Disney Traditions by Jim Shore

Alles over Disney verzamelingen, Pins, Disney Boeken, Disney Muziek, ...
BUTTON_POST_REPLY
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Disney Traditions zijn de perfecte mix van Disney klassiekers met de Amerikaanse volkskunst van het houtbewerken. Het is de perfecte gelegenheid om de Disneymagie in huis te halen.

De bekende ontwerper en kunstenaar Jim Shore weet als geen ander de meest geliefde Disneyfiguren weer te geven in zeer aparte stijl. Elk beeld uit de collectie (waarvan de Heartwood Creek zijn bekendste is) wordt voorzien van heldere en warme kleuren en lijkt volledig uit hout te zijn gemaakt, terwijl ze eigenlijk uit “stone resin” of gehard kunsthars bestaan.



De Disney Traditions collectie bestaat uit een sterk gevarieerd assortiment figuren zoals de Muppets, Tinker Bell, Peter Pan, Lady en de Vagebond, Bambi, Pinocchio en de vele Disney prinsessen. Natuurlijk mogen ook Goofy, Pluto, Donald, Mickey en Minnie niet ontbreken en ook van hen zijn er ondertussen al heel wat beeldjes. Tevens zijn er heel wat themabeelden waar kerstmis of Halloween centraal staat.

De talentvolle Jim Shore is geboren en getogen in South Carolina en kreeg de liefde voor de Amerikaanse volkskunst mee van zijn grootmoeder. Zij leerde hem het geduld die nodig is bij het maken van quilts. Hij kreeg er een grote waardering voor en begon ze te verzamelen. In zijn huidige collectie heeft hij exemplaren van wel meer dan 150 jaar oud.

De vele quiltpatronen zijn dan ook zo kenmerkend voor zijn Heartwood Creek Collection by Jim Shore die hij samen met het bedrijf Enesco uitbrengt. In 2005 begon hij aan de Disney Traditions, die ondertussen een geweldig succes is. Zijn mix van vaardig geboetseerde figuren met antieke kleuren en ongebruikelijke combinaties maken de beelden erg herkenbaar.



Met zijn kunstwerken heeft Jim Shore al heel wat prijzen gewonnen. In 2004 en 2005 werd hij als Artist of the Year uitgeroepen door de prestigieuze NALED associatie in de VS. En veel van zijn beelden ontvingen aparte prijzen zoals Collectible of the Year. In 2004 ontving hij tevens een speciale prijs als waardering voor zijn creaties en omdat die een groot publiek aanspreken door prachtige uitvoeringen te combineren met uitstekende kwaliteit.

Heb je zelf zo'n Jim Shore beeld je collectie, plaats dan gerust even een foto.
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20

Ik vind ze echt heel leuk! ik zou maar al te graag zo een op mijn kamer willen hebben!
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
Gebruikers-avatar
Fantillusion
Member
Member
BerichtenCOLON 567
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2015, 09:54

Ik vind dit een superleuke beeldjes serie :) en Draggy, die van Halloween zijn echt leuk, die kende ik helemaal niet.

Ik heb zelf eentje Lady & the Tramp en eentje van Snow white. Maar er zijn er nog een heleboel die ik graag zou willen hebben! Bovenaan mijn verlanglijstje staat deze:

Afbeelding
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

Mooie beeldjes allemaal :D

Ik heb zelf deze Traditions in mijn vitrine kast staan...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Wij hebben er ook weer enkele bij! Thumper & Miss Bunny zijn we zelfs vandaag nog gaan halen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Joyce_Belle
Member
Member
BerichtenCOLON 269
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2010, 14:08

Dragy schreefCOLONWij hebben er ook weer enkele bij! Thumper & Miss Bunny zijn we zelfs vandaag nog gaan halen.
Die Thumper & Miss Bunny wil ik ook héél graag, maar hij was tot nu toe nog niet verkrijgbaar.. Waar heb jij 'm gehaald, als ik vragen mag? :)
[Fairy at dawn, princess by day, mermaid by night.]
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Joyce_Belle schreefCOLONDie Thumper & Miss Bunny wil ik ook héél graag, maar hij was tot nu toe nog niet verkrijgbaar.. Waar heb jij 'm gehaald, als ik vragen mag? :)
In een (Disney) beeldjes winkel in Brugge: http://www.ursusbrugghiae.be/
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Joyce_Belle
Member
Member
BerichtenCOLON 269
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2010, 14:08

Dragy schreefCOLON
Joyce_Belle schreefCOLONDie Thumper & Miss Bunny wil ik ook héél graag, maar hij was tot nu toe nog niet verkrijgbaar.. Waar heb jij 'm gehaald, als ik vragen mag? :)
In een (Disney) beeldjes winkel in Brugge: http://www.ursusbrugghiae.be/
Dankje. :)
[Fairy at dawn, princess by day, mermaid by night.]
Gebruikers-avatar
kizzy
Member
Member
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2014, 11:57

Zijn er hier die al via de officiele site van jim shore hebben besteld?
Tevreden van?
Gebruikers-avatar
sabje85
Member
Member
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2014, 16:43

Ik heb op de site van www.pixiedust.be gelezen dat er voor eind 2015 nieuwe beelden komen van traditions...Weet iemand wanneer??? Ga on oktober naar disneyland parijs...zou er graag een paar willen kopen
Afbeelding
KoenBraem
Member
Member
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2015, 16:00

Weet er iemand waar je in Oost-Vlaanderen of Brussel een winkel hebt waar je deze collectie kan kopen? Bij Arnel (Liedekerke) en Mickey House (Aalst) ben ik reeds geweest, maar de desbetreffende beeldjes zijn daar niet te verkrijgen...

Thx!
Koen
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

KoenBraem schreefCOLONWeet er iemand waar je in Oost-Vlaanderen of Brussel een winkel hebt waar je deze collectie kan kopen? Bij Arnel (Liedekerke) en Mickey House (Aalst) ben ik reeds geweest, maar de desbetreffende beeldjes zijn daar niet te verkrijgen...

Thx!
Koen
Update- Oeps, zie nu dat je Oost-Vlaanderen had getypt! Dus aan de volgende tip heb je niet zoveel aan...
http://www.ursusbrugghiae.be/nl/traditions in Brugge
Deze tip had ik ontvangen van D-Tekenaar, ik ga hier in september naar toe :)
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
TessaSneyers
Member
Member
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2017, 21:19

Ik heb er 2 grote van. Mickey the one and only, en All smiles Minnie
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Ontmoet Jim Shore in Disneyland Paris

Beste verzamelaars, artiest Jim Shore zal zaterdag 9 november in Disneyland Paris zijn voor een meet en greet evenement. Ben je een groot fan en heb je hem altijd al willen ontmoeten? Grijp je kans op 9 november.

Afbeelding

Datum: 9 november
Plaats: Boutique The Disney Gallery (Disney Village)
Tijd: 12:00 tot 15:00

Speciaal voor deze gelegenheid zal het Darling Dreamer (Cinderella) beeld te koop zijn. (Afmeting, ongeveer 20 cm) De prijs van dit beeld is € 75.

Afbeelding
Volg onze avonturen op instagram
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar