Walt Disney World Princess Half Marathon Weekend

Hier vind je alles terug over de Rundisney events, Disneyland Paris heeft zijn eigen forum in verband met Rundisney: klik hier
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Disney Princess Half Marathon Weekend, presented by Children’s Miracle Network Hopsitals

Afbeelding

De eerste editie van Princess weekend was in 2009 en is elk jaar een groot succes! In 2018 vierde het weekend haar 10e verjaardag. Ondanks dat zo’n 90% van de deelnemers vrouwelijk is, zijn mannen ook van harte welkom om mee te lopen! In 2014 kwam er naast de 5K & Halve marathon de afstand van 10KM bij, en zo ontstond de Fiary Tale Challenge (voorheen heette dit de Glass Slipper Challenge).

Wanneer vindt het Princess Half Marathon Weekend plaats?
Het evenement wordt altijd gehouden in februari in Walt Disney World. Het eerst volgende Princess weekend is van 20-23 februari 2020. Ruim een jaar voor het event wordt bekend gemaakt op welke data het valt.

Welke races zijn er?

RunDisney Kids races
Zaterdag, diverse tijdstippen vanaf 10:30
Diaper Dash voor de allerkleinsten. Leeftijdlimiet is 12 maand of jonger. Vanaf 12:30
100m Dash voor kinderen van 1-4 jaar. Vanaf 10:30
200m Dash voor kinderen van 5-8 jaar. Vanaf 11:30
En de One Mile Run (1,6KM) voor kinderen vanaf 13 jaar of jonger. Vanaf 13:00
De Kids races worden gehouden in het complex van ESPN Wide World of Sports.

Disney Princess 5K
Vrijdag, 5:30uur.
De 5KM had in 2018 Rapunzel als thema en in 2019 Elena of Avalor. Kinderen mogen mee doen, maar moet op de dag van de race minstens 5 jaar oud zijn en moeten de race zelf kunnen lopen (of gebruik maken van een speciale roelstoel, buggy’s zijn niet toegestaan!). Het parcour gaat door Epcot.
Afbeelding

Disney Princess Enchanted 10K
Zaterdag, 5:30uur.
De 10K had in 2018 Merida als thema en in 2019 Mulan. Het leeftijdslimiet is vanaf 10 jaar en ouder. Het parcour gaat door Epcot en langs een paar Epcot Resort Hotels.

Disney Princess Half Marathon
Zondag, 5:30uur
Op zondag ochtend wordt de Halve Marathon georganiseerd en deze had in 2018 Sneeuwitje als thema en in 2019 Sleeping Beauty. Het leeftijdslimiet is 14 jaar en ouder. Het parcour gaat door Epcot en Magic Kingdom.
Afbeelding


Welke challenges zijn er?
Mocht je om welke reden dan ook moeten stoppen met een afstand, dan krijg je wel de afstands medaille, maar niet de challenge medaille.

Disney Fiary Tale Challenge
Sinds 2018 heet de challenge van de 10KM + de halve marathon Disney Fiary Tale Challenge. Wanneer je je inschrijft voor deze challenge, loop je op zaterdag de 10KM loopt en op zondag de halve marathon. Afzonderlijk registreren voor deze races zorgt niet dat je mee doet met de challenge, je moet je echt apart voor de challenge inschrijven. Je krijg een extra shirt en extra medaille bij deze challenge. Vanaf 18 jaar en ouder mag je mee doen. In 2018 bestond deze challenge vijf jaar.
Afbeelding
Bron foto: Living a Disney Life

Castle to Chateau
Wanneer je of de halve marathon of de hele marathon tijdens Princess Weekend loopt, en je loopt ook de halve marathon in september in Parijs, dan kun je je opgeven voor de Castle to Chateau medaille. Dit geldt overigens ook wanneer je de halve of hele marathon tijdens het WDW Marathon Weekend loop, of de halve marahton tijdens Star Wars Rival Run Weekend of Wine & Dine Half Marathon weekend .


De Expo en event guide
De Expo is een heel event op zichzelf! De openingstijden zijn in 2020 van donderdag 20 tot en met zaterdag 22 februari. Je moet hier naar toe om je startnummer, shirt en gEAR bag op te halen en er is zoveel meer te beleven! Je kunt hier de speciale runDisney merchandise vinden, en alles wat hardloop gerelateerd is, er zijn ook sprekers aanwezig! Het is Amerika, het is er groot! Er zijn verschillende gebouwen.
Het beste kun je wachten op de Event Guide voor de plattegrond van de Expo, er zijn verschillende gebouwen en elk gebouw heeft andere dingen. De plattegrond van marathon weekend 2018 was al anders dan de Princess plattegrond 2018, dus binnen het jaar veranderd het ook. Het kan zijn dat je in het ene gebouw je challenge shirt en bib op moet halen, in het andere runDisney merchandise kan kopen en in het andere gebouw weer wat anders op moet halen. De event guide wordt hier geplaatst zodra deze bekend is.
Let op, elk jaar veranderd er weer iets! Kijk in de event guide (wordt 1 maand voor het event online gezet), om een beeld te krijgen. Voor de event guide van 2018 klik hier
Afbeelding

Hoe kun je je registreren?
Dit kan op 3 verschillende manier:
1. Via een Travel Agent
Voorheen had runDisney een lijst met Travel Agents, nu zijn ze te vinden wanneer je zoekt naar ‘runDisney Travel Provider Program’. Bekijk goed wat de voorwaarden zijn van een travel agent, soms moet je minimaal 2 dagen in een Disney hotel verblijven en sommigen kunnen maar voor 7 dagen park tickets erbij doen.

2. Via een liefdadigheidsprogramma
Zoek naar “runDisney Charity Groups Program” en je zult meerdere goede doelen vinden dia gelinkt zijn aan het weekend. Zonder een naam te noemen is er een Nederlands goed doel, maar let hier ook op wat de voorwaarden zijn. Bij Kika loop je alleen de halve of een hele marathon, blijf je maar 5 dagen, keus hotel staat al vast en moet je minimaal €5000 ophalen voor het goede doel.

3. Je boekt alles zelf!
Kijk voor de beste WDW aanbieding in ons topic hier.
Je kunt zelf je hotel boeken, onsite of offsite. Voordeel van onsite (op het Disney terrein) is dat gebruik kunt maken van het gratis busvervoer van de Disney hotels naar de start, en van de finish terug naar je hotel. Ook rijden er bussen naar de Expo. Onsite is goedkoper, maar je moet wel zorgen voor eigen vervoer en je moet goed opletten welke wegen open zijn. Door het event worden bepaalde wegen al heel vroeg gesloten.
Sindskort gaat de registratie niet meer via active.com RunDisney heeft dit nu zelf in de handen. Als je al eens eerder gebruik hebt gemaakt van My Disney Experience (hiermee kun je je boeking zien, fastpassen en restaurants boeken), dan kun je naar http://www.rundisney.com gaan en rechts bovenin klikken op ‘Manage my Account’. Je kunt met je gegevens van MDE inloggen, heb je dit nog niet, moet je deze eerst aanmaken.

Bib only registratie opent op 4 juni 2019 voor de editie van 2020, 12:00 Eastern Time/09:00 Pacific Time, dit is 18:00 onze tijd.

Verkoopt het uit?
Hoogstwaarschijnlijk wel! Princess weekend is erg populair. Is het je droomwens om een bepaalde race te lopen, ga dan gelijk klaar zitten wanneer de registratie opent! Voor de editie van 2019 is de 10K binnen 4uur uitverkocht, 5K binnen 12uur uitverkocht, de halve marathon verkocht niet uit.


De medailles.
De medailles van 2020 zijn nog niet bekend, hieronder zie je de medailles van 2018.
Afbeelding


Bronnen: rundisney.com, The Runner's Guide to Walt Disney World door Megan Biller, runDisney Blog, Disney Parks Blog
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Let op! Vandaag om 18uur onze tijd start de bib only verkoop van runDisney Princess Half Marathon Weekend! Dit is het weekend wat met minuten uitverkoopt, wil je mee doen, zit vandaag alvast om 17:45 klaar! (En anders kun je het later nog via een travel agent proberen.) Succes! :)
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Geregistreerd!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Nice! Zo te zien is nu, bijna 4u na opening, is alleen de 10K uitverkocht.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

En nu de rest ook afgerond!

Met de 36 KM van het Princess weekend kom ik op een totaal van 145 KM in 6 maanden tijd.
Weer een vakantie in het All Star Sport resorts, maar deze keer ook nog wat extra dagen bijgeboekt omdat er voorjaarsvakantie is na het race weekend :)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

10K binnen 4uur uitverkocht, 5K binnen 12uur uitverkocht. Momenteel alleen de Fiary Tale Challenge (10+HM) en de HM nog beschikbaar! Via travel agents of charity zijn alle bibs nog wel verkrijgbaar.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Voor diegene die het leuk vinden: Facebook banners dat je in training bent voor de runDisney races! Op deze site zijn de andere race banners te vinden van andere US races en Parijs.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Challenge banner staat nog op Glass Slipper, terwijl het nu de Fairy Tale Challenge heet, dus die deel ik niet. Is te vinden op de site.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Nieuw op runDisney.com: 2018 Walt Disney World Marathon Dooney & Bourke tassen

Wanneer je inlogt in je account van RunDisney, kun je nu ook de Dooney & Bourke tassen pre orderen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: No Guilt Life
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

De medailles zijn bekend van Princess weekend 2019

Bron: Disney Parks BlogAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Van Jasmin en Mulan word ik erg blij.


Ik denk dat de andere 2 pas mooi worden als ik ze eenmaal heb & er een verhaal en ervaring over heb. Nu vind ik ze gewoon echt niet mooi.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Wanneer je inlogt in je RunDisney account, kan je al een paar foto's van merchandise zien!
Ook is voor het eerst het jacket design al bekend gemaakt, normaal zag je deze pas op de Expo.
Ik kan geen betere foto krijgen, omdat ik de races niet zelf loop kan ik ze niet zelf uit mijn RunDisney account opslaan. Iemand die er wel bij kan? Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Ik laat waarschijnlijk de 5KM schieten en ga voor alleen de challenge :)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

RunningKoen schreefCOLONIk laat waarschijnlijk de 5KM schieten en ga voor alleen de challenge :)
Oh echt? Waarom dan?
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Laura schreefCOLON
RunningKoen schreefCOLONIk laat waarschijnlijk de 5KM schieten en ga voor alleen de challenge :)
Oh echt? Waarom dan?
Het kost relatief veel moeite qua werk om er donderdags al te zijn, maar het levert me weinig op: de route spreekt me niet zo aan (relatief vaak gelopen al, kom er bij princess challenge ook al langs) , de medaille en thema ken ik niet eens, en ik hoef niet meer te oefenen voor dopey, (het vroege opstaan) want die ga ik toch niet doen
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

https://guide.rundisney.events/?fbclid= ... AHikbb75_A

Event guide staat online!

En ook de corrals van de halve marathon en challenge en waivers.

Afbeelding

Afbeelding

Hier kan je je waiver vinden en zo zien je je startnummer.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar