[2019] Let's Sing Christmas

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

2019] Let's Sing Christmas


Afbeelding
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Ontmoet Rachel Pignot, zangeres/actrice van "Let's Sing Christmas"

Afbeelding

Wat zou kerstmis zijn zonder de traditionele melodieën die we met familie of vrienden bij het haardvuur zingen? Dat is de hele spirit van Let's Sing Christmas, de show die het Videopolis Theater verlicht tijdens deze kerst- en nieuwjaarsfeesten. Voor deze kleurrijke productie hebben Mickey, Minnie, Donald en Goofy besloten om dit repertoire in de kijker te zetten met hun zangvrienden, waaronder Bessie, gespeeld door actrice en zangeres Rachel Pignot. Het is ons laatste interview van het jaar, en ons kerstcadeau aan u!

Het lijkt erop dat ze recht uit een Dickens roman komt met haar Christmas Caroler kostuum dat de Victoriaanse tijd waardig is. Rachel Pignot is een discreet maar essentieel figuur in het Disney-universum. Zangeres, actrice en danseres in opleiding, ze was al heel vroeg gepassioneerd door het Franse lied- en musicals (Les Misérables, Sister Act) maar ook door de kunst van het animeren. In 2001 werd ze de zangstem van Sneeuwwitje in de nieuwe nasynchronisatie van de animatieklassieker. "Ik ben een van die mensen die met Disney is opgegroeid. Ik ben erg gevoelig voor de kwaliteit van tekeningen, verhalen, liedjes, muziek. Het was grotendeels dankzij deze films dat ik wilde zingen. En toen ik het geluk had om auditie te kunnen doen voor Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen, leefde ik het als een wakkere droom." Sindsdien doet ze regelmatig mee aan nasynchronisatie van Disney-films, voor koren of andere emblematische personages zoals Giselle, de prinses van Enchanted (2007). "Met Disney zijn er altijd leuke dingen te zingen en te delen! "

En de droom gaat verder in Disneyland Parijs, waarmee ze al enkele jaren samenwerkt, of het nu gaat om Mickey and the Magician of Let's Sing Christmas! "De voorstellingen in Disneyland Parijs zijn van ongelooflijke kwaliteit, zowel muzikaal, theatraal, vocaal als scenografisch. Ik beleef het altijd als een kans en een geluk. "

Let's Sing Christmas! viert de feestdagen op zijn meest warme en klassieke manier. "Christmas Wishes", het lied dat deze show opent, is emblematisch voor dit feest. Het is een eerbetoon aan de traditionele kerstliederen door middel van een geschrift dat tegelijkertijd "Carol of the Bells" en "Deck the Halls" oproept. Maar deze show is ook een gelegenheid om de klassiekers te herbeleven, met "Oh Christmas Star", een meer "rock" versie van "Mon Beau Sapin". "Met zijn elektrische gitaar is het een ander moment, maar het brengt ons nog meer bij elkaar omdat het ons meeneemt naar de lach en het plezier."

De zangers en hun zangcoaches, Guillaume Coignard en Samuel Sené, werkten vooral aan deze diversiteit aan stijlen. "De uitdaging van deze show is om een zekere homogeniteit in termen van zangkleuren te behouden om in een klassieke toon te blijven, terwijl de meer moderne stijlen worden verkend. Guillaume Coignard besteedt bijzondere aandacht aan het vinden van de juiste harmonie van klanken en stemmen. Het is erg leuk omdat we zo goed mogelijk worden begeleid. Dan gaat Samuel Sené verder met het werk van Guillaume en volgt ons het hele seizoen door om deze zeer specifieke kleur te behouden. Het is een natuurlijk geluid, licht gedempt, zonder al te lyrisch te zijn. Zelfs in de hoge tonen moet je een zuivere, lichte heldere toon houden, zonder in iets pop te vervallen, om in de klassieke geest van de show te blijven. "

Bij het zingen in meerdere stemmen is harmonie essentieel. Het is in de eerste plaats een kwestie van instinct en professionaliteit. De zangers voor de show komen voornamelijk uit het muziektheater, anderen hebben al gewerkt aan Disneyland Parijse producties. Maar het wordt ook dagelijks opgebouwd en versterkt. "We bewerken de liedjes regelmatig om er zeker van te zijn dat we qua klank en harmonie altijd op dezelfde golflengte zitten, want ondanks de verschillen in onze stemmen moeten we deze eenheid behouden. "

Binnen deze eenheid behoudt elke zanger echter zijn eigen persoonlijkheid. Beter nog, showregisseur Emmanuel Lenormand moedigde elk van hen aan om hun eigen rol te ontwikkelen. "Deze verschillende persoonlijkheden hebben zich in de loop van de repetities en optredens verfijnd, in contact met Mickey, Minnie, Goofy en Donald en de energieën van de show. We zijn vier zangers op de set, maar in totaal acht zangers in de groep en dus acht personages om verder op te bouwen. We stelden dingen voor in de repetitie aan onze Showregisseur en onze Captains, en vaker wel dan niet werden ze gehouden. Bijvoorbeeld, een van onze personages is iets terughoudender aan het begin van de show en beetje bij beetje, als de liedjes en de Disney Characters aankomen, zal hij zich openstellen en nog meer gaan dansen dan anderen ! "

Het personage dat Rachel Pignot belichaamt heet Bessie, en ze lijkt een beetje op haar: "Ik ben een grote romanticus en een fanaticus van Kerstmis. Ik hou het hele jaar door van Disneyland Parijs, maar meer nog in deze tijd van het jaar. Bessie heeft een beetje dezelfde geest. Ze probeert vreugde te brengen in de harten van de mensen. Ik wilde haar een beetje Mary Poppins kant geven, alsof ik door deze kerstliederen liefde en vreugde kon geven. "

Maar de zangers van Let's Sing Christmas! zijn niet beperkt tot een kwartet. Elk weekend kunnen koren uit heel Europa meedoen aan de show in het kader van het Disney Performing Arts programma, dat elk jaar honderden amateurgezelschappen op de podia van Disneyland Parijs ontvangt. De artiesten van Let's Sing Christmas! waarderen deze muzikale ontmoetingen bijzonder. "Het is zeer verrijkend. We worden gedragen door de koren. De twee versies van de show zijn zeer verschillend van energie, maar net zo leuk om te doen. Deze versie met koor is heel boeiend. Bovendien hebben we het geluk dat we vlak voor het optreden een moment van discussie en uitwisseling met de zangers kunnen doorbrengen, waardoor we een echte band met hen kunnen creëren en de show nog leuker wordt. Het zorgt voor geweldige muzikale ontmoetingen, zowel voor ons als voor hen. "

Op Let's Sing Christmas! waait de feestgeest zowel op het podium als achter de schermen en dat is bij elke voorstelling voelbaar. "Geluids- en lichttechnici, scenariomanagers, kleedsters, alle mensen in de schaduw die ons waken, dat is ook magisch. Het is een echte teaminspanning, en zonder hen is er geen show. Het is erg leuk om hier te komen, om te voelen dat je blij bent om samen te zijn, om samen te werken, in het verlangen om magie en vreugde te geven en om het ook te ontvangen. We zeggen het elke dag: we hebben het geluk om deel te nemen aan een productie als deze, om te spelen met de Disney Characters op het podium, om met hen te dansen en om dit alles te delen met onze bezoekers! ”

Voor Rachel Pignot is er geen grens tussen muziekstijlen en publiek. Muziektheater, zang, musical (in Mogador, in de Opera van Nice of in Disneyland Parijs), het draait allemaal om plezier en vrijgevigheid. "Of het nu in Disneyland Parijs is of elders, we hebben het geluk dat we het publiek kunnen vermaken. Ik scheid de verschillende aspecten van mijn carrière niet van elkaar. Ik neem ze allemaal met evenveel ernst en plezier. "
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar