Hulp gezocht: is een jaarpas interessant voor ons?

Jaarpas Info, Jaarpas Aanbiedingen
Gebruikers-avatar
Frank_C80
Member
Member
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2016, 15:10

Disney Collections schreefCOLON
Annet schreefCOLONDe goedkoopste jaarkaart heeft wel vaste dagen waarop je het park niet in mag, blockdagen, dus wanneer dat geen probleem voor je is kun je die zeker aanschaffen. Er komen op de ca. 150 dagen waarop je wel entree hebt geen extra kosten bij.
Het Discovery paspoort bestaat echter niet meer, dus je moet even de prijzen van de nieuwe jaarkaarten checken. Daar is ook een topic over :)
Op de website van Disneyland Parijs staat nog wel de Discovery pas.
Die blockdagen zijn voor mijn geen probleem. Ik check gewoon welke dagen geen blockdagen zijn. Maar op de dagen waarop het kan, hoef je dus niets extra's te betalen om het park in te mogen?

En raar maar waar, het kan nog goedkoper! Als je met een andere jaarkaarthouder afspreekt in het park kan die je nog eens 10% korting bezorgen. Dat vind je dan weer in dit topic: http://www.cafemickey.com/forum/viewtopic.php?f=27&t=64
INFINITY PASSHOLDER

Volg me op INSTAGRAM: storiesbyfrank
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Parking zit er niet in, dus die is wel telkens te betalen (€20?). Maar kan je ook erbij nemen voor eenmalig €30 (of nu meer met nieuwe kaarten). Tenzij je met ov gaat natuurlijk ;).
Gebruikers-avatar
Disney Collections
Member
Member
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2016, 16:43

Stitch87 schreefCOLONParking zit er niet in, dus die is wel telkens te betalen (€20?). Maar kan je ook erbij nemen voor eenmalig €30 (of nu meer met nieuwe kaarten). Tenzij je met ov gaat natuurlijk ;).
Ik ga altijd met een busreis. ;)
5 - 8 juni 2001 (Disney's Davy Crockett Ranch)
26 juni 2012 (Enkele dagtocht zonder overnachting)
6 - 9 juni 2014 (Hotel Kyriad)
15 - 16 oktober 2017 (Disney's Newport Bay Club)
kimberley88
Member
Member
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2017, 13:14

Mocht je korting willen dan kan ik je die geven op koningsdag


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikers-avatar
MissBeats
Member
Member
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2017, 18:06

Vraagje... We zijn er serieus over na aan het denken om een jaarpas te nemen, en dan vooral de Infinity Pass (ook omdat ik al leerkracht enkel tijdens vakantieperiodes kan gaan en blokdagen van de andere passen vaker in het hoogseizoen vallen).

Ik heb de prijzen van de hotelovernachtingen (kamers in Disney) online gevonden maar klopt het dan ik met de Inifinity pass 60% korting op deze prijzen krijg? Want dan zou ik als voorbeeld op een kamer in Sequoie Lodge in het hoogseizoen (zomerperiode) €497 moeten betalen voor een kamer - 60% -> €300 moeten betalen. Aangezien we maar met twee zijn zou dat per persoon €150/nacht worden. Voor een verblijf van 3 dagen zouden we dan per persoon €300 hotel + €100 trein + boekingskosten moeten betalen waarbij we eigenlijk nauwelijks verschil hebben met de normale boekingsprijs als pakket via website, zeker omdat de prijs van onze jaarpas hier nog niet bijgerekend is. Klopt deze redenering?

Ik zag ook op de website dat er met de jaarpas 15% korting gegeven wordt in de restaurants in het park. Zijn dit enkel de 'duurdere' klasse van restaurants of ook aan de counter-service restaurants (de 'goedkopere' met menu's van €12-15)?

Hopelijk kan iemand mij wat meer uitleg geven.
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Als je van plan bent in Disney hotels te verblijven hoef je niet perse Infinity te nemen. Als je je in een Disney hotel slaapt gelden de blockdagen nl niet (behalve de eerste twee dagen bij de goedkoopste pas). Daarnaast klopt je redenering niet :), op de site heb je arrangementen, dit is incl de toegangstickets, maar hier zijn ook aanbiedingen op meestal, deze prijs zegt dus niets over de room-only prijs als jaarkaarthouder. Soms is het goedkoper een arrangement voor 1 persoon te kopen (maar voor 1 persoon toegang), maar soms niet.

Je krijgt korting in alle restaurants, ook de counter service, alleen de straat tentjes niet :)
Gebruikers-avatar
MissBeats
Member
Member
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2017, 18:06

Dus bij het nemen van een Magic Flex pass (met 300 dagen toegang) heb ik dus ook toegang op de andere 60 dagen zolang ik in een Disney hotel verblijf? Waar kan ik deze info terugvinden want daar heb ik blijkbaar op de website van Disney overheen gelezen.
Gebruikers-avatar
Toulouse
Member
Member
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2017, 00:06

MissBeats schreefCOLONDus bij het nemen van een Magic Flex pass (met 300 dagen toegang) heb ik dus ook toegang op de andere 60 dagen zolang ik in een Disney hotel verblijf? Waar kan ik deze info terugvinden want daar heb ik blijkbaar op de website van Disney overheen gelezen.
Deze info klopt inderdaad. Blockdagen van een pass vallen weg zolang men in een Disneyhotel verblijft. Dus in dit geval is het geen must om een Infinity te hebben om de Blockdagen te vermijden. De berekening van hoeveel een kamer kost is helaas wat complexer dan de vergelijking te maken met een arrangement boeking via de website. Ik dacht altijd dat men 50% korting kreeg op hotels als infinity pass houder (maar heb dit nooit teruggevonden op internet). Uit eigen ervaring lijkt dit percentage wel te kloppen. Dan moet je ook beginnen rekenen vanaf de standaardprijs van een kamer (zonder de kortingen die je al in de arrangementen kan vinden op de disney website). Ik heb me hier eens mee bezig gehouden en een standaardkamer in middenseizoen Sequioa Lodge 2 dagen kost dan al snel rond de 900 euro. Hier kan je dan de korting aftrekken. MAAR, het lijkt ook dat de prijzen continu variëren want een maand later leken ze weer wat duurder en een maand later dan weer wat goedkoper. Dus heel moeilijk om hierop een afweging te maken.
Nog even verdergaande op mijn ervaring: Voor de Disneyhotels te boeken heb je niet superveel aan een infinity pass vind ik persoonlijk. Omdat men een pass heeft wil men toch graag meerdere keren gaan per jaar. Als je dan steeds in een Disneyhotel wil verblijven zal de korting wel merkbaar zijn per keer maar in totaliteit blijft het toch nog een aanzienlijk bedrag om te overnachten in een Disneyhotel. Ook als leerkracht zal je steeds gebonden zijn aan midden- of hoogseizoen dagen (vakanties en weekends). Wij hebben hetzelfde voor. Op deze dagen zijn de prijzen in Disneyhotels ook weer een stuk duurder.
Het klopt wel dat de kortingen in de souvenir winkels en in de restaurants (ook counter services) heel erg aangenaam zijn en de duurdere prijzen naar normale prijzen evolueren dankzij de korting :).
We gaan echt wel heel erg vaak tegenwoordig en opteren daarom voor een Hotel buiten Disney (Relais Spa Chessy bijvoorbeeld).
Op die manier lijkt ons de Infinity Pass wel verantwoord om te hebben maar ik twijfel nog steeds aan het voordelige ervan aangezien we nu een 15 voud gaan per jaar ten opzichte van vroeger en zo toch wel veel meer spenderen. Dus toch wel een versterkend effect :).
Gebruikers-avatar
MissBeats
Member
Member
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2017, 18:06

Bedankt voor het antwoord.
De beslissing om liever in een Disney hotel te verblijven is voor ons gemakkelijker aangezien wij met de TGV gaan in plaats van zelf met de auto op te rijden. Ook gaan wij doorheen de dag al eens snel terug naar het hotel om even te rusten of wat gekochte spulletjes weg te brengen. Maar aan de prijzen te merken gaat er niet veel verschil zitten tussen een jaarkaart en losse arrangementen in ons geval dan vrees ik. Zeker omdat de trein ook al snel €100/persoon is. En omdat we de room-only prijzen ook maar kunnen delen door twee mensen, met vier man in een kamer was die prijs ook al minder geweest.
Maar in ieder geval bedankt voor de hulp!
yolayo
Member
Member
BerichtenCOLON 342
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010, 13:09

Met Infinity pas is het overigens tot 50% korting, maar een beperkt aantal kamers, zelf heb ik dit keer laat geboekt en krijg ik met mijn Infinitypas maar 35% korting dit keer omdat de 50% korting al op was. Dus dat is geen garantie dat je ook daadwerkelijk 50% korting krijgt.

Nu moet ik wel zeggen ik heb vorige week geboekt voor 1ste weekend mei davey crockett ranch en betaal per kamer per nacht 218,- dus totaal €436 voor 5 personen want room only boek je per kamer en niet pp
Afbeelding

Afbeelding



DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Je kan ook een partnerhotel nemen. De prijzen zijn soms erg voordelig en er is een gratis shuttlebus.
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

MissBeats schreefCOLONBedankt voor het antwoord.
De beslissing om liever in een Disney hotel te verblijven is voor ons gemakkelijker aangezien wij met de TGV gaan in plaats van zelf met de auto op te rijden. Ook gaan wij doorheen de dag al eens snel terug naar het hotel om even te rusten of wat gekochte spulletjes weg te brengen. Maar aan de prijzen te merken gaat er niet veel verschil zitten tussen een jaarkaart en losse arrangementen in ons geval dan vrees ik. Zeker omdat de trein ook al snel €100/persoon is. En omdat we de room-only prijzen ook maar kunnen delen door twee mensen, met vier man in een kamer was die prijs ook al minder geweest.
Maar in ieder geval bedankt voor de hulp!
Maar de trein boek je toch ook als je een arrangement hebt? Dus die kosten kan je buiten beschouwing houden, of gaat het erom dat je niet vaker zou gaan omdat het niet goedkoper is?
Gebruikers-avatar
MissBeats
Member
Member
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2017, 18:06

Het was inderdaad de bedoeling om vaker te kunnen gaan indien de prijs per reis goedkoper zou zijn. Maar ik denk dat ik met de losse kosten op te tellen bij de jaarpas nauwelijks of zelfs niet goedkoper uitkom in mijn geval dan met het boeken van complete arrangementen.. Zeker als de prijzen van de Disney hotels zo hoog liggen in het hoogseizoen. Ik weet inderdaad dat Davy Crokett de goedkoopste is, maar deze is enkel met de auto te bereiken.
Welke partnerhotels zijn bereikbaar met de gratis shuttle? Hoelang ben je met die bus onderweg naar het hotel?
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

De partnerhotels liggen allemaal naast elkaar, is precies een aparte straat. Eenzelfde bus passeert ze allemaal en stopt bij elk hotel. Hoh, een ritje duurt iets van een kleine 10min ofzo? Allesinds echt niet lang. Kyriad komt over het algemeen als de goedkoopste uit. Je moet maar eens kijken op trivago.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Het hangt echt van veel dingen af of het voordeliger is!
Met je jaarkaart krijg je op hotels idd niet altijd de hoogste korting, dat is ook op arrangementen zo.
Nog een nadeel van arrangementen is dat je ook voor kinderen een jaarkaart moet kopen voor de toegang. Terwijl als je een arrangement boekt het vaak gratis is tot 6 of 11 jaar....

Voorbeeld, op 11 t/m 13 september zou een standaard kamer in Newport Bay met hoogste korting (50%) en Infinity: 174 euro per nacht kosten, zonder de toeristentax. (En zonder de jaarkaarten natuurlijk)
Met jaarkaarten (voor 2 volw) dus 399 x2 en 174 x2 (nachten) = 1146 euro. Je kan ook voor 1 persoon goedkopere jaarkaart kiezen. Hou er dan wel rekening meet dat die 2 persoon niet zoveel voordelen heeft als de eerste.
En als er kinderen bij zijn moeten ook die een jaarkaart kopen.

Een arrangement kost dan 650 euro, voor 2volw en 2 nachten. Via deze aanbieding: viewtopic.php?p=131928#p131928

Boek je een 2de verblijf met dezelfde kortingen zou je met jaarkaart enkel de kamer betalen: 348 euro ipv 650. Dat is een verschil van 302 euro. Dus vanaf een 3de verblijf binnen het jaar heb je voordeel... want het eerste verblijf betaal je 1146 - 650 euro meer.

Als je kinderen hebt zal je nog meer moeten gaan voor je voordeel hebt!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar