Hong Kong Disneyland 10K Weekend

Hier vind je alles terug over de Rundisney events, Disneyland Paris heeft zijn eigen forum in verband met Rundisney: klik hier
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Hong Kong Disneyland 10k Weekend Race
Mark your calendars because the Hong Kong Disneyland 10k Weekend Race is back! Get ready to be cheered on by your favorite Disney friends and Pixar pals at “The Incredible 10k”, “The Monsters University 5k”, “The Toy Story 3k”, and "Mickey & Friends Kids Races" as you trek through the magical world of Disneyland and across the finish line on 3 & 4 November 2018! If you want to be part of this heart-pounding party – and possibly the Happiest Race on Earth, be sure to stay tuned for our registration on 28 June @10am!
Je kunt ook meedoen aan een hardloopwedstrijd in Hong Kong Disneyland! Dit wordt niet door runDisney georganiseerd, maar door het resort zelf. Vandaar dat er een eigen website is, die is hier te vinden.

Wanneer vindt het 10K Weekend?
Het evenement vindt plaats in Hong Kong Disneyland en het eerst volgende is op zaterdag 3 en zondag 4 november 2018.

Afbeelding

Welke races zijn er?
Mickey & Friends Kids Races
Zaterdag 3 of zondag 4 november, 9:30-12:00
Leeftijdslimiet is 5 jaar of jonger. Kinderen mogen begeleid worden door 1 volwassenen. Je krijgt een tshirt, stickerset en natuurlijk een medaille. De prijs is HK$260. De race vindt niet plaats in het park.
Afbeelding


Toy Story 3K
Zaterdag 3 of zondag 4 november, 8:15-9:45
Leeftijdslimiet is 3 jaar of ouder. Deelnemers jonger dan 12 jaar moeten begeleid worden door 1 volwassenen. Je krijgt een tshirt, bibclips en natuurlijk een medaille. De prijs is HK$440. De race gaat maar een klein stukje door het park.
Afbeelding

Monsters University 5K
Zaterdag 3 november, 7:30-9:30
Leeftijdslimiet is 14 jaar of ouder. Deelnemers jonger dan 12 jaar moeten begeleid worden door 1 volwassenen. Je krijgt een tshirt, bibclips en natuurlijk een medaille. De prijs is HK$550. De race gaat door het park.

Afbeelding

The Incredibles 10K
Zondag 4 november, twee starttijden 7:00-9:30 (Race Group) en 7:15-9:45 (Fun Group)
Leeftijdslimiet is 16 jaar of ouder. Deelnemers jonger dan 12 jaar moeten begeleid worden door 1 volwassenen. Je krijgt een tshirt, bibclips en natuurlijk een medaille. De prijs is HK$550. De race gaat door het park.
Afbeelding

Hoe kun je je registreren?
De inschrijving is geopend vanaf 28 juni 2018 om 10:00uur. Inmiddels is alles uitverkocht.

De medailles
Afbeelding
Meer info: https://www.hongkongdisneyland.com/10k- ... n20180626a
Bron: Facebook Hong Kong Disneyland
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Diana
Member
Member
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2019, 15:55

Hong Kong Disneyland Resort’s (HKDL) popular 10K Weekend event returns on November 2-3, 2019 and runners from Thailand are invited to get a head start! Starting from now, look out for early bird sign-up offers with select travel trade partners before public registration opens in July. It is the perfect way to guarantee your booking for a complete 10K Weekend staycation experience, where sporty fun meets Disney magic.
Diana
Member
Member
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2019, 15:55

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... X5_5T3h_k8
Volgens mij is de registratie voor Disneyland Hong Kong 10K weekend geopend. zie hierboven de link. iemand moeite met betalen? Het lukt mij niet?!
Gebruikers-avatar
EleanorJM
Member
Member
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2018, 12:23

Registratie voor de races is open sinds vanochtend 4.00 uur Nederlandse tijd.
CM’s, AP’s etc. Waren vorige week al aan de beurt.

Ik ben erbij, wie nog meer?
Afbeelding

Afbeelding

RunDisney Paris 2018, 2019
RunDisney Wine & Dine 2018
RunDisney Dopey Challenge 2019
RunDisney Star Wars Rivalrun 2020
Gebruikers-avatar
EleanorJM
Member
Member
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2018, 12:23

Races:

Inside Out 5K, zaterdagochtend 2/11

Monsters, Inc. 3K, zaterdagochtend 2/11

Toy Story ‪10k, zondagochtend 3/11‬


3K “Pixar Pals Night Run Party” (‪zaterdagavond 2/11) is afgelast‬ icm verwachte verkeersdrukte.

Je krijgt je geld terug of een pakket (Met daarin: Race Bib, Bib Clips, Event T-shirt, medaille, 1 dag toegang tot het park (2/11-2/5, combi-meal en goodiebag).
Nadeel voor internationale deelnemers is dat je het op moet halen bij City University of Hong Kong op 26 of 27 oktober tussen 9.00 en 17.00.
Dat is in het centrum. Daarnaast zullen de meeste internationale deelnemers dan nog niet in HK zijn.
Afbeelding

Afbeelding

RunDisney Paris 2018, 2019
RunDisney Wine & Dine 2018
RunDisney Dopey Challenge 2019
RunDisney Star Wars Rivalrun 2020
Gebruikers-avatar
EleanorJM
Member
Member
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2018, 12:23

Hong Kong Disneyland’s 10k Weekend -> mijn ervaring

Ook hier kun je wat aan je conditie doen als je dat zou willen.
Je hebt de keuze uit 3k (za+zo), 5k (za), 10k (zo) en de Night Run Party (3k op zaterdagavond). De Night Run Party is gecanceld. De reden was verwachte verkeersdrukte, maar volgens mij had het meer te maken met de situatie in Hong Kong. Je had twee keuzes: 1) Je geld terug of 2) T-shirt+Medaille, Goodiebag, 1 dag toegang tot HKDL en $150 Dining Coupon. Netjes geregeld dus.

Ik liep uiteindelijk 5K + 3k op zaterdag en 10k op zondag. Voor de 10k had je de keuze om in de race-wave te starten voor prijzen, of in de fun-wave. Ik had gekozen voor de fun-wave, grote fout! Online was aangegeven dat de eerste wave voor atleten was, maar in de praktijk was dat niet zo. Kies de race-wave. Je hoeft geen POT aan te leveren en alles is toegestaan. Je mag zelfs een kinderwagen meenemen. Met als gevolg dat er veel mensen voor mij zaten die niets anders deden dan wandelen (zie dropbox foto).
Packet Pick-up duurde nog geen 10 minuten en vond plaats in het Disneyland Hotel. Je kunt hier hetzelfde bij voorstellen als je lokale race. Tafels om je startnummer op te halen en een tafel om problemen op te lossen. Er deden meer dan 10.000 mensen mee verdeeld over het hele weekend. Relatief kleinschalig dus.

Ik nam de eerste bus naar het terrein (zoals gewoonlijk) en was een van de eerste mensen op locatie. Vroeg aanwezig zijn is dus niet nodig. Ik stond wat te kletsen met een paar Amerikanen en een half uur later hadden zich rijen gevormd voor security. Niemand was aan het dringen (magie?). Security verliep erg rustig elke dag.
Op het terrein waren een aantal dubbelzijdige photo-opps aanwezig. Na de races ontstonden hier lange rijen. Jammer genoeg waren er geen karakters om mee op de foto te gaan. Merchandise was er bijna niet. Je kon wel pins vooruit bestellen. Bagage afgeven was erg simpel. Je had een tas gekregen (handbagage had er zo in gepast). Kaartje eraan met je bibnummer en klaar. Er was een soort voorprogramma inclusief warming up in een tent. Ook lagen er yogamatten waar je een warming-up kon doen. Wat er netjes was, was dat er op het hele terrein voldoende water aanwezig was. De bekers werden gerecycled, en het afval werd gescheiden. Er waren zelfs speciale bakken om je gebruikte bagagetas in te gooien. Daar hadden ze dus ook over nagedacht.

Er werd niet gewerkt met startvakken, en 30 minuten voor tijd was ik nog steeds een van de weinigen die stonden te wachten. Dat was wel even anders dan in Parijs of WDW. Bij elke race werden we begroet door een man en een vrouw (één sprak Engels, de andere Cantonees) in Pixar outfit en de karakters behorende bij de race. Monsters inc. 3k, Inside Out 5k en Toy Story 10k. Geen vuurwerk, maar confetti bij de start. Het rondje van de 3k ging door het park, voor de 5k kwam daar een lus naar het Disneyland Hotel bij. Voor de 10k liepen we langs alle hotels en het water, en de laatste 3km weer door het park. Karakters onderweg waren: 5k) Mickey+Minnie, Nick+Judy, Chip+Dale cowboy, Lotso, Moana en Edna/Frozone. 3k) Donald+Daisy, Pocahontas+Meeko, Tigger, Rapunzel, Infinity Gauntlet, Frozone, Moana, 10k) Mickey Celebration, Daisy, Pocahontas+Meeko, Chip+Dale cowboy, Lotso, Toy Soldiers, Merida, Tigger, Mr. Incredible, Goofy. Onderweg was er water. Na afloop kreeg je water en een banaan.

Al met al low key en zeker een leuke ervaring. Grootste voordelen: de T-shirts zijn van Asics, dus kwalitatief goed, en racefoto’s zijn bij de prijs inbegrepen. Daar kan Parijs dus nog wat van leren. Helaas is er geen relatie met andere Disney Races en hebben ze geen challenges.
Afbeelding

Afbeelding

RunDisney Paris 2018, 2019
RunDisney Wine & Dine 2018
RunDisney Dopey Challenge 2019
RunDisney Star Wars Rivalrun 2020
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Leuk om je ervaring te lezen Eleanor! Klinkt echt heel anders dan de races in Amerika en Parijs, erg interessant! Zou je ze weer een keer lopen als je daar de kans voor had?
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
EleanorJM
Member
Member
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2018, 12:23

Zeker. Ik vond het erg leuk.

Maar dan zou ik dus wel voor de vroege start gaan.
En ik zou harder doorlopen bij de 5k, en niet stoppen voor characters.
Ik was 6e bij de 5k. Nr’s 1-3 kregen een speciale hanger van pixar en een luxe diner en /of overnachting in de Cinderella suite
Afbeelding

Afbeelding

RunDisney Paris 2018, 2019
RunDisney Wine & Dine 2018
RunDisney Dopey Challenge 2019
RunDisney Star Wars Rivalrun 2020
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar