Disney voor mindervaliden

BUTTON_POST_REPLY
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

Ona1991 schreefCOLONDat kan nu aan mij liggen, maar ik vind 15 jaar een héél jonge leeftijd om "begeleider" te zijn van een persoon met een beperking hoor. Sorry, maar een snotneus van die leeftijd weet daar toch echt geen blijf mee als zo'n attractie in panne valt of er wat gebeurd, dat ga je mij niet wijsmaken. Zeker niet als die persoon met een beperking dan misschien nog in paniek geraakt, want dat kan afh. van de beperking voor heel hevige reacties zorgen. Zo'n verantwoordelijkheid leg je toch niet bij een kind/puber...
Dat hangt er van af, mijn zoon van 14 jaar zou zelfs een betere begeleider zijn voor mijn andere zoon van 10 of voor mijn echtgenoot daar hij elke dag met de problemen hier geconfronteerd wordt. Mijn jongste voelt hem veiliger bij hem dan bv bij een tante of zo van hem die ouder is, dus ja, die leeftijd heeft er niets mee te maken. Ik zeg niet dat dit een wildvreemde moet zijn, maar neem het van mij aan, het kan dus wel. En als er een attractie in panne valt, kan er beter iemand waar hij vertrouwd mee is, bij onze jongste zijn, dus ja, dat is zijn broer van 14.
Gebruikers-avatar
NickySacred
Member
Member
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2015, 18:24

Ik heb een diagnose ASS, autisme spectrum stoornis maar daarnaast heb ik ook problematieken o.a. paniek aanvallen. Daarnaast zit het me ook nog eens niet mee lichamelijk aangezien ik een hormoon te weinig aanmaak en een te traag werkende schildklier heb daardoor. Waardoor ik dus nog al wat medicatie moet slikken om goed te functioneren. Anders ben ik namelijk erg vermoeid en snel uitgeput. Nu ben ik iemand die al lang naar Disneyland Parijs gaat en meestal gaat het wel goed omdat ik zelf vaak aanvoel wanneer ik een rustig plekje moet opzoeken of bepaalde wachtrijen doe ik bijvoorbeeld niet alleen dan doe ik de attractie gewoon weg niet. Maar ik heb een infinity abonnement en ik heb gemerkt dat mijn problematieken mij daar meer 'problemen' geven. Omdat het er dan vaak chaotisch aan toe gaat, nu moet ik deze events vermijden omdat ik autisme heb? Dat vind ik nog al jammer, vandaar ik overweeg om een pas aan te vragen maar ik voel me dan precies een profiteur omdat ik het al de voorgaande jaren zonder heb getrokken. Maar ik krijg meer en meer het gevoel ik steeds dingen moet op offeren omdat ik te 'koppig' ben om een pas te halen als jullie snappen wat ik bedoel.

Ik heb ook geen idee als ik voor zo een pas ga wat mijn dokter dan juist hoort neer te schrijven?
31 Oktober - 1 November Halloween Soirée
6 - 7 December Mickey Mouse Birthday Party AP Event
31 December - 2 Januari New Years Eve
October - November 2019 First time Walt Disney World
Gebruikers-avatar
Annabelle
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2018, 10:40

Hoe ik het heb begrepen is het voldoende als je arts schrijft dat je een blijvende/tijdelijke beperking hebt.
Ik dacht dat dit in het engels of frans moest zijn en maximum 3 maanden geleden opgemaakt.

Ik weet niet of een groene en oranje kaart je voordelen geven op events. Ik dacht dat het enkel in het park voor attracties was. Dus als er iemand daar een juist antwoord op weet?
Gebruikers-avatar
NickySacred
Member
Member
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2015, 18:24

Annabelle schreefCOLONHoe ik het heb begrepen is het voldoende als je arts schrijft dat je een blijvende/tijdelijke beperking hebt.
Ik dacht dat dit in het engels of frans moest zijn en maximum 3 maanden geleden opgemaakt.

Ik weet niet of een groene en oranje kaart je voordelen geven op events. Ik dacht dat het enkel in het park voor attracties was. Dus als er iemand daar een juist antwoord op weet?
Op AP events was het niet tot dat er veel problemen waren het eerst AP event (25th anniversary) ik was gelden de kaarten wel maar ik had er geen. Maar al zou het niet gelden dan zou het alsnog in het park me helpen aangezien ik me nu vaak moet aanpassen zeg maar.

Bij mijn dokter geweest en die wil het niet schrijven. Die vindt dat diegenen die de diagnose gesteld heeft dat moet schrijven. En wij in Belgie hebben volgens mij geen autisme pasje. Dus Disney neemt niet genoeg aan je werkelijk attest van je diagnose?
31 Oktober - 1 November Halloween Soirée
6 - 7 December Mickey Mouse Birthday Party AP Event
31 December - 2 Januari New Years Eve
October - November 2019 First time Walt Disney World
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

NickySacred schreefCOLON
Annabelle schreefCOLONHoe ik het heb begrepen is het voldoende als je arts schrijft dat je een blijvende/tijdelijke beperking hebt.
Ik dacht dat dit in het engels of frans moest zijn en maximum 3 maanden geleden opgemaakt.

Ik weet niet of een groene en oranje kaart je voordelen geven op events. Ik dacht dat het enkel in het park voor attracties was. Dus als er iemand daar een juist antwoord op weet?
Op AP events was het niet tot dat er veel problemen waren het eerst AP event (25th anniversary) ik was gelden de kaarten wel maar ik had er geen. Maar al zou het niet gelden dan zou het alsnog in het park me helpen aangezien ik me nu vaak moet aanpassen zeg maar.

Bij mijn dokter geweest en die wil het niet schrijven. Die vindt dat diegenen die de diagnose gesteld heeft dat moet schrijven. En wij in Belgie hebben volgens mij geen autisme pasje. Dus Disney neemt niet genoeg aan je werkelijk attest van je diagnose?
Pasje bestaat in België inderdaad niet, maar ik heb met de diagnoses van de twee zonen, de autipas in Nederland aangevraagd, dat is geen probleem hoor, die versturen dat naar België. En die autipas is echt een goede voorziening, zou België veel beter een voorbeeld aan nemen.
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Vind ik wel vreemd dat je dat 'zomaar' vanuit een ander land kan halen.
Gebruikers-avatar
Annabelle
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2018, 10:40

Is er iemand die me kan zeggen wat er minstens vermeld moet zijn op het attest van de arts? Ik lijk het niet duidelijk terug te vinden.

Ik wil graag met mijn moeder gaan en zou het erg vinden moest terplaatsen blijken dat ze geen groene of oranje kaart kan krijgen omdat de arts iets vergeten te vermelden heeft.
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

moorhunhe schreefCOLONVind ik wel vreemd dat je dat 'zomaar' vanuit een ander land kan halen.
Waarom is dat vreemd? Je stuurt toch de gegevens door, je krijgt dat niet zo maar hoor, en België is nu eenmaal achter met van die dingen, over alles hierin. Dat pasje is persoonsgebonden, niet landsgebonden he, en bestaat in alle talen
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Omdat je namelijk niet in dat land woont. Daarom vind ik het vreemd dat je zulke dingen maar "gewoon even normaal" in een ander land, waarvan jij niet bent, kan bekomen.
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Een beperking, handicap of stoornis stopt niet bij landsgrenzen, helaas, maar neem je overal met je mee. Dit geldt ook voor een autisme spectrum stoornis. Het Europees medisch paspoort en de gehandicaptenparkeerkaart zijn daarom ook in heel Europa geldig.
De Autipas ook, er zijn acht vertalingen voor de auti pas, dus in heel Europa te gebruiken. De pas is gebaseerd op een Brits voorbeeld.
De Nederlandse belangen-verenigingen werken ook vaak samen met Autisme Centraal en de Vlaamse Vereniging Autisme in België. Dus het is vanzelfsprekend dat mensen met een Autisme spectrum stoornis met een legitieme kopie van de diagnosestelling en/of een verklaring door huisarts of behandelend arts afgegeven terecht kunnen voor de auti pas, of ze nu uit België of Nederland komen. Want de criteria om de diagnose te stellen is wereldwijd gelijk, de DSM 5 wordt hiervoor gebruikt. Ook kan bijvoorbeeld iemand uit Nederland in Vlaanderen de diagnose krijgen, maar goed dat landen onderling samen werken, anders zou alle onderzoeken enz. dubbel gedaan worden.


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Maar daar heb ik het niet over. Ook niet over het feit dat het goed of slecht is.

Als je het in eigen land niet gedaan krijgt, ge je maar naar een ander land, weer je niet afkomstig bent, waar je niet woont, om dingen geregeld te krijgen. Dat, vind ik vreemd.
Gebruikers-avatar
Tinka
Member
Member
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2013, 21:07

Beste mensen,

Mag je met een groene kaart ook bij de kassa's in de winkels voor?
Ik vraag dit omdat ik begin december in Disneyland was en al een kwartier in de rij stond om af te rekenen en toen ik aan de beurt was kwamen er een man en vrouw aanlopen en legden hun spullen op de toonbank.Toen ik ze wees op het einde van de rij zwaaiden ze met hun groene kaart en rekenden af...Ik heb dit in al die jaren nog nooit meegemaakt en was heel verbaasd. Het is niet mijn bedoeling om een discussie hierover te beginnen maar vraag me alleen af hoe het zit
Disneyland Parijs, heeel vaak geweest
Disneyland California 1 keer
Walt Disney World 1 keer
Gebruikers-avatar
SabinaH
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2012, 21:46

Tinka schreefCOLONBeste mensen,

Mag je met een groene kaart ook bij de kassa's in de winkels voor?
Ik vraag dit omdat ik begin december in Disneyland was en al een kwartier in de rij stond om af te rekenen en toen ik aan de beurt was kwamen er een man en vrouw aanlopen en legden hun spullen op de toonbank.Toen ik ze wees op het einde van de rij zwaaiden ze met hun groene kaart en rekenden af...Ik heb dit in al die jaren nog nooit meegemaakt en was heel verbaasd. Het is niet mijn bedoeling om een discussie hierover te beginnen maar vraag me alleen af hoe het zit
Wij hebben hier de afgelopen week voor het eerst ook gebruik van gemaakt. Ik kon het niet meer aan om zo lang in de rij te staan en het heeft ons flink wat stress en energie gescheeld. Het is alleen een kwestie van netjes handelen en dat doet helaas niet iedereen. Wij liepen naar de kassamedewerker en vroegen of ze aan de groene kaart deden. Elke keer werden we dan na 1 tot 3 klanten uit de wachtrij geholpen. De wachtrijen zijn momenteel veel langer dan ik in het verleden heb mee gemaakt. Goed voor het park, beetje jammer voor de mensen die soms drie kwartier voor een koffie en muffin in de rij staan.. Maar dat is weer een ander punt haha
15-19 april 2018 DLRP Kyriad
20-25 mei 2018 DLRP Kyriad
Dec 2018 DLRP Kyriad
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Ik denk dat het wel een kwestie is van hoe het gebeurd.

Ik zou er persoonlijk wel moeite mee hebben als iemand voor mij neus spullen neergooit en dan met een groene kaart gaat staan zwaaien ipv dat ze het even netjes vraagt.
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Tinka
Member
Member
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2013, 21:07

Mama van prinsesjes schreefCOLONIk denk dat het wel een kwestie is van hoe het gebeurd.

Ik zou er persoonlijk wel moeite mee hebben als iemand voor mij neus spullen neergooit en dan met een groene kaart gaat staan zwaaien ipv dat ze het even netjes vraagt.

Het ging heel raar, eigenlijk gewoon onbeschoft, vandaar dat ik dacht ik vraag t even;)

Als het gaat zoals Sabine hierboven beschrijft dan is het duidelijk voor iedereen en dan heb ik er ook totaal geen moeite mee. Dan komt het fatsoenlijker over dan de hele rij voorbij lopen en je spullen op balie smijten en dan even met je groene kaart zwaaien.
Disneyland Parijs, heeel vaak geweest
Disneyland California 1 keer
Walt Disney World 1 keer
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar