Disney Boeken

Alles over Disney verzamelingen, Pins, Disney Boeken, Disney Muziek, ...
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Steven78
Member
Member
BerichtenCOLON 216
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2014, 09:01

Originele schetsen Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen worden geveild voor slordige 8.000 euro

Afbeelding

Op 14 december worden in New York de originele schetsen van Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen geveild. Het sprookje ging in première op 21 december 1937. De veiling komt er dus bijna exact 80 jaar na die première. Het gaat om 20 schetsen. Experts verwachten dat de tekeningen een slordige 8.000 euro zullen opbrengen.

De tekeningen werden in 1937 vermoedelijk gemaakt door Ingeborg Willy. Zij werkte van 1936 tot 1941 als tekenares bij Disney, waar ze deel uitmaakte van een bijna volledig vrouwelijk team. Het maken van de schetsen was een zeer zorgvuldig werkje: eerst werden de ruwe lijnen uitgetekend in grafiet, vervolgens werd er een film over gelegd om de lijnen uit te tekenen in inkt. Daarna gingen de schetsen naar de schilders voor afwerking.

De schetsen zitten verzameld in een boek dat werd bijgehouden door een medewerker van Walt Disney Studios. Het boek geeft een unieke inkijk in het uitgebreide proces dat voorafging aan de première van het sprookje. Naast de 20 schetsen zijn er in het boek ook foto’s van de medewerkers tijdens de making-off, camera-instructies en nieuwsartikelen van het sprookje terug te vinden.
Verder zit er ook een stuk Moviola-film in het boek. Moviola is de projector die werd gebruikt om de tekeningen te analyseren voor ze volledig afgewerkt werden. Zo konden de tekenaars nagaan of de bewegingen van de tekeningen wel mooi op elkaar aansloten. Disney was zeer perfectionistisch en alles moest kloppen. Als uit de Moviola-projectie bleek dat dit niet het geval was, werden aantekeningen gemaakt en herwerkten de tekenaars de schetsen. De aantekeningen bij de Moviola-film zitten overigens ook in het boek.

Het onderstaande filmpje werpt een blik op het boek dat geveild zal worden en waarin de schetsen terug te vinden zijn.



Bron: https://www.hln.be/nieuws/buitenland/or ... ~a5245ff2/
"We're not trying to entertain the critics ... I'll take my chances with the public." - Walt
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Ik heb dit boek. Gekocht in het Walt Disney family museum in San Francisco.
Als je ooit daar bent, ga dan zeker naar het museum, echt prachtig!

Nog van voor hij geboren was (dus wat historie over zijn ouders/grootouders) tot de dag hij stierf.
Het lees materiaal is verschrikkelijk veel, en na een tijdje kon ik het mij niet meer opbrengen me te concentreren erop.
Ik hoopte dan ook iets te vinden in de gift shop dat min of meer het verhaal vertelde gelijk het museum dat doet.
En dat doet dit boek. In het "kort" staat hier Walt's leven in verteld, met quotes van vrienden & familie.

Ik heb in heel mijn leven 1 boek gelezen (ben geen boeken-lezer), dus ik had verwacht dat ik dit zou kopen als souvenir, er eens ging door bladeren, en voor de rest niets.
Maar ik moest op een vriendin wachten die me daar kwam ophalen, en heb me neergezet op een bankje en ben gelijk beginnen lezen, en kon het niet meer wegleggen! haha

Afbeelding
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Beleef de wereld van Mickey Mouse in deze strips !!!

In een grappig getekekende stijl beleef je de jeugd van onze muis en al zijn bekende vrienden .

Afbeelding

In een meer klasieke stijl herbeleef je de gouden jaren van Mickey

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

The Unofficial Guide to Walt Disney World 2018 en andere boeken, vind je hier: http://bit.ly/2ClWFnF

Afbeelding
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Koop deze boeken in Disneyland Paris:

Dave Smith -Disney: tout l'universe de A à Z

AfbeeldingAfbeelding

Charles Solomon - La Belle et la bête ( Art of animation serie)

Afbeelding
Afbeelding
€39,95
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Met deze Disney leerboekje leren de allerkleinste op de meest magische manier rekenen en schrijven !!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Tess81
Member
Member
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2015, 18:45

D-Tekenaar schreefCOLONMet deze Disney leerboekje leren de allerkleinste op de meest magische manier rekenen en schrijven !!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Waar kun je deze boekjes kopen?

Oh kan bij bol.com :)
DLP
1992 1x
2008 1x
2015 2x
2016 1x
2017 3x
2018 1x
2020 1x
2022 1x

DLC
1999 1x
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Ze zijn inderdaad te koop bij Bol.com.

Er zijn verschillende categoriën: lezen, rekenen en schrijven en voor zo ver ik kan vinden, zijn er boekjes voor kindjes van peuterspeelzaal/kleuterklas tot groep 4/tweede leerjaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Nederlandse Wiskundige wetenschapsjournaliste Ionica Smeets krijgt gastrol in Donald Duck Magazine

Afbeelding

De nieuwste Donald Duck staat volledig in het teken van wiskunde . En voor de makers van het Donald Duck magazine was er dus rede genoeg om een gastrol te geven aan de Nederlandse Wiskundige wetenschapsjournaliste Ionica Smeets .

Ionica duikt in de strip op als de voorzitster van de Duckstadse Algebra vereniging . En kreeg er de Duck naam Pionica Smeets . Dit is natuurlijk een bekende Duck knipoog naar het getal Pi .

Voor Ionica was haar figuratie in de Donald Duck strip een ware verassing .Ze stuiterde van plezier toen ze zichzelf zag op de stripplaten . Ionica Smeets is overigens niet de eerste BNer die een gastrol kreeg in het geliefde weekblad.

Namen als Nick & Simon , Andre Van Duin , Freek Vonk en Angela groothuizen kregen we ook al te zien in de Duckstad wereld . Het nummer met Ionica vind je sinds eergisteren in de rekken .

bron: Disneyhandicare
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Cover art en passage uit 'Part Of Your World - A twisted Tale'

Afbeelding
 
Stel je dit eens voor: wat als Ariel Ursula nooit zou verslaan en haar lot zou eindigen als een arme ongelukkige ziel? In het nieuwe boek Part of Your World: A Twisted Tale gaat het verhaal van de klassieke Little Mermaid een donkere richting in wanneer de beruchte zeeheks Ariel verslaat en het leven van Koning Triton verpest. vijf jaar later: Ariel is de stemloze koningin van Atlantica, en Ursula heeft het koninkrijk van Prins Eric op het land overheerst. t streven naar een goed leven vinden we niet in dit scenario! Maar er is hoop. Ariel ontdekt dat haar vader nog steeds in leven is, en daarom wil ze onverwachts weer deel uitmaken van de menselijke wereld, om dingen recht te zetten.

Afbeelding

Bekijk volledige proloog op Oh My Disney
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Lianne
Member
Member
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2013, 12:28

Is er wellicht iemand die weet wat de reden is dat in Disneyland momenteel alleen Franse boeken te koop zijn? Zulke onwijs mooie boeken gezien, maar Engels us niet verkrijgbaar. Een dame in het art winkeltje in de village stuurde ons eigenlijk door naar de disneystore online. Maar met zoveel verschillende nationaliteiten is het toch eigenlijk gek dat dat hier niet verkrijgbaar is?
Gebruikers-avatar
EleanorJM
Member
Member
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2018, 12:23

Heeft iemand hier (één van) de boeken van the archives series?

Ze lijken me heel mooi, maar verzenden is duur vanuit us.
Afbeelding

Afbeelding

RunDisney Paris 2018, 2019
RunDisney Wine & Dine 2018
RunDisney Dopey Challenge 2019
RunDisney Star Wars Rivalrun 2020
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

D-Tekenaar schreefCOLONWe kregen net als andere fansites een boek voor de 50ste verjaardag van Pirates of the Caribbean. Dit boek is (nog) niet te koop!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Binnenkort (juni,juli) zal het langverwachte Pirates of The Caribbean boek voor iedereen te koop zijn in Disneyland Paris.

Bron: DLPInsidEARS
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

In de herfst brengt Disneyland Paris een boek rond Phantom Manor uit.

Afbeelding

fotobron: Travel to Magic
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Ik kijk uit naar beide boeken, maar misschien nog wel het meest naar het Phantom Manor boek!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar