Veelgestelde vragen met betrekking tot Jaarpassen

Jaarpas Info, Jaarpas Aanbiedingen
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Michelle
Member
Member
BerichtenCOLON 618
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2011, 22:02

Veelgestelde vragen met betrekking tot Jaarpassen

Afbeelding

Veelgestelde vragen over de Jaarpassen

De voordelen van een Jaarpas vind je hier

Waar koop ik een Jaarpas en wat moet ik meenemen?
Aan de kassa aan de inkom van de Disney Parken of bij het Bureau Pass Annuel: Er zal om een geldig identiteitsbewijs gevraagd worden voor elke inschrijving, omzetting of aanpassing aan de Jaarpas. Elke meerderjarige persoon die een Jaarpas wenst te bekomen, moet fysiek aanwezig zijn. Voor elke minderjarige die niet door een ouder of een wettelijke voogd vergezeld wordt, zal er om een met de hand geschreven, gedateerde en ondertekende ouderlijke verklaring gevraagd worden, alsook het identiteitsbewijs van de ondertekenaar. Een bewijs van verwantschap moet worden voorgelegd in het geval dat de meerderjarige niet dezelfde naam draagt als de ouder of wettelijke voogd.

Wat is het maandbedrag als ik een Jaarpas per maand wil betalen?
Verschuldigd maandbedrag (afgerond naar bovenliggen euro) voor de aankoop van een Jaarpas met maandelijkse betaling (11 termijnen) en afgetrokken van de eerste verplichte betaling van €60. Meer informatie in ons topic over maandelijkse betaling.

Wat zijn de geldende voorwaarden?
Prijzen en voordelen horen bij een abonnement op een Jaarpas van 2 april t/m 6 november 2019. De voordelen en kortingen behorend bij elke Jaarpas kunnen niet worden gecombineerd met andere aanbiedingen en zijn alleen bestemd voor de houder van de Jaarpas (uitzonderingen voorbehouden). Je hebt een geldige Jaarpas nodig om er gebruik van te kunnen maken. Kijk ook eens in het schema bij Algemene informatie over Jaarpaspoorten.

Kan ik mijn Jaarpas 365 dagen gebruiken?
De Infinity Jaarpas is 365 dagen te gebruiken, de Magic Plus kent 15 restrictiedagen, de Magic Flex is 300 dagen per jaar te gebruiken en de Discovery Jaarpas is 150 dagen per jaar te gebruiken. Voor de restrictiedagen kijkt u het beste op het Blockout dagen overzicht. Block dagen gelden niet indien u verblijft in een Disneyland Hotel.

Is parkeren inbegrepen op de parking van de Disneyparken?
Parkeren is optioneel bij de Discovery Jaarpas (deze kost € 60) en inbegrepen bij de Magic Flex, Magic Plus en Infinity Jaarpas. De toegang tot de parking van de Disney Parken is gratis voor lichte voertuigen en motoren op de geldigheidsdagen van de Jaarpas tot aan sluitingstijd van het Disneyland Park. Voor campers wordt een toeslag van €15 per dag in rekening gebracht. Parkeren op de parking voorbehouden voor de bussen is strikt verboden. De gratis toegang tot de parking is niet van toepassing tijdens speciale evenementen (uitgezonderd evenementen gereserveerd voor Jaarpashouders). Toegang tot de parking is strikt persoonlijk. Voor de Infinity Jaarpashouder is er een speciaal vak ingericht op de parking, meer informatie over de Infinity parking vind je hier.

Krijg ik korting met mijn Jaarpas op Hotels en hoe moet ik met korting boeken?
Met uitzondering van de Discovery Jaarpas krijg je als Jaarpashouder korting, de korting is afhankelijk van het seizoen, je hotel- en kamerkeuze en het type Jaarpas. Om te boeken kun je bellen naar de reserveringslijn, vanuit Vlaanderen: +32 781 560 28 (Lokaal tarief) en vanuit Nederland: +31 900 34 76 39 65 (1 euro per oproep + gebruikelijk tarief). Vergeet niet je Jaarpas bij de hand te houden. Meer informatie in dit topic.

Krijg ik bij mijn Jaarpas ook een PhotoPass+?
Bij de Infinity Jaarpas zit een gratis PhotoPass+, Magic Flex en Magic Plus Jaarpashouders kunnen deze tegen gereduceerd tarief aanschaffen, respectievelijk € 65 en €59. De aankoop is beperkt tot één PhotoPass+ Jaarpas per lid. De PhotoPass+ Jaarpas is 1 jaar geldig vanaf het eerste gebruik (in plaats van 10 dagen voor de klassieke PhotoPass+ , die verkocht wordt voor de adviesprijs van €74,99). Meer over deze jaarlijkse PhotoPass+ vind je in het Jaarlijkse PhotoPass topic.

Krijg ik met mij Jaarpas korting bij restaurants?
Met de Magic Plus en de Infinity Jaarpas ontvang je korting, namelijk 10% met Magic Plus en 15% met de Infinity Jaarpas. Kortingen zijn geldig op maaltijden en alcoholvrije dranken in de restaurants van de Disney Hotels en Disney's Davy Crockett Ranch en de parken van Disneyland Paris en in onderstaande restaurants van Disney Village: Annette’s Diner, Café Mickey, La Grange, New York Style Sandwiches en The Steakhouse en voor maximaal 6 personen (inclusief de Jaarpashouder). Het voordeel is ook geldig op kerstavond en oudejaarsavond (24 en 31 december), niet op restrictiedagen en enkel na reservering.

Krijg ik nog een drankje bij mijn maaltijd met mijn Jaarpas?
Als je een Magic Plus of een Infinity Jaarpas hebt wel. Een Jaarpaslid krijgt een specifieke alcoholvrije cocktail aangeboden in de restaurants met tafelbediening (behalve bij Café des Cascadeurs, Lucky Nugget en in de restaurants van Disney Village).

Krijg ik met mijn Jaarpas ook korting op tickets voor de Buffalo Bill's Wild West Show?
Met je Magic Plus en Infinity Jaarpas geniet je van 20% korting. De korting is uitsluitend geldig op categorie 2 van de adviesprijzen bij de loketten, bij de ingang van 'Buffalo Bill's Wild West Show... met Mickey en zijn vrienden', op basis van beschikbaarheid en met een maximum van 5 tickets per Jaarpaslid. Informatie over de show vind je in het Buffalo Bill's Wild West show topic.

Krijg ik met mijn Jaarpas korting op aankopen in de boetieks van de Disneyparken?
Met de Magic Flex en Magic Plus Jaarpassen geniet je 10% korting op artikelen in de boetieks, met de Infinity Jaarpas ontvang je 20% korting. Bepaalde artikelen zijn uitgezonderd. Kijk hiervoor op de lijst in de boetieks.

Kan ik met korting tickets kopen voor vrienden?
Er zijn 3 soorten tickets die je met korting kunt kopen voor vrienden, vriendentickets, tijdens de speciale actieperiode, tickets met 20% korting, die één dag toegang geven en een jaar geldig zijn en Privilege tickets, die alleen geldig zijn voor de dag van aanschaf. Meer informatie over tickets voor vrienden.

Kan ik met mijn Jaarpas ook de parken ook tijdens Extra Magic Time bezoeken?
Magic Plus en Infinity Jaarpashouders kunnen op vertoon van hun Jaarpas gebruik maken van Extra Magic Time, dit geldt ook voor hun vrienden die de parken bezoeken met een Privilege ticket, let op, de Jaarpashouder dient aanwezig te zijn. Alle gasten kunnen gebruik maken van Extra Magic Time als ze verblijven in een Disney Hotel of op een Disney Nature Resort. Meer over Extra Magic Time.

Zijn er speciale evenementen voor Jaapashouders?
Regelmatig worden er evenementen georganiseerd voor Infitnity Jaarpashouders. Je leest er alles over in het speciale Jaarpashouders avond topic.
Afbeelding
38x Disneyland Paris, 18x Disney On Ice, 1x Mediterranean Cruise Disney Magic
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Nog een vraagje die er niet tss staat. Met de vriendentickets/bring- a-friend, hebben ze dan ook recht op emh of moeten ze wachten tot 10u om binnen te gaan? Heb het al eens voorbij zien komen maar nog nooit zelf nodig gehad dus niet echt gelet op het antwoord ;).
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

Stitch87 schreefCOLONNog een vraagje die er niet tss staat. Met de vriendentickets/bring- a-friend, hebben ze dan ook recht op emh of moeten ze wachten tot 10u om binnen te gaan? Heb het al eens voorbij zien komen maar nog nooit zelf nodig gehad dus niet echt gelet op het antwoord ;).
weekje of 2 terug nog via facebook aan disneyland paris zelf gevraagd. Ze mogen met de vriendentickets NIET vroeger binnen tenzij je een disney hotel easy pass kan voorleggen en dus in een disney verblijft.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Ik heb momenteel een Dream en wil die volgend jaar verlengen naar een Magic Plus. Krijg je dan ook de 4 maanden gratis?
En zo ja, ik heb ook een vol stempelformulier, krijg ik die 6 maanden gratis daar dan nog bovenop?
Anders moet ik t.z.t Disney maar even bellen haha..
Gebruikers-avatar
Minnie1979
Member
Member
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24

Ik heb ook een vraag, onze kids hebben beide een volle stempelkaart maar wij nog niet.
Indien wij ons jaarkaart verlengen, kunnen wij dan het jaar erop terug stempels verzamelen gezien we nog geen volle spaarkaart gehad hebben?
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Ona1991 schreefCOLON weekje of 2 terug nog via facebook aan disneyland paris zelf gevraagd. Ze mogen met de vriendentickets NIET vroeger binnen tenzij je een disney hotel easy pass kan voorleggen en dus in een disney verblijft.
Thx! Had het wel verwacht maar wou toch zeker zijn. Zou stom zijn als ze daar dan 2u moeten staan draaien :)
Edwin
Member
Member
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2010, 15:10

Ona1991 schreefCOLON
Stitch87 schreefCOLONNog een vraagje die er niet tss staat. Met de vriendentickets/bring- a-friend, hebben ze dan ook recht op emh of moeten ze wachten tot 10u om binnen te gaan? Heb het al eens voorbij zien komen maar nog nooit zelf nodig gehad dus niet echt gelet op het antwoord ;).
weekje of 2 terug nog via facebook aan disneyland paris zelf gevraagd. Ze mogen met de vriendentickets NIET vroeger binnen tenzij je een disney hotel easy pass kan voorleggen en dus in een disney verblijft.
Als je privilege tickets koopt mogen ze wel mee tijdens de emh. Ook mogen ze gebruik maken van de VIP toegang.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Minnie1979
Member
Member
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24

Edwin schreefCOLON
Ona1991 schreefCOLON
Stitch87 schreefCOLONNog een vraagje die er niet tss staat. Met de vriendentickets/bring- a-friend, hebben ze dan ook recht op emh of moeten ze wachten tot 10u om binnen te gaan? Heb het al eens voorbij zien komen maar nog nooit zelf nodig gehad dus niet echt gelet op het antwoord ;).
weekje of 2 terug nog via facebook aan disneyland paris zelf gevraagd. Ze mogen met de vriendentickets NIET vroeger binnen tenzij je een disney hotel easy pass kan voorleggen en dus in een disney verblijft.
Als je privilege tickets koopt mogen ze wel mee tijdens de emh. Ook mogen ze gebruik maken van de VIP toegang.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Misschien domme vraag maar wat zijn die privelege tickets, zijn dat die tickets dat je kan kopen bij de infinity en magic plus aan 39 euro per stuk?
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Annet schreefCOLONIk heb momenteel een Dream en wil die volgend jaar verlengen naar een Magic Plus. Krijg je dan ook de 4 maanden gratis?
En zo ja, ik heb ook een vol stempelformulier, krijg ik die 6 maanden gratis daar dan nog bovenop?
Anders moet ik t.z.t Disney maar even bellen haha..
Deze kan je niet combineren

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Stitch87 schreefCOLONNog een vraagje die er niet tss staat. Met de vriendentickets/bring- a-friend, hebben ze dan ook recht op emh of moeten ze wachten tot 10u om binnen te gaan? Heb het al eens voorbij zien komen maar nog nooit zelf nodig gehad dus niet echt gelet op het antwoord ;).
De voordelen zoals magische uren zijn persoonlijk en niet voor bring a friend tickets.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Minnie1979 schreefCOLONIk heb ook een vraag, onze kids hebben beide een volle stempelkaart maar wij nog niet.
Indien wij ons jaarkaart verlengen, kunnen wij dan het jaar erop terug stempels verzamelen gezien we nog geen volle spaarkaart gehad hebben?
Je kan stempels sparen als je voor je huidige kaart betaald hebt... 2 keer na elkaar gratis kan niet

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Dus technisch gezien krijg je met je peterschap maar 2 maanden cadeau? Want die 4 krijg je dus sowieso al wanneer je verlengt. Dat was de moeite.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Annet schreefCOLONDus technisch gezien krijg je met je peterschap maar 2 maanden cadeau? Want die 4 krijg je dus sowieso al wanneer je verlengt. Dat was de moeite.
De peterschap actie is veel minder intressant geworden... wij hebben zelf problemen ermee. En klagen helpt niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Minnie1979
Member
Member
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24

Prins Adam schreefCOLON
Minnie1979 schreefCOLONIk heb ook een vraag, onze kids hebben beide een volle stempelkaart maar wij nog niet.
Indien wij ons jaarkaart verlengen, kunnen wij dan het jaar erop terug stempels verzamelen gezien we nog geen volle spaarkaart gehad hebben?
Je kan stempels sparen als je voor je huidige kaart betaald hebt... 2 keer na elkaar gratis kan niet

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Dank u Adam voor de info.

Dus in principe zou ik op einde van de geldigheid voor kids 6 maand gratis verlenging kunnen nemen. Voor ons betalende jaarkaart en dan proberen voor onze 2 jaarkaarten volle stempelkaarten te krijgen. Als kids hun gratis verlening voorbij is en hun jaarkaarten verlengd worden, zou normaal de geldigheid van al onze jaarkaarten gelijk moeten zijn.
(Sorry maak het misschien beetje ingewikkeld...)
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Minnie1979
Member
Member
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24

Annet schreefCOLONDus technisch gezien krijg je met je peterschap maar 2 maanden cadeau? Want die 4 krijg je dus sowieso al wanneer je verlengt. Dat was de moeite.
Ik denk dat je gewoon best eerst je 6 maand gratis verlening neemt en daarna jaarkaart verlengt voor 16 maand voor de prijs van 12 maand.
Afbeelding

Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar