Disney voor mindervaliden

BUTTON_POST_REPLY
yolayo
Member
Member
BerichtenCOLON 342
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010, 13:09

Tess81 schreefCOLONHaha, thanks. Ik zal ze zo ff bellen.

Nou, ik krijg een frans bandje, daar wordt ik niet erg wijs van. Iemand een nederlands telefoonnummer?
Ik heb wel het 090034763965 nummer gebeld, maar ik krijg met geen mogelijkheid iemand aan de lijn die mij kan helpen.

Heb het antwoord via facebook gekregen.
Met een tijdelijke invaliden kaart mag je alleen iemand gratis mee naar binnen nemen als je en in het bezit bent van een invalidenparkeerkaart EN een medische verklaring. Donder de parkeerkaart mag je helaas niemand gratis mee naar binnen nemen.

Helaas geen Halloween bezoek voor mij dit jaar. Wellicht volgend jaar.
Lijkt me vrij logisch, zwanger zijn is een gezonde ziekte al is het hier en daar met een (of meerdere vervelende) kwa(a)l(en), invalide zijn niet.

Er word veel te veel misbruik gemaakt van sommige dingen dus daarom worden ze er steeds strenger op dat je een invalidenparkeerkaart hebt.
Afbeelding

Afbeelding



DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Oei was dat het Frans nummer :o
Dan heb ik het verkeerde gegeven !
Ik ben er trouwens heel zeker van dat er een eac is voor de zwangerschap .
Ik heb ze zelf al gezien ! En een vriend van me zijn vrouw heeft deze ook gehad.
Gebruikers-avatar
Twiggy
Member
Member
BerichtenCOLON 664
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:18

Ze zijn er wel maar maar je de begeleider mag helaas niet gratis naar binnen.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Ja deze vriend heeft ook een passeport annuel ( en is hier ook lid !!!!)
Dus hij heeft geen gratis inkom nodig.
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

yolayo schreefCOLON
Tess81 schreefCOLONHaha, thanks. Ik zal ze zo ff bellen.

Nou, ik krijg een frans bandje, daar wordt ik niet erg wijs van. Iemand een nederlands telefoonnummer?
Ik heb wel het 090034763965 nummer gebeld, maar ik krijg met geen mogelijkheid iemand aan de lijn die mij kan helpen.

Heb het antwoord via facebook gekregen.
Met een tijdelijke invaliden kaart mag je alleen iemand gratis mee naar binnen nemen als je en in het bezit bent van een invalidenparkeerkaart EN een medische verklaring. Donder de parkeerkaart mag je helaas niemand gratis mee naar binnen nemen.

Helaas geen Halloween bezoek voor mij dit jaar. Wellicht volgend jaar.
Lijkt me vrij logisch, zwanger zijn is een gezonde ziekte al is het hier en daar met een (of meerdere vervelende) kwa(a)l(en), invalide zijn niet.

Er word veel te veel misbruik gemaakt van sommige dingen dus daarom worden ze er steeds strenger op dat je een invalidenparkeerkaart hebt.
Vond ik eigenlijk ook al. Zwanger zijn is absoluut geen ziekte, zou het "jammer" vinden dat er dan ook een gratis begeleider mee zou kunnen voor zoiets.
Gebruikers-avatar
Tess81
Member
Member
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2015, 18:45

moorhunhe schreefCOLON
yolayo schreefCOLON
Tess81 schreefCOLONHaha, thanks. Ik zal ze zo ff bellen.

Nou, ik krijg een frans bandje, daar wordt ik niet erg wijs van. Iemand een nederlands telefoonnummer?
Ik heb wel het 090034763965 nummer gebeld, maar ik krijg met geen mogelijkheid iemand aan de lijn die mij kan helpen.

Heb het antwoord via facebook gekregen.
Met een tijdelijke invaliden kaart mag je alleen iemand gratis mee naar binnen nemen als je en in het bezit bent van een invalidenparkeerkaart EN een medische verklaring. Donder de parkeerkaart mag je helaas niemand gratis mee naar binnen nemen.

Helaas geen Halloween bezoek voor mij dit jaar. Wellicht volgend jaar.
Lijkt me vrij logisch, zwanger zijn is een gezonde ziekte al is het hier en daar met een (of meerdere vervelende) kwa(a)l(en), invalide zijn niet.

Er word veel te veel misbruik gemaakt van sommige dingen dus daarom worden ze er steeds strenger op dat je een invalidenparkeerkaart hebt.
Vond ik eigenlijk ook al. Zwanger zijn is absoluut geen ziekte, zou het "jammer" vinden dat er dan ook een gratis begeleider mee zou kunnen voor zoiets.

Oh ik snap het ook allemaal wel hoor. Ik dacht alleen zoiets gelezen te hebben op een ander forum. Maar zij hebben daadwerkelijk een invalidekaart. Het klonk ook te mooi om waar te zijn. Maar wel heel logisch. Ik ben ook zwanger niet invalide :) Het is wel begrijpelijk. alleen jammer dat Halloween er nu dit jaar niet in zit, 2 weken geleden was duur genoeg.
DLP
1992 1x
2008 1x
2015 2x
2016 1x
2017 3x
2018 1x
2020 1x
2022 1x

DLC
1999 1x
Gebruikers-avatar
sofie1977
Member
Member
BerichtenCOLON 609
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2009, 08:57

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap Tess! Altijd leuk een disney-baby erbij!

En om toch even te reageren op alle "zwanger zijn is geen ziekte" reacties... Neen, zwanger zijn is geen ziekte, maar in mijn ogen zijn er wel meer mensen die geen recht zouden mogen hebben op een EAC-kaart en die deze via omwegen toch te pakken krijgen, gewoon om van het (slecht geregelde) systeem te profiteren.

Als je de rijen van de EAC-gebruikers soms ziet, ga je echt wel twijfelen aan het systeem hoor en neem het van mij aan, ik zou zo mijn kaart inleveren mocht ik mijn gezondheid ervoor terugkrijgen.
Gebruikers-avatar
Twiggy
Member
Member
BerichtenCOLON 664
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:18

Helemaal mee eens Sofie zo denk ik er ook over :-)
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Ik sluit me daarbij aan.
Ik heb zelf geen EAC meer, omdat mijn huisarts weigert om nog een nieuwe doktersverklaring te schrijven en Disney van mening is dat fibromyalgie een tijdelijke aandoening is waarvoor ik telkens opnieuw een oranje kaart kan krijgen. Dus ik doe gewoon wat minder en geniet meer van de sfeer om me heen, heb geen zin in gezeur.
Gebruikers-avatar
Maleficent
Member
Member
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014, 08:30

Bedankt voor jullie reacties! Ben weer wat wijzer :)
Serena
____________________________
Non omnis moriar


Infinity annual pass holder
Gebruikers-avatar
Tess81
Member
Member
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2015, 18:45

sofie1977 schreefCOLONGefeliciteerd met jullie zwangerschap Tess! Altijd leuk een disney-baby erbij!
Dank je wel :)
DLP
1992 1x
2008 1x
2015 2x
2016 1x
2017 3x
2018 1x
2020 1x
2022 1x

DLC
1999 1x
Gebruikers-avatar
Aico
Member
Member
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2013, 13:15

Hallo iedereen,

Na wat zoekwerk heb ik toch nog steeds geen echte antwoorden gevonden op mijn vragen.
Ik kom al jaar en dag in disneyland parijs sinds '96, maar ik hoor bij de gelukkigen die nog nooit een rolstoel heeft moeten gebruiken binnen het park.
Echter, over een kleine maand staat onze zoveelste trip gepland alvorens ik ga bevallen van ons eerste kindje. Omdat ik een moeder ben met type 1 diabetes, is ons kindje erg zwaar wat gewicht betreft en dit al reeds in een vroeg stadium van de zwangerschap (tegen de reis ben ik 34 weken). Wat 4 weken geleden mij nog niet tegen hield om 2 weken lang dag in dag uit disney world te verkennen, is nu een helse nachtmerrie aan het worden door bekkeninstabiliteit die plots maar hevig is begonnen en toegenomen door het groeien van ons kleintje.
Ik wil mijn trip niet annuleren, al kruip ik door het park, ik wil nog een laatste keer gaan al vorens het met buggy zal zijn. Na veel blabla is mijn vraag: wat moet ik er voor doen (attesten,...) om een rolstoel te kunnen huren in het park? Wat is hiervan de kostprijs? En mag deze stoel voor een heel weekend gehuurd worden en mee genomen worden buiten het park?

Alvast bedankt! :thumbs:

Edit Dragy: topic samengevoegd
Gebruikers-avatar
Lisjuh
Member
Member
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2015, 14:25

Misschien kan je een rolstoel huren in uw woonplaats bij 'groene kruis' winkel? Die mag sowieso mee naar park en buiten het park ;-)

Verder durf ik de regels niet te vertellen. U kunt deze informatie wel opvragen bij de disney info lijn lijkt me. Succes!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Twiggy
Member
Member
BerichtenCOLON 664
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:18

Je kan gewoon een rolstoel huren daar je hebt er verder geen papieren voor nodig, je betaald wel 150 euro borg en dacht dat het 15 euro per dag is. Als je in een Disney hotel slaap mag je hem mee na hotel nemen anders niet.
Bij een groene kruis winkel kan je hem gratis huren dat gaat dan via je zorg verzekeraar.
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Ik zou ook zelf een rolstoel meenemen als het even kan. Ten eerste zit die veel comfortabeler en ten tweede heb je dan zeker geen gedoe, wij hebben zelfs al eens gehad dat ze moeilijk deden over parkhoppen met dat ding.
Vergeet ook geen doktersverklaring te vragen zodat je een oranje kaart kunt halen voor de easy acces.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar