Disney voor mindervaliden

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

In de winkels ken ik niet de regel dat je er gebruik van mag maken. Maar de regels zijn lang niet duidelijk.

In de horeca wel. Als er een kassa is met rolstoel logo, ook al is die dicht dan mag je als kaart gebruiker daar gaan staan om geholpen te worden. Vaak is die kassa aan 1 kant open, van de counter service restaurants. Voor tassencontrole geld ook dat een kaarthouder met max 4 begeleiders, zo veel als op de kaart staan via de poortjes mag waar rolstoel logo staat. Dit is meestal de guest without bags rij. Je tas word dan door personeel door gegeven aan personeel bij röntgen apparaat en zelf ga je daar door metaaldetector poortje.
Laatst gewijzigd door 1 op calimero, in totaal 26 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
SabinaH
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2012, 21:46

calimero schreefCOLONIn de winkels ken ik niet de regel dat je er gebruik van mag maken. Maar de regels zijn lang niet duidelijk.

In de horeca wel. Als er een kassa is met rolstoel logo, ook al is die dicht dan mag je als kaart gebruiker daar gaan staan om geholpen te worden. Vaak is die kassa aan 1 kant open, van de counter service restaurants. Voor tassencontrole geld ook dat een kaarthouder met max 4 begeleiders, zo veel alls op d ekaart staan via de poortjes mag waar rolsgoel logo staat. Dit is meestal de guest without bags rij. Je tas word dan door personeel door gegeven aan personeel bij röntgen apparaat en zelf ga je daar door metaaldetector poortje.
In de winkels zelf werden we steeds uit de rij gehaald en naar een andere kassa begeleid. Bij mijn moeder is het ook zichtbaar met haar rollator.
Maar ook al heb je een handicap dus een groene kaart, je moet je gewoon netjes gedragen.. Sneller helpen is fijn, maar je moet het niet opeisen of normaal gaan vinden. Het blijft een service en voor mensen die wel in de rij moeten staan kan het erg frustrerend zijn, vooral als het niet zichtbaar is.
15-19 april 2018 DLRP Kyriad
20-25 mei 2018 DLRP Kyriad
Dec 2018 DLRP Kyriad
Gebruikers-avatar
samy
Member
Member
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2015, 20:14

calimero schreefCOLONVoor tassencontrole geld ook dat een kaarthouder met max 4 begeleiders, zo veel alls op d ekaart staan via de poortjes mag waar rolsgoel logo staat. Dit is meestal de guest without bags rij. Je tas word dan door personeel door gegeven aan personeel bij röntgen apparaat en zelf ga je daar door metaaldetector poortje.
Nu ben ik elke x geweest dat het te doen was om in de "normale" rij te gaan staan, maar ik wist niet dat je daar met je groene kaart ook heen mag (eigenlijk wel logisch want in het park moet je ook naar het logo met rolstoel). Goed om te weten voor maart, als het druk is.
Gebruikers-avatar
SabinaH
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2012, 21:46

samy schreefCOLON
calimero schreefCOLONVoor tassencontrole geld ook dat een kaarthouder met max 4 begeleiders, zo veel alls op d ekaart staan via de poortjes mag waar rolsgoel logo staat. Dit is meestal de guest without bags rij. Je tas word dan door personeel door gegeven aan personeel bij röntgen apparaat en zelf ga je daar door metaaldetector poortje.
Nu ben ik elke x geweest dat het te doen was om in de "normale" rij te gaan staan, maar ik wist niet dat je daar met je groene kaart ook heen mag (eigenlijk wel logisch want in het park moet je ook naar het logo met rolstoel). Goed om te weten voor maart, als het druk is.
Hier hetzelfde.. de eerste dag stonden we in mega lange rijen en was ik helemaal gesloopt. De dag erna zeggen we tegen elkaar of het niet anders kan.. Dus gevraagd en het is met de drukte zoals vorige week echt heel fijn om niet al je energie in de rijen te stoppen. Gewoon netjes vragen. De service in Disney is echt geweldig naar mijn mening.
15-19 april 2018 DLRP Kyriad
20-25 mei 2018 DLRP Kyriad
Dec 2018 DLRP Kyriad
Gebruikers-avatar
Miss_Leonie
Member
Member
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2017, 17:53

calimero schreefCOLONIn de winkels ken ik niet de regel dat je er gebruik van mag maken. Maar de regels zijn lang niet duidelijk.

In de horeca wel. Als er een kassa is met rolstoel logo, ook al is die dicht dan mag je als kaart gebruiker daar gaan staan om geholpen te worden. Vaak is die kassa aan 1 kant open, van de counter service restaurants. Voor tassencontrole geld ook dat een kaarthouder met max 4 begeleiders, zo veel als op de kaart staan via de poortjes mag waar rolstoel logo staat. Dit is meestal de guest without bags rij. Je tas word dan door personeel door gegeven aan personeel bij röntgen apparaat en zelf ga je daar door metaaldetector poortje.
Fijn om te weten, bedankt voor de informatie!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
nance72
Member
Member
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2013, 21:30

hallo allemaal
mijn dochter is geopereerd en daardoor niet kan en mag lopen.
nou gaan we begin maart weer naar disney en het wordt dus een rolstoel tripje deze keer.
is het briefje wat ik mee moet nemen voor een groene/oranje kaart goed als die van de huisarts komt?
en wat moet er dan allemaal in staan?
klopt het ook dat met een oranje kaart maar een begeleider mee mag in de attracties?
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Met de oranje kaart mag je nu +4 personen mee.
Gebruikers-avatar
nance72
Member
Member
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2013, 21:30

moorhunhe schreefCOLONMet de oranje kaart mag je nu +4 personen mee.
oh dat is fijn.. kunnen we tenminste met ons 3-tjes samen in de attracties
Gebruikers-avatar
Annabelle
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2018, 10:40

Ik heb al verschillende mensen gezien die hun groene kaart in een houder aan een lanyard hebben hangen.
Iemand een idee waar deze te kopen? Ik heb al online zitten zoeken, maar gebruik vermoedelijk de juiste zoektermen niet.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Het makkelijkste is dat je de kaart met het plastificeren een extra boordje geeft (dit kan je aan de cast member vragen of zelf thuis doen) . En vervolgens peroreer je er een gaatje in. Zo heb ik het gedaan en het gaat prima :)

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Annabelle
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2018, 10:40

Wel, ik heb mijn vorige geplastificeerd. Maar die zag er minder mooi uit na enkele keren gebruiken. Ik heb nu een nieuwe, en ook die begint al gebruikssporen te vertonen. Daarom dat ik liever een zakje zou hebben, ik heb graag voor veel dingen zakjes... Ik heb een zakje waar al mijn disney spullen inzitten (jaarkaart, photopass, groene kaart, ...)

Nog een bedenking die ik had. Ergens vond ik het vreemd dat ik mijn oude moest afgeven bij het verlengen van mijn jaarpas. Want als ik pas over een jaar een nieuwe jaarpas had genomen konden ze toch ook niet weigeren om mij een kaart te geven tot ik mijn oude terug gaf?
Hebben jullie dit ook al voor gehad?
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Ik heb even voor je gekeken :) En volgens mij gaan de lok sak producten perfect zijn voor je vraag.
Meer info hierover vind je op de volgende url https://www.amazon.com/aLokSak-Waterpro ... B00NUUE3XC

Zelf heb ik nog niet meegemaakt wat jij nu vraagt. Ik moest het uiteraard wel afgeven ( je kan er niets meer mee doen).
Maar ik had nooit problemen met verlengen. Eigenlijk moet je de juiste papieren van de dokter altijd bij hebben als je gaat vernieuwen :)
Gebruikers-avatar
Annabelle
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2018, 10:40

Ah die link ziet er interessant uit. Dankje!
Ik had op zich ook geen probleem voor het te verlengen, ik had mijn bewijs mee en dat was in orde.
Ik vond het gewoon een vreemd idee dat ik nu mijn groene kaart moest afgeven (hoewel je gelijk hebt dat ik er op zich niets mee kan doen) maar dat ze in de toekomst niet kunnen verwachten dat ik jaren later mijn groene kaart terug geef.
marie
Member
Member
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2015, 20:01

Annabelle schreefCOLONWel, ik heb mijn vorige geplastificeerd. Maar die zag er minder mooi uit na enkele keren gebruiken. Ik heb nu een nieuwe, en ook die begint al gebruikssporen te vertonen. Daarom dat ik liever een zakje zou hebben, ik heb graag voor veel dingen zakjes... Ik heb een zakje waar al mijn disney spullen inzitten (jaarkaart, photopass, groene kaart, ...)

Nog een bedenking die ik had. Ergens vond ik het vreemd dat ik mijn oude moest afgeven bij het verlengen van mijn jaarpas. Want als ik pas over een jaar een nieuwe jaarpas had genomen konden ze toch ook niet weigeren om mij een kaart te geven tot ik mijn oude terug gaf?
Hebben jullie dit ook al voor gehad?
Wij moesten hem ook inleveren bij verlengen, maar kregen dan ook direct een nieuwe die geldig was vanaf dat moment tot het eind van de verlengde kaart. (in ons geval dus bijna 2+14 mnd geldig)
dit is denk ik om te voorkomen dat je anders 2 groene kaarten in je bezit heb en dat mag niet.
Als hij reeds verlopen is dan zullen ze er niet om vragen.
Gebruikers-avatar
Miss_Leonie
Member
Member
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2017, 17:53

Ik heb net gebeld met het contactcentrum van Disneyland, omdat ik wat vraagjes had over mijn volgende boeking.
Nadat ik wat vroeg over de groene kaart die ik altijd bij bezoek krijg vanwege mijn autisme raadde de adviseur mij aan om ditmaal telefonisch te boeken.
Volgens hem kan het dan direct aan het hotel doorgegeven worden, en verstrekken zij na een doktersverklaring gratis toegangskaartjes voor de begeleider.
Ik weet niet of ik hem goed heb begrepen, dit is toch alleen wanneer je een abonnement hebt?
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar