Met de trein/metro/tram naar Disneyland Paris

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

allakondre schreefCOLONBeste Sabina, je kan het beste via de volgende sites kijken voor goedkope treinkaartjes:
https://www.thalys.com/nl/nl/
https://www.nsinternational.nl/nl/topbe ... RPNO&pax=A

Ik heb tot op heden altijd geluk gehad.
Je kan ook altijd gebruik maken van onze links :) kost je niks extra!

Nmbs europe: klik hier

TGV site: klik hier

NS internationaal: klik hier

Ben je de link kwijt? Klik bovenaan op aanbiedingen of hier: http://www.cafemickey.com/forum/promo.php

Treintickets boek je best +- 3 maand op voorhand dan heb je de laagste prijs!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

GOEDKOPER MAAR TRAGER NAAR PARIJS

Afbeelding

Thalys start vanaf 3 april met lowcosttreinen tussen Parijs en Brussel. Tegenover goedkopere tickets (vanaf 19 euro enkele reis) staan een verminderde dienstverlening en een fors langere reistijd.

Met het lowcostaanbod - dat de naam 'Izy' krijgt - mikt Thalys vooral op vrijetijdsreizigers, meer bepaald jongeren en gezinnen. Aan boord van de groen-paarse lowcosttreinen is er geen barrijtuig en geen wifi-verbinding. Passagiers mogen tegen het basistarief ook maar één stuk bagage meenemen naast de handbagage.

Langere rit
Omdat de Izy-treinen in Frankrijk over het gewone spoor rijden, duurt de rit ook langer (gemiddeld 2 uur en 15 minuten) dan met de 'gewone' Thalys-treinen (1 uur en 20 minuten). In België rijden de treinen wel op het hogesnelheidsspoor.

450.000 passagiers
Er zijn dagelijks twee à drie heen-en-terugreizen gepland. Thalys hoopt met het lowcostaanbod dit jaar 450.000 passagiers te lokken.

bron : VTM NIEUWS
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Op zoek naar treintickets naar Parijs of Marne-la-Vallée (wandelafstand van de parken)

Belgische Spoorweg Nmbs Europe: klik hier

Internationale Franse TGV site: klik hier

Nederlandse Spoorweg NS internationaal: klik hier

Ben je de link kwijt? Klik bovenaan op aanbiedingen of hier: http://www.cafemickey.com/forum/promo.php

Treintickets boek je best +- 3 maand op voorhand dan heb je de laagste prijs!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Wat meer info ivm goedkope Thalys

Thalys lanceert goedkope, maar tragere ritten tussen Brussel en Parijs

Hst-operator Thalys start begin april met lowcosttreinen tussen Parijs en Brussel. Tegenover goedkopere tickets (vanaf 19 euro enkele reis) staan een verminderde dienstverlening en een fors langere reistijd. Een rit is zelfs mogelijk voor 10 euro, maar dan riskeer je het hele traject te moeten rechtstaan.

Met het lowcostaanbod -dat de naam "Izy" krijgt- mikt Thalys op vrijetijdsreizigers, meer bepaald jongeren en gezinnen. Zij kunnen vanaf 19 euro een ticket boeken op een van de twee groen-paarse lowcosttreinen die vanaf 3 april dagelijks twee à drie keer heen en terug zullen sporen tussen de stations Brussel-Zuid en Paris-Nord.

Per rit zijn er ook tien tickets beschikbaar tegen 10 euro "zonder gegarandeerde zitplaats". Met andere woorden: als de trein vol zit, moet je de rit al rechtstaand beleven.

Geen wifi
Net als bij lowcostluchtvaartmaatschappijen biedt de lowcost-Thalys minder diensten aan dan de reguliere rode hogesnelheidstrein. Zo is er geen barrijtuig aan boord en is er geen draadloos internet (wifi). Passagiers mogen tegen het basistarief ook maar één stuk bagage meenemen naast de handbagage.

Bovendien ligt de reistijd ook een pak hoger. Gemiddeld reis je met Izy in 2 uur en 15 minuten tussen de Belgische en de Franse hoofdstad, terwijl de Thalys-trein voor dezelfde reis maar 1 uur en 20 minuten nodig heeft. Dat komt omdat de lowcosttreinen in Frankrijk over het gewone spoor rijden (omdat dat goedkoper is). In België rijden de treinen wel tegen volle snelheid over het hogesnelheidsspoor.

"Concurrentieel met auto"
Thalys-CEO Agnès Ogier benadrukte dat ook de langere reistijd concurrentieel is met de auto. "De reistijd met de wagen voor hetzelfde traject bedraagt 3 tot 3,5 uur, zonder rekening te houden met de tijd om een parkeerplaats te vinden."

Thalys hoopt met het lowcostaanbod mensen te overtuigen die normaal de auto zouden pakken of in een lowcostbus zouden stappen. De hst-operator mikt voor dit jaar op 450.000 Izy-passagiers. De ticketverkoop werd vandaag gelanceerd. Een uitbreiding naar andere bestemmingen in het Thalys-netwerk is nog niet aan de orde.

De twee Izy-treinen zijn TGV-treinen die worden gehuurd van de Franse spoorwegmaatschappij SNCF (de grootste aandeelhouder van Thalys). "Binnen onze huidige vloot was er onvoldoende capaciteit om het lowcostaanbod in te vullen", aldus Ogier. Dankzij de verschillende maatregelen om de kosten te drukken, liggen de productiekosten van de lowcosttreinen 30 procent lager dan die van de reguliere Thalys-treinen.

Bron HLN.BE
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
SabinaH
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2012, 21:46

Hallo :)

14 december is het eindelijk weer zover, dan ga ik weer naar Disney.
Normaal doen we dit met de auto, maar dit jaar gaan we met de trein.
Ik ben autistisch en heb vooral last van onvoorspelbare situaties.
Dus ik zou graag zoveel mogelijk informatie willen hebben.
Ik heb alles uitgezocht van Groningen tot de aankomst in Gare Du Nord.
Nu is mijn vraag, wie kan mij zo duidelijk mogelijk uitleggen hoe de situatie vanaf de Thalys in Gare Du Nord naar Disneyland is?
Hoe we moeten lopen, hoever lopen het is en welke lijnen we moeten hebben. Hoe duur de tickets zijn en waar je die kan halen. Hoe vaak moeten we nog overstappen vanaf de Thalys.
Veel vragen, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen aan de meest recente situatie, zodat ik mij hier zo goed mogelijk op kan voorbereiden.

Groetjes Sabina
15-19 april 2018 DLRP Kyriad
20-25 mei 2018 DLRP Kyriad
Dec 2018 DLRP Kyriad
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015, 09:08

-Vanaf de Thalys loop je het perron af en gaat naar links. Je volgt de bordjes Metro. Dit is trouwens dacht ik wel een eindje lopen. Ik ben slecht in schatten, maar ik gok iets van 300 meter.

-Je gaat een trap af en maakt een U-bocht. Daar zijn loketten. Koop daar je kaartjes. Kan wel een rij staan, maar bij de automaten staan vaak oplichters en/of zogenaamde "medewerkers" die je pincode meekijken en daarna de code doorgeven aan de zakkenrollers.

-Je loopt van de loketten weg en loopt door een lange gang. Volg de borden naar RER-B. Het maakt niet uit welke poortjes je doorgaat, ze komen allemaal op hetzelfde perron uit. Bij de poortjes steek je jouw kaartje in de automaat aan de voorkant. Kaartje komt er aan de bovenkant weer uit. Je pakt je kaartje (bewaar deze goed!!) en gaat de poortjes door.

-Roltrap af en dan dacht ik rechts komt jouw metro. Je gaat met de B-lijn 1 halte mee. Op Chatelet - Les Halles stap je weer uit.

-Je stapt uit en steekt het perron over. Hier wacht je op de RER-A lijn. Let hier even goed op!! Er hangen borden boven het perron met hoeveel minuten het nog duurt voor de volgende metro komt. Op het moment dat het lampje bij station "Marne La Vallee - Chessy" brandt, moet je die metro hebben. Er rijden namelijk meerdere metro's op die RER-A, maar ze komen niet allemaal bij Disneyland.

-Je stapt de metro in, zoekt een zitplekje en geniet van je ritje. Marne La Vallee - Chessy is de laatste halte. Loop gewoon met de mensenmassa mee, dan kom je vanzelf bij de uitgang.

-Je komt bij de poortjes, steekt je kaartje weer in de automaat en poortjes gaan weer open. Welkom, je bent in Disneyland Paris!!

Tip: Let bij Parijs Gare Du Nord heel goed op je spullen!! Het wemelt daar echt van de zakkenrollers en ze zijn heel snel en heel gehaaid. Stop je portemonnee, telefoon, enz in een heuptas onder je jas en/of in binnenzakken. Ikzelf ben er ook van overtuigd dat "medewerkers" van de RER samenwerken met de zakkenrollers door je pincode af te kijken als je bij de automaten staat en daarna deze pincode doorgeven.

Probeer verder je niet al te druk te maken. ;) Bordjes volgen, dan kom je er echt wel op Gare Du Nord. Wij hebben de reis al 2 keer gemaakt met 2 autistische kinderen. Is ook allemaal goed gekomen. :D
Terstac86
Member
Member
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 20 Sep 2014, 10:39

Geode morgen Ik heb gister Disney gewonnen via de radio Maar normaal ga Ik Altijd met de trein minsters 4 Dagen en Deze reis is 3 Dagen , nut is mij vraag is er mischien even hotel in de buurt waar de trein stopt wij komen van den Haag dus moeten overstappen op brussel.

Groetjes Isabella
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Terstac86 schreefCOLONGeode morgen Ik heb gister Disney gewonnen via de radio Maar normaal ga Ik Altijd met de trein minsters 4 Dagen en Deze reis is 3 Dagen , nut is mij vraag is er mischien even hotel in de buurt waar de trein stopt wij komen van den Haag dus moeten overstappen op brussel.

Groetjes Isabella
Een hotel in de buurt van Disney bedoel je??
Je kan ook Room only een Disney hotel bijboeken, kan ook zonder jaarkaart.
Of via deze sites: http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... 897#p90897

Alle Disney hotels zijn vlakbij station en de parntner hotels bereikbaar met bus
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Marietje95
Member
Member
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2016, 10:14

Goedemorgen,
Aanstaande vrijdag ga ik met een vriendin naar Disneyland!!
We vliegen in de avond naar Orly en moeten dan in Disney zien te komen.
De magical shuttle gaat zo laat (22.30 uur) helaas niet meer.
Is er misschien iemand die tips heeft om op een makkelijke manier in Disney te komen?
Het liefst redelijk snel en niet te duur..
Alvast bedankt!
Gebruikers-avatar
Jess
Member
Member
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2015, 10:20

Marietje95 schreefCOLONGoedemorgen,
Aanstaande vrijdag ga ik met een vriendin naar Disneyland!!
We vliegen in de avond naar Orly en moeten dan in Disney zien te komen.
De magical shuttle gaat zo laat (22.30 uur) helaas niet meer.
Is er misschien iemand die tips heeft om op een makkelijke manier in Disney te komen?
Het liefst redelijk snel en niet te duur..
Alvast bedankt!
Goedkoopste manier is dan sowieso de trein. Je bent ongeveer 1,5 uur bezig om van vliegveld Orly naar Disneyland Parijs te komen.

- Gele bus lijn, richting DENFERT-ROCHEREAU-METRO-RER.

- Vanaf dat station stap je op de trein RER B (Blauwe lijn) naar station Châtelet-Les Halles.
Let hierbij wel goed op dat je de juiste richting pakt, op de heenweg is dit Mitry-Claye.
Wanneer je uitstapt op Châtelet-Les Halles om de volgende verbinding (RER A) te nemen hoef hier alleen maar over te steken. Vanaf Châtelet-Les Halles neem je dan de RER A (Rode lijn) naar station Marne-la-Vallée Chessy (Disneyland Parijs)

Prijzen kan je denk ik wel vinden op http://www.ratp.fr/

Veel plezier!
1992 - present visited:

Disneyland Paris
Cheyenne 4x
Sequoia Lodge 2x
Newport Bay Club 1x

Walt Disney World 2x
Disneyland Anaheim 1x

Next:
2019: Santa Fe (DLP)
Gebruikers-avatar
ParToutatis
Member
Member
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2016, 12:51

Jess schreefCOLON
Marietje95 schreefCOLONGoedemorgen,
Aanstaande vrijdag ga ik met een vriendin naar Disneyland!!
We vliegen in de avond naar Orly en moeten dan in Disney zien te komen.
De magical shuttle gaat zo laat (22.30 uur) helaas niet meer.
Is er misschien iemand die tips heeft om op een makkelijke manier in Disney te komen?
Het liefst redelijk snel en niet te duur..
Alvast bedankt!
Goedkoopste manier is dan sowieso de trein. Je bent ongeveer 1,5 uur bezig om van vliegveld Orly naar Disneyland Parijs te komen.

- Gele bus lijn, richting DENFERT-ROCHEREAU-METRO-RER.

- Vanaf dat station stap je op de trein RER B (Blauwe lijn) naar station Châtelet-Les Halles.
Let hierbij wel goed op dat je de juiste richting pakt, op de heenweg is dit Mitry-Claye.
Wanneer je uitstapt op Châtelet-Les Halles om de volgende verbinding (RER A) te nemen hoef hier alleen maar over te steken. Vanaf Châtelet-Les Halles neem je dan de RER A (Rode lijn) naar station Marne-la-Vallée Chessy (Disneyland Parijs)

Prijzen kan je denk ik wel vinden op http://www.ratp.fr/

Veel plezier!
De Allergoedkoopste manier is met Tram 7 en DAN, Metro 7 tot Chatelet en DAN de trein, NIET met de Orlybus.... :roll:
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Vanaf vandaag kan je reizen met de hoge snelheidstrein reserveren tot 9 mei 2017!
Tickets Brussel - Disneyland Parijs vanaf 25 euro! (OP=OP)

Boek nu via de Franse TGV site (Nederlands) klik hier

Boek nu via de Belgische NMBS site: klik hier

Boek nu via de Nederlandse spoorwegen klik hier
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Twee dagen in Disneyland® Paris met de trein
Leeftijd is slechts een getal! Zowel kinderen als volwassenen worden het hele jaar door betoverd door de magie van Disneyland® Paris. Onvergetelijke attracties voor elke leeftijd, parades met de geliefde Disney figuren, themarestaurants en Disney Hotels… Op één dag kan u nooit alles zien en doen, we raden u dus aan om een 2-dagsticket te kopen. Meer info kijk hier
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Vanaf vandaag zijn de hogesnelheidstrein boekingen vanuit Brussel Zuid naar Frankrijk (dus ook Disneyland Paris) open voor deze zomer (tot 27 augustus 2017)
Vroegboeken is een lagere prijs! Klik hier en bekijk de prijzen vanaf 49 euro per persoon.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Disneyland Paris met de trein vanaf 25 euro per persoon (vanuit Brussel): http://bit.ly/2oqnHFN
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar