Disney's Aladdin Musical

BUTTON_POST_REPLY
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Wij gaan hem 28/2 kijken in Londen, ben benieuwd!

Toen ik het tegen een vriendin zei, gaf ze mij al spoilers :(
Ik wist absoluut niks van de musical, hoe en wat hetzelfde zou zijn als de film.
Dus ik probeer maar te vergeten wat ze me zei.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

moorhunhe schreefCOLONWij gaan hem 28/2 kijken in Londen, ben benieuwd!

Toen ik het tegen een vriendin zei, gaf ze mij al spoilers :(
Ik wist absoluut niks van de musical, hoe en wat hetzelfde zou zijn als de film.
Dus ik probeer maar te vergeten wat ze me zei.
Veel Magische plezier gewenst :)
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Disney Aladdin Adelaide - A Whole New World

Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Michael James Scott mag weer wensen gaan vervullen op Broadway

Afbeelding

Op Broadway wordt de Genie binnenkort weer gespeeld door Michael James Scott. De acteur was vanaf 2014 de understudy van James Monroe Iglehart tot zijn vertrek voor de Australische versie van Aladdin.

Michael James Scott valt tijdens dit seizoen van Aladdin in voor Major Attaway. En zal de rol van de Genie op zich nemen tot 15 September 2019. Verder komt ook Ainsley Melham terug als Aladdin. En Mike Longo komt terug als Kassim.

bron : Playbill
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Wij zijn dus gisteren geweest in Londen, en ik zou zeggen, als je de kans hebt om hem ergens te zien, ga zeker kijken!

Wij waren echt super verrast, heel veel kleur, veel sparkles, de acteurs en hun zang waren 100 % top!

Genie was geniaal!! En hebben hem na de show ook nog kunnen ontmoeten.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Gilbert Gottfried vroeg om gratis tickets voor de Aladdin musical

Afbeelding

Ter ere van de gloednieuwe Aladdin live action film sprak i95rock met Gilbert Gottfried. Gottfried werd bij de Disneyfans bekend als de praatgrage papegaai Iago. Toen i95rock vroeg naar de musical van Aladdin kwam Gottfried met een hillarisch antwoord.

Gottfried vertelde dat hij sinds het nieuws van de musical uit keek naar de show en in spanning wachtte op een uitnodiging voor de musical. Maar deze uiteindelijk niet kreeg van Disney. Na 2 jaar besloot Gottfried om te bellen naar het theater.

En hier kreeg hij een bijzonder antwoord te horen. Toen Gilbert zei wie hij was zeiden ze bij het theater dat hij geen gratis tickets kon krijgen. Maar als hij wou, wel goedkopere kon krijgen aan het loket tegenover het theater. Gottfried eindigde zijn verhaal met de woorden: Als Gottfried niet gratis kan gaat hij niet.

bron: i95rock
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Vandaag viert de Broadway versie van Aladdin zijn 5de verjaardag! Wij vieren dit met *Friend like me*



Inmiddels is de musical al in heel wat landen te zien waaronder Duitsland, Engeland en Australie.
Vanaf volgend jaar is hij te zien in Nederland.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

DISNEYS ALADDIN - Die große Premiere im Stage Apollo Theater Stuttgart

Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Jonathan Freeman is al bijna 30 jaar Jafar

Afbeelding

Vorige week vierde de Broadway musical van Aladdin zijn 5de verjaardag. En deze gebeurtenis was vooral heel bijzonder voor Jonathan Freeman. Deze Amerikaanse acteur speelt de rol van Jafar. En dit is zeer bijzonder aangezien hij dit ook al deed in de originele animatie film van Aladdin.

In een interview vertelde Freeman dat hij als kind al droomde van een rol als Disney villain. En hij was dan ook zeer blij toen hij de kans kreeg om Jafar te creëren. En uiteraard is hij ook dankbaar dat hij de rol van de Aladdin bad guy al bijna 30 jaar mag spelen.

Het mooiste moment uit zijn carrière als Jafar was eentje met de autistische jongen Owen Suskind (Live, Animated). Freeman ontving een brief met de vraag of hij Owen wou bellen voor zijn verjaardag. Jafar is het lieveling figuur van Owen. Het telefoontje zorgde ook voor een innige vriendschap tussen de twee. Freeman verscheen zelfs op het Halloween feestje van Owen. Het is heel bizar dat iedere gast op dit feestje meer wist over de carrière van Freeman dan hij zelf.

bron : Playbill
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

5 Year / 5 Genie Medley - ALADDIN on Broadway

Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

‪"IT'S TIME TO GET YOUR WISH ON!" | ALADDIN on Broadway

Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Dé JeugdTheaterSchool Haarlemmermeer speelt Aladdin in De Meerse

Afbeelding

Na het succes van Beauty and the Beast komt de musicalproductiegroep 9 t/m 21 jaar van Dé JeugdTheaterSchool van Pier K opnieuw met een bekende familiemusical: Aladdin. Op vrijdag 5 en zaterdag 6 juli is de Disneymusical te zien in de grote zaal van Schouwburg De Meerse in Hoofddorp.

Het charmante straatkind Aladdin wordt verliefd op de mooie Princes Jasmine. Princes Jasmine is ongelukkig vanwege haar vaders wens om een koninklijke echtgenoot voor haar te vinden. Ondertussen probeert de rechterhand van de Sultan, Jafar, de troon over te nemen. Wanneer Jasmine het paleis uit sluipt, ontmoet ze Aladdin. Wanneer Aladdin en Jasmin samen ontdekt worden buiten de muren van het paleis, wordt Aladdin opgepakt en ter dood veroordeeld.

Lees meer op: https://www.musicalweb.nl/de-jeugdtheat ... erse-15523
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Aladdin opvolger Anastasia in Scheveningen

Afbeelding

Disney’s Aladdin zal in seizoen 2020/2021 in premiere gaan in het Circustheater in Scheveningen. Dit alles valt op te maken uit een auditie oproep van Stage Entertainment. Het ziet er naar uit dat Anastasia over maximaal 1,5 jaar al zal sluiten en misschien al voor het einde van 2020.

Aladdin is een musical gebaseerd op de gelijknamige Disney-animatiefilm uit 1992, geregisseerd door Casey Nicholaw. Het scenario van de musical is geschreven door Chad Beguelin. In de musical worden zowel de nummers uit de oorspronkelijke animatiefilm als gloednieuwe nummers gebracht.

In 2011 ging de musical in première in de 5th Avenue Theatre in Seattle. Na een nationale tour en een try-out periode in Toronto, ging de musical op 20 maart 2014 in première in het New Amsterdam Theatre op Broadway


BRON: Musicalreports.nl
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Wij hebben hem in Londen gezien, was echt super!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar