[2019] Mickey's Christmas Big Band

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Swing mee op het ritme van de Jazz bij Mickey's Christmas Big Band.

Afbeelding

In het Animagique Theater in het Walt Disney Studios Park geniet je tijdens de feestdagen samen met vrienden en familie van een knallende Broadway tapdansshow. Kom helemaal in de kerstsfeer, tapdans mee met bekende kerstklassiekers en bewonder Mickey die zijn kunsten laat zien op het drumstel.
*Show loopt t/m 5 januari 2020.
Weekend: 11:55/12:55/13:50/16:20/17:20
Weekdagen: 10:55/11:55/12:50/15:20/16:20

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

In het Animagique Theater in het Walt Disney Studios Park geniet je dit kerstseizoen van een knallende Broadway tapdansshow. Beleef van top tot teen de kerstsfeer, tap mee met bekende kerstklassiekers en bewonder Mickey achter de drums.
*De show loopt t/m 5 januari 2020.

Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Mickey's Christmas Big Band: Interview met showregisseur Arnaud Feredj

In het Walt Disney Studios Park wordt Kerstmis gevierd met strass steentjes en pailletten, op het ritme van de grote normen van de jaren 1930. Met zijn orkest en zijn live-zangers, tapdansers en Disney Characters geeft Mickey's Christmas Big Band het Animagique Theater leven als nooit tevoren. Voor InsidEars heeft regisseur Arnaud Feredj ermee ingestemd om als geen ander de deuren van deze jazzclub te openen!

Afbeelding

Arnaud, om een show als Mickey's Christmas Big Band te kunnen ensceneren, moet je een echte passie voor muziek hebben. Wat is de plaats van muziek in je carrière?

Ik zing al sinds mijn vijfde jaar en ben een tiental jaar geleden als komiek en zanger bij Disneyland Parijs aan de slag gegaan. Het is bijna drie jaar geleden dat ik Show Director was en in deze context kon ik deelnemen aan de creatie van Timon's MataDance. Ik ben ook Associate Show Director met Juan Fuentes in een andere grote muzikale show, Mickey and the Magician, waarvoor ik de gebarentaal en de rol van de verteller heb ontwikkeld.

Mijn favoriete stijl is altijd jazz en gospel geweest. Toen Disneyland Parijs mij vroeg om Mickey's Christmas Big Band te ontwikkelen, nam ik dit als een geschenk. Het is echt een muzikale show die mijn artistieke en scenische cultuur weerspiegelt en daarom heeft het een speciale plaats in mijn hart.

Afbeelding

Hoe heb je de creatie van deze show benaderd?

Mickey's Christmas Big Band is een eerbetoon aan het jazzuniversum van de jaren '30. We zijn in de Mickey Jazz Club, die ons uitnodigt om de traditionele kerstliederen en de meest iconische liederen uit het repertoire van de jaren 30 te herontdekken. Het is een live show met 13 muzikanten op het podium, drie koppels van zangers en vier koppels van dansers die de bijzonderheid hebben om op te tappen.

Wat waren uw inspiratiebronnen?

We zijn begonnen met een show genaamd Big Band Beat die vroeger in Tokyo DisneySea in Japan speelde, voordat we onze eigen weg gingen. Onze wens was om de jazz en New Yorkse jazzclubs in de schijnwerpers te zetten. Voor de oprichting van Mickey's Christmas Big Band in Videopolis in 2017, waaraan Emmanuel Lenormand had meegewerkt, waren het decor en de scenografie anders: er waren gebouwen en een Vrijheidsbeeld die dit eerbetoon aan New York onderstreepten. De show is sindsdien behoorlijk geëvolueerd: onze favoriete Disney Characters hebben bijgedragen door hun eigen muzikale verlangens mee te nemen en we hebben nieuwe standaarden van de jazz geïntegreerd, zoals dit jaar de beroemde Cheek To Cheek. Het was voor mij duidelijk om het op te nemen in de show omdat het mijn favoriete nummer is. Ook wilde ik graag een eerbetoon brengen aan het legendarische duo Fred Astaire/Ginger Rogers.

Hoe maak je zo'n show?

Ik heb een heel creatief team om me heen. Zo is er bijvoorbeeld de choreograaf, de muziekafdeling die me al haar expertise en advies geeft, de zangafdeling, of de Designer Costumes waarmee ik veel heb uitgewisseld over hoe we deze kostuums kunnen ontwikkelen, hoe ze een idee kunnen vertegenwoordigen, of de manier waarop ik een kostuum wil laten bewegen in de choreografie. Verder zijn er de Lighting Designer, de Audio Designer, de Video Designer, de Special Effects Designer, die verantwoordelijk is voor de confetti die aan het eind ontploft of de rookmat tijdens het lied White Christmas, en de Scenograaf. Er zijn echt een heleboel ambachten rond de show en voor de show. En natuurlijk kan ik Astrid Gomez niet vergeten, de producent die mij sinds de oprichting van de show elk jaar volgt!

Mickey's Christmas Big Band is echt voor alle doelgroepen, van jonge kinderen tot muziekliefhebbers. Hoe heb je zo'n evenwicht bereikt?

We hebben hier veel over gesproken. Ten eerste is dit de Mickey Jazz Club. Mickey staat centraal in onze show. Er is ook Minnie, die direct met kinderen spreekt als ze met charme maar ook met humor I Love the Piano zingt. Goofy laat ze kennismaken met de instrumenten van de big band. Dit jaar hebben we het geluk gehad dat Donald, die bij de groep is gekomen, Daisy heeft uitgenodigd om bij hem te komen. Het is een vrij magisch moment, want Daisy gaat van toeschouwer van de show naar het podium om op te treden. Het laat de volwassenen glimlachen, verbaast kinderen en helpt hen kennis te maken met jazz. Op het eerste gezicht lijkt deze muziekstijl misschien elitair, maar dat is het niet. De oorsprong van deze muziek is allesbehalve elitair. Ze is gericht op iedereen en op het grootste aantal mensen.

Afbeelding

Met al zijn zangers, muzikanten en dansers brengt Mickey's Christmas Big Band een indrukwekkende groep samen.

Absoluut. Het is een zeer grote logistiek, een enorme machine die elk jaar begint. We hebben veel mensen op het podium - meer dan dertig artiesten per optreden - en nog meer als we de hele groep meetellen. Bovendien is er een echte osmose tussen het podium en de backstage. Want wat je niet ziet is de enorme infrastructuur die erachter zit, waardoor Mickey's Christmas Big Band tot vijf keer per dag gespeeld kan worden.

Aan de ene kant zijn er kleermakers. Het is een show met veel kostuums: 31 verschillende ontwerpen, honderd stuks. Eigenlijk hebben we veel kleermakers nodig om alle veranderingen door te voeren. Het houdt niet op! Natuurlijk is er ook het hele managementteam: de directie en het machineteam achter de schermen Het cosmeticateam, dat hier is om al onze artiesten te laten schitteren, het verlichtingsteam en het hele geluidsteam dat een geweldige job doet. Je moet weten dat elke muzikant van de big band wordt geklonken, evenals de zes zangers die op het podium aanwezig zijn, zonder Mickey te vergeten als hij drumt, en zelfs onze dansers, met een zeer specifiek werk over het geluid van de "klepels". Het is echt een enorme infrastructuur en tegelijkertijd is het een prachtige familie, volledig toegewijd aan onze show. Ik zal ze nooit genoeg bedanken!

De artiesten lijken inderdaad zeer gehecht aan deze show.

In de loop der jaren zijn er echte vriendschappen gesmeed. Sommige artiesten vragen ons spontaan om van het ene jaar op het andere terug te komen. Elk van hen brengt het naar de show, voedt het en neemt het mee naar een nieuwe horizon.

Afbeelding

Het is ook een familie die van jaar tot jaar groeit. Hoe waren de audities van dit seizoen?

Voor Mickey's Christmas Big Band begint het auditieproces eigenlijk al in de maand februari - dus ik ben het hele jaar door een beetje in de kerststemming! We denken eraan om in maart te gaan casten en in april beginnen we met de audities. Er zijn veel mensen te werven, veel kandidaten te zien en te horen, veel nieuwe talenten te ontdekken. Voor mij is deze fase een heel bijzonder moment in de ontwikkeling van de show, omdat ik op zoek ga naar de artiesten die de show en het bijzondere universum het best kunnen belichamen. Het is geen musical, het is echt jazz. En voor zover de hele voorstelling gechoreografeerd is, vragen we onze zangers om de ware kwaliteiten van de dansers. Een deel van de casting vond plaats in Parijs, een ander deel in Londen, en we voerden videoconcerten uit voor onze internationale artiesten. Ik ben er erg trots op dat ik een Australische zangeres, een Israëlische zangeres en een Amerikaanse zanger heb. Het is echt een zeer grote cast, en al deze verschillende culturen draaien om jazz. Voor de dansers vond een groot deel van de casting plaats in Australië, Sydney en Melbourne. Een ander deel van onze dansers werd gerekruteerd in Engeland en het laatste deel in Frankrijk.

Afbeelding

Tussen Hollywood Boulevard en Toon Studio is Animagique Theater de perfecte locatie om een dergelijke voorstelling te organiseren.

Inderdaad, we bevinden ons hier op het kruispunt tussen de art deco stijl van Hollywood Boulevard, typisch voor Amerika in de jaren 1930, gevonden in onze scenografie en landschap, en de aanwezigheid van onze favoriete Disney Characters - Mickey, Minnie, Minnie, Goofy en dit jaar Donald en Daisy -, die de link leggen met Toon Studio.

Animagique Theater is voor mij ook een heel bijzondere ruimte omdat het ook Mickey en de Magician's stage is, de andere grote productie waar ik aan werk. Het is een prachtige zaal, met een zeer groot plateau dat enorme mogelijkheden biedt, zowel technisch, scenisch, artistiek als akoestisch. Zo hebben we bijvoorbeeld de modernste apparatuur voor speciale effecten, zoals zware rook, die ons nog meer onderdompelt in de sfeer van de jaren dertig van de vorige eeuw en de Mickey Jazz Club zoals ik het me had voorgesteld. De akoestiek is ook bijzonder geschikt om onze big band te verwelkomen en zo goed mogelijk te laten klinken. Om nog maar te zwijgen van de klepels!

Wat zijn de uitdagingen van het tapgeluid?

Het werk van de tappers is natuurlijk wat we horen, maar het is ook wat we niet horen! We hebben allemaal een voorbereiding op voorhand om te bepalen wat voor soort geluid we willen hebben, welke specifieke stappen van de choreografie we willen benadrukken, welke artiest we willen laten klinken op dit moment van de show, vooral in de solo's. En dan zijn er nog enkele onderdelen van de choreografie die niet nodig zijn om het geluid van de tap te horen en daar moet je rekening mee houden. Dat is al het werk dat we doen met de Audio Designer, de Audio Engineer en mijzelf.

En er is niet alleen het podium, want de show investeert ook in de ruimte!

Effectief. Het was mijn wens om de glamoureuze kant dichter bij onze bezoekers te brengen en ze de geschiedenis in te laten gaan. Mickey's Christmas Big Band is een verhaal in een verhaal, een jazzclub in een jazzclub! Goofy komt de zaal binnen in zijn kerstkostuum, net als Daisy, die ons het genoegen geeft om de show te komen bewonderen voordat Donald haar uitnodigt om het podium op te gaan. Tot slot is er het All Of Me nummer, waarin de crooner het publiek binnenstapt om een van onze gasten uit te nodigen om met hem te dansen!

Afbeelding

Wat is je favoriete moment in de show?

In feite heb ik er twee. Er is Cheek to Cheek, want het is echt mijn muzikale cultuur en de glamoureuze kant die ik wil doordringen en communiceren met de bezoekers van Disneyland Parijs, en Sing, Sing, Sing, omdat het is wanneer Mickey zich volledig artistieke zelf uitspreekt op drums, wat vrij uitzonderlijk is. Omdat het niet alleen artiesten zijn. Onze Disney Characters leveren ook een sterke artistieke boodschap en ik hoop dat het de jongsten zal opleiden in deze prachtige muziekstijl!

Afbeelding
Volg onze avonturen op instagram
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar