[2020]Legends of the Force: A Celebration of Star Wars

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Legends of the Force: A Celebration of Star Wars

Afbeelding

Bereid je voor op Legends of the Force: A Celebration of Star Wars in Disneyland Paris, in januari 2020.
De legende groeit, en de Force was nooit eerder zo sterk.

Kom mee de Skywalker saga vieren en beleef de beroemdste momenten in Disneyland Paris van 11 januari t/m 15 maart 2020.


Voel de Force van de spectaculaire show Star Wars: A Galactic Celebration

Afbeelding

Beleef opnieuw de beroemdste scenes van de Star Wars saga in deze spectaculaire avondshow, nu met nieuwe scenes uit Star Wars: The Last Jedi. Voel de Force als Luke Skywalker de Death Star vernietigt, Obi-Wan Kenobi Anakin Skywalker verslaat en nog veel meer!

Locatie: Production Courtyard, Walt Disney Studios Park

NIEUW! Brul als een echte Wookiee bij je ontmoeting met Chewbacca

Afbeelding

Bereid je voor op een hartverwarmende hug met een van de meest legendarische strijders uit de galaxy; Chewie! Laat je beste Wookiee-kreet maar zo luid mogelijk horen.

Locatie: Production Courtyard, Walt Disney Studios Park

NIEUW! Toon je moed bij de Darth Vader & stormtroopers Imperial March

Afbeelding

Voel de fantastische macht van de Empire wanneer een patrouille stormtroopers aangevoerd door Darth Vader in een perfecte militaire mars voor je ogen voorbij marcheert!

Bewonder de duizelingwekkende nieuwe show Legends of a Galaxy Far, Far Away

Afbeelding

Voel de Force sterker dan ooit in deze ongelooflijke show, met fantastische nieuwe scenes en Star Wars figuren, zoals BB-8 en Boba Fett.

Locatie: Production Courtyard, Walt Disney Studios Park

Bewonder de indrukwekkende First Order March

Afbeelding

Houd je adem in en zie hoe de beruchte Captain Phasma een groep stormtroopers aanvoert voor een onvergetelijke demonstratie van de galactische macht.

Locatie: Production Courtyard, Walt Disney Studios Park

Durf jij de ontmoeting aan met Darth Vader?

Afbeelding

Check in op Starport* en bereid je voor om een buiging te maken voor de meest gevreesde Dark Lord of the Sith in de galaxy, Darth Vader!

Locatie: Starport, Discoveryland
* Het hele jaar door in het Disneyland Park


Beleef een onvergetelijke strijd in Star Wars Hyperspace Mountain*

Afbeelding

Stap in je ruimteschip en help de Rebel Alliance in hun heldhaftige strijd tegen een Imperial Star Destroyer. Wees op je hoede voor het rode en groene spervuur uit de blasters, de supersnelle TIE Fighters en nog veel meer!

Locatie: Discoveryland, Disneyland Park
* Het hele jaar door in het Disneyland Park


Ontdek legendarische werelden in Star Tours: The Adventures Continue*

Afbeelding

Ga aan boord van je Starspeeder 1000 voor een fantastische 3D-ruimtereis naar de beroemdste planeten uit de Star Wars saga. Door de vele mogelijke missiecombinaties is elke reis zelfs voor de meest ervaren Jedi een uniek en spannend avontuur.

Locatie: Discoveryland, Disneyland Park
* Het hele jaar door in het Disneyland Park


Ben jij de rebel die de stormtroopers zoeken?

Afbeelding

Houd je hoofd koel, je papieren op orde en je verhaal klaar voor de gevreesde soldaten van de Empire, want de stormtroopers patrouilleren door de straten, op jacht naar spionnen van de rebellen.

Locatie: Production Courtyard, Walt Disney Studios Park

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

#MyStarWarsMoment

Boek nu je verblijf naar a Galaxy Far Far Away
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Ze komen terug! Ontdek van 11 januari t/m 15 maart 2020 de legendarische scenes uit Star Wars tijdens Legends of the Force.
May the Force be with you!
#Starwars #LegendsOfTheForce #DisneylandParis

Boek nu je verblijf!

Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

2 nieuwe weetjes over Legends of the Force - A Star Wars Celebration

Afbeelding

Ontmoet de legendarische Chewbacca. En ook Rey zou zich bij hem voegen! *

Houd je breedste glimlach klaar voor een onvergetelijke ontmoeting met een van de meest legendarische krijgers van de Skywalker Saga, de brullende Wookiee, Chewbacca. En voor het eerst kun je Rey ook ontmoeten - als ze zich niet aan de andere kant van de Melkweg bevindt.

Locatie: Production Courtyard, Walt Disney Studios Park

* Rey is mogelijk niet bij elke ontmoeting aanwezig.

Afbeelding

NIEUW! Kun je de verleiding van Kylo Ren en de Dark side weerstaan?

Zul jij in de pas lopen, wanneer stormtroopers je oproepen tijdens First Order Recruitment? Ze zijn op zoek naar nieuwe rekruten, dus bereid je voor op een test op je galactische kennis. Wijs ze af of faal op eigen risico, want Supreme Leader Kylo Ren is nooit ver weg. Succes!

Locatie: Production Courtyard, Walt Disney Studios Park
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Deel jouw Star Wars Moment!

Afbeelding

Voor de Legends of The Force: A Celebration of Star Wars seizoen in het Walt Disney Studios Park (11 januari tot 15 maart 2020), organiseert de Disneyland Parijs Social & Relationship Content team de #MyStarWarsMoment!

Het idee? Bezoekers van Disneyland Parijs worden uitgenodigd om een foto van zichzelf te maken binnen de bestemming met elementen die gekoppeld zijn aan de Star Wars saga (decoraties, shows, merchandising, eten, etc.) en om hun foto's te delen op Instagram en/of Twitter, begeleid door #MyStarWarsMoment en @DisneylandParis. Ze kunnen dan de kans krijgen om hun foto te laten zien op het gigantische scherm voor het Hollywood Tower Hotel, en zullen aan het einde van het seizoen automatisch deelnemen aan een trekking om Star Wars cadeaus te winnen.
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Deel jouw Star Wars Moment!

Afbeelding

Voor de Legends of The Force: A Celebration of Star Wars seizoen in het Walt Disney Studios Park (11 januari tot 15 maart 2020), organiseert de Disneyland Parijs Social & Relationship Content team de #MyStarWarsMoment!

Het idee? Bezoekers van Disneyland Parijs worden uitgenodigd om een foto van zichzelf te maken binnen de bestemming met elementen die gekoppeld zijn aan de Star Wars saga (decoraties, shows, merchandising, eten, etc.) en om hun foto's te delen op Instagram en/of Twitter, begeleid door #MyStarWarsMoment en @DisneylandParis. Ze kunnen dan de kans krijgen om hun foto te laten zien op het gigantische scherm voor het Hollywood Tower Hotel, en zullen aan het einde van het seizoen automatisch deelnemen aan een trekking om Star Wars cadeaus te winnen.
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Starwars: A Galactic Celebration - Ontmoet de producer en Stage Manager

Afbeelding

Zowel grandioos alsvolledige onderdompeling, de Star Wars: A Galactic Celebration show die wordt hervat op 11 januari 2020 in Walt Disney Studios Park, profiteert van een uniek podium aan de voet van de Tower of Terror, evenals indrukwekkende technische tools. We wilden meer weten over deze originele productie door ons te wenden tot de producent van de show, Marie-Charlotte Bientz en de stage manager, Michael Mulato.

Marie-Charlotte, Michael, hoe zijn jullie aan Star Wars: The Galactic Celebration gekomen?


Marie-Charlotte: Ik ben nu 12 jaar geleden bij het bedrijf gekomen. Ik had showproductie gestudeerd aan de universiteit en Disneyland Parijs was mijn stageplaats tijdens mijn Masters. Ik had het geluk om daarna als productieassistent te worden aangenomen en ben van daar uit gegroeid tot mijn huidige functie. Disney Dreams! was de eerste show waar ik aan werkte toen ik bij het productievak kwam. Hier ontmoette ik Michael. En na deze ervaring werd ik gevraagd om deel te nemen aan de ontwikkeling van de productie-infrastructuur voor Production Courtyard, evenals aan de Star Wars: A Galactic Celebration show die, net als Disney Dreams!, gebruik maakt van videoprojectie.

Michael: Wat mij betreft, ik ben vijftien jaar geleden in Disneyland Parijs aangekomen. Ik begon met het werken aan de attracties, daarna ging ik naar de afdeling parades waar ik de Disney-figuren begeleidde en de praalwagens begeleidde. Twee jaar later werd ik assistent toneelmeester. Tussen 2007 en 2017 nam ik deel aan de meeste shows van de bestemming. Daarna werd ik stage manager voor producties zoals Bienvenue à la Belle Saison (2014) of La Garden Party de Dingo (2016). Bijna een jaar lang was ik stage manager bij Disney Dreams! voordat ik bijna drie jaar geleden algemeen stage manager werd. Ik werkte als zodanig aan de verschillende seizoenen van Disneyland Park - Kerstmis, Halloween, ... - evenals de speciale evenementen. Ik nam deel aan de opening van het eerste Pirates & Princesses Festival en ik ben nu al meer dan een jaar podiummanager van het Production Courtyard podium aan de voet van de Tower of Terror. Ik verzorg alle shows die daar plaatsvinden zoals #Surprise Mickey, Legends of the Force of The Season of Marvel Super Heroes.

Michael, wat is jouw taak op deze specifieke show?

M:
Als stage manager van deze scene, ben ik de operationele manager van alles wat daar gebeurt. Als de show eenmaal in werking is, wil dat zeggen dat na de productiefase die door Marie-Charlotte wordt geloodst, ik alle beroepen regisseer die eraan werken, met de hulp van mijn team van scenariomanagers, om het geheel te coördineren.

Kunt u ons meer vertellen over het bijzondere podium?

MC
: We hebben het gecreëerd om shows te kunnen presenteren in het kader van de verschillende seizoenen van Walt Disney Studios Park, maar ook voor grote eenmalige evenementen zoals Electroland. Het moest dus zeer flexibel zijn. LED-schermen zijn een zeer belangrijk technisch element van dit apparaat, omdat ze het mogelijk maken om ze dag en nacht af te spelen. In principe hadden we eerst maar één hoofdscherm, daarna hebben we uitbreidingen gemaakt en nu hebben we drie schermen die echte onderdompeling mogelijk maken. Vervolgens hebben we twee nieuwe scènes toegevoegd met een eigen scherm, cour en jardin zoals we dat in de showwereld zeggen. Uiteindelijk kunnen al deze schermen tegelijkertijd spelen, zowel in samen als individueel. Dit is iets waar we veel gebruik van maken bij Star Wars: A Galactic Celebration, omdat we vooral op films vertrouwen.

Afbeelding





Na deze etappe is er ook de hele "mapping"-dimensie, met name op de gevel van De Tower of Terror .


MC: Het doel was om nachtelijke shows te kunnen aanbieden in Walt Disney Studios Park op dezelfde manier als die in Disneyland Park, wetende dat De Tower of Terror het hoogste gebouw van de hele bestemming is, met een kaartoppervlak (voor projectie) dat vrij uniek is.

Onze infrastructuur is op dezelfde manier ontworpen als die van Disneyland Park, vooral omdat dezelfde teams in beide parken actief zijn en het belangrijk is dat ze gemeenschappelijke instrumenten en benchmarks hebben. Echter, tussen Disney Dreams! en de première van Star Wars: A Galactic Celebration, gingen bijna vier jaar voorbij waarin de technologie met sprongen vooruit ging. Walt Disney Studios Park heeft logischerwijs geprofiteerd van deze vooruitgang.

M: Om deze projecties uit te voeren, hebben we 17 videoprojectoren, waaronder 16 in "quadrial", dat wil zeggen dat we vier videoprojectoren hebben die hetzelfde beeld op een bepaald gebied projecteren (tegen twee in Disneyland Park), waardoor meer kracht en licht voor een nog spectaculairdere weergave mogelijk is. Bovendien biedt de Tower of Terror een veel groter en veel vlakker oppervlak dan het kasteel van Doornroosje, wat betekent dat verschillende belangrijke scènes tegelijkertijd kunnen worden geprojecteerd, op verschillende gebieden van de Tower. Wat de 17e videoprojector betreft, deze wordt gebruikt om de rest van de Production Courtyard, zoals de Terrasse Perrier, aan te kleden, zodat de bezoekers nog meer in ons verhaal worden ondergedompeld.

Inderdaad, bezoekers worden niet alleen geconfronteerd met de show, ze worden echt ondergedompeld in het avontuur. En het zijn niet alleen de foto's. Geluid is ook een essentiële parameter van deze onderdompeling.

MC: Wat ook uniek is aan dit podium is het 360° geluid. Dat wil zeggen dat je een geluidsverspreiding aan de voorkant hebt, dus georiënteerd op het publiek zoals je dat op elk groot concert kunt hebben, maar er is ook een verspreidingssysteem in 7.1 verspreid over de hele ruimte dat ons in staat stelt om bijzonder immersieve effecten te creëren. Wanneer bijvoorbeeld een schip op de Tower of Terror wordt geprojecteerd, heb je het geluid van zijn motor die over de hele ruimte is gespatialiseerd en heb je echt de indruk dat hij net boven je voorbij komt.

Star Wars: A Galactic Celebration combineert veel verschillende expressiemiddelen: het podium met de personages, de video, de projecties, het geluid, om nog maar te zwijgen van de visuele effecten en de pyrotechniek. Hoe is het allemaal gesynchroniseerd?

M: Alles wordt gecoördineerd door een "tijdcode", een soort zeer precieze stopwatch, zoals bij de meeste grote actuele shows, en alle effecten, of het nu gaat om video, lasers of pyrotechniek, worden uit deze telling geprogrammeerd. We weten bijvoorbeeld dat er op 12 minuten, 3 seconden en 10 frames een dergelijk effect moet zijn, en zo verder in de hele show.

MC: En deze tijdcode wordt geleid door muziek. Audio is de dirigent van al onze shows. Natalia Beliaeva, de regisseur van Star Wars: AGalactic Celebration, heeft een grote muzikale gevoeligheid. Dit wordt gevoeld in de manier waarop hij personages en beelden ensceneert. Het komt uit de beweging, uit de muziek. En muziek vloeit voort uit video, lasers, licht en pyrotechniek. We hebben vooral aandacht besteed aan de manier waarop al deze elementen rond de muziek worden gecombineerd. Bij Star Wars is het des te belangrijker dat de partituur van John Williams zeer, zeer rijk is en veel mogelijkheden biedt. De magie van deze show is om het publiek in een beweging te dragen, om hen de indruk te geven, terwijl ze statisch zijn, naar deze verre melkweg te vliegen, heel ver weg.


Hoe heb je met de verschillende regisseurs van de show gewerkt?


MC: Ons doel in de productie is om de dromen van onze regisseurs waar te maken. Maar tegelijkertijd, met onze ervaring en de kennis van de technische teams waarmee we werken, kunnen we hen begeleiden, hen de vaardigheden geven om nog verder te gaan. Dit is productie voor mij: aandacht hebben voor de regisseur maar hem tegelijkertijd andere creatieve mogelijkheden laten ontdekken. In Star Wars: A Galactic Celebration manifesteert dit zich vooral in de interactie met onze droidvrienden. De wens van de regisseur om enkele droids en robots van de saga in de show te hebben, heeft het ontwerp van het podium beïnvloed, maar vanaf daar, denkend aan onze kant over hoe we deze robots op ons podium kunnen verwelkomen, is het ons gelukt om nog meer robots te laten komen. Zo hebben we C-3PO en R2-D2, maar ook BB-8, en de droidscenr is veel belangrijker geworden dan aan het begin.

Vanaf de oprichting in 2017 tot aan de lancering van dit nieuwe seizoen is de show aanzienlijk veranderd.

MC: Deze show is vijf jaar van mijn leven! En er zijn dingen gebeurd! Ik denk eerst en vooral aan de creatie van dit unieke podium en het faraonische werk dat het vertegenwoordigde. En dan is de show geëvolueerd dankzij de scenische inzet waar ik het eerder over had, het werk dat gedaan is om het apparaat nog meeslepender te maken. Met vijf schermen kunnen we nu nog meer beelden uitzenden. Dit nieuwe apparaat biedt ook meer podiumruimte, waardoor al onze personages nog meer mogelijkheden hebben voor interactie met het publiek.

En dan brengt elke nieuwe editie zijn deel van de nieuwigheden mee. Voor The Rise of Skywalker was de timing erg krap, omdat de film onlangs is uitgebracht. Maar we moesten de saga ook op onze eigen manier afsluiten. Daarom hebben we dit jaar een eerbetoon aan Episode IX goed geïntegreerd.

Afbeelding


De reacties van het publiek zijn ook een bron van inspiratie voor u.

MC:
De warme reactie van de bezoekers is voor ons uiterst belangrijk. We hebben ook veel aandacht voor de reacties die op het internet en op fansites worden geplaatst. Als we het geluk hebben om een seizoen als dit te hebben, dat van het ene op het andere jaar terugkomt, proberen we er rekening mee te houden om onszelf te verbeteren, en ook om de dromen van bepaalde fans te vervullen.

M: Voor de meeste shows waar ik aan heb gewerkt en daarom ook Star Wars: A Galactic Celebration, brengen we weken of zelfs maanden door met het werken stroomopwaarts in vergaderingen, en vooral in repetities, om de show elke avond te zien en te bekijken. Maar op de première dag is het niet meer de show waar ik naar kijk, maar het publiek. Dit is een zeer sterk moment, waar we naar uitkijken.

Wat is je favoriete moment van deze Galactische viering?

MC: Ik zal zeggen de komst van Darth Vader, dat is echt magisch. Hij komt uit de schaduw en we zien zijn sabel oplichten in het donker voordat hij zich aan ons openbaart. Iconisch gezien is hij erg sterk. Het hele personage is er, versterkt door zijn beelden op de Tower of Terror. Ik denk ook aan Darth Maul en zijn ongelooflijke acrobatiek. Hij staat alleen op het podium; zijn toespraak is erg kort en toch is het een zeer sterk moment van de show. Het hele scenische systeem richt zich op hem en hij weet de aandacht van de bezoekers te trekken.

M: Voor mij is het de opening, met de credits voor Star Wars. Ik herinner me de eerste keer dat ik deze show ontdekte. Ik was nog steeds bezig met Disney Dreams!, maar ik had het geluk dat ik de generale kon bijwonen. Ik had geen idee wat er ging gebeuren. Ik was aan het kletsen met een collega toen ineens hoordr ik de eerste akkoorden en kreeg ik rillingen. In een oogwenk realiseerde ik me dat er iets bijzonders ging gebeuren. Ik hou ook van de finale, met alle personages op het podium en de tekst "May The Force be with you... always! "Het is een moment dat mij vervoert!

Star Wars: Een Galactische Viering is het werk van een heel team. Kunt u ons vertellen over het menselijke aspect van deze productie?

M: In operatie, zijn we ongeveer met veertig mensen per dag, hetzij de videoteams, verlichting, speciale effecten, geluid of controlekamer.

MC: Als we daarna praten over de algehele uitvoering van de show, gaan we gemakkelijk tot ongeveer 200 mensen.

M: We hebben een zeer hecht team bij Legends of the Force. Of het nu gaat om de productie of het management, we komen graag elk jaar bij elkaar voor deze bijeenkomst.

MC: Ieder van ons heeft een speciale band met Star Wars-personages en -verhalen. Wat mij betreft was het mijn vader die me dit universum liet ontdekken. Hij was in de Verenigde Staten toen de allereerste film werd uitgebracht in 1977, en hij gaf zijn passie aan mij door toen ik een klein meisje was. We hebben allemaal een verhaal met Star Wars. Het is een extra band die ons verenigt.

Hartelijk dank voor uw tijd en veel geluk voor dit laatste seizoen!
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

The Force is strong bij the Cast Members van Disneyland Paris



Om de terugkeer van Legends of the Force - A Celebration of Star Wars in Disneyland Parijs te vieren, vonden de castmembers de iconische muziek van John Williams' uit de saga in hun dagelijkse rollen in het resort. Kijk nu voor een leuk eerbetoon aan de onheilspellende melodie van onze aantrekkingskracht op de huishouding tot de tuinbouw en daarbuiten!
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar