Met de trein/metro/tram naar Disneyland Paris

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
SabinaH
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2012, 21:46

Hercule schreefCOLONDoet er dit iemand eigenlijk geregeld ?
Voor 4 mensen betalen we tussen 320 en 370 euro vanuit Brussel. Dat is toch veel te duur ? En dan nog ben je 2u onderweg + wat extra reistijd naar Brussel, dat maakt evenzeer 3u, zoals met de auto.
Of zie ik iets over het hoofd.
Met meerdere personen is het volgens mij altijd goedkoper met de auto.
Ik reis samen met mijn moeder met de Thalys, zij kan niet meer zover auto rijden en ik heb geen rijbewijs. Samen zijn we ongeveer 200-230 kwijt voor heen en terug naar Parijs met de trein vanuit Groningen. Dat is prima te doen aangezien de autoreis vanaf hier ook ongeveer 200 kost.
15-19 april 2018 DLRP Kyriad
20-25 mei 2018 DLRP Kyriad
Dec 2018 DLRP Kyriad
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Ik nam altijd de TGV, 29 € enkel als je er snel bij bent.
Dan is de prijs wel beter dan benzine en tol betalen als je alleen gaat.
Angelica
Member
Member
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2018, 09:13

Hallo

Enkele kennissen hebben ons over de “Oui Go” gesproken, lijkt zeker ook interessant voor wie via Tourcoing kan vertrekken.

Meer info: https://be.oui.sncf/fr/

Groetjes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Disneysuperfan
Member
Member
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2016, 11:18

Ik ben nu 170 euro kwijt voor twee volwassenen en een kind. Van Rotterdam direct naar Disney.

Wij wonen in Rotterdam en zijn nu dus in drie uur in Disney. Daar kunnen we niet tegenaan rijden.
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Het nieuwe zuidelijke busstation 'Chessy Gare Sud'(nabij Vapiano) werd vandaag geopend.

Afbeelding

Afbeelding

Het wordt gebruikt door lokale bussen, alle shuttles van partner hotels in de omgeving en heeft een ophaal- / afzetplek in de buurt.
Disney Hotels, Magical Express en enkele lokale bussen vertrekken nog steeds vanaf het huidige station.

Afbeelding

Afbeelding
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
SabinaH
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2012, 21:46

Japperboy schreefCOLONHet nieuwe zuidelijke busstation 'Chessy Gare Sud'(nabij Vapiano) werd vandaag geopend.

Afbeelding

Afbeelding

Het wordt gebruikt door lokale bussen, alle shuttles van partner hotels in de omgeving en heeft een ophaal- / afzetplek in de buurt.
Disney Hotels, Magical Express en enkele lokale bussen vertrekken nog steeds vanaf het huidige station.

Afbeelding

Afbeelding
Dus als ik het goed begrijp moet je nu vanaf de RER via Village naar deze bushalte als je naar Campanile wil met de shuttlebus ?
15-19 april 2018 DLRP Kyriad
20-25 mei 2018 DLRP Kyriad
Dec 2018 DLRP Kyriad
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Geen idee hoe het zit met de bussen. Er zijn werken aan het station, waar de bus voor de partner hotels komen.
Maar we hebben zonet om 23h15 de bus daar genomen voor naar Kyriad te gaan, en deze kwam gewoon.

Dus ik begrijp het niet helemaal goed wat de bedoeling?
Of te laat momenteel om goed te begrijpen, of wel erg blond momenteel (lol).
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

SabinaH schreefCOLON
Japperboy schreefCOLONHet nieuwe zuidelijke busstation 'Chessy Gare Sud'(nabij Vapiano) werd vandaag geopend.

Afbeelding

Afbeelding

Het wordt gebruikt door lokale bussen, alle shuttles van partner hotels in de omgeving en heeft een ophaal- / afzetplek in de buurt.
Disney Hotels, Magical Express en enkele lokale bussen vertrekken nog steeds vanaf het huidige station.

Afbeelding

Afbeelding
Dus als ik het goed begrijp moet je nu vanaf de RER via Village naar deze bushalte als je naar Campanile wil met de shuttlebus ?
Denk dat aan de zuid kant de hotel bussen gaan rijden die naar de hotels in Val d’europe gaan,
En het oude station de bussen naar de partner hotels rijtje B&b explorers, dreams en campanille. Zou nl niet logisch zijn om die vanaf zuidkant te laten rijden das stuk omrijden nl.
Melissa1989
Member
Member
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2020, 19:12

hey iedereen,

ik ben nieuw op dit forum en hoop op wat tips :-)
ik zou graag daguitstap naar Disneyland plannen (alleen) en zou dit willen doen met de TGV.
Iemand die laatste weken met de trein naar Disney is geweest? Is dit nog altijd aan te raden in de coronatijd?
anders nog tips om alleen Disney te bezoeken?

thx voor de info alvast :-)

Melissa
Gebruikers-avatar
Karinliam
Member
Member
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2016, 09:39

Heeft iemand al eens gereisd met Ouigo vanuit Tourcoing? Lijkt mij namelijk een zeer interessante optie, zowel om niet 4 uur te hoeven rijden alsook vanwege de kosten (in mijn eentje of met zijn tweeen al bijna goedkoper dan alleen de tol). Vanuit Middelburg is Tourcoing maar ruim een uur. Weet iemand het parkeertarief bij het station toevallig?
"Adults are only kids grown up, anyway" (Walt Disney)

Afbeelding

Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar