2019 RunDisney Paris/DLP run Weekend

Hier vind je alles terug over Rundisney in Disneyland Paris
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Disneyland Paris Run weekend

Afbeelding

In 2019 wordt de vierde editie van het hardloopweekend runDisney in Disneyland Parijs gehouden! Het heeft al verschillende namen gehad, zoals Magic Run Weekend, Semi Marathon weekend, in 2019 gaat het onder de naam: Disneyland Paris Run Weekend. De eerste editie was in 2016, er was toen de mogelijkheid om de 5KM en de Halve Marathon te lopen. Het weekend is inmiddels gegroeid met de afstand 10KM en twee challenges: de 31K en de 36K Challenge!

Wanneer vindt het Disneyland Paris Run Weekend plaats?
Momenteel is er in Parijs één hardloop weekend, deze wordt altijd gehouden in september, rond hetzelfde weekend. In 2019 vindt het plaats op 19 tot 22 september. Tijdens de Expo wordt altijd bekend gemaakt wanneer de volgende editie plaats vind.
Welke races zijn er?
Afbeelding
RunDisney Kids races
Zaterdag 21 september, 11:00 uur of 15.00 uur (afhankelijk van afstand)
Er zijn diverse kids races voor kinderen vanaf 1 jaar. Kinderen tot 5 jaar mogen vergezeld worden door 1 ouder.
100m voor kinderen van 1 tot 3 jaar
200m voor kinderen van 4 tot 7 jaar
1K voor kinders van 8 tot 12 jaar
Kinderen ontvangen hun eigen bib (ouders die meelopen hoeven geen bib voor henzelf aan te schaffen), runDisney Kids Races T-shirt, drankjes na de loop en natuurlijk een medaille!
De races worden gehouden rondom Lake Disney.
Afbeelding
Let op: bovenstaande afbeelding is de plattegrond van 2018! Voor 2019 kan deze veranderen.

Disneyland Paris 5K
Vrijdag 20 september 2019, 20.00 uur.
Deze race wordt als enigste ’s avonds gelopen. Deze afstand wordt gepromoot als ‘Family Fun Run”, kinderen mogen ook meedoen! Zij moeten op de dag van de race minstens 5 jaar oud zijn en moeten de race zelf kunnen lopen (gebruik maken van een buggy’s zijn niet toegestaan!). Kinderen onder de 12 jaar moeten vergezeld worden door 1 volwassene, en deze volwassene moet ook geregistreerd staan voor de 5km. Een volwassene mag 3 kinderen onder zijn hoede nemen tijdens de loop. Kinderen vanaf 12 jaar mogen alleen lopen.
De 5K is onderdeel van de 36K challenge, dit is de eerste race van de drie voor deze challenge.
Het parcour ging in 2018 voor het eerst door beide parken. Hieronder zie je de plattegrond van 2018. De route kan voor 2019 veranderen!
Afbeelding

Disneyland Paris 10K
Zaterdag 21 september 2019, 7.00 uur.
Het leeftijdslimiet is vanaf 14 jaar en ouder, maar kinderen mogen wel alleen lopen. De 10K is onderdeel van de 31K én de 36K challenge. Voor de 36K is dit de tweede race van totaal drie en voor de 31K is het de eerste race van de twee voor de 31K challenge. Ook de 10K gaat door beide parken. Hieronder zie je de plattegrond van 2018. De route kan voor 2019 veranderen!
Afbeelding

Disneyland Paris Half Marathon
22 september 2019, 7.00 uur
Op zondag ochtend wordt de Halve Marathon georganiseerd, waarbij het leeftijdslimiet 18 jaar en ouder is.
Let op, om mee te kunnen doen aan de halve marathon moet je een medisch certificaat laten ondertekenen door je dokter. Dit is de Franse wet. Zonder het certificaat mag je niet mee doen. Het certificaat kun je uploaden in je Runner’s profile, de link hier naar toe krijg je een paar maanden voor het event toegestuurd via email. Het certificaat moet in Frans en Engels, maar Disney heeft het makkelijk gemaakt, door al een certificaat op te stellen. Deze vind je hier. Mocht je arts het niet willen ondertekenen, kun je het laten invullen door deze website. Hier hebben meerdere lopers gebruik van gemaakt, het is wel een betaalde service, maar het wordt geaccepteerd door Disney en jij kan dan wel de halve marathon lopen!
De Halve marathon is het slotstuk van beide challenges! Meer informatie over de challenges volgt hieronder.
Het parcour gaat door beide parken, en door het nabij gelegen Franse dorpje. Hieronder zie je de plattegrond van 2018. De route kan voor 2019 veranderen!
Afbeelding





Welke challenges zijn er?
Mocht je om welke reden dan ook moeten stoppen met een afstand, dan krijg je wel de afstands medaille, maar niet de challenge medaille. Let op: Je moet je echt inschrijven voor de challenge om de extra shirts, extra medailles en speciale bib te ontvangen. Registreren voor elke race afzonderlijk houdt niet in dat je mee doet aan een challenge! Omdat alle challenges de halve marathon bevatten, moet je minimaal 18 jaar oud zijn op de race dag om voor deze challenges te kunnen registreren.

Afbeelding
31K Challenge
Deze Challenge bestaat sinds 2017, toen heette het de Bibbidi-Bobbidi-Boo Challenge. Wanneer je je inschrijft voor deze challenge, loop je op zaterdag de 10KM loopt en op zondag de halve marathon. Wanneer je de 10K en HM loopt en beide finished, dan krijg je naast de afstands medailles ook de 31K Challenge medaille.
36K Challenge
Deze Challenge bestaat sinds 2018. Schrijf je je in voor deze challenge, dan loop je op vrijdag de 5KM, zaterdag de 10KM en op zondag de halve marathon. Loop je alle afstanden uit, dan krijg je 5 medailles! 5K+10K+HM+31KChallenge+36KChallenge!

Castle to Chateau
Wanneer je de halve marathon in Amerika loopt, en je doet de HM in Parijs, dan kun je je inschrijven voor de Castle to Chateau Challenge. Loop je de HM of Marathon tijdens Marathon weekend in januari in WDW, of de HM tijdens Princess Weekend in februari of de HM tijdens de Star Wars Rival Run in april, dan krijg je in Parijs je C2C medaille! Loop je de HM in Parijs en de HM tijdens Wine and Dine in WDW in november, dan krijg je in november in WDW je C2C medaille.
Hoe schrijf je je in? Wanneer je de C2C in Parijs krijgt, dan vink je het vakje aan in de Runner’s Profile aan(deze link hier naar toe krijg je een paar maand voor het event via email toegestuurd). Je moet dan je marathon of halve marathon certificaat uploaden, en dan doe je mee met de C2C.
Loop je eerst in Parijs en daarna in Amerika tijdens Wine and Dine? Dan hoef je niets te doen. Mickey weet alles! Tip: neem voor de zekerheid wel een bewijs mee (je uitslag of foto’s) dat je de HM in Parijs hebt gelopen.
Voor beide moet je op de Expo naar de speciale Castle to Chateau stand gaan, en daar krijg je je armbandje met C2C erop. Deze laat je het hele weekend om, en na de HM kan je dan je C2C medaille ontvangen.

Afbeelding

RunDisney Health & Welness Expo

Openingstijden zijn:
Donderdag 19 september: 15-20uur
Vrijdag 20 september: 10-20uur (Voor packet pick-up (bib/shirt) geopend tot 22uur)
Zaterdag 21 september: 9-19uur
(Let op: zondag staat nooit aangekondigd, maar de vorige 3 edities was de Expo dan altijd open en verkochten dan een aantal artikelen met korting)
Locatie: Disney Events Arena
Alle lopers moeten naar de Expo toe om hun startnummer en shirts op te halen. Lukt het je zelf niet om voor de sluitingstijd je startnummer op te halen? Dan kun je het op laten halen door iemand anders. Je moet dan een brief meegegeven met jouw volledige naam en geboortedatum, plus de naam en geb.datum van diegene die het ophaalt, kopie van jouw ID/paspoort en diegene moet de voucher van jou hebben die je nodig hebt om je bib op te halen.
Lopers van de 5K en 36K challenge moeten hun startnummer hebben opgehaald voor vrijdag 18uur.
Naast (run)Disney merchandise zijn er ook een paar andere aanbieders op de Expo.


Hoe kun je je registreren?
Dit kan op 3 verschillende manier:
1. Via een Travel Agent
Zoals loopreizen.nl Bekijk goed wat de voorwaarden zijn van een travel agent, soms moet je minimaal 2 dagen in een Disney hotel verblijven en/of moet je minimaal 2 dagen entree tickets erbij boeken.

2. Je boekt zelf een Disney hotel
Via Disneyland Parijs zelf kun je je kamer boeken en daarbij de startnummers toevoegen. Het is vanaf november mogelijk om met jaarpas korting je kamer te boeken en je krijgt ook korting op je startnummers.

3. Je boekt een hotel off-site en wacht op de bib only verkoop
Een goedkopere optie kan zijn om zelf een hotel buiten Disney te boeken en te wachten tot de bib only verkoop van start gaat. De exacte datum voor de bib only is nog niet bekend, op de website staat nu “spring 2019”, voorheen was dit in juli.
Verkoopt het uit?
Moeilijk te voorspellen. Via de pakketen verkoopt het niet zo snel uit. Ik verwacht voor de 5e editie, in 2020, wel dat bijvoorbeeld de HM snel uitverkoopt. Tijdens de bib only sale verkochten een aantal afstanden wel uit, maar laten kwamen er weer nieuwe startnummers voor die afstanden vrij. Is het je droomwens om een bepaalde race te lopen, ga dan gelijk klaar zitten wanneer de registratie opent!

De medailles.
De medailles van 2019 zijn nog niet bekend, hieronder zie je de medailles van 2018.
Afbeelding


Photopassen
Er is een nieuwe photopass voor 2019 erbij gekomen en de voorwaarden zijn iets veranderd vergeleken met 2018. Je hebt voor 2018 drie verschillende. De prijzen staan nu nog in ponden, omdat deze informatie van Run To The Magic komt.
PhotoPass+ Just Run (maximum 1 bib) – €29 per pass
PhotoPass+ Multi Run (maximum 3 bibs) – €45 per pass
PhotoPass+ Run & Parks (maximum 3 bibs plus photos in the Disney Parks) – €79 per pass
Afbeelding

De kosten
Kids races: €13
5K: €38
10: €57
Halve Marathon: €75

31K Challenge: €132
36K Challenge: €170


Meer info vind je op de officiële Disneyland Parijs run Weekend site: http://run.disneylandparis.com/
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
MissMetal
Member
Member
BerichtenCOLON 253
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2017, 19:26

Ben benieuwd of ze in 2019 ook volledig 1 thema zullen doen, villains vond ik wel erg leuk

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikers-avatar
MagieDeDisney
Member
Member
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2015, 14:18

Met dat Marvel de 5k heeft gekregen, hoop ik dat Star Wars ook maar een race krijgt ipv alle races, ook al ben ik grote Star Wars fan! Zorgt meteen voor wat variatie de hele weekend!
Ik zie prinsessenthema wel voorkomen maar dat zou waarschijnlijk 'te vrouwelijk' zijn, net als de Princess weekends in WDW. Persoonlijk zou ik het heel leuk vinden als ze een paar keer weer Franse characters op de 5K medailles doen. Lumiere en Remy waren erg leuk, ze zouden het nog kunnen voortzetten met Aristocats en Hunchback.

Zelf lijkt me een ruimte thema gaaf, met Star Wars, Buzz Lightyear, Space Mountain etc, of water met Finding Nemo/Dory, Little Mermaid, Moana, Pirates of the Carribean etc. Beetje brainstormen, kleine kans dat het ooit komt, maar ik kan dromen :sorc:
Blij dat Parijs altijd verandert van thema met een weekend per jaar, ik zie ze in de verre toekomst nog een weekend toevoegen in het voorjaar, maar momenteel is een weekendje in september perfect.
Youtube | Instagram | WDW Cast Member 2018
"Well, that's the good part I guess. You get to go find a new dream."
9-2019 Disneyland Paris RunDisney
5-2020 Princess RunDisney DLP?
1-2023 Walt Disney World Marathon Weekend?
~ Anneke
Esther10
Member
Member
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2018, 16:25

Wat een dilemma’s allemaal.

Dit jaar de 5 en 10 km gelopen. En volgend jaar moet het de 36K challenge worden..
Nou heb ik een aantal opties om te boeken:
1. Nu al rechtstreeks bij Disney met een compleet arrangement.
2. Wachten tot november en dan i.c.m. mijn jaarkaart rechtstreeks bij Disney boeken met de 36K challenge en room only.
3. Alles los boeken (hoe snel was de 36 K dit jaar uitverkocht?)

Wat zouden jullie doen met de wetenschap dat je een jaarkaart hebt.
Vanmiddag heb ik al met Disney gebeld. Voor hotel Cheyenne verblijf van 19-23 september, 36K challenge en 5 dagen toegang zou ik voor 1 persoon €900,- kwijt zijn.
Gebruikers-avatar
Princess Sas
Member
Member
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2017, 07:45

Wij hebben nu al via booking.com een partner hotel vast gelegd. Dit is ten alle tijden nog gratis te anuleren.
We gaan in november ook zowiso nog bellen voor room only en de bibs met onze jaarkaart.

We wouden ook eerst een package boeken dit jaar om er 1 trek allemaal van af te zijn, dan was alles geregeld, maar de packages zijn dit jaar wel heel vroeg te koop (een beetje te vroeg naar mijn zin). We zijn amper terug en weten nog niet welke runs we volgend jaar willen doen, nu hebben we toch iets meer tijd om na te denken en te vergelijken.
Afbeelding


Afbeelding
Esther10
Member
Member
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2018, 16:25

Ik wil ook alvast een optie nemen op een partner hotel (en dan maar hopen dat er volgend jaar niet weer wegwerkzaamheden zijn).

Ik heb geen idee wat de room only prijzen zullen zijn. Ik heb zo’n vermoeden dat je niet veel goedkoper uit zult zijn dan een compleet arrangement te boeken. Maar dat kan ik ook helemaal verkeerd hebben.

Ik weet al zeker dat ik van 19-23 september wil gaan en dan de 36K challenge, dat maakt het inderdaad wel al iets gemakkelijker om een keuze te maken.
Laatst gewijzigd door 1 op Esther10, in totaal 26 keer gewijzigd.
Dakota
Member
Member
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2017, 10:34

We hebben Sequoia zojuist geboekt voor volgend jaar met de aanbieding 25% korting en halfpension. Hebben we afgelopen keer ook gedaan en in januari van dit jaar hebben we toen de 5k en de 21k eraan toegevoegd.
Komend jaar willen we voor 36k challenge gaan. We zijn dan als ik de challenge er alvast bij tel €809 p.p kwijt.
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Ik ga ook zsm al boeken omdat ik toch al weet welke ik afstanden ik wil. Vorig jaar heb ik volgens mij 1 oktober geboekt
Afbeelding
Esther10
Member
Member
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2018, 16:25

Ik heb nu voorlopig het Dream Castle hotel geboekt, dit kan ik nog kosteloos annuleren. Zodra je dan bij Disney kunt boeken voor room only + bibs zal ik daar informeren wat dat gaat kosten.

Ik vind €900,- voor een compleet arrangement veel geld aangezien ik een jaarabonnement heb.

Zijn de 36K challenges ook altijd heel snel uitverkocht bij de bibs only sale?
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Nee, niet extreem snel. De 21KM is toch wel een ding en lange afstand. 5 en 10k gaan snel
Afbeelding
Brobos
Member
Member
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2017, 08:59

Ik zit te twijfelen of ik een jaarpas zal nemen. Dus wacht even nog de prijzen af met een jaarpas straks en wil net als dit jaar gewoon de package boeken dan.
Ik weer 36k en met het hele gezin de 5k. Was echt super leuK!
sabientjuh
Member
Member
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2017, 21:12

Hallo allemaal
Ik heb dit jaar samen met mn man de 21K gedaan en heb deze tot mijn grote verbazing gewoon uitgelopen! Had dit niet verwacht en vond het zo leuk dat ik volgend jaar de 36K wil gaan doen met mn man. Nou wilde ik weer via Loopreizen boeken maar daar moet je gelijk de helft aanbetalen. En aangezien ik hier geen rekening mee heb gehouden is dat nu een beetje lastig. Maar ben bang als ik wacht dat het vol zit. Weet iemand hoe het zit als je via Disney boekt? Is de aanbetaling dan ook zo groot? En ik heb ook geen creditcard is dat een probleem?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

sabientjuh schreefCOLONHallo allemaal
Ik heb dit jaar samen met mn man de 21K gedaan en heb deze tot mijn grote verbazing gewoon uitgelopen! Had dit niet verwacht en vond het zo leuk dat ik volgend jaar de 36K wil gaan doen met mn man. Nou wilde ik weer via Loopreizen boeken maar daar moet je gelijk de helft aanbetalen. En aangezien ik hier geen rekening mee heb gehouden is dat nu een beetje lastig. Maar ben bang als ik wacht dat het vol zit. Weet iemand hoe het zit als je via Disney boekt? Is de aanbetaling dan ook zo groot? En ik heb ook geen creditcard is dat een probleem?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Dit jaar zal het nog niet meteen vol zitten hoor, je kan bij DLP ook betalen met overschrijving hoor. Dan moet je gewoon de reserveringslijn bellen.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Ik snap dat het heel verleidelijk is om nu al te boeken, dan ben je wel volledig stress vrij, je hebt dan alles al geregeld.
Maar, indien je een jaarpas hebt, zou ik toch nog even wachten! De hotelpakketten verkopen eigenlijk nooit uit. Voor de editie van 2018 was een paar uurtjes de 36K challenge uitverkocht ergens in het voorjaar , voordat de bib only verkoop was gestart, maar op één of andere manier kwamen er weer genoeg beschikbaar. En de 36K challenge kwam steeds weer beschikbaar tijdens de verschillende bib only verkoop momenten.

Met de Magic Plus krijg je 10% korting op je bibs, wanneer je je hotel boekt via DLP. Met Infinity 15%.

Wij hebben zelf op 30 november 2017 geboekt voor 2018, toen kwamen de room only prijzen beschikbaar voor jaarpas houders. Wij hebben gekozen voor 4 nachten in hotel Santa Fe, Eldorado kamer. We hadden liever een standaard, maar die was niet meer beschikbaar, en dit was op dat moment de goedkoopste optie.
Ik sprak een Nederlands meisje met Infinity jaarpas en die zei dat ze in januari had geboekt, toen de 2+2 nachten gratis actie er weer was. Zij zei dat deze actie ook door wordt gerekend op de room only prijs (ik weet niet of dit wel echt klopt). Zij hadden voor 4 nachten NPB €800 betaald zei ze.
Ik sprak ook een ander die had in februari nog geboekt met jaarpas korting in SF of Cheyenne, die kamer waren ook nog steeds beschikbaar.

Ik wacht zelf dit jaar ook iets langer met boeken. Ik ga wel bellen wanneer de room only prijzen bekend worden, zodat ik al een beetje weet wat de prijzen zijn. Het najaar is voor ons een dure maand nu, daarom eventjes iets langer wachten.

Ik denk niet dat een travel agent veel duurder is dan wanneer je boekt via Disney zelf, wanneer je geen jaarpas hebt en dus ook park tickets wilt hebben.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Mich€l
Member
Member
BerichtenCOLON 719
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2014, 10:56

Dat van die 2+2 is niet combineerbaar met jaarkaartkorting. De prijs die ze betaald heeft is gewoon de korting van haar jaarkaart geweest, want dat zijn gewone prijzen voor die periode bij NPB.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar