Disney Cruise Line FAQ

Alle algemene informatie over de DCL's.
BUTTON_POST_REPLY
lollifans
Member
Member
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2009, 16:38

Kun je tips geven waar we aan moeten denken of wat we niet moeten doen.
moet je nog inentingen halen voor deze cruise op dit super grote schip

ik ben graag goed voorbereid. alle info is welkom

gr. lollifans
Gebruikers-avatar
Nele
Member
Member
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2009, 21:07

Een paar tips...
Neem nette kleren mee voor het avondeten want je ziet maar weinig mensen in jeans aan tafel zitten.

Als je van characters houdt, voorzie een ruim budget voor de vrij prijzige fotos. Je kan zelf fotos maken maar de omstandigheden zijn zo donker, en zij hebben professionele belochting enzo staan.

Je hebt aan boord een pasje wat tevens ook je sleutel is en dat gebruik je voor alle charges. Je kan dan bij guest relations ofwel om de paar dagen of aan het eind evan je cruise betalen. Dat kan cash of via een credit card

Hou er rekening mee dat veel activiteiten nog een kleine onkost hebben (bvb Wine tasting 12 dollar, Bingo 25 dollar per kaart)

De fitness is super dus vergeet vooral geen gymspullen. De gym is aan de achterboeg van het schip en een groot deel van de toestellen staan met zicht op de volle oceaan (ramen tot aan de grond) is echt SUPER.

De prijs van je cruise omvat nog geen tips, je krijgt aan het einde van de cruise een lijstje met die tips die er van je verwacht worden. Voor een 2 weken cruise zal je qua tips op een 250 USD pp moeten rekenen: kamermeisje, server, head server, dining manager,... is een envelopje op 5 geloof ik.

Hou er ook rekening mee dat coktails en barbezoekjes op hets chip ook prijzig zijn. Als je bvb naar het welness center gaat, moet je er ook nog de tip bijrekenen.

Room service is gratis maar ook daar wordt een tip verwacht.

Iedere avond krijg je een krantje met de activiteiten in je stateroom.

En je hebt geen inentingen nodig!
DLRP: castmember from 06/03-05/08
DCL: 9x sinds 2007
DLC: 3 keer in 2005
WDW: 22 keer sinds november 2004
TDL: 3x januari 2010
HKDL: 3 x sinds juni 2011
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

We hebben een reis geboekt op de Magic vanaf Barcelona, kan iemand ons bijpraten over de fooien op de Disney schepen, het reisbureau gaf aan dat het geven van fooien bij cruises een ingeburgerd gebruik is en men moet rekening houden met een bedrag van ca. € 6-10 per persoon, per dag (of dollar?). Ze vertelden dat bij enkele rederijen de fooien zijn inbegrepen, bij anderen zullen de bedragen automatisch bijgeschreven worden op de boordrekening.

We waren nooit op een cruisevakantie, wel ooit een riviercruise ondernomen maar dat is toch iets anders.
Voor het augustus is hebben we nog een hoop te leren, dus Disneycruisen voor dummies is voor ons geen overbodige luxe!


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Maria-Anna schreefCOLONWe hebben een reis geboekt op de Magic vanaf Barcelona, kan iemand ons bijpraten over de fooien op de Disney schepen, het reisbureau gaf aan dat het geven van fooien bij cruises een ingeburgerd gebruik is en men moet rekening houden met een bedrag van ca. € 6-10 per persoon, per dag (of dollar?). Ze vertelden dat bij enkele rederijen de fooien zijn inbegrepen, bij anderen zullen de bedragen automatisch bijgeschreven worden op de boordrekening.

We waren nooit op een cruisevakantie, wel ooit een riviercruise ondernomen maar dat is toch iets anders.
Voor het augustus is hebben we nog een hoop te leren, dus Disneycruisen voor dummies is voor ons geen overbodige luxe!
Je kan de tips (fooien) zelfs online berekenen... http://disneycruiselineblog.com/tip-calculator/
prijzen zijn daar wel in Dollar, zoals overal aan boord. Alles is dus in Dollars aan boord, wil je extra fooien geven kan dit ook in euro's hoor. De cast Members gaan als ze vrij zijn ook aan land in Europa en kunnen daar dus ook euro's gebruiken.


Hou ook rekening met de tax van 15% die overal bijkomt aan boord (drank en uitstappen).
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Je kan zelfs al op voorhand de fooien (dat is dan gewoon het minimum) betalen. Dan krijg je op het einde van je reis een overzichtskaart die je in de verschillende enveloppes voor jouw team kunt stoppen. Heb je zin om nog wat extra te geven, kan je gewoon wat extra geld in het envelopje stoppen.
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Prins Adam schreefCOLONAlles is idd in Dollars aan boord, wil je extra fooien geven kan dit ook in euro's hoor. De cast Members gaan als ze vrij zijn ook aan land in Europa en kunnen daar dus ook euro's gebruiken.
Dan bewaren we de dollars die we nog hebben maar voor een volgende reis naar WDW,
hebben we een doel om die uit te gaan geven ;)

Zijn er nog andere dingen waar we zo 1,2,3, niet aan denken maar die belangrijk zijn om te weten?
Hoe lang vooraf aanwezig voor aan boord te gaan of hoe laat ga je van boord af?
En hoe werkt het met de koffers?
Ik heb al via google gezocht maar op de Engelstalige fora is het niet altijd duidelijk te begrijpen.


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Denk ook aan omvormer voor de electriciteits stekkers! De stopcontacten aan boord zijn nl naar Amerikaanse normen.

Voor alle cruises, dus ook de Europese, kan je online zelf aangeven hoe lang je op voorhand aanwezig zou zijn (zo spreiden ze de grote groep mensen) en worden de koffers gewoon vooraf achtergelaten, en worden ze ongeveer tegen 17u aan je kamerdeur gezet.
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
mowgli_shanti
Member
Member
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2014, 14:26

Heel veel plezier tijdens de cruise, Maria-Anna! Je gaat een heerlijke, relaxte vakantie tegemoet.
Heeft iemand enig idee vanaf wanneer je kan gaan boeken voor de cruises na april 2015? We houden de site in de gaten en mocht er een leuke cruise tussen staan, willen we toch gaan overwegen om te boeken. In mei 2013 hebben we de Transatlantic Cruise op de Disney Magic gemaakt en die hebben we (uit mijn hoofd) in januari 2012 geboekt.
Groetjes van Marieke en een pootje van de katjes Jamie, Mowgli en Shanti!
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Tinkerbelletje schreefCOLONWij hebben gisteren de 7-Night Norwegian Fjord Cruise geboekt :D
Het wordt onze eerste Disney Cruise.
Wordt zeker en vast heel geweldig!!!!

Een tip voor wie nog een cruise wilt boeken...

Wij boeken steeds via http://www.smallworldvacations.com/

Afhankelijk van het totaal bedrag van je geboekte cruise krijg je extra onboard credit!
http://www.smallworldvacations.com/disn ... up-to-1000
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Rojean
Member
Member
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2014, 00:59

Wij gaan 13 dagen op pad met de Disney Magic (vertrek op 14 juli uit Venetië), en ik ben benieuwd of er ook openbare wasmachine's zijn om je kleren een keer te wassen tijdens de trip.
Weet iemand dit?
3x Walt Disney World Florida 2001-2004-2017.
3x Disney Cruise op Disney Magic 2011-2014-2018.
Sinds 1997 elk jaar minstens 1 keer naar Disneyland Paris geweest.
Volgende keer Disneyland Paris is 6-8 juni 2022 (Disney's Sequoia Lodge / Golden Forest Club).
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Is niet op elke deck hoor. Alleen op 2, 6 en 7 heb je de laundry's waar je kan wassen, drogen en strijken. Je kan zelf wasmiddel meenemen of kopen in de laundry. Staat een automaat waar je verschillende soorten poeder in een doosje uit kan halen. Je betaald met je stateroompas net als de automaten die je ook met de pas betaald. $2 was wasbeurt en ook $2 droogbeurt. Wasmiddel $1

De laundry's zitten tegenover stateroom 2096, 6588 en 7590. Wassen duurt niet lang geloof half uur tot 3 kwartier en er gaat veel in 1 machine. Ze hebben niet zoals bij ons temperatuur programma's maar kennen drie standen. hot, warm en Cold. Dat is het. Ik gebruik voor witte was zoals onderbroeken en zo Hot was en warm voor t shirts maar daar ben ik altijd beetje bang voor want weet iet hoe warm warm is. Heb t shirts die echt niet warmer dan 30 gr mogen anders krimpen ze dus gooi ik dus voor zekerheid in cold was. Het zijn voor laders dus je kan niet effe voelen. Heb in amerika zelf ook vaker was gedaan maar dat waren boven laders en die kan je gewoon openen en effe temp water voelen met je hand. Dan kan je programma nog steeds aanpassen. Gaat op cruise schip dus niet.
En let op de drogers kunnen ook heeeeel warm worden! Gaan volgend jaar 11 nachten met de magic naar noorwegen en ijsland dus dan zal zeker ook keer de was worden gedaan. Alles wat niet in droger kan hangen we dan aan hangertjes op aan de waslijn die boven je bad is. Hangt een zilver rond kastje met touwtje er uit die je aan andere kan in een houdertje kan schuiven en je hebt een waslijn. Hangertjes genoeg in de kast en vaak hangen we daar ook nog was op. Het is nooi koud in je stateroom dus de was is zo droog.
En ga op tijd terug naar je was in de machine, als die klaar is en iemand wilt een machine gebruiken halen ze het er gewoon uit en leggen ze het of op de opvouwplank neer of boven op de machine, net als was uit de droger. Verwacht niet dat het er in blij als je niet snel terug gaat na afloop programma. Halverwege de cruise kan het er ook druk zijn als je dagje in een haven bent en niet echt excursie hebt is het een goed idee even uurtje de tijd te nemen om te wassen. Zeedagen zijn nl drukker in de laundry.

Ook kan je gebruik maken van de was service. Dat is wel duurder maar dan word je was gedaan in de wasserette van het schip zelf.
Sarah
Member
Member
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2014, 10:06

Wij gaan ook op disney cruise dan...kijken er enorm naar uit. We zijn juist terug van Disneyland Parijs.
. Bedankt voor de wastips, want veel kasten zullen er waarschijnlijk niet zijn in de kajuit???
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Sarah schreefCOLONWij gaan ook op disney cruise dan...kijken er enorm naar uit. We zijn juist terug van Disneyland Parijs.
. Bedankt voor de wastips, want veel kasten zullen er waarschijnlijk niet zijn in de kajuit???

Voor twee personen is er zekers genoeg ruimte hoor. Er is een grote wantkast et schuifdeuren waar je kleding in kan leggen en ophangen. Ook is er nog een grote kast die vast zit aan de wabdkast met genoeg ruimte er in. Een bureau met lades. En als goed is kan je voortaan je koffers kwijt onder het bed. Dat kon voor de renovatie niet en moest je die in de wandkast proppen. Gelukkig hoeft dat niet meer. Is genoeg ruimte daar staat disney ook bekend om. De staterooms zijn standaart grote dan staterooms van andere maatschappijen.
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

Ik heb een vraagje aan de mensen hier die ervaring hebben met een Europese cruise.
Vanaf volgende week kan ik een vlucht gaan boeken bij KLM voor volgend jaar juni naar Kopenhagen (ja ik ben er graag vroeg bij)
Nu vraag ik me alleen heel erg af wat een goede tijd is om te vliegen, ofwel hoe laat moet ik zorgen dat ik aankom?
Ik heb gelezen dat het boarden rond 13:00 u begint en iedereen om 16:00 u aan boord moet zijn.
Verder kan ik niet echt veel info vinden (en al helemaal niet over de cruises van 2015)
Ik weet dat hier mensen zijn die al eens een Mediteraanse cruise gemaakt hebben en ik denk dat dit wel te vergelijken is met elkaar. Hoop dat iemand me kan helpen, zodat ik volgende week rustig tickets kan boeken.
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Wij vertrekken in augustus vanuit Barcelona.
Omdat we geen zin hebben om door vertraging te laat aankomen en de boot missen hebben we besloten al een dag eerder in Barcelona aan te komen en daar te overnachten.


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar