Run Disney algemeen

Hier vind je alles terug over de Rundisney events, Disneyland Paris heeft zijn eigen forum in verband met Rundisney: klik hier
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Wist je dat er wekelijks fun runs zijn in het Walt Disney Resort hotels?

Je hoeft niet mee te doen met een runDisney evenement om toch georganiseerd te (hard)lopen in Walt Disney World! Diverse hotels bieden een 'fun run' aan, en bij de meeste runs krijg je ook een aandenken of zelfs een medaille! Elke race begint om 8:00uur en de registratie opent om 7:30u. De races kosten $15 plus tax, kinder onder de 3 jaar kunnen gratis meedoen. Je kunt met je magic band of met creditcard betalen. Je mag de afstand hardlopen of wandelen. Er doen vaak zo'n 10-15 mensen mee. Het is ook een leuke manier om een ander resort te bezichtigen! Informeer bij je hotel of de fun run door gaat, soms worden ze geannuleerd. Ze worden nooit gehouden in hetzelfde weekend als een runDisney event. Je krijgt bij de inschrijving een startnummer, en je moet een waiver ondertekenen (dat Disney niet verantwoordelijk is voor het een en ander).

Seaside Sprint Fun Run
Waar: Disney’s Boardwalk, tussen Jellyrolls en Atlantic Dance Hall
Wanneer: vrijdag
Afstand: 1,4mijl (2,25km)
Registatie: inschrijven bij de Community Hall in Disney’s Boardwalk Resort
Wat ontvang je: een pin en een coupon voor Goofy’s Glacier
Afbeelding


Beignet Dash
Waar: Port Orleans French Quarter, aan de Riverwalk tussen Building 5 en het Doubloon Lagoon zwembad
Wanneer: zondag
Afstand: 1,5 mijl (2,4km)
Wat ontvang je: coupon voor beignets, Mardi Gras kralen finisher medal, beads/kralen en een pin
Afbeelding


Derby Dash
Waar: Disney’s Saratoga Springs Resort, bij de Community Hall
Wanneer: donderdag
Afstand: 1,4mijl (2,25km)
Wat ontvang je: snacks, water en een medaille
Afbeelding


The Southernmost Point 3K
Waar: Disney’s Old Key West Resort bij Family Tree, vlakbij de speeltuin van het Sandcastle zwembad
Wanneer: Woensdag start om 7:30u, check in om 7:00!
Afstand: 1,4mijl (2,25km)?
Registratie: in de Community Hall
Wat ontvang je: waterfles en medaille
Afbeelding

All Stars and Icons Fun Run
Waar: Disney’s All Star Resorts, start bij All Star Movies
Wanneer: Dinsdag om 7:00, check in start om 6:30
Afstand: ongeveer 1 mijl (1,6km)
Registratie: bij het Surf Board Bay zwembad, bij All Star Sports Resort, dagelijks van 15:00-18:00
Wat ontvang je: een startnummer en een pin


Bronnen: Chip en co, #team RunDisney
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Deze video (Klik) is gebruikt als omslag voor de facebook pagina van runDisney. Het valt me nu pas op hoe mooi die is gemaakt en dat het alle mooie dingen van runDisney laat zien.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

;-)Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Hahahaha, geweldig dit!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Juidth43
Member
Member
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2016, 18:17

hoi Laura ik heb toen me account gelinkt maar weet jij misschien ik kan het niet terug vinden in my disney experience. ik moet echt apart inloggen bij rundisney is dat correct. en als informatie die ik nodig heb zie ik alleen een race waiver wat 2 weken van te voren online ingevuld dient te worden en uitgeprint.. mis ik wat? groetjes judith
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

@Judith

Wanneer je iemand "quote", wil je dan het volgende doen: na [/quote] druk je op 'enter', zodat er een nieuwe alinea/regel verschijnt. Hierdoor is het overzichtelijk en staat het bericht niet ergens midden in de tekst. Ik heb nu je bericht aangepast.

Antwoord op je vraag: Je zult je runDisney gegevens niet terug vinden in My Disney Experience. Rundisney en MDE staan los van elkaar verder. Voor runDisney log je in bij rundisney.com en voor al het andere zoals fastpassen, je hotel, je entree tickets, je dining reservations log je in op MDE.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Juidth43
Member
Member
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2016, 18:17

als het goed is heb ik het nu goed gedaan:) dank je wel Laura ook zag ik dat de 5k niet tijdsgebonden is wat het voor mij een stukje makkelijker maakt. zag videos op youtube van mensen die het in 1,5 uur lopen en sommige die er zelfs nog langer over deden.. voor de rest heb ik denk ik alles bij me.. ik begreep dat er bij de hotels bussen stonden om je naar AK te brengen. nu nog alles voor de rest van me vakantie in goede banen zien te krijgen... een fijne dag
Laura schreefCOLON@Judith

Wanneer je iemand "quote", wil je dan het volgende doen: na
druk je op 'enter', zodat er een nieuwe alinea/regel verschijnt. Hierdoor is het overzichtelijk en staat het bericht niet ergens midden in de tekst. Ik heb nu je bericht aangepast.

Antwoord op je vraag: Je zult je runDisney gegevens niet terug vinden in My Disney Experience. Rundisney en MDE staan los van elkaar verder. Voor runDisney log je in bij rundisney.com en voor al het andere zoals fastpassen, je hotel, je entree tickets, je dining reservations log je in op MDE.[/quote]
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

@Judith, heb nu je bericht laten staan, zodat je het zelf ook kan zien hoe het er nu uit ziet. Zal je zo even een PB sturen met een screenshot hoe het wel moet :)

5K wordt ook in WDW een beetje gepromoot als een Family Run, en zullen niet zo snel mensen van het parcour afhalen. Het kan zijn dat sommige rijen voor characters op een gegeven moment wel dicht gaan. In principe gaat de tijd van 1 uur in wanneer de balloon ladies starten. 1 uur mag je er officieel over doen. De balloon ladies houden een 15min/mile tempo aan (rond de 9:50min/km) zodra de laatste starter over de start gaat. Zit je in A, heb je misschien dus wel 1uur extra de tijd, zit je in het laatste startvlak, dan heb je misschien maar 10min speling.

Wat bedoel je met bussen naar Animal Kingdom? Er gaan vanuit alle Disney hotels bussen naar alle parken. En erg gaan 's nachts vanuit alle Disney hotels bussen naar de start van de races. Er gaan, dacht ik, geen bussen van de finish na de races naar de parken.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Wel de kanttekening dat de 5K in amerika een morning run is, en dus de overlast voor het park waar je doorheen rent wil beperken. Oneindig over de afstand doen is dus ook geen optie ;-)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Algemene site van rundisney is vernieuwd! :)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Vandaag was voor het vijfde jaar de Cast & Family 5K georganiseerd in Walt Disney World's Animal Kingdom.

Deze races zijn alleen toegankelijk voor castmembers en hun familie. Er zijn geen characters op het parcours, wel een paar na de finish.

Bron: Prospective PixiedusAfbeelding
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

De data wanneer de RunDisney weekenden zijn in 2019/2020 en ook wanneer de bib only sale begint! Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Vandaag was er weer een Cast & Family 5K in Epcot. Deze run kan alleen gelopen worden door castmembers en hun familie. Deze races zijn altijd snel uitverkocht. Dit is de medaille die de lopers vandaag kregen.

Afbeelding

Bron: Prospective Pixie Dust

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Videobeelden van de allereerste marathon in Walt Disney World, in 1994

In dit filmpje zijn beelden van de allereerste marathon in WDW. De route ging eerst door Epcot, daarna MGM Studios (Nu Hollywood Studios) en Magic Kingdom. Animal Kingdom werd pas geopend in 1998.
De dag voor de marathon was er een Family Fun Run, lopers kregen een gratis buffet en het tijdslimiet voor de marathon was 5uur.

Geniet mee met de nostalgie!

DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Beignet Fun Run bij Disney's Port Orleans Resort.

Elke zondag, met uitzonderlijk van RunDisney race weekenden, wordt er bij het Disney's Port Orleans Resort een 'Beignet Dash Fun Run' georganiseerd. De start is bij Disney's Port Orleans Resort - French Quarter en je maakt een ronde bij Disney's Port Orleans Resort - Riverside. Na afloop krijg je een speciale medaille in Mardi gras stijl en een coupon om 3 Mickey beignets op te halen. Kosten zijn $15, exclusief tax en je kan je inschrijven een half uur voor de start.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar