Zwanger naar dlp

Gebruikers-avatar
Amaris
Member
Member
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2017, 19:47

We hebben begin maart onze kaarten gehaald. We zaten toen voor een klein prijsje in Kyriad, dus we hebben de kosten er al wel uitgehaald. Dit wordt ons tweede bezoekje.
De vorige keer was het voor ons de eerste ronde raak, dat was natuurlijk heel bijzonder, maar daardoor duurt alles nu lang in vergelijking :p
Volgens mij is de verloskundige echt iets Nederlands. In principe begeleiden zij je tijdens de gehele zwangerschap in hun eigen praktijk. Alleen als er medische redenen zijn wordt je doorverwezen naar gynaecoloog en ziekenhuis.
Ik ben uiteindelijk alleen bij mijn bevalling overgedragen omdat ik pijnstilling wilde en uiteindelijk onze kleine man wat "hulp" nodig had om naar buiten te komen. We hebben een bevriend stelletje in België en zij was ook zwanger in dezelfde periode dus ik weet dat er best wel een hoop verschil is. Hier in Nederland krijg je bij de verloskundige ook lang niet zo veel echo's. Ik heb er uiteindelijk 4 gehad.

Hoe oud is jullie dochter nu?

Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap 1 keer geweest en heb het desondanks reuze naar mijn zin gehad. Ik voelde me dan ook wel goed en had weinig klachten, dat scheelt een hoop. Daarom zou ik het me nu ook niet tegen laten houden om nog 1 of 2 keer te gaan, mocht het raak zijn. Zeker nu onze kleine man meegaat wordt zo'n bezoek toch heel anders dan een bezoekje met zijn tweeën.
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Een verloskundige is dan te vergelijken met een zelfstandige vroedvrouw? Of toch nog anders?

Ze wordt 3j in juni. Bij haar zwangerschap zijn we toen ook geweest toen ik 12w was. Was de enige dag in die 9m dat ik niet misselijk was :D. Is alleen zo jammer van de halloween en kerstperiode. We hebben voorlopig 4 boekingen, juni, augustus, oktober en november. Die eerste 2 zijn dan wel te doen (maar zijn ook net de kortste). Maar over die laatste 2 twijfel ik wel een beetje (zeker die laatste zal niet lukken). Als alles zo verder gaat zou de bevalling voor december of januari zijn, maar weet niet vanaf wanneer je met een baby kan gaan. Zeker in het begin en dan nog eens die koude ... Kaarten zullen lopen tot begin juni 2018, dus weet ik niet of we dan nog veel gaan kunnen gaan met zo'n prutsje. Onze dochter was 11m bij haar eerste keer dlp. Vond ze toen zeker niet te klein. Maar een 2-3maander is dat mss wel :/. Kan het me niet echt goed voorstellen :D.
Gebruikers-avatar
Amaris
Member
Member
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2017, 19:47

Ik denk dat het zoiets is als een vroedvrouw ja..
Met misselijk zijn is het goed balen ja. Maar wie weet heb je er nu wel minder last van. Heb je disneyhotels geboekt of buiten het resort? En tot hoe ver van tevoren kan je annuleren? Je zou het altijd per keer kunnen bekijken.
Ik zou misschien ook niet zo snel met een heel klein babytje gaan. Aan de andere kant sleepten we Colin met 2 maanden overal mee naartoe. Hij was heel makkelijk en sliep veel. Dat vond ik toen hij 1 was een stuk lastiger.
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Zowel Disneyhotels, partner als erbuiten. Maar alles binnen de 10-15min rijden naar het park. Dus dat op zich is geen probleem. Heb gelukkig wel telkens genomen met gratis annuleren. Denk ten vroegste 2 weken van tevoren, maar dat is maar bij 1, bij de andere zijn het 1 week of de dag zelf. We hebben een draagzak en draagdoek wat het ook wel handig maakt om ze overal mee te slepen, zelfs op attracties ;). Zal nu nog zien wat mijn man zegt. Zou natuurlijk wel zonde zijn als je al vanaf 20w plat moet liggen ofzo of andere complicaties voor of na de bevalling :/. Maar dat kan je helaas niet voorspellen zeker ;).
Gebruikers-avatar
Tess81
Member
Member
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2015, 18:45

Oh gefeliciteerd!!! Wat leuk!!! Fijn dat het zo snel was!! Bij ons gelukkig ook :) en veel plezier in DLP.

Ik was nog maar 1 maand zwanger toen ik ging, ik ben toen echt bijna nergens in gegaan. Ik was veel te bang dat er iets mis zou gaan. Maar ik genoot van de sfeer :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
DLP
1992 1x
2008 1x
2015 2x
2016 1x
2017 3x
2018 1x
2020 1x
2022 1x

DLC
1999 1x
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2011, 14:09

gefelicteerd :)
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Gefeliciteerd Stitch! Wat leuk. :) toeval of niet, 10 jaar terug had ik ook op 13 mei positief getest. :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Minnie1979
Member
Member
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24

Gefeliciteerd Stitch87. Wat een mooi moederdagcadeau!
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Mama van prinsesjes schreefCOLONGefeliciteerd Stitch! Wat leuk. :) toeval of niet, 10 jaar terug had ik ook op 13 mei positief getest. :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha :D. Wanneer verjaart ze? Heb hier echt geen idee voor wanneer het zal zijn door onregelmatige cyclus. Zou dus nog toevalliger zijn moest ze ook op dezelfde dag geboren worden :D. Hopelijk brengt de eerste echo raad ;).

En bedankt iedereen!

Zou echt wel heel graag space mountain doen begin juni. Dus hopelijk krijg ik groen licht van de gynaecoloog.
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Stitch87 schreefCOLON
Mama van prinsesjes schreefCOLONGefeliciteerd Stitch! Wat leuk. :) toeval of niet, 10 jaar terug had ik ook op 13 mei positief getest. :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha :D. Wanneer verjaart ze? Heb hier echt geen idee voor wanneer het zal zijn door onregelmatige cyclus. Zou dus nog toevalliger zijn moest ze ook op dezelfde dag geboren worden :D. Hopelijk brengt de eerste echo raad ;).

En bedankt iedereen!

Zou echt wel heel graag space mountain doen begin juni. Dus hopelijk krijg ik groen licht van de gynaecoloog.
Succes bij de gynaecoloog. Daar moest ik ook heen voor Melissa. Hoewel we bij de verloskundige begonnen, uiteindelijk toch terecht gekomen bij de gyn.

Melissa is van 9 januari. Zou echt leuk zijn. Toevallig is de zus van mijn vriendin ook dan jarig. Ik was uitgerekend op de verjaardag van mijn nichtje. 15 januari.
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Hier in België is het normaal dat je gewoon naar de gyn gaat :). Vroedvrouwen minder vaak en dan wrs nog meestal beide. Ben nog nooit bij een vroedvrouw geweest, enkel bij de bevalling zelf en de dagen erna in het ziekenhuis :D.

Ons dochter is geboren de week voor mijn mans verjaardag. Zou nu wel komiek zijn moest deze een week voor de mijne komen, dan zou dat 14 januari zijn, en ook de verjaardag van mijn grootmoeder :).
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Hahaha. Van Michelle was ik uitgerekend op 26 februari. Ik dacht, ach, 1 verjaardag in januari en 2 in februari (de mijne en kleine meid) is ook leuk. Komt ze een week te laat op 2 maart. Dus nu 3 maanden feest na elkaar. Januari, februari en maart. :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Fantillusion
Member
Member
BerichtenCOLON 567
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2015, 09:54

Gefeliciteerd Stitch!

Ik snap dat je twijfelt over de jaarkaarten! Maar als je sowieso 2 tripjes gepland hebt die door kunnen gaan (even er vanuit gaande dat je geen complicaties krijgt dan - maar er zou altijd iets kunnen zijn waardoor je niet naar DLP kan), en oktober misschien ook nog wel, dan zijn ze hun geld wel waard toch?

Wij hebben onze in jaarkaarten in januari verlengd voor 1,5 jaar die in februari ingingen, en toen bleek in februari dat ik zwanger was, dat was ook iets sneller dan we hadden verwacht. We zijn in april naar DLP geweest en hebben daarmee de kosten er op zich al uitgehaald, maar toch voelt het wel een beetje zonde. Ik hoop heel erg om nog 1x te gaan in juli. En misschien toch ook met baby... mijn jaarkaart verloopt pas als de baby al bijna 10 maanden zou zijn, dus wie weet.

Wat betreft de doktersbrief, het lijkt me ook wel goed als dit van een huisarts komt, toch? Als er al verschillen zijn tussen NL en België wat betreft dokter/gynaecoloog/verloskundige zal het in Frankrijk misschien wel wéér anders zijn, dus ik kan me niet voorstellen dat ze daar moeilijk over doen..
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

We hebben besloten ze te houden :). Dus nu nog 2 vaste tripjes en 2 die mss wegvallen. Maar mss gaan we nog eens voor een dagje met mijn ouders :).

Ondertussen ook al een echo gehad bij de gyn. Uitgerekend voor 10 januari. Heb ook het attest :). Mijn man ziet het zitten om eind november nog te gaan maar denk dat dat een beetje teveel zal zijn. Maar we zien wel.

Helaas geen groen licht gekregen van de gyn en huisarts voor space mountain. Maar voor onze trip moeten we nog naar een andere gyn (hebben iets gezien op echo dat ze willen opvolgen) dus dan ga ik nog eens mijn kans wagen ;). Maar heb mij al bij een 'nee' neergelegd. Ik zou dan 9w ver zijn.

Onze kaarten blijven geldig tot juni 2018, dus als de kleine spruit 3m is en alles goed gaat zie ik het wel zitten te gaan. Mss kunnen we dan nog 2x gaan :).

Voor wanneer ben jij uitgerekend?

En nu ik toch bezig ben nog een laatste vraagjes ;). Volgende trip moeten we dus de kaarten verzilveren. Dit is in bureau annuel hé? Kan ik daar dan direct de groene of oranje (hou ze echt niet uit elkaar) krijgen of moet ik naar city hall? Krijg je daar ook een lijstje bij waar je overal op mag? En staat daar op dat je zwanger bent (symbool)? Ik gok van wel? Dus die kaart kan je dan wrs niet gebruiken bij vb peter pan waar je zogezegd niet op mag? Zouden ze je 'buiten zwieren' moest je het proberen? En die kaart is dan geldig tot uitgerekende datum hé? Of zou het toch een tijdelijke kunnen zijn?
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Van Disney kan je gelukkig altijd genieten :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar