit in 1993, wel niet onder de regie van Burton. Toen werd de film uitgebracht door Touchstone Pictures, een studio van Buena Vista Motion Pictures, een onderdeel dus van The Walt Disney Company.

En in 2006 werd de film opnieuw uitgebracht, maar dan als 3d versie, en dit wel onder de noemer "Walt Disney Pictures".

Hopelijk is dit een duidelijk antwoord op je vraag ;)
Aha, bedankt mannen! Vond het zo raar dat ik niets kon vinden over hoe dit zat met Disney, nu vraag ik mij nog 1 ding af. Wat is jullie mening? Leuke film of niet? :goofy:
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Dat is persoonlijk he, niet mijn favoriete film !
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Ik vind de film grandioos!! Alleen al van de stopmotion techniek ben ik fan!! Het speelt zich af in een donkere wereld, die alleen Tim Burton weet te creëren. Ook elke figuur heeft zo zijn achtergrond en krijgen we wat meer van te weten.

Van zijn andere animatiefilms Corpse Bride en Frankenweenie was ik dan niet zo'n grote fan. Nightmare Before Christmas blijft mijn favoriet!! :jack:
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
DennisvanTiel
Member
Member
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2013, 22:13

Dragy schreefCOLONIk vind de film grandioos!! Alleen al van de stopmotion techniek ben ik fan!! Het speelt zich af in een donkere wereld, die alleen Tim Burton weet te creëren. Ook elke figuur heeft zo zijn achtergrond en krijgen we wat meer van te weten.

Van zijn andere animatiefilms Corpse Bride en Frankenweenie was ik dan niet zo'n grote fan. Nightmare Before Christmas blijft mijn favoriet!! :jack:
Hmm, ga ik hem toch maar eens kijken denk. Idg bedankt, en ja idd is voor iedereen verschillend of het een leuke film is natuurlijk.
Gebruikers-avatar
Miss Ariel
Member
Member
BerichtenCOLON 1806
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2014, 08:37

persoonlijk vind ik dit echt geen goeie film,
had er helemaal niks mee maar vind Jack wel cool eruit zien.
heb zelf ook niet veel met griezel stuff dus dat heeft er ook een beetje mee te maken denk ik.
maar smaken verschillen gelukkig ;)
is wel eens leuk om te kijken want is speciaal gemaakt
Best day ever <3 1 april 2017 our wedding day
Part of that Disney world <3
*Magical Bucketlist*
Ramona1981
Member
Member
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2014, 09:55

Ik vond het vroeger toen ik die uitkwam geweldig. Nu is mijn jongste dochter helemaal gek van deze film
Gebruikers-avatar
Mouseketeer
Member
Member
BerichtenCOLON 1507
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2011, 13:00

The Nightmare Before Christmas behoort echt tot DE grote favorieten!
Jack Skellington is, naast Maleficent, dan ook mijn favoriete Disney character.
Heb de film letterlijk zeker een 300 keer gezien, en nog altijd geniet ik er met volle teugen van.
Ben een zeeeer groot fan van Tim Burton, ik hou van zijn donkere en ietwat "crazy" kijk op de wereld.
Ik vind TNBC ook echt een van zijn beste films.
Ben ook dol op Frankenweenie en Corpse Bride, die samen met TNBC één grote film vormen.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Ik ben ook al jaren een Burton fan, nog voordat de echte Disney gekte bij mij toesloeg. Dus bij mij is het ook een jeugdfavoriet, samen met Beetlejuice :)
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Loool 300keer
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Mouseketeer
Member
Member
BerichtenCOLON 1507
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2011, 13:00

Prins Adam schreefCOLONLoool 300keer
Ha en dat is niet eens overdreven. :lol:
Dat m'n dvd's (ja ik heb er twee haha) het nog doen is een wonder.
Afbeelding
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

NBC blijft schitterend! Corpse Bride was ook wel nog steeds erg geslaagd. Maar Frankenweenie vond ik persoonlijk heel wat minder, zeker niet één van Burton zijn toppers volgens mij :)
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Eftelier
Member
Member
BerichtenCOLON 254
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2014, 17:15

Dragy schreefCOLONNBC blijft schitterend! Corpse Bride was ook wel nog steeds erg geslaagd. Maar Frankenweenie vond ik persoonlijk heel wat minder, zeker niet één van Burton zijn toppers volgens mij :)
Ik had ook grote verwachtingen voor Frankenweenie (zeker combo met burton dacht ik: dit wordt geniaal!)
maar de film sloeg zo hard tegen :/ een van burton's mindere werken vind ik.... TNBC daargentegen GENIUS!

Ik ben een grote burtonfan en heb elke film maar indd frankenweenie... what a bummer
~1000ste lid van caféMickey~
"Do you find me enchanting or do I posess real beauty?": the evil queen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar