Het weer in Disney

Allerlei info Disneyland Paris
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Afbeelding

Afbeelding

(Bron InsideDLParis)
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Net op Facebook gelezen dat de parken vandaag sluiten om 18u door de sneeuw!!!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
sebasjecc
Member
Member
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2011, 18:34

even vraagje tussendoor, rijd de parade wel met de sneeuw die er ligt? Lijkt mij niet maar ik dacht ik vraag t even ;)
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Als er sneeuw ligt in Main Street rijdt deze niet uit!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Jeroen
Member
Member
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 19:18

Disney met sneeuw wil je ook niet live meemaken.

Korte beschrijving van die trip:


Dag 1: heenreis van Tilburg naar Marne la Vallée via Brussel en dan met de TGV.
Gek genoeg ging met al die sneeuw in Nederland en Belgie ging alles goed tot aan het vliegveld bij Disney, trein heeft daar bijna 1 uur stil gestaan wegens een stroomstoring.

In het resort was alles glad en beide parken hadden stroomstoring dus er was niet veel te doen, gelukkig wel snel opgelost. Dat was nog wel het minste probleem die dagen.
Gelukkig was ons hotel toen het Disneyland Hotel, lekker kort in de buurt.

Dag 2: lichte sneeuw, verder was het te doen, wel uitkijken dat je niet ging vallen.
De avondshow ging niet door wegens het weer.

Dag 3: zelfde als dag 2, in de avond flinke sneeuwval.

Dag 4: Drama, dag van vertrek en niks ging door, geen parade, geen shows zelfs park ging al om 18:00 uur dicht i.p.v. 22:00 uur. Dit om personeel op tijd thuis te krijgen, was volgens mij dag voor kerstavond.

Toen op de trein staan wachten terug naar Brussel, deze had ruim 2 uur vertraging en daardoor in Brussel laatste trein naar Nederland gemist. Naar Antwerpen gegaan en gehoopt daar nog iets van een trein naar Nederland te vinden, maar helaas.
Omdat het echt zeer veel aan het sneeuwen was en het te gevaarlijk op de weg bleef zijn we niet opgehaald kunnen worden door familie.

Toen maar een hotel ergens genomen in Antwerpen.

Ondanks de sneeuw mooi en magisch is heb je niet veel te zoeken met zo`n weer in het park.
Wij vonden de vakantie dan ook wel verpest.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Fantillusion
Member
Member
BerichtenCOLON 567
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2015, 09:54

Aangezien je verblijf in Disneyland behoorlijk beïnvloed kan worden door het weer, lijkt het me leuk om een topic te hebben om de voorspellingen te bespreken, lekker erover te klagen of blij te zijn, en tips uit te wisselen om droog/warm/koud te blijven!



Zelf heb ik zowel temperaturen van -7 in het park gelopen en ook van +35. Beide niet echt mijn favoriet, en voor volgende week, als ik weer ga, voorspellen ze weer meer dan 30 graden!
Wat ik zelf dan doe is:
- Veel in de schaduw blijven, veel drinken, etc, de standaard dingen
- Vooral 's ochtends en 's avonds veel doen (ook ivm met de drukte wel fijn trouwens) en 's middags rustig aan of zelfs het park uit en afkoelen in hotel/zwembad.
- Koele plekken opzoeken. Sowieso zijn de meeste winkeltjes goed te doen. De beste koele plek die ik weet is in het snoepwinkeltje in Mainstreet!
- Iets meenemen om op te zitten (extra shirt ofzo), want de grond kan soms zo heet zijn dat het gewoon niet lekker zit (en wil voor de parade of Dreams ofzo niet te lang staan).

Ik ben benieuwd naar jullie tips, ideeën en ervaringen met misschien lastige weersomstandigheden :)
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be
Dave
Member
Member
BerichtenCOLON 223
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2014, 22:05

Toen ik in 2010 daar was, was het ook een hittegolf tijdens het zomerseizoen. In beide parken riep men verschillende keren om dat er extreme hitte voorspelt was en dat je jezelf moest behoeden voor de zon en voldoende drinken. Er werden toen ook waterflesjes uitgedeeld in de Village en in beide parken werkte alle drinkkraantjes, waar je ook waterflesjes kon bijvullen. Dat was een dag dat er 39°C schaduwtemperatuur gemeten werd.

Ondanks de extreme hitte gingen alle parades en openlucht shows gewoon door. Ook de volledige show bij Stars 'n cars terwijl je de characters bijna zelf voelde zweten. Want die moesten in volle zon zeer actief dansen enz. De Once Upon a Dream parade maakte toen geen stops, maar dat was ook niet echt een gemis omdat alles warm was, staan & zitten.

Mijn tips:
- Licht en luchtig kleden
- Vaak gebruik maken van de drinkkraantjes
- regelmatig insmeren, ook als je normaal niet verbrand.
- regelmatig afkoelen door neveldouches die in Disney geïnstalleerd zijn en anders door het water bij de drinkkraantjes.
- De meeste binnen-attracties en winkels zijn voorzien van airco, dus regelmatig eens een dikke binnen attractie doen.

Succes en alvast veel plezier!!
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

Tip voor de buggy, als je ergens ingaat, oftewel hem omkeren dat hij met de zitting naar de grond gericht is, oftewel ook een wegwerpcape er voor meenemen. En die regenlaarsjes, de kids vinden dat meestal nog tof, ze zitten zo te horen toch nog veel in hun buggy, dus lopen ze er al de ganse dag niet mee rond.
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Regenlaarsjes lijkt me juist een goed idee, lekker stampen in de regen. :D Die van mij vind het helemaal prachtig.

een wegwerpcape idd over de buggy. Wij hadden er een regenhoes bij zitten, maar die konden we niet vinden.

We zijn ook gewoon wezen zwemmen in het hotel toen het regende. ik snap dat je daarvoor niet speciaal naar disney hoeft, maar het is wel een goed alternatief.
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Miss Ariel
Member
Member
BerichtenCOLON 1806
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2014, 08:37

zo ver ik weet is de wachtrij van het princes pavilion zo goed als helemaal overdekt
en binnen is het lekker warm dus is altijd effe fijn om uit het slechte weer buiten te zijn
op weg naar een magische meet ;)

ik loop meestal via de acarde als het regent en spring wat winkeltjes binnen voor rond
te kijken maar dat is misschien niet de beste opties met kinderen :P

probeer fast passen voor de binnen attracties te halen en geniet een beetje van je hotel
zoals Mama van prinsesjes zegt wat gaan zwemmen is altijd leuk of eens rustig zitten
voor het eten, foto's binnen maken,etc

ik hoop je hiermee beetje geholpen te hebben ;) veel plezier en sucses!
Best day ever <3 1 april 2017 our wedding day
Part of that Disney world <3
*Magical Bucketlist*
Gebruikers-avatar
Michelle
Member
Member
BerichtenCOLON 618
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2011, 22:02

Wij hebben twee jaar terug vooral gemerkt dat het erg handig is om wat extra schoenen mee te nemen. Zelf had ik maar één paar mee en geen regenlaarzen en zo heb ik de resterende vier dagen mijn schoenen geprobeerd een beetje droog te föhnen en met heel veel toiletpapier erin ze toch nog een beetje op te kalefateren. Ik vond het persoonlijk helemaal niet fijn om de hele dag met natte schoenen te lopen, omdat het ook zo koud wordt daardoor.
Als de parade niet werd afgelast gingen wij altijd onder de overkappingen op Mainstreet staan. Is wellicht niet helemaal vooraan, maar wel droog. Ik zou daarnaast voornamelijk voor de shows kiezen die overdekt zijn en daarbij ook de paden kiezen die overdekt zijn om van de ene kant van het park naar de andere kant te lopen (zoals via de Liberty Arcade naar Phantom Manor. Daar kan je bijna helemaal droog naartoe lopen).
Het prinsessen Paviljoen is idd overdekt dus ik zou je juist aan raden om dat wel te gaan doen (tenzij de wachtrij natuurlijk helemaal buiten staat, maar dan moet de rij wel abnormaal lang zijn).
Afbeelding
38x Disneyland Paris, 18x Disney On Ice, 1x Mediterranean Cruise Disney Magic
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

De schoenen tip is echt een goeie, ken het probleem
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Ik heb al 2x nieuwe schoenen in Disneyland moeten kopen omdat ze te doorweekt waren haha.
Gebruikers-avatar
Alien
Member
Member
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2015, 12:51

Neem een paar extra schoenen mee! Ik was daar een paar jaar geleden namelijk heel blij mee toen het bij Dreams heel hard begon te regenen.
Gebruikers-avatar
Andastra
Member
Member
BerichtenCOLON 121
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2016, 12:02

Voor de dochters komen hun regenlaarsjes morgen aan en voor ons gaan we inderdaad meerdere paren schoenen meenemen! Bedankt voor de tip!

Ook regenjassen voor ons gekocht. Nu enkel nog zien uit te vissen of onze rugzak regenbestendig is ;)
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar