runDisney/Magic Run Weekend 2018 DLP

Hier vind je alles terug over Rundisney in Disneyland Paris
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
EleanorJM
Member
Member
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2018, 12:23

Holy grail!

Ik hoop dat er ook wat langs het parcours staan.
Je ziet ze namelijk niet veel (ik niet in ieder geval)
Afbeelding

Afbeelding

RunDisney Paris 2018, 2019
RunDisney Wine & Dine 2018
RunDisney Dopey Challenge 2019
RunDisney Star Wars Rivalrun 2020
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

Whoohoo als dat zo is gaat mama toch mooi even proberen een foto te scoren met Lenn samen als hij de 100m loopt

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Gebruikers-avatar
MarjoleinART
Member
Member
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2016, 16:06

Even een vraag, ik zag bij de uitslagen van de hm 2016 en 2017 dat de langzaamste tijd ruim 4,5u is!!! Hoe kan dat dan??
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

MarjoleinART schreefCOLONEven een vraag, ik zag bij de uitslagen van de hm 2016 en 2017 dat de langzaamste tijd ruim 4,5u is!!! Hoe kan dat dan??
Als je vrij vooraan start, heb je al 30-60min tijdwinst op de aller laatste starter, als je vervolgens heel veel characterstops doet, kom je wel aan die tijd. Tijdslimiet is 3,5u maar dat gaat pas in als de laatste loper start! Als je de laatste starter (meestal de balloon ladies) start, dan krijg je altijd je medaille, ongeacht hoelang je er over hebt gedaan.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Michelle
Member
Member
BerichtenCOLON 618
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2011, 22:02

Weet iemand ook hoe lang je de tijd hebt om de 5 km te lopen? Mijn moeder heeft tijdens de run een jaar geleden een nieuwe knie gekregen en zal toch alvast willen gaan oefenen om 5 km te kunnen lopen in een bepaalde tijd
Afbeelding
38x Disneyland Paris, 18x Disney On Ice, 1x Mediterranean Cruise Disney Magic
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Michelle schreefCOLONWeet iemand ook hoe lang je de tijd hebt om de 5 km te lopen? Mijn moeder heeft tijdens de run een jaar geleden een nieuwe knie gekregen en zal toch alvast willen gaan oefenen om 5 km te kunnen lopen in een bepaalde tijd
Officieel ongeveer een uur. Praktijk ligt dit anders, zie verhaal hierboven over o.a. de balloon ladies. Zorg dat je een beetje vooraan in je corral start, en dan kan je er wel ongeveer 70min over doen. Maar ga gewoon uit van de officiële 16min/mijl (ongeveer kleine 10min per Km) en train daar voor. Hierdoor heb je eventueel ook tijd voor een character stop of foto bij km markers of bij attracties of andere versiersels/entertainment.

De 5K is niet getimed, dus heel streng zullen ze niet zijn. Er doen heel veel jonge kinderen mee ook! Volgens mij waren er genoeg die vorig jaar er ongeveer 1,5u over deden.
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Michelle
Member
Member
BerichtenCOLON 618
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2011, 22:02

Laura schreefCOLON
Michelle schreefCOLONWeet iemand ook hoe lang je de tijd hebt om de 5 km te lopen? Mijn moeder heeft tijdens de run een jaar geleden een nieuwe knie gekregen en zal toch alvast willen gaan oefenen om 5 km te kunnen lopen in een bepaalde tijd
Officieel ongeveer een uur. Praktijk ligt dit anders, zie verhaal hierboven over o.a. de balloon ladies. Zorg dat je een beetje vooraan in je corral start, en dan kan je er wel ongeveer 70min over doen. Maar ga gewoon uit van de officiële 16min/mijl (ongeveer kleine 10min per Km) en train daar voor. Hierdoor heb je eventueel ook tijd voor een character stop of foto bij km markers of bij attracties of andere versiersels/entertainment.

De 5K is niet getimed, dus heel streng zullen ze niet zijn. Er doen heel veel jonge kinderen mee ook! Volgens mij waren er genoeg die vorig jaar er ongeveer 1,5u over deden.
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Bedankt voor je uitleg! Dan hoop ik dat we een beetje vooraan komen te staan, maar dan weten we in ieder geval wat voor tempo ze moet gaan trainen.
Afbeelding
38x Disneyland Paris, 18x Disney On Ice, 1x Mediterranean Cruise Disney Magic
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Michelle schreefCOLON
Laura schreefCOLON
Michelle schreefCOLONWeet iemand ook hoe lang je de tijd hebt om de 5 km te lopen? Mijn moeder heeft tijdens de run een jaar geleden een nieuwe knie gekregen en zal toch alvast willen gaan oefenen om 5 km te kunnen lopen in een bepaalde tijd
Officieel ongeveer een uur. Praktijk ligt dit anders, zie verhaal hierboven over o.a. de balloon ladies. Zorg dat je een beetje vooraan in je corral start, en dan kan je er wel ongeveer 70min over doen. Maar ga gewoon uit van de officiële 16min/mijl (ongeveer kleine 10min per Km) en train daar voor. Hierdoor heb je eventueel ook tijd voor een character stop of foto bij km markers of bij attracties of andere versiersels/entertainment.

De 5K is niet getimed, dus heel streng zullen ze niet zijn. Er doen heel veel jonge kinderen mee ook! Volgens mij waren er genoeg die vorig jaar er ongeveer 1,5u over deden.
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Bedankt voor je uitleg! Dan hoop ik dat we een beetje vooraan komen te staan, maar dan weten we in ieder geval wat voor tempo ze moet gaan trainen.
Vorig jaar was er startvlak A-B-C, stel je komt in C, is nog geen ramp. Zorg dat je rond 19u sowieso al in je startvlak staat, zou hou je honderden mensen achter je. Gewoon lekker wandeltempo aanhouden, en als je een character ziet waar je écht mee op de foto wilt, en de rij is niet te lang, doe het! Er waren zoveel kleine kindjes vorig jaar, die lopen echt wel langzamer dan 10min/km. Voor zover ik weet zijn er geen mensen van het parcour afgehaald tijdens de 5K, maar je wordt op een gegeven moment wel aangemoedigd om door te blijven lopen. De laatste loper zagen wij rond 22:20 finishen tijdens de (toen nog aanwezige) party na de tijd. Dus bijna 2,5uur na de start. Het was volgens mij iemand die moeilijk te been was.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
valerieke109
Member
Member
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2017, 20:04

Michelle schreefCOLONWeet iemand ook hoe lang je de tijd hebt om de 5 km te lopen? Mijn moeder heeft tijdens de run een jaar geleden een nieuwe knie gekregen en zal toch alvast willen gaan oefenen om 5 km te kunnen lopen in een bepaalde tijd
Wij liepen vorig jaar redelijk ver van achter en doordat we lang bij Belle en het Beest hebben aangeschoven waren we nog bij de laatste 30tal lopers... de Castmembers pushen een beetje harder tegen het einde aan maar we hebben nog zeker ene honderdtal mensen voorbijgelopen die gewoon aan het wandelen waren en niemand heeft een opmerking gemaakt over het trage tempo... zijn uiteindelijk rond 22u gefinished en toen moesten er nog heel wat over de finish komen.
hebben ongeveer 2u over het parcour gedaan en zijn met alle personages die er toen nog stonden op de foto gegaan.
De 5K is een leuke race ook voor mensen die niet in staat zijn om alles te lopen. :)
Afbeelding
Hippigheid
Member
Member
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2018, 20:52

Dit jaar ga ik voor het eerst meerennen. Alleen heb ik nog een aantal vraagjes:

Is de photopass die ze gebruiken dezelfde als die je normaal bij je jaarkaart hebt? Of is dit een speciale voor runDisney?
In hoeverre moet je echt trainen voor de 10 KM? Ik heb totaal geen conditie en heb mij meer ingeschreven om met alle speciale characters op de foto te gaan en door beide parken te rennen.

Is het te doen om met alle characters langs de weg op de foto te gaan? Of is dat echt rennen van de ene naar de ander?
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Zo, de eerste training zit er op :) 3 km gelopen (gerend). Voelde mijn bovenbenen en helaas mijn heup al wel, maar kom voor september vast wel veilig op de 5 :)
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Hippigheid schreefCOLONDit jaar ga ik voor het eerst meerennen. Alleen heb ik nog een aantal vraagjes:

Is de photopass die ze gebruiken dezelfde als die je normaal bij je jaarkaart hebt? Of is dit een speciale voor runDisney?
In hoeverre moet je echt trainen voor de 10 KM? Ik heb totaal geen conditie en heb mij meer ingeschreven om met alle speciale characters op de foto te gaan en door beide parken te rennen.

Is het te doen om met alle characters langs de weg op de foto te gaan? Of is dat echt rennen van de ene naar de ander?
Nee, het is een speciale photopass voor de run, aangezien je zelf al een photopass hebt en de 10K doet, zal voor jou de Just Run voldoende zijn. Je kunt hiermee 3 bibs linken, en krijg je alle run foto's hierop. De park+run kan 6 bibs op en heb je alle park foto's, maar is ook duurder.

Moet je helaas teleurstellen: het gaat je niet lukken om met alle characters op de foto te gaan. Tenzij je in A start, gemiddeld meer dan 15km/u rent, en dan heb je nog kans dat sommige characters nog niet klaar staan, of dat er een rij staat. Wij hebben vorig jaar meer dan 30min in de rij gestaan voor Stitch en Angel, en daarna waren heel veel characters van het parcour afgehaald, of de rij was al gesloten. Ik zou een beetje keuze maken en sommige dus overslaan.

Het is aan jezelf of je traint. De meesten kunnen conditioneel 10km makkelijk ongetraind, maar als je nooit rent kan het een aanslag zijn op je pezen en spieren , en de kans op blessures is dan behoorlijk groot. Is het je dat waard, niet trainen, 10km rennen, en daarna 2-3 dagen last van je spieren/knieeën/gewrichten hebben? Het is helemaal aan jezelf, 10km kan ongetraind, ik zal het alleen nooit adviseren. Als je alleen de 10km doet, kun je prima 1x in de week een wandeling maken, en 1x in de week hardlopen. Als je langste loop 8km wordt, kan je prima 10km hardlopen in Disney. Genoeg schema's te vinden op internet! Plus, als je traint, wordt je sneller, en kan je wellicht wel met meer characters op de foto ;)
olafLover schreefCOLONZo, de eerste training zit er op :) 3 km gelopen (gerend). Voelde mijn bovenbenen en helaas mijn heup al wel, maar kom voor september vast wel veilig op de 5 :)
Goed bezig, olaflover! 5KM gaat je helemaal lukken! :thumbs:
Laatst gewijzigd door 1 op Laura, in totaal 8 keer gewijzigd.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Ik verwacht dit weekend de shirts voor ons kostuum/outfit, en dan ga ik eens een beginnetje maken! Zal jullie op de hoogte houden! :)
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
EleanorJM
Member
Member
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2018, 12:23

Ik ben al begonnen :)

Mijn schema is samengesteld uit halve marathon, two course challenge, galloway en higdon.
Afbeelding

Afbeelding

RunDisney Paris 2018, 2019
RunDisney Wine & Dine 2018
RunDisney Dopey Challenge 2019
RunDisney Star Wars Rivalrun 2020
goofy87
Member
Member
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2013, 11:22

Zijn er hier nog mensen die een pakket hebben geboekt en nog steeds geen link hebben gekregen voor hun runnersprofiel verder aan te vullen?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar