Disneyland Parijs Financieel

Alles over de Aandelen en het Financiële van Disneyland Paris
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Momenteel bezit The Walt Disney Company 77% van de aandelen van Euro Disney SCA


The Walt Disney Company 77.40 %
Kingdom Holding Complany 4.98 %
Invesco Asset Management Ltd. 2.69 %
Ledbury Capital Partners LLP 1.04 %
Invesco Advisers, Inc. 0.61 %
GAM London Ltd. 0.36 %
State Street Global Advisors Ltd. 0.18 %
Euro Disney SCA 0.075 %
Norges Bank Investment Management 0.066 %
GO ETF Solutions LLP 0.022 %

https://salonmickey.wordpress.com/2015/ ... pril-2015/
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
ArnoldDW
Member
Member
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2015, 20:17

Nieuwe vergadering voor de shareholders :
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Elien
Member
Member
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2011, 04:21

Vandaag een mailtje gekregen met de bevestiging en praktische info.

Weet iemand of je voor die "pause café" (dat ontbijtje eigenlijk 's morgens bij het aanmelden) iemand mag meenemen?
Dit is ondertussen het 5de jaar dat ik ga, maar ik ben me altijd al alleen gaan aanmelden en ik heb er nooit echt op gelet.

Starting from 8:00 a.m. at the Disney’s Hotel New York Convention Center:
Registration with Société Générale Securities Services
Coffee break
Shareholders Club welcome
(We remind you that only the Shareholder will have access to the Meeting room (Times Square).)

Wil dit zeggen dat er dan iemand mee mag voor de aanmelding? (Aangezien die VOOR de zaal is?)
Ik herinner me dat je meteen als je binnenkomt ook al je uitnodiging moet laten zien, vandaar mijn verwarring.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Vergadering aandeelhouders Disneyland Parijs: de belangrijkste inzichten

Afbeelding

Deze ochtend ging in Disneyland Parijs de jaarlijkse vergadering voor aandeelhouders door. Tom Wolber, voorzitter van de Euro Disney Group, gaf er een presentatie en beantwoordde vragen van de aandeelhouders. Dit zijn de belangrijkste inzichten die naar voor kwamen:

De bezoekersaantallen stegen in het afgelopen jaar met 600 000 bezoekers. Door minder kortingen de wereld in te sturen en meer te investeren steeg het gemiddelde bedrag dat bezoekers spenderen in de hotels en parken en steeg de gemiddelde waardering voor het resort.

Onlangs ontstond er een discussie omdat de ticket- en hotelprijzen zouden verschillen in verschillende Europese landen. Wolber verzekerde dat de basisprijs in alle landen dezelfde is, maar dat er wel verschillende kortingen op verschillende tijden in verschillende landen lopen.

Disneyland Parijs ervaart sterker dan ooit de concurrentie van andere pretparken in Europa. Er zal hard gewerkt moeten worden om Europese leider te kunnen blijven.

Er zal meer ingezet worden op het opleiden van Cast Members omdat zij volgens Wolber een echt verschil maken in vergelijking met andere parken.

Er komt binnenkort een cadeaukaart systeem waarmee in het park betaalt zal kunnen worden, net zoals dat in de Amerikaanse parken al het geval is.

Een derde park is momenteel niet aan de orde. Eerst moet van het Walt Disney Studios Park een volwaardig park gemaakt worden.
De herkapitalisatie is afgerond en was erg succesvol. Het zal de Euro Disney Group toelaten om in de toekomst sneller en meer te kunnen investeren in de hotels en parken.

Weinig spectaculaire nieuwtjes dus dit jaar… al werd wel het logo voor 25 jaar Disneyland Parijs getoond:

Afbeelding

bron : http://amusementparks.today
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

De cijfers van Euro Disney S.C.A. het bedrijf achter Disneyland Paris....

Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Michelle
Member
Member
BerichtenCOLON 618
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2011, 22:02

Business Solututions krijgt een makeover om meer emotie aan evenementen toe te voegen

Afbeelding

De wereld van corporate event planning is aan het veranderen. Om zich te onderscheiden in deze verschuivende markt, heeft Disney Business Solutions (voorheen Business Solutions Disneyland Paris) haar merkstrategie bijgewerkt. Vandaag is emotie de kern van de indentiteit en waarden.

Met de nieuwe naam heeft Disney Business Solutions haar Disney DNA teruggewonnen waarbij wel belangrijk blijft dat zij een afdeling zijn van Disneyland Paris. Deze nieuwe identiteit bevat ook een nieuw logo dat moderner en meer uitnodigend is met afgeronde hoeken in framboos kleur. Net als de attracties en spektakels van Disneyland Parijs, hecht Disney Business Solutions waarde aan het verrassen van gasten door middel van het aanbieden van meer dan alleen een evenement ervaring. Het biedt onvergetelijke emoties.

De afdeling wil ontwikkelen rond vier kernwaarden die het verlengde zijn van de veiligheid, hoffelijkheid, show en efficiëntie die welbekend zijn binnen Disneyland Parijs:

- Serenity: een veelomvattende en meeslepende ervaring,

- Caring: een streven naar hoge kwaliteit van de dienstverlening,

- Creativity: diverse en ervaren teams met elkaar samen laten werken,

- Efficiency: evenementen die impact maken.

De doelen van Disney Business Solutions zijn daarnaast ook gerelateerd aan de inzet van digitale innovatie, zoals door de overweldigende 3D-event ervaringen die het te bieden heeft. In de toekomst zullen thema-avond evenementen en de modernisering van infrastructuur ook proberen om de deelnemers een nog grotere ervaring te geven.

“Onze visie is innovatief, omdat we geloven dat het succes van een evenement gebaseerd is op de emoties dat het creëert.” Nicolas Dupeaux, directeur van Disney Business Solutions, bevestigt hiermee zijn overtuiging dat emoties de sleutel zijn tot onvergetelijke evenementen in zijn toespraak op dinsdag 28 juni.

Afbeelding

Bron: Disneylandparis-news.com
Afbeelding
38x Disneyland Paris, 18x Disney On Ice, 1x Mediterranean Cruise Disney Magic
Gebruikers-avatar
disneyzot
Member
Member
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2014, 04:44

Na de tegernvallende jaarresultaten is er een meeting geweest met shareholders.

dat er nu zo kort op elkaar weer een hercapitalisatie zou komen is toch echt slecht nieuws.

https://salonmickey.wordpress.com/2016/ ... n-the-way/
judge doom van roger rabbit ontmoet op mijn avatar :D
makila
Member
Member
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2015, 14:58

Wat veel mensen niet weten is dat The Walt Disney Company, eigenlijk eerst zijn winst uit Euro Disney haalt om daarna elk jaar opnieuw te zagen dat Euro Disney zwaar verlieslatend is ;)

Waarom denk je dat men het zwakke broertje niet failliet laat gaan? Omdat ze natuurlijk zelf WEL de winst eruit halen. Eigenlijk zijn de andere aandeelhouders (veelal mensen uit Europa) de dupe.

Lees dit maar eens : http://www.reuters.com/article/us-eurod ... UU20150202
Imagineering Paris
Member
Member
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2015, 09:12

Dit systeem zal helaas in stand blijven omdat de Franse wet verbiedt dat The WDC 100% van de aandelen in haar bezit heeft. Dit bemoeilijked het investeren in de parken. Maar betekend natuurlijk wel dat Disneyland Parijs nooit failliet zal gaan dus daar hoeven we als fans ons gelukkig geen zorgen over te maken.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Disneyland Paris maakt weer winst

Afbeelding

Er is erg goed nieuws voor Disneyland Paris. Want het meest magische plekje van Europa maakt namelijk sinds lange tijd weer winst.

Volgens de Telegraph stegen de inkomsten van het park met 12,9 procent. De stijgingen hebben ondermeer te maken met de overname door de Walt Disney Company en het groeiende gasten aantal.

Binnen een aanzienlijke tijd zouden de inkomsten van het park nog moeten stijgen door de nieuwe prijzen van de jaarkaarten en dagkaarten. Deze inkomsten gaan echter zeer nodig zijn voor de bouw van de nieuwe themagedeeltes binnen de Walt Disney Studios.

Bron : Telegraph
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Disney Boekt hotelomzet van 500 miljoen dollar in Parijs

Afbeelding




Disneyland Paris, exploitant van themaparken, heeft onthuld dat de omzet van vijf on-site hotels en het 44.000 vierkante meter grote winkel- en eetgedeelte van het hotel vorig jaar met 10,6% naar $ 497,1 miljoen (€ 442,3 miljoen) is gestegen, nadat de gasten, mede door 25ste verjaardag, naar het resort waren getrokken.


Disneyland Parijs zwaaide zijn sierlijke ijzeren hekken in 1992 open en markeerde zijn 25e verjaardag met een viering die liep van april 2017 tot september vorig jaar. Enkele attracties kregen een beetje elfenstof, Star Tours kreeg een 3D-make-over en nieuwe audio-animatronics werden toegevoegd aan Pirates of the Caribbean.

De updates betoverden gasten en volgens de Themed Entertainment Association steeg het aantal aanwezigheden in 2017 met 11,1% tot 14,9 miljoen. Daar bleef het niet bij.

In Disney's winstupdate voor het eerste kwartaal van 2018 zei de chief financial officer Christine McCarthy: "Disneyland Parijs bleef profiteren van het 25-jarig jubileum van het resort, wat leidde tot hogere bezoekersaantallen, gastbestedingen en hotelbezetting."

De resultaten bleven drie maanden later nog steeds sprankelen, terwijl McCarthy zei dat het jubileum "de hogere gastbestedingen, opkomst en hotelbezetting bleef opdrijven." Disney's deponeringen in de Verenigde Staten maken de resultaten van individuele parken niet bekend, dus het was niet mogelijk om precies te vertellen hoeveel een boost de Franse buitenpost kreeg van de verjaardag. Tot nu.

Hoewel de Amerikaanse deponeringen de resultaten voor Disneyland Parijs niet bevatten, vereist de Franse wet dat deze documenten vrijgegeven worden, die veel meer dan dat onthullen. Bedrijven in Frankrijk moeten gedetailleerde jaarrekeningen indienen en zij lichten de interne werking van Disneyland Parijs in. Dit komt omdat het aparte bedrijven heeft opgezet die verantwoordelijk zijn voor de meeste van haar belangrijkste zakelijke gebieden.

Zoals we onlangs onthulden in de Britse krant Daily Telegraph, had het hoofdbedrijf van het resort, Euro Disney Associés, vorig jaar een omzet van $ 1,9 miljard (€ 1,7 miljard). Het grootste deel hiervan is gemaakt door de twee parken - het sprookjesachtige Disneyland Parijs en de naburige Walt Disney Studios. Attractieparkactiviteiten genereerden in 2018 $ 1,1 miljard (€ 994 miljoen) terwijl de op één na grootste inkomstenbron hotels waren.

Disneyland Parijs heeft het vijfde grootste hotelcomplex in Frankrijk met in totaal 5800 kamers. Er is het roze paleis bij de ingang van het park, een groep vakantiehuizen, een boslodge-complex en vijf hotels geïnspireerd op bestemmingen in Noord- en Zuid-Amerika.

De Santa Fe en de Cheyenne zijn respectievelijk gethematiseerd in Mexico en het Wilde Westen terwijl de Sequoia Lodge eruit ziet als een enorme bosretraite en de Newport Bay Club in de stijl van een uitgestrekt vakantiehuis in New England. In 2020 zullen ze worden vergezeld door Hotel New York - The Art of Marvel, dat oorspronkelijk gebaseerd was op de Big Apple, maar zich zal heropenen als een tempel voor superhelden zoals Spider-Man en Iron Man.

De vijf hotels met bestemmingsthema en de winkel- en eetwijk Disney Village worden gerund door een Frans bedrijf genaamd EDL Hôtels (EDLH). Het is een volledige dochteronderneming van Euro Disney Associés, die op zijn beurt uiteindelijk eigendom is van Disney zelf.

Bedrijfsdocumenten uit 2016 stellen dat EDLH "eigenaar en exploitant is van Disney's Hotel New York, inclusief het congrescentrum, Disney's Newport Bay Club, Disney's Sequoia Lodge, Disney's Hotel Cheyenne, Disney's Hotel Santa Fe en het Disney Village. Daarnaast exploiteert EDLH het Newport Bay Club Convention Center. "


In de meest recente financiële staten voor EDLH staat dat de omzet "voornamelijk overeenkomt met de facturering voor overnachtingen, restaurants en handelswaar." Aan het einde van het jaar, eindigend op 30 september 2018, stegen de koopwaarverkopen met 10,7% tot $ 46,1 miljoen (€ 41 miljoen) terwijl het bedrijf bleef stijgen in omzet met $ 43 miljoen (€ 38,3 miljoen) tot $ 451 miljoen (€ 401,3 miljoen). Een renovatieprogramma gaf de hotels een sprankeling.

Disney village, het enorme complex naast de parken heeft een industriële stijl en is ontworpen door de beroemde architect Frank Gehry. Het is het grootste uitgaanscentrum van Parijs en zit boordevol winkels en restaurants. Er is een LEGO-winkel, een Gaumont-bioscoop met 15 schermen en verschillende themarestaurants, waaronder het Rainforest Café, Planet Hollywood en het middeleeuws uitziende kasteel van koning Ludwig.

De magie van het zich bevinden in de Disney Village wordt onthuld in de laatste financiële verklaringen voor FLO Evergreen en FLO Kingdom, de onafhankelijke bedrijven die Rainforest Café en King Ludwig's Castle exploiteren. De omzet van de eerste steeg met 7,6% tot $ 12,9 miljoen (€ 11,5 miljoen) in het jaar tot 31 december 2017, terwijl deze bij dezelfde laatste steeg met 15,8% tot $ 5,1 miljoen (€ 4,5 miljoen). Ze kunnen worden ingesteld om een ​​nog grotere boost te krijgen.

Zoals we vorig jaar hebben onthuld, zou het Disney Village kunnen worden getransformeerd door zowel een grote renovatie als uitbreiding volgens Francis Borezée, de voormalige vicepresident resort en vastgoedontwikkeling voor Disneyland Parijs. Toen hij sprak voordat hij in de zomer van vorig jaar met pensioen ging, zei Borezée: "We hebben een deel van de hotels vernieuwd en dat zullen we voortzetten. We hebben een aantal attracties in de parken vernieuwd, dus de volgende stap zal ook zijn om de Disney Village te vernieuwen. "Hij voegde eraan toe:" we zullen beginnen met de renovatie, maar dan hebben we een kans om uit te breiden waar we vandaag tenten hebben die worden gebruikt voor zakelijke evenementen. "


Het zou ten goede komen aan de bedrijven in de Disney Village en EDLH die al gouden zaken doen. Sinds 2014 is de omzet toegenomen met meer dan $ 112 miljoen (€ 100 miljoen) en alleen al vorig jaar steeg deze met $ 47,5 miljoen (€ 42,3 miljoen), zoals blijkt uit het onderstaande kader.

Afbeelding


De inkomsten van de hotels in Disneyland Parijs zijn de afgelopen vijf jaar met meer dan € 100 miljoen gestegen .

Het is een verre schreeuw van de vroege dagen van Disneyland Parijs, toen de Fransen werden afgeschrikt door hoge ticketprijzen, het gebrek aan alcohol in de restaurants van het park en Engels als de eerste taal. Disney merkte op en creëerde meer betaalbare kaartjes, maakte Frans de eerste taal in het hele resort en introduceerde voor het eerst alcohol in de restaurants in een Disneyland-park.

Het resort is nu Europa's meest bezochte toeristische attractie en heeft zo'n nauwe relatie met de Franse overheid dat vorig jaar Disney's chief executive Bob Iger en president Emmanuel Macron gezamenlijk een investering van $ 2,3 miljard (€ 2 miljard) in het Studio's Park aankondigden. Het werd voor het eerst door ons voorspeld in de Daily Express-krant in Groot-Brittannië, het jaar daarvoor en zal de toevoeging van landen zien geïnspireerd door Star Wars, Marvel Comics en de hitfilm Frozen. Er kunnen nog meer ontwikkelingen volgen.


Tijdens een interview in het Disneyland Park, vertelde Borezée ons dat "we in termen van het resort nieuwe attracties zullen toevoegen in dit park en vooral in de Walt Disney Studios." Hij voegde eraan toe dat "er locaties zijn die al voor de toekomst zijn bestemd voor hotels, maar er is geen beslissing om ermee door te gaan totdat we de behoefte hebben. "De uitbreiding zou de drijvende kracht erachter kunnen zijn.

Zoals we vorig jaar in de Telegraph hebben onthuld, is Disneyland Parijs, in afwachting van de drukte die de nieuwe landen zullen aantrekken, van plan om nog eens 14.700 hotelkamers te bouwen.

In het consultatierapport voor de uitbreiding staat dat het doel van het resort in 2030 is om de bezoekerscapaciteit van het themapark te verdubbelen door nieuwe attracties te openen in de twee bestaande parken en mogelijk een derde pretpark te bouwen. "Misschien is het niet zo ver weg.

Borezée vertelde ons dat "we zelfs de mogelijkheid hebben om een ​​derde poort te ontwikkelen als we dat willen. We hebben een deadline van 2026, dus er is natuurlijk geen beslissing genomen. '

Disneyland Parijs is een motor van de industrie, dus de sterke prestaties van het bedrijf laat zien dat het toerisme in Frankrijk goed op weg is om te herstellen van de crash na de terroristische aanslagen in 2015 en 2016. Het weerspiegelt de trend voor de regio Parijs die een record boekte van 17,1 miljoen aankomsten van toeristen in de eerste helft van 2018. De cijfers voor het volledige jaar zijn nog niet beschikbaar, maar de regio zei te hopen dat deze een recordhoogte van 50 miljoen zou bereiken.

EDLH zegt echter dat het nog een lange weg moet gaan, aangezien de financiële staten erkennen dat er nog steeds "ongunstige economische omstandigheden zijn voor de toeristische sector in de regio Parijs, wat een negatief effect had op de economische prestaties van het bedrijf."

Ondanks de teruggang van het toerisme in Frankrijk is Disneyland Parijs nog steeds Europa's populairste bezoekersattractie.
hij zou bedreigd kunnen worden.

In de komende maanden zal Groot-Brittannië de Europese Unie (EU) verlaten en dat kan de buitenlandse handel in het land tot duistere wolken brengen, want het valt nog te bezien hoe vrij zijn burgers zullen kunnen reizen. De voorwaarden voor de Brexit zijn nog onbekend en variëren van niet veranderen tot Britse burgers die een visum nodig hebben om in Europese landen te komen en er te werken.

Het zou een einde kunnen maken aan Britse reizigers die gratis gezondheidszorg krijgen in Europa en zelfs ertoe kunnen leiden dat zij daar hogere creditcardkosten en roamingtarieven voor mobiele telefoons betalen.

Met inachtneming van de mogelijke gevolgen, bevatten de algemene voorwaarden van Disneyland Parijs een sectie met de titel 'Belangrijke informatie over hoe Brexit uw boeking kan beïnvloeden'. Hierin staat dat "elke vertraging of onderbreking van een deel van uw vakantie niet automatisch u of een lid van uw partij het recht geeft om een ​​terugbetaling of andere compensatie te vorderen, tenzij het onmogelijk is voor ons of onze leveranciers om het contract uit te voeren."

De disclaimer voegt eraan toe: "als de consequentie van Brexit is dat wij, ondanks het nemen van alle redelijke maatregelen, u niet het pakket of andere door u gereserveerde reisdiensten kunnen aanbieden, behouden wij ons het recht voor om uw boeking te annuleren; wij zullen u zoveel als redelijkerwijs mogelijk van een dergelijke annulering op de hoogte stellen en zullen alle eerder door u gemaakte betalingen voor uw boeking terugbetalen. "


Het valt nog te bezien of dit een obstakel zou zijn voor EDLH met een ander gelukkig einde, maar er is geen twijfel dat het een geheel nieuwe wereld zou zijn.

Bron:
© 2019 Forbes Media LLC. Alle rechten voorbehouden.
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

De opbrengsten van Disneyparks, experiences en producten zijn dit kwartaal gestegen met 7% tot $ 6,6 miljard mede dankzij de consumenten product activiteit in Disneyland Paris

Afbeelding


Op het verslag van Disney's Q3 FY19 earnings is gebleken dat de opbrengsten van Disneyparks, experiences en producten dit kwartaal zijn gestegen met 7% tot $ 6,6 miljard , waardoor het bedrijfsresultaat steeg met 4% tot $ 1,7 miljard. De groei was het gevolg van stijgingen bij de consumentenproductenactiviteiten, die vooral in Disneyland Paris steeg.

Voorheen kende Disneyland Paris een kosteninflatie voor haar Castmembers en een lagere opkomst van gasten. Dit werd gecompenseerd door hogere gemiddelde ticketprijzen, waardoor het bedrijfsresultaat hoger ligt.

Deze stijging compenseerde de daling van de opbrengsten van Disneyparks, experiences en producten in de Verenigde Staten. Zo kende de Star Wars merchandise in Star Wars Galaxy Edge niet het verwachte resultaat. Ook kende Star Wars Galaxy Edge een magere opkomst in vergelijking met het budget dat ging naar de uitbreiding sinds 31 mei.

Wel werd er weer veel meer Toy Story Merchandise verkocht (naar aanleiding van Pixar's Toy Story 4) en werd de daling gecompenseerd door hogere ticketprijzen.

De toename in de retail
business was vooral ook te wijten aan de toename van ShopDisney.
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Disney steunt Disneyland Paris met 350 miljoen euro om de crisis het hoofd te bieden

Afbeelding

Eind mei heeft de exploitant van Disneyland Parijs, het mega-recreatiecomplex in het oosten van Parijs, met zijn Amerikaanse moedermaatschappij een kapitaalverhoging van 350 miljoen euro doorgevoerd. 350 miljoen euro kapitaalverhoging met de Amerikaanse moedermaatschappij, waarvan 155 miljoen euro onmiddellijk beschikbaar is.
De rest van het bedrag - 195 miljoen euro - wordt verspreid over de komende vijf jaar toegekend.


Disneyland Parijs, de belangrijkste toeristische bestemming van Europa, zal vanaf 15 juli, na vier maanden sluiting, geleidelijk aan weer operationeel worden.


Het is duidelijk dat Euro Disney nog steeds... Disney nodig heeft.

Ondervraagd door "Les Echos", bevestigt en presenteert het management van Euro Disney, dat discreet is op het gebied van financiële communicatie sinds de schrapping van de groep van de beurs van Parijs drie jaar geleden, na een overnamebod van Disney, deze substantiële fondsenwerving als "een klassieke interne financieringsoperatie", en rechtvaardigt het als een "kortetermijn behoefte aan liquide middelen".

Een sombere internationale omgeving

In feite komt deze kapitaalverhoging op een moment dat de gezondheidscrisis heeft geleid tot de sluiting van Disneyland Parijs voor vier maanden. De belangrijkste toeristische bestemming van Europa - met ongeveer 15 miljoen bezoekers - zal vanaf 15 juli geleidelijk aan zijn activiteiten hervatten, met een beperkte capaciteit als gevolg van nieuwe gezondheidsprocedures. Terwijl het zomerseizoen dan theoretisch in volle gang is, zouden buitenlandse toeristen, die traditioneel veel bijdragen, gezien de huidige trends in het gedrang kunnen komen.


Een illustratie van deze sombere internationale omgeving: Euro Disney, dat 6 hotels en 2 andere accommodaties heeft, zal zijn activiteit hervatten met slechts een van zijn vlaggenschip vestigingen heropend, de Newport Bay Club. Andere hoteleenheden zullen tussen 20 juli en 7 september heropenen, terwijl twee eenheden - Sequoia Lodge en Davy Crockett Ranch - deze zomer gesloten blijven en op een later tijdstip weer opengaan.



Kapitaalintensief bedrijf

Bovendien blijven de activiteiten van Euro Disney Associates zeer kapitaalintensief, vooral omdat de Disney-groep begin 2018 een nieuwe expansie van zijn Europese complex heeft aangekondigd. Het bedrag van dit meerjarenprogramma, dat vanaf 2021 gefaseerd zal worden ingezet, wordt geschat op 2 miljard euro. Het voorziet met name in de oprichting in Walt Disney Studios Park, gewijd aan de bioscoop, van drie nieuwe themagebieden, respectievelijk gewijd aan het Marvel universum, Frozen en Star Wars. Dit zal de groei van Disneyland Parijs, dat de afgelopen jaren winstgevend is geworden, aanwakkeren.

Euro Disney Associés boekte aan het einde van het boekjaar 2018-2019 (afsluiting op 30 september) een winst van 23 miljoen euro, voor een omzet van 1,76 miljard euro. De gezondheidscrisis, die een periode van turbulentie verlengt - de beweging van "gele jassen", stakingen tegen de pensioenhervorming - zou het herstel ervan kunnen dwarsbomen.



Bron: Les Echos
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar