runDisney Parijs trainingen

Hier vind je alles terug over Rundisney in Disneyland Paris
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Hoi allemaal,

Ik ben heel benieuwd hoe iedereen zich voorbereid op alweer het 3e raceweekend in Parijs.

Of het nou 5, 10 of 36 km voor je is, hoe is je training? Wat doe je wel of niet? Welke andere sporten of oefeningen zet je in?

Over 11 weken moeten we fit zijn
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Ik volg dit schema van runnersworld voor de 5.
https://www.runnersworld.nl/files/Runne ... 5KM_AB.pdf
Hoop vanavond klaar te zijn met week 2. Moet wel nog even kijken of ik genoeg tijd heb om hem af te maken of dat ik iets meer trainingen per week moet doen.
Mijn man volgt hun schema voor de 10 en denkt dan de 5 en 10 te kunnen doen (maar vorige week is hij al afgeweken door van mijn ouders naar ons huis te rennen, ruim 15km)
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Persoonlijk vind dat er erg veel wandelen in zit, forse tijden. In week 3 al 50 minuten wandelen?

Hoe gaan de eerste trainen voor je gevoel, schiet het op? :)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Ja, dit schema is voor als je helemaal geen ervaring hebt met hardlopen, er is er ook een voor als je dit wel hebt.

Ja, het gaat goed! Ik was eerst begonnen met gewoon zo veel mogelijk rennen en dan kreeg ik last van mijn heup, dat heb ik nu niet, een hele verbetering dus! En vorige week had ik bij de 8e herhaling moeite, deze week pas bij de 9e, dus ik merk ook vooruitgang
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Hier gaat het trainen prima! Ik zit nu in week 9 van de 36K Challenge training en in week 3 van de Dopey Challenge training. Ik gebruik de schema's van Jeff Galloway, deze gebruik ik al sinds 2016 toen de eerste HM in DLP kwam! Ze werken voor mij goed. Ik had de aangepast naar iets minder kilometers, maar tot nu toe nog altijd de afstand aan kunnen houden van het originele schema.
Langste loop tot nu toe 13km, opgebouwd vanaf 0km in april omdat ik in december een knie kijkoperatie heb gehad. Snelheid is nog steeds ver te zoeken, maar ben blij dat de afstanden goed gaan met mijn knie! Fysio zei al dat ik keuze moet maken: of snelheid trainen of afstand, dus ik ga voor het laatste!

Ik speel een beetje met interval lopen, runwalkrun. Ik kan nu 45min in 1 stuk, en ik wil begin september een wedstrijdloop van 8km doen zonder wandelen. Dus daar ook langzaam aan naar toe aan het werken.

Vanaf 23 juli om het weekend 2 trainingen in het weekend, om zo de challenge te al vast te oefenen. "Trainen op vermoeide benen" laat maar zeggen ;)

Ben benieuwd naar wat de rest naast hardlopen doet.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Leuk om te lezen Laura! Ik ken de Galloway programma's, maar het past slecht bij mijzelf (ik kan niet wandelen ...)
Wel fijn dat ze zo goed voor jou werken en dat het trainen fijn gaat na alles rondom je knie.

Ik heb normaal gesproken nooit een walk in mijn hardlopen zitten, dat is niet mijn manier van trainen (hoe ondoordacht dat dan ook is).

Voor Parijs wordt het mijn ondertussen gewone cyclus van random hardloop rondjes tussen de 5 en 15 km, met dezelfde wedstrijden ter voorbereiding. Elk weekend racen vind ik leuk!

Als ik een startbewijs weet te scoren morgen, kan ik mijn training daarvoor gaan plannen en terugtellen.

Verder wil ik nog wel eens fitnessen ;-)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Ik was eerder ook een hardloper zonder te wandelen, maar afgescheurde kruisbandjes hebben er voor gezorgd dat dat nu nog niet lukt. Had tegen fysio gezegd dat ik april 2019 weer een HM wil lopen zondr te wandelen, en dat vond ze ambitieus... We shall see! Hopelijk kom ik er weer, maar voor nu moet in runwalkrunnen.

Lukt het je om in de zomermaanden elk weekend te racen? Hier is echt helemaal niets in juli en augustus, alleen 1 HM. Ik heb pas begin september weer een loopje staan, heb er zin in!

Ik ga morgen op tijd klaar zitten voor de registratie. Ik duim voor je dat het bij jou ook moeiteloos zal gaan.

Fitness... Ik ging het eerste kwartaal netjes 2-3x per week omdat hardlopen niet ging, maar nu sinds april misschien 5x geweest? (a) Hardlopen is echt mijn uitlaatklepje, fitness is een moetje. Vind het lastig om daar de motivatie voor te vinden, ondanks dat het wel beter zou zijn voor mijn knie ook.
Obstacle runs niet iets voor jou?
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Met jou knie snap ik de runwalk strategie heel goed!

Tijdens de zomermaanden is het wat lastig, maar de laatste 4 weken voor het Magic Run Weekend heb ik het liefst een lange race in het weekend, een herstel loop op dinsdag of woensdag en verder niks qua lopen. Alleen fitness daarnaast.

Ik vind fitness een andere uitlaapklep. Mini doelen om halen, elke oefeningen weer. Terwijl hardlopen de strijd tegen mezelf is, op duurvermogen. Twee uitersten, en daarom vind ik tot nu toe obstacle runs nog niks: ik kan nooit rustig in mijn steady hardlooptempo terechtkomen door alle hindernissen, maar ook nooit volledig focussen op de hindernissen omdat je al een stuk cardio en verzuring hebt.

Alhoewel ik met liefde wat klim en klauterwerk doe hoor
Afbeelding
Esther10
Member
Member
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2018, 16:25

Ik ben aan het trainen voor de halve marathon in Eindhoven op 14 oktober. Dus die 5 en 10km in Disney moet gemakkelijk gaan lukken.
Naast het hardlopen ben ik ook in de sportschool te vinden. En dan doe ik fitness of een groepsles.
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

@Koen, duidelijke uitleg, snap het helemaal! Ik zou ooit wel een obstacle run willen doen, maar de bekendste is altijd in dezelfde maand als runDisney, en ik ben veel te bang dat ik door bijvoorbeeld zo'n hoge waterglijbaan door mijn enkel ga en dan Disney wel gedag kan zeggen... Plus ik ben echt een zwakkeling in de armen, mezelf optrekken gaat denk ik voor geen meter :P

@Esther
Goed bezig! Ik hoor dat Eindhoven ook altijd een goeie sfeer heeft! Als je dan de HM doet, wie weet voor 2019 de 36K of 31K Challenge? :)
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Laura schreefCOLON@Koen, duidelijke uitleg, snap het helemaal! Ik zou ooit wel een obstacle run willen doen, maar de bekendste is altijd in dezelfde maand als runDisney, en ik ben veel te bang dat ik door bijvoorbeeld zo'n hoge waterglijbaan door mijn enkel ga en dan Disney wel gedag kan zeggen... Plus ik ben echt een zwakkeling in de armen, mezelf optrekken gaat denk ik voor geen meter :P
De meest bekende, en duurste, heeft verschillende edities, dus je kan er prima eentje in het voorjaar plannen! En die armkracht is te trainen (ik weet niet hoe jij je optrekt, maar dat gaat vooral via je rugspieren ;-) Volledig op armkracht is niet te doen nee) Toch maar weer de sportschool in.

Waarschijnlijk doe ik binnenkort toch mee, met een collega, als we ons vervelen.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
EleanorJM
Member
Member
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2018, 12:23

Ik heb mij eigen schema gemaakt uit de schema’s van dopey (hal higdon+Jeff galloway) en daar het schema van Jeff voor de 10k +hm challenge ingevlochten voor Parijs.

Eigenlijk sluit het allemaal wel goed aan.

Zelf deed ik ook actief aan fitness, maar de laatste maand kom ik er niet meer aan toe. Loop nu 3 (binnenkort 4) keer per week.
Ben in maart vanaf 0 begonnen en eigenlijk gaat het best goed (zeker voor een blessuregevoelig iemand als ik)

Ook ik houd ervan om naar een evenement toe te trainen. Nu in de zomer is dit wat lastig, maar daarvoor heb ik virtual runs :)
Eind juni heb ik de Spartan sprint en super gelopen (gewoon relaxed) en dat ook prima overleefd. Misschien dat ik er een trailrun tussendoor gooi in het najaar voor de afwisseling.

Ik had ook zitten kijken naar Tilburg/Eindhoven/Amsterdam. En dan die afstand te matchen met de afstand in mijn schema. Want stiekem vind ik het 10k rondje al een beetje saai worden. En zo’n evenement stimuleert natuurlijk.
Afbeelding

Afbeelding

RunDisney Paris 2018, 2019
RunDisney Wine & Dine 2018
RunDisney Dopey Challenge 2019
RunDisney Star Wars Rivalrun 2020
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

RunningKoen schreefCOLON
Laura schreefCOLON@Koen, duidelijke uitleg, snap het helemaal! Ik zou ooit wel een obstacle run willen doen, maar de bekendste is altijd in dezelfde maand als runDisney, en ik ben veel te bang dat ik door bijvoorbeeld zo'n hoge waterglijbaan door mijn enkel ga en dan Disney wel gedag kan zeggen... Plus ik ben echt een zwakkeling in de armen, mezelf optrekken gaat denk ik voor geen meter :P
De meest bekende, en duurste, heeft verschillende edities, dus je kan er prima eentje in het voorjaar plannen! En die armkracht is te trainen (ik weet niet hoe jij je optrekt, maar dat gaat vooral via je rugspieren ;-) Volledig op armkracht is niet te doen nee) Toch maar weer de sportschool in.

Waarschijnlijk doe ik binnenkort toch mee, met een collega, als we ons vervelen.
Van mijn werk gaan ze die doen, betaald het bedrijf de inschrijfkosten. Nog serieus overwogen ook, kijk ik goed, is het precies die tijdens runDisney!
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Grappig ElanorJM, ik zit ook op een Amerikaans forum voor runDisney en daar zijn verschillende mensen heel enthousiast over het Hal Higdon schema. Ben benieuwd wat jij er van vind :)

Een beetje het fitnessen erin houden kan erg helpen bij het trainen qua hardlopen (herstel en spierkracht)

Wat je zegt over evenementen herken ik! Ik ben 95% zeker dat ik de halve van Amsterdam ga lopen.

@OlafLover: de dam tot dam race is dit jaar ook tijdens runDisney. Die loop ik ook elk jaar gratis. Hoort normaal bij mijn voorbereiding.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

10 km in 49:18. Maar was een verschrikkelijk rondje met deze hitte.

Hoe doen jullie dan met temperaturen van 20+ graden?
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar