Met de auto naar Disneyland Paris

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Stijneke
Member
Member
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2016, 16:00

Fantillusion schreefCOLONHeeft iemand ervaring met een elektrische auto naar Disney gaan?

Ik heb al vrij veel info gevonden over waar laadpalen staan in Frankrijk, maar heel weinig over hoe het werkt (als in, vaak heb je een pasje nodig, hoe werkt dat dan precies).

Ook weet ik dat er laadpalen op de parkeerplaats van Disney staan... bij welk telefoonnummer of mailadres van Disney zouden we hier informatie over kunnen krijgen? Betwijfel of ze bij de algemene reserveringslijn iets hierover weten?

Alle tips zijn welkom :) Alvast bedankt!
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Als bedrijfswagen een elektrische wagen ter beschikking, al zal ik nooit met dit rijbereik in Disneyland geraken...
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Stijneke schreefCOLON
Fantillusion schreefCOLONHeeft iemand ervaring met een elektrische auto naar Disney gaan?

Ik heb al vrij veel info gevonden over waar laadpalen staan in Frankrijk, maar heel weinig over hoe het werkt (als in, vaak heb je een pasje nodig, hoe werkt dat dan precies).

Ook weet ik dat er laadpalen op de parkeerplaats van Disney staan... bij welk telefoonnummer of mailadres van Disney zouden we hier informatie over kunnen krijgen? Betwijfel of ze bij de algemene reserveringslijn iets hierover weten?

Alle tips zijn welkom :) Alvast bedankt!
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Als bedrijfswagen een elektrische wagen ter beschikking, al zal ik nooit met dit rijbereik in Disneyland geraken...
Hier vind je alle laadpunten: http://chargemap.com/
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Fantillusion
Member
Member
BerichtenCOLON 567
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2015, 09:54

Ja die ken ik, dat is zeker een handige site ook binnen Nederland trouwens :) ik ben vooral nog op zoek naar info over de pasjes die nodig zijn en het laden bij Disneyland zelf.
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be
Gebruikers-avatar
Brina
Member
Member
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2015, 08:40

Is er iemand die een dag van te voren al richting disneyland is gaan rijden gestopt hotel hebt genomen en dan de volgende dag het laatste stuk heeft gereden?
Ik wil dat eigenlijk dit jaar doen ik moet het alleen rijden want diegene die mee gaat durft niet zo goed in het buitenland te rijden. En ik weet van mijzelf dat ik na een uur of 3 het wel zat begin te worden.

Dus nu wil eigenlijk ongeveer 250 a 300 km rijden en dan de volgende dag laatste kilometers rijden zodat we gewoon lekker uitgerust aankomen.
Weet iemand hoe ik kan uitzoeken wat voor hotels er langs de snelweg richting disney liggen?
Had wel al iets gevonden maar die komt maar met 1 hotel en kan mij niet voorstellen dat er maar 1 hotel op de route ligt.
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Uiteindelijk heb ik niet geboekt, maar ik heb wel een paar keer gezocht en wat gevonden. Mijn hoop was toen ook dat het goedkoper zou zijn dat de hotels rondom Disney, maar ik was daar waarschijnlijk al te goed in deals vinden, dus het kwam ongeveer op hetzelfde uit (tussen de 50 en 70 euro per nacht).
Wat ik deed wat een plaats uitzoeken op mijn route waar ik ongeveer uit wilde komen en dan met Trivago zoeken, sorteren op prijs en per hotel naar het kaartje kijken.
Gebruikers-avatar
Brina
Member
Member
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2015, 08:40

olafLover schreefCOLONUiteindelijk heb ik niet geboekt, maar ik heb wel een paar keer gezocht en wat gevonden. Mijn hoop was toen ook dat het goedkoper zou zijn dat de hotels rondom Disney, maar ik was daar waarschijnlijk al te goed in deals vinden, dus het kwam ongeveer op hetzelfde uit (tussen de 50 en 70 euro per nacht).
Wat ik deed wat een plaats uitzoeken op mijn route waar ik ongeveer uit wilde komen en dan met Trivago zoeken, sorteren op prijs en per hotel naar het kaartje kijken.
Bedankt voor de tip om op die manier te zoeken wil gewoon iets goedkoops zoals een F1 hotel of campanile hotel. Ik ga vanavond thuis wel eens even goed voor zitten en dan zoeken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Brina schreefCOLON
olafLover schreefCOLONUiteindelijk heb ik niet geboekt, maar ik heb wel een paar keer gezocht en wat gevonden. Mijn hoop was toen ook dat het goedkoper zou zijn dat de hotels rondom Disney, maar ik was daar waarschijnlijk al te goed in deals vinden, dus het kwam ongeveer op hetzelfde uit (tussen de 50 en 70 euro per nacht).
Wat ik deed wat een plaats uitzoeken op mijn route waar ik ongeveer uit wilde komen en dan met Trivago zoeken, sorteren op prijs en per hotel naar het kaartje kijken.
Bedankt voor de tip om op die manier te zoeken wil gewoon iets goedkoops zoals een F1 hotel of campanile hotel. Ik ga vanavond thuis wel eens even goed voor zitten en dan zoeken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Gebruik zeker onze links op te zoeken of boeken.
http://www.cafemickey.com/forum/promo.php
Je vind ze ook als je bovenaan op aanbiedingen klikt.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Brina schreefCOLON
olafLover schreefCOLONUiteindelijk heb ik niet geboekt, maar ik heb wel een paar keer gezocht en wat gevonden. Mijn hoop was toen ook dat het goedkoper zou zijn dat de hotels rondom Disney, maar ik was daar waarschijnlijk al te goed in deals vinden, dus het kwam ongeveer op hetzelfde uit (tussen de 50 en 70 euro per nacht).
Wat ik deed wat een plaats uitzoeken op mijn route waar ik ongeveer uit wilde komen en dan met Trivago zoeken, sorteren op prijs en per hotel naar het kaartje kijken.
Bedankt voor de tip om op die manier te zoeken wil gewoon iets goedkoops zoals een F1 hotel of campanile hotel. Ik ga vanavond thuis wel eens even goed voor zitten en dan zoeken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Ja, dat snap ik :) Daar verbleven wij rond Disney ook meestal, een keer SQL en een paar keer Kyriad als dat een goede deal had, maar we hebben verschillende Campaniles rond Disney gehad ;)
Gebruikers-avatar
Brina
Member
Member
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2015, 08:40

Prins Adam schreefCOLON
Brina schreefCOLON
olafLover schreefCOLONUiteindelijk heb ik niet geboekt, maar ik heb wel een paar keer gezocht en wat gevonden. Mijn hoop was toen ook dat het goedkoper zou zijn dat de hotels rondom Disney, maar ik was daar waarschijnlijk al te goed in deals vinden, dus het kwam ongeveer op hetzelfde uit (tussen de 50 en 70 euro per nacht).
Wat ik deed wat een plaats uitzoeken op mijn route waar ik ongeveer uit wilde komen en dan met Trivago zoeken, sorteren op prijs en per hotel naar het kaartje kijken.
Bedankt voor de tip om op die manier te zoeken wil gewoon iets goedkoops zoals een F1 hotel of campanile hotel. Ik ga vanavond thuis wel eens even goed voor zitten en dan zoeken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Gebruik zeker onze links op te zoeken of boeken.
http://www.cafemickey.com/forum/promo.php
Je vind ze ook als je bovenaan op aanbiedingen klikt.
Dankje wel
Dat ga ik vanavond ook is even bekijken had net ook even via de ANWB site gekeken en dan kan je ook aanklikken hotels op de route.
Maar zit op mijn werk dus kan niet uitgebreid kijken nu.
Gebruikers-avatar
Fantillusion
Member
Member
BerichtenCOLON 567
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2015, 09:54

Stijneke schreefCOLON
Fantillusion schreefCOLONHeeft iemand ervaring met een elektrische auto naar Disney gaan?

Ik heb al vrij veel info gevonden over waar laadpalen staan in Frankrijk, maar heel weinig over hoe het werkt (als in, vaak heb je een pasje nodig, hoe werkt dat dan precies).

Ook weet ik dat er laadpalen op de parkeerplaats van Disney staan... bij welk telefoonnummer of mailadres van Disney zouden we hier informatie over kunnen krijgen? Betwijfel of ze bij de algemene reserveringslijn iets hierover weten?

Alle tips zijn welkom :) Alvast bedankt!
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Als bedrijfswagen een elektrische wagen ter beschikking, al zal ik nooit met dit rijbereik in Disneyland geraken...
We zijn vorige week met onze elektrische auto naar DLP gegaan en dat ging heel goed, bij deze mijn ervaring:

Vooraf hebben we voor 3 pasjes gezorgd: The New Motion (voor NL en België), Kiwhi (een prepaid pasje voor Frankrijk) en Sodetrel (een pasje die aan je creditcard wordt gekoppeld, voor laadpalen langs de snelweg in Frankrijk). Het duurt een paar weken voor je deze in huis hebt, dus vraag ze op tijd aan.

Wij leasen een Nissan Leaf, deze heeft een maximumbereik van 250 km, maar in de praktijk op de snelweg zit dit meer rond de 150 of in slechte omstandigheden zelfs nog wat minder.
We hebben daarom stops gepland met elke keer rond de 100 km ertussen, met behulp van Chargemaps, en kunnen dan met 4x laden van Utrecht naar DLP komen. Normaal stoppen we 2x, dus het kost ons 1 a 2 uurtjes extra reistijd. Je komt dan wel vrij "leeg" aan in Disney dus eventueel in die omgeving nog eens laden, maar op terugweg lukte het met deze 4 stops.

Bij Disney zelf is het laden ook goed te doen, dit is wel een normale stopcontactlader (eigen thuislaadkabel dus mee!) dus gaat erg langzaam. Als je bij de ingang van de parking aangeeft dat je wilt laden, krijg je de code voor toegang tot de Winnie Parking (de invalidenparking). Helemaal vooraan staan 4 laadpalen. Wij hebben 4 van de 5 dagen een plekje gevonden, meestal zijn ze in de loop van de dag wel vol. Er zit een slot op de palen, je moet naar de medewerker van de dierenopvang die daar bij de parking zit gaan om te vragen of ze hem open maken.

Dit verliep allemaal heel soepel dus wij hebben een positieve ervaring met elektrisch naar Disney rijden! :)
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

Fantillusion schreefCOLON
Stijneke schreefCOLON
Fantillusion schreefCOLONHeeft iemand ervaring met een elektrische auto naar Disney gaan?

Ik heb al vrij veel info gevonden over waar laadpalen staan in Frankrijk, maar heel weinig over hoe het werkt (als in, vaak heb je een pasje nodig, hoe werkt dat dan precies).

Ook weet ik dat er laadpalen op de parkeerplaats van Disney staan... bij welk telefoonnummer of mailadres van Disney zouden we hier informatie over kunnen krijgen? Betwijfel of ze bij de algemene reserveringslijn iets hierover weten?

Alle tips zijn welkom :) Alvast bedankt!
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Als bedrijfswagen een elektrische wagen ter beschikking, al zal ik nooit met dit rijbereik in Disneyland geraken...
We zijn vorige week met onze elektrische auto naar DLP gegaan en dat ging heel goed, bij deze mijn ervaring:

Vooraf hebben we voor 3 pasjes gezorgd: The New Motion (voor NL en België), Kiwhi (een prepaid pasje voor Frankrijk) en Sodetrel (een pasje die aan je creditcard wordt gekoppeld, voor laadpalen langs de snelweg in Frankrijk). Het duurt een paar weken voor je deze in huis hebt, dus vraag ze op tijd aan.

Wij leasen een Nissan Leaf, deze heeft een maximumbereik van 250 km, maar in de praktijk op de snelweg zit dit meer rond de 150 of in slechte omstandigheden zelfs nog wat minder.
We hebben daarom stops gepland met elke keer rond de 100 km ertussen, met behulp van Chargemaps, en kunnen dan met 4x laden van Utrecht naar DLP komen. Normaal stoppen we 2x, dus het kost ons 1 a 2 uurtjes extra reistijd. Je komt dan wel vrij "leeg" aan in Disney dus eventueel in die omgeving nog eens laden, maar op terugweg lukte het met deze 4 stops.

Bij Disney zelf is het laden ook goed te doen, dit is wel een normale stopcontactlader (eigen thuislaadkabel dus mee!) dus gaat erg langzaam. Als je bij de ingang van de parking aangeeft dat je wilt laden, krijg je de code voor toegang tot de Winnie Parking (de invalidenparking). Helemaal vooraan staan 4 laadpalen. Wij hebben 4 van de 5 dagen een plekje gevonden, meestal zijn ze in de loop van de dag wel vol. Er zit een slot op de palen, je moet naar de medewerker van de dierenopvang die daar bij de parking zit gaan om te vragen of ze hem open maken.

Dit verliep allemaal heel soepel dus wij hebben een positieve ervaring met elektrisch naar Disney rijden! :)
Vind ik dus niet te doen, als je dus in een file terecht komt, en je bereik is zo laag. En momenteel zijn die pasjes en dat herladen nog gratis, maar als er meerderen gaan rijden, vergeet het dan maar, wordt dat ook betalend. Wil je echt profijt, denk ik nog altijd LPG, althans zo uitgerekend, en waarschijnlijk wordt volgende auto zo.
Gebruikers-avatar
Brina
Member
Member
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2015, 08:40

vdbemdsa schreefCOLON
Fantillusion schreefCOLON
Stijneke schreefCOLON Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Als bedrijfswagen een elektrische wagen ter beschikking, al zal ik nooit met dit rijbereik in Disneyland geraken...
We zijn vorige week met onze elektrische auto naar DLP gegaan en dat ging heel goed, bij deze mijn ervaring:

Vooraf hebben we voor 3 pasjes gezorgd: The New Motion (voor NL en België), Kiwhi (een prepaid pasje voor Frankrijk) en Sodetrel (een pasje die aan je creditcard wordt gekoppeld, voor laadpalen langs de snelweg in Frankrijk). Het duurt een paar weken voor je deze in huis hebt, dus vraag ze op tijd aan.

Wij leasen een Nissan Leaf, deze heeft een maximumbereik van 250 km, maar in de praktijk op de snelweg zit dit meer rond de 150 of in slechte omstandigheden zelfs nog wat minder.
We hebben daarom stops gepland met elke keer rond de 100 km ertussen, met behulp van Chargemaps, en kunnen dan met 4x laden van Utrecht naar DLP komen. Normaal stoppen we 2x, dus het kost ons 1 a 2 uurtjes extra reistijd. Je komt dan wel vrij "leeg" aan in Disney dus eventueel in die omgeving nog eens laden, maar op terugweg lukte het met deze 4 stops.

Bij Disney zelf is het laden ook goed te doen, dit is wel een normale stopcontactlader (eigen thuislaadkabel dus mee!) dus gaat erg langzaam. Als je bij de ingang van de parking aangeeft dat je wilt laden, krijg je de code voor toegang tot de Winnie Parking (de invalidenparking). Helemaal vooraan staan 4 laadpalen. Wij hebben 4 van de 5 dagen een plekje gevonden, meestal zijn ze in de loop van de dag wel vol. Er zit een slot op de palen, je moet naar de medewerker van de dierenopvang die daar bij de parking zit gaan om te vragen of ze hem open maken.

Dit verliep allemaal heel soepel dus wij hebben een positieve ervaring met elektrisch naar Disney rijden! :)
Vind ik dus niet te doen, als je dus in een file terecht komt, en je bereik is zo laag. En momenteel zijn die pasjes en dat herladen nog gratis, maar als er meerderen gaan rijden, vergeet het dan maar, wordt dat ook betalend. Wil je echt profijt, denk ik nog altijd LPG, althans zo uitgerekend, en waarschijnlijk wordt volgende auto zo.
Wij hebben een LPG auto en kunnen 400Km op 1 tank rijden en het is echt goedkoop! Rijden voor 36 euro heen en 36 euro terug ongeveer. Alleen wat ik een nadeel vind in frankrijk zijn de LPG pompen vaak niet goed te vinden deze staan apart.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Fantillusion
Member
Member
BerichtenCOLON 567
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2015, 09:54

vdbemdsa schreefCOLON
Fantillusion schreefCOLONWe zijn vorige week met onze elektrische auto naar DLP gegaan en dat ging heel goed, bij deze mijn ervaring:

Vooraf hebben we voor 3 pasjes gezorgd: The New Motion (voor NL en België), Kiwhi (een prepaid pasje voor Frankrijk) en Sodetrel (een pasje die aan je creditcard wordt gekoppeld, voor laadpalen langs de snelweg in Frankrijk). Het duurt een paar weken voor je deze in huis hebt, dus vraag ze op tijd aan.

Wij leasen een Nissan Leaf, deze heeft een maximumbereik van 250 km, maar in de praktijk op de snelweg zit dit meer rond de 150 of in slechte omstandigheden zelfs nog wat minder.
We hebben daarom stops gepland met elke keer rond de 100 km ertussen, met behulp van Chargemaps, en kunnen dan met 4x laden van Utrecht naar DLP komen. Normaal stoppen we 2x, dus het kost ons 1 a 2 uurtjes extra reistijd. Je komt dan wel vrij "leeg" aan in Disney dus eventueel in die omgeving nog eens laden, maar op terugweg lukte het met deze 4 stops.

Bij Disney zelf is het laden ook goed te doen, dit is wel een normale stopcontactlader (eigen thuislaadkabel dus mee!) dus gaat erg langzaam. Als je bij de ingang van de parking aangeeft dat je wilt laden, krijg je de code voor toegang tot de Winnie Parking (de invalidenparking). Helemaal vooraan staan 4 laadpalen. Wij hebben 4 van de 5 dagen een plekje gevonden, meestal zijn ze in de loop van de dag wel vol. Er zit een slot op de palen, je moet naar de medewerker van de dierenopvang die daar bij de parking zit gaan om te vragen of ze hem open maken.

Dit verliep allemaal heel soepel dus wij hebben een positieve ervaring met elektrisch naar Disney rijden! :)
Vind ik dus niet te doen, als je dus in een file terecht komt, en je bereik is zo laag. En momenteel zijn die pasjes en dat herladen nog gratis, maar als er meerderen gaan rijden, vergeet het dan maar, wordt dat ook betalend. Wil je echt profijt, denk ik nog altijd LPG, althans zo uitgerekend, en waarschijnlijk wordt volgende auto zo.

Nou ja, in de file gaat verbruik je amper wat van je accu, dus dat maakt op zich niet zoveel uit voor het bereik. Tenzij je echt een uur stilstaat en het vriest hard bijv., maar dat zou sowieso wel naar zijn!
Pasjes en laden zijn nu al zeker niet allemaal gratis helaas.. Het is wel goedkoper om te laden dan om benzine of LPG te tanken, maar andere dingen zijn weer nadeliger. Of het voor iemand handig is, een elektrische auto, ligt natuurlijk aan héél veel factoren.

Het is voor zulke lange afstanden vast niet de beste optie, en iedereen moet zelf weten wat voor auto hij wil, maar als je tóch een elektrische auto hebt, wil ik aangeven dat je er best mee in DLP kunt komen :)
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be
Gebruikers-avatar
Michelle
Member
Member
BerichtenCOLON 618
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2011, 22:02

Brandstoftekorten in Frankrijk

Afbeelding

Reizigers naar Frankrijk worden door de ANWB gewaarschuwd dat er brandstoftekorten zijn in Frankrijk als gevolg van een staking door vrachtwagenchauffeurs. Door de staking zouden er honderden tankstations zijn die geen brandstoffen meer hebben.

De vergelijkingssite Mon-Essence (Frans) geeft aan dat er 430 Franse benzinestations zijn met een tekort aan brandstoffen. 413 tankstations zijn op het moment al door hun voorraad heen. Rond Parijs komen de meeste problemen voor. De ANWB geeft aan dat het verstandig is om tijdig te tanken en de tank niet helemaal leeg te rijden.

Sinds afgelopen vrijdag wordt door de Franse chauffeurs van gevaarlijke stoffen gestaakt om zo een hoger loon, dertiende maand, medische controle en werkdag van maximaal 10 uur af te dwingen. Er zijn tevens meerdere brandstofdepots die door hen worden geblokkeerd.

Kijk op Mon-Essence om te zien welke pompen nog over brandstof beschikken.

Afbeelding

Bron: NOS.nl
Afbeelding
38x Disneyland Paris, 18x Disney On Ice, 1x Mediterranean Cruise Disney Magic
Gebruikers-avatar
Tona Theodora
Member
Member
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2017, 12:43

Michelle schreefCOLONBrandstoftekorten in Frankrijk

Afbeelding

Reizigers naar Frankrijk worden door de ANWB gewaarschuwd dat er brandstoftekorten zijn in Frankrijk als gevolg van een staking door vrachtwagenchauffeurs. Door de staking zouden er honderden tankstations zijn die geen brandstoffen meer hebben.

De vergelijkingssite Mon-Essence (Frans) geeft aan dat er 430 Franse benzinestations zijn met een tekort aan brandstoffen. 413 tankstations zijn op het moment al door hun voorraad heen. Rond Parijs komen de meeste problemen voor. De ANWB geeft aan dat het verstandig is om tijdig te tanken en de tank niet helemaal leeg te rijden.

Sinds afgelopen vrijdag wordt door de Franse chauffeurs van gevaarlijke stoffen gestaakt om zo een hoger loon, dertiende maand, medische controle en werkdag van maximaal 10 uur af te dwingen. Er zijn tevens meerdere brandstofdepots die door hen worden geblokkeerd.

Kijk op Mon-Essence om te zien welke pompen nog over brandstof beschikken.

Afbeelding

Bron: NOS.nl

bedankt voor het melden!

ze zeggen op het nieuws dat:
De staking van de transporteurs is voorbij en er zijn weer gesprekken gepland tussen de vakbond en werkgevers op 19 juni 2017 en 10 juli. Hou deze data dus goed in de gaten in verband met het ontstaan van eventuele nieuwe problemen. Zorg gewoon dat je op tijd tankt.

:thumbs:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar