[2019] The Lion King & Jungle Festival

Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Papamickey schreefCOLONHallo ik ga in augustus naar dlp ik zou graag mijn restaurant al boeken voor zeker en plaats te hebben maar ik wil wel alle schouws en parades zien welk uur kan ik dan best boeken alvast bedankt
Parade is normaal zomers om 17:30. Grote hoofdshows daar voor in de middag en ochtend. Kleinere shows zoals op podium voor kasteel willen ze nog wel eens na parade nog 1 of 2 x doen.
Papamickey
Member
Member
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2017, 21:29

Bedank voor de reactie 18u boeken of beter 19u
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Papamickey schreefCOLONBedank voor de reactie 18u boeken of beter 19u

Hangt er van af waar je wilt eten, maar als de parade om 17:30 is, wordt 18:00 wel rennen is mijn ervaring.
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Trust In Me - The Lion King & Jungle Festival - Disneyland Paris

Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Disneyland Paris is bijna klaar voor The Lion King & Jungle Festival

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Muziek is het hart van 'The Lion King & Jungle Festival

Ontdek deze zomer "The Lion King and the Rhythms of the Prideland" in het Frontierland Theatre


Afbeelding

De beroemde muziek van de Lion King die verschillende generaties zal laten meestampen op het ritme van de drums om de legende van Simba, Nala, Rafiki, Mufasa, Scar, Timon en Pumbaa te vertellen in deze gloednieuwe show.

Zangers, dansers, acrobaten en percussionisten geven het 'Trotse Land' een nieuwe dimensie met choreografieën en originele kostuums. De show zal ook elk weekend "getolkt" worden in Franse gebarentaal.

Disneyland Parijs heeft onlangs de setlist van deze show onthuld. De emoties beloven hoog op te lopen bij deze nieuwe spectaculaire taferelen op het ritme van de volgende nummers:

- The Circle of Life

- I Just Can’t Wait To Be King

- Be Prepared

- Hakuna Matata

- Shadowland

- Can You Feel the Love Tonight

- He Lives in You

- Endless Night

- Busa / King of Pride Rock


Afbeelding

« The Rythme of the Jungle » met Baloo & Louie voor het kasteel

Afbeelding

Deze andere geweldige originele creatie viert The Jungle Book in het hart van Disneyland Park. Stel je een ​​meeslepende reis voor vol kleuren en ontdekkingen door de Indiase jungle. De show "The Rhythm of the Jungle" vindt plaats op Central Plaza, voor le Château de la Belle au Bois Dormant. Het zal toeschouwers uitnodigen om plezier te maken met Baloo en Koning Louie, en natuurlijk Mickey en zijn vrienden die de ontdekkingsreizigers van het seizoen worden. Ze zullen worden vergezeld door artiesten uit India en zullen jong en oud uitnodigen om te swingen op de muziek van de populaire liedjes "The Bare Necessities" en "I Wanna Be Like You", maar ook om verrast te worden door een spookachtige nieuwe versie van het lied" Trust in Me "van de slang Kaa ...


Afbeelding

Dansen met Timon en Pumbaa met Timon's "MataDance"

Timon en Pumbaa plannen hun eigen grote evenement in Adventureland. Hun missie? iedereen meenemen in de zorgeloze filosofie van "Hakuna Matata' . Onder begeleiding van dansers nodigen ze bezoekers uit om met hen te dansen en de leukste choreografie van de savanne te leren kennen: de 'MataDance' van Timon!

Een dorp vol muziek gewijd aan the Jungle Book

Het nieuwe Djembe Joy Village in Frontierland biedt een meeslepende en interactieve ervaring gewijd aan de geweldige Disney-klassiekers. Dit pittoreske, Afrikaans geïnspireerde dorp verwelkomt bezoekers elke dag tot 14.00 uur voor onvergetelijke muzikale ontmoetingen en de mogelijkheid om te swingen met Koning Louie, de mythische orang-oetan van het Jungle-boek. Ten slotte zal de "Djembe Academy" een inleiding bieden op de traditionele djembe.

Kom meeswingen op het ritme van de jungle tijdens het The Lion King & Jungle Festival
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Stitch lover
Member
Member
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2019, 19:18

hier kijk ik ook enorm naar uit ik en mijn moeder hebben blijkbaar iets met the lion king.
want ik heb ooit een weekendje Londen gewonnen met daar bij de musical van the lion king.
en nu hebben wij onze reis geboekt voor deze zomer in 2018 toen het nog niet zo officieel was dat het deze zomer lion king en jungle festival zou zijn dus wij zijn heel blij wij gaan 20 juli naar disneyland maar gaan wel op 19 juli eerst naar de cinema voor de film te kijken.
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Timon's "Matadance" tutorial tijdens The Lion King & Jungle Festival in Disneyland Paris


Afbeelding



Laat het ritme je naar Adventureland leiden, om samen naast Timon en Pumbaa en de dansers te staan. Ze leren je de leukste choreografie van de savanne: de "MataDance" van Timon! Om deze energieke dans onder de knie te krijgen, laat je je best leiden door de muziek. En als je aanmoediging nodig hebt, zal Pumbaa je graag zijn beste flauwe grappen vertellen. We're on our way!
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

De nieuwe outfit van Timon

Afbeelding

Ben jij ook bedreven in de zorgeloze filosofie? Doe dus zoals Timon en doe je MataDancer-outfit aan! Dat van Timon bestaat uit 1200 houten kralen en ongeveer vijftig meter stoffen linten. En de jouwe?

Vergeet niet om MataDance te leren kennen met je vrienden, familie of stam voordat je je aansluit bij Timon's MataDance van 30 juni tot 22 september in Adventureland!

Hakuna Matata!
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Wanneer The Lion King en Jungle Festival zichzelf uitnodigen in het station van Lyon ...



De Lion King en Jungle Festival vestigden zich een paar dagen geleden in Gare du Lyon om er een Lion-station van te maken. Ontdek het evenement op bovenstaande video.

Ontdek het exclusieve Lion King en Jungle Festival in Disneyland Parijs van 30 juni tot 22 september. Kom een extra-seizoen tegemoet en brul op het ritme van de spannende geluiden van de PrideLand en de Jungle.
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Projectie The Lion King en de Rhythms of the Pride Lands

Er is al grote belangstelling voor de nieuwe show "The Lion King and Rhythms of the Pride lands" en daarom heeft Disneyland Paris zojuist aangekondigd dat deze tijdens het Lion King en Jungle Festival dagelijks uitgezonden zal worden in het Studio Theatre in het Walt Disney Studios Park.

Afbeelding


Binnenkort meer informatie!
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

The Lion King and Rhythms of the Prideland
- Interview met regisseur Christophe Leclercq


Afbeelding

Terwijl de show The Lion King en the Rhythms of the Prideland deze zomer in Frontierland Theatre vertoond wordt, hadden we het genoegen om te praten met de regisseur van de show, Christophe Leclercq, die al een groot aantal producties bij Disneyland Parijs heeft opgevoerd en concepten creëerde: zoals Bougillumination (2007) of the Forest of Enchantment - A Disney musical adventure (2016).

Wanneer vond de oorsprong van het project plaats ?

De beslissing om een ​​gloednieuwe show rondom de Lion King te lanceren, dateert van november 2016. Van daaruit is alles snel gegaan en ben ik aangesteld om deze nieuwe productie te leiden.


Hoe heb je het concept van de show ontwikkeld?


De eerste instructies die ik kreeg, was om iets heel anders te doen dan The Legend of the Lion King die tussen 2004 en 2009 in Videopolis vertoond werd, evenals het Festival Of The Lion King, in Disney's Animal Kingdom en de show van Hong Kong Disneyland. Van daaruit stelde ik mezelf een hoop vragen. Dit mythische verhaal gaat veel verder dan een dierlijk verhaal in de Afrikaanse savanne. Iedereen kan zich erin vinden, omdat het vooral het verhaal is van een gezin en de overgang van een tiener naar volwassenheid. Vanaf dat moment zei ik tegen mezelf dat het mogelijk was om dit dierenavontuur om te zetten in de wereld van de mens. Ik begon toen in deze richting verder te zoeken, en ik vond "fan-art" die de personages van de Leeuwenkoning in menselijke vorm voorstelden. Wat ons heeft geïnspireerd. Uiteindelijk wordt The Lion King en the Rhythms of the Pridelands een ongekende show gebaseerd op de geschiedenis van de Leeuwenkoning, alsof een stam had besloten om deze legende en zijn muziek op het podium te brengen.


En dit verhaal wordt verteld in liedjes.

Helemaal. Vanwege de multiculturele aard van ons publiek, gebruikten we liever geen dialogen. Het zijn de liedjes die het verhaal vertellen. Vanwege de duur zijn ze korter dan in de film, maar we hebben de volgorde van de animatiefilm nauwgezet gerespecteerd. We hadden ook de kans om verschillende iconische titels van de musical toe te voegen: aan de ene kant "Shadowland", het lied van Nala, en aan de andere kant "Endless Night" en "He Lives In You", waarbij we hebben besloten om ze samen te smelten tot 1 nummer, zoals een mash-up. Het leek logisch om ze samen te voegen omdat Rafiki's nummer een directe reactie is op Simba's vragen over zijn vader.


Deze show is getiteld The Lion King and the Rhythms of the Pridelands. Hoe ging je om met deze ritmische dimensie?

Onze show is echt gebaseerd op het ritmische aspect. Met onze componist Steve Sidwell wilden we de Afrikaanse tradities in de schijnwerpers zetten, en hen een vleugje moderniteit brengen door middel van nieuwe ritmes en nieuwe tempo's, maar altijd met het grootste respect. We hebben ook vier live percussionisten op het podium, die echt een extra dimensie toevoegen aan de muziek. De score die voor hen is geschreven, is bijzonder nauwkeurig en ritmisch uitgewerkt. Hun instrumenten zijn speciaal aangepast om in het geheel te passen en soms kunnen muzikanten hun voetstuk verlaten om zich bij zangers en dansers te voegen. Ze zijn volledig geïntegreerd in de show.

Deze dimensie heeft niet alleen de muziek van de show geïnspireerd, maar ook ons ​​decor, dat bestaat uit djembes waarop de personages zullen evolueren. Alles is gigantisch: stel je grootse trommels vab 2,50 meter hoog en 8 meter in omtrek voor! Al deze in elkaar passende percussie-instrumenten creëren een ongelooflijke podiumruimte op verschillende niveaus, wat veel mogelijkheden biedt in termen van enscenering.

Hoe heb je deze verschillende gebieden volgens elk nummer kunnen exploiteren?

Met Frontierland Theatre hebben we het geluk om een ​​echt theater te hebben, met een echte zwarte doos, dat wil zeggen een gesloten speelruimte, met alles wat dat toelaat in termen van immersiviteit en belichting. Dankzij onze nieuwe apparatuur kan ik het licht op verschillende delen van de scène richten en bij elk nummer een plaats belichten: côté cour, côté jardin, fond ...scenes maken, zoals in een storyboard, We lichten een scene op en lichten er een uit om een ​​nieuw nummer te lanceren. Dit was niet mogelijk om te doen in Chaparral Theatre, waar het podium maar half afgesloten was. Dit nieuwe theater maakt het mogelijk om voor veel verrassingen te bezorgen. Zo'n draaiende machine vereist echter veel organisatie, maar met de grootte van het podium en de breedte van de scène, was het een waar plezier!

Je maakt echt gebruik van alle ruimte!

Inderdaad. Er zijn zeker artiesten op het podium op verschillende hoogtes, maar ook het landschap evolueert tijdens de show: het draait, het schommelt en je krijgt een paar verrassingen!

En dan is er de hele luchtdimensie. Er gebeurt veel in de lucht. Het moet gezegd worden dat we in de nok niet minder dan 7 vlieg toestellen hebben geïnstalleerd voor acrobaten, wat betekent dat ze gedurende de 30 minuten van de show heel weinig de grond zullen raken!


Kun je je creatieve team voorstellen?

Ik had al met Bradley Kaye, head art director voor Walt Disney Parks and Resorts, gewerkt aan de Jedi Training Academy en we dachten dat het ook de juiste persoon was voor onze nieuwe show te lanceren. Voor de kostuums hebben we ons tot Mirena Rada gewend, een bekende ontwerper in Disney's musicals en Disney Parks, inclusief Tokyo Disneyland, die al met ons heeft samengewerkt op het FanDaze -evenement. Voor de muzikale arrangementen riepen we Steve Sidwell op, die The Disney Dream Parade al had gecomponeerd, en voor de choreografie bracht Cathy Ematchoua ons haar onnavolgbare stijl. Voor de belichting hebben we Pierre Leprou gevraagd om een ​​frisse blik te werpen. Wat het geluid betreft, zijn we het aan John Moine de Russi verschuldigd, bekend als "Papa John". Hij stelde een gloednieuw audio-broadcastingsysteem voor in het Frontierland-theater voor een totaal immersieve ervaring. Er zijn maar drie andere theaters in de wereld die dit hebben, één in New York, één in Singapore en één in Sydney. Het is een zeer imposant systeem, dat overeenkomt met 3 keer dat van een IMAX. We hebben ook trackers voor de zangers, wat betekent dat het geluid van hun stemmen afhankelijk van hun plaats op het podium zal hoorbaar zijn. En dit alles werkt samen met het licht, wat betekent dat als een zanger van jardin naar coté cour gaat, geluid en licht in realtime zullen volgen. Met dit alles zal het publiek meer dan ooit met de muziek kunnen meevoelen en zich volledig laten onderdompelen door The Rhythms of the Pride Lands!


Hoe heb je de cast van deze show samengesteld?

Wat de zangers betreft, begon de castings meer dan een jaar geleden. We deden auditie in Londen en Parijs, zoals we vaak doen. Iets meer dan 230 zangers hebben zich aangemeld voor deze show, omdat The Lion King een thema is dat velen aanspreekt, en we hebben er in totaal 22. We hebben mensen ontvangen die bij The Lion King in West End hebben gespeeld, anderen bij de versie van Mogador of bij andere musicals zoals Motown. Dus we hebben een panel van oogverblindende en ervaren kunstenaars, mensen met ambacht en heel veel talent. Voor de acrobaten deden we auditie in een sportschool in de buurt van Disneyland Parijs, met aandacht voor profielen uit de wereld van de gymnastiek. Honderd gymnasten kwamen opdagen en we hielden er 18 over, sommigen kwamen uit grote huizen zoals Cirque du Soleil, uit de House of Dancing Water-show in Macau of uit luchtshows in Parijs. De dansers kregen als laatste auditie. Het was afgelopen november en daar stonden we van paf: 530 dansers kwamen opdagen! En daar ook voor 18 plaatsen. Sommigen van hen hadden ook bij Mogador gespeeld en ze ontmoetten elkaar vandaag met andere artiesten die ze al jaren geleden kenden bij andere producties met betrekking tot de Lion King. Dit is een leuke reünie rond dit verhaal en al deze audities werden gehouden in een prachtige sfeer. In totaal verenigt onze Cast niet minder dan 9 nationaliteiten!

Kun je ons wat vertellen over het kostuumontwerp?

De kostuums zijn erg belangrijk in onze show. Ze zijn er om de personages van de film op te roepen door middel van allerlei verwijzingen, vooral in termen van de kleurschakeringen van de dieren. Neem Rafiki. Het is een mandril, herkenbaar aan zijn snuit erg kleurrijk, blauw, rood, wit, en we vinden dezelfde kleuren in zijn kostuum. Voor de manen van Simba gebruikten we een "gabrielle". Het is een kostuumstuk dat op de schouders wordt geplaatst, met een strik waaraan gekleurd haar hangt in de schaduw van de manen van een leeuw. En om dit te doen, hebben we gekozen voor nobele materialen: leer, alcantara, enz.

Hun ontwerp begon twee jaar geleden en het eerste voorstel was meteen recht in de roos. Sindsdien is er niets veranderd. Ik heb veel met Mirena gepraat over wat ik wilde en ze begreep het meteen. Uiteindelijk werden 400 kostuums gemaakt voor een cast van 70 personen.

Bij verschillende producties van de Lion King over de hele wereld, is het personage dat het meest verandert waarschijnlijk Rafiki. Hoe benaderen jullie dit personage?

In de animatiefilm is het een mannelijke aap, dus de persoon die "Circle of Life" zingt, is een soort onafhankelijke voice-over. Voor de musical vertrouwden ze op de stem van dit nummer om van Rafiki een vrouwelijk personage te maken. Toen ik wegging om iets anders te doen, dacht ik dat onze Rafiki een zanger zou kunnen zijn. Op het einde geeft het een andere dimensie aan het personage. Hij wordt een soort sjamaan, die de show leidt en zorgt voor de overgangen tussen de nummers.

Timon en Pumbaa zijn ook moeilijk te vertegenwoordigen op het podium. Hoe zag je ze voor je?

Om het concept van de show aan te gaan, was het ook nodig om ze te humaniseren. Dus ging ik terug naar de animatiefilm en toen ik het stokstaartje en het wrattenzwijn zag, dacht ik onmiddellijk aan Laurel en Hardy. het kostuum van het personage dat Timon speelt is een soort staart dat eindigt in de vorm van een stokstaartje. Hij heeft ook grote clownschoenen die doen denken aan de benen van stokstaartjes. En als het op casten aankomt, hebben we ons tot comedians gewend die er totaal anders uitzien. Ik denk dat dit meer dan één zal verrassen!

Het is ook deze originaliteit die de rijkdom van Disneyland Paris shows bevat. We herinneren ons nog The Forest of Enchantment: een muzikaal avontuur van Disney, dat ook werd opgevoerd, met een totaal nieuwe concept.

Het is altijd een uitdaging! Maar ik denk dat het ook onze taak is om originele concepten aan te bieden en open te staan voor andere vormen van entertainment. Altijd gebaseerd op Disney-verhalen.


Op het einde is de emotie nog steeds daar!

Muziek staat voorop in deze show. Toen ik deze versie van 'Circle of Life' voor het eerst hoorde, barstte ik in tranen uit. Er is natuurlijk de rijkdom van het originele materiaal, maar ook de kracht van deze nieuwe versie. Er is ook een opvallend decor. Wanneer we het ontdekken, zeggen we eenvoudig: "Wow! ". En dan, de hele "live" kant van de show: de liedjes, de choreografieën, de luchtacrobatie. Al deze menselijke kanten die ons hart raken. Het is mijn rol om al deze artiesten in harmonie te brengen om emoties te creëren. Vooral omdat we een nieuw theater inwijdden. In mijn stoutste dromen, kon ik niet dromen van een beter verhaal dan The Lion King, met zijn kracht en spiritualiteit. Wij zijn de eersten die op deze plek starten. Het is aan ons om het uit onze stem te laten klinken en het zijn ziel te geven!

 
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Een glimps van Mufasa's kostuum

Afbeelding

Een paar dagen voor de lancering van de show The Lion King en de Rhythms of the Prideland onthullen we het exclusieve kostuum van Mufasa! Het ontwerpen van één van de 400 kostuums begon 2 jaar geleden, ze zullen worden gedragen door een totale bende van 70 personen.
 
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Disneyfan1983
Member
Member
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2018, 09:50

Deze show word dus 3 keer per dag uitgevoerd, 3 keer per dag in het engels of wisselend net als bij Frozen?
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Disneyfan1983 schreefCOLONDeze show word dus 3 keer per dag uitgevoerd, 3 keer per dag in het engels of wisselend net als bij Frozen?
Hoe kom je op de informatie dat hij 3 keer is? :) Volgens mij is hij komende zondag iig al 4 keer. Er staat niet bij dat er verschillende versies zijn. Ik zou dus uitgaan van een Frans/Engelse variant
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar