Overleden Disney VIP's

Alles over The Walt Disney Company.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Een van de animators van onder meer Dumbo en Fantasia is overleden. Milton Quon werd 105 jaar oud.

Afbeelding

Quon was een van de laatstlevende tekenaars uit de begintijd van de studio van Walt Disney. Hij trad er in 1939 in dienst en werkte er in eerste instantie aan het De Notenkraker-segment van de film Fantasia. Daarna maakte hij deel uit van het animatieteam van Dumbo. Na zijn diensttijd in de Tweede Wereldoorlog keerde Quon terug bij Walt Disney Studio's, toen als hoofd van de publiciteitsafdeling.

Op latere leeftijd had Quon kleine rolletjes in film en op televisie, onder meer in Speed en NYPD Blue. Volgens zijn zoon Mike Quon is de animator echter tot in zijn laatste dagen blijven tekenen.


Bron AD
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Disney Channel ster Cameron Boyce sterft op 20 jarige leeftijd

Afbeelding

Acteur Cameron Boyce, bekend van zijn rol in de Disney Channel-franchise "Descendants" en de tv-show "Jessie", is overleden. Hij was slechts 20 jaar oud.

Boyce's dood werd zaterdagnacht bevestigd door zijn familie aan ABC News.

De doodsoorzaak werd aangekondigd als gevolg van "een aanhoudende medische aandoening."

"Het is met een diep zwaar hart dat we melden dat we Cameron vanochtend verloren hebben", zei een woordvoerder namens de familie Boyce. "Hij stierf in zijn slaap als gevolg van een aanval die het gevolg was van een aanhoudende medische aandoening waarvoor hij werd behandeld." De wereld is nu ongetwijfeld zonder een van de helderste lichten, maar zijn geest zal voortleven door de vriendelijkheid en mededogen van allen die hem kenden en liefhadden.

"We zijn totaal verdrietig en vragen om privacy tijdens deze enorm moeilijke tijd als we het verlies van onze dierbare zoon en broer betreuren."

Afbeelding
Cameron Boyce, 20, de ster van de Disney-filmfranchise "Descendants," stierf op zaterdag 6 juli 2019.

Boyce, die uit Los Angeles kwam, maakte zijn acteerdebuut in de horrorfilm "Mirrors" op slechts 9 jarige leeftijd. Twee jaar later verscheen hij in de blockbuster Adam Sandler-film 'Grown Ups', als een van de kinderen van Sandler.

Hij bereikte voor het eerst het sterrendom als een van de hoofdrolspelers in de Disney-Channelshow, 'Jessie'. Hij speelde als Luke Ross naast het gelijknamige Jessie Prescott, gespeeld door Debby Ryan. "Jessie" liep vier seizoenen en 98 afleveringen.

"Van jongs af aan droomde Cameron Boyce ervan zijn buitengewone artistieke talenten met de wereld te delen, en hij werd als jonge man gevoed door een sterk verlangen om een ​​verschil te maken in het leven van mensen via zijn humanitaire werk," zei een woordvoerder van Disney Channel . "Hij was een ongelooflijk getalenteerde artiest, een opmerkelijk zorgzame en attente persoon en, bovenal, was hij een liefdevolle en toegewijde zoon, broer, kleinzoon en vriend.



Bron: © 2019 ABC News
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Miss_Leonie
Member
Member
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2017, 17:53

Goh wat verschrikkelijk, en nog zo jong.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Disney Legende "Stem van Minnie Mouse' Russi Taylor sterft op 75 jarige leeftijd

Afbeelding


De veelgeprezen stemacteur en Disney Legend Russi Taylor stierven op 26 juli 2019 in Glendale, Californië. Ze was 75.

Afbeelding

Door talloze bruisende uitvoeringen toonde Russi altijd een ongelooflijk talent voor entertainment en improvisatie. Terwijl ze een illustere cast van grootse personages tot leven bracht tijdens een carrière die bijna vier decennia overspande, staat Russi vooral bekend als de officiële stem van Minnie Mouse. Ze nam voor het eerst meer dan 30 jaar geleden de rol op en heeft Minnie ingesproken in honderden Disney-projecten - van televisie tot themaparkervaringen, korte animaties en theatrale films - geen optreden was te moeilijk voor Russi's volle kijk op de goddelijke Miss Minnie Mouse .


"Minnie Mouse verliest de stem met het overlijden van Russi Taylor," zei Bob Iger, voorzitter en CEO van The Walt Disney Company. “Al meer dan 30 jaar werkten Minnie en Russi samen om miljoenen over de hele wereld te entertainen - een partnerschap dat van Minnie een wereldwijd icoon maakte en Russi een Disney-legende gekend door fans overal. We zijn zo dankbaar voor Russi's talent, evenals de enorme geest en grote vreugde die ze bracht aan alles wat ze deed. Het was een voorrecht om haar te kennen en een eer om met haar samen te werken, en we troosten ons in de wetenschap dat het werk de komende generaties zal blijven entertainen en inspireren. Russi zal zeer gemist worden en onze harten gaan uit naar de familie en vrienden, samen met onze diepste deelneming. ”

Russi, geboren op 4 mei 1944 in Cambridge, Massachusetts, wilde van kinds af aan voor Disney werken. “Toen ik een klein meisje was, was ik bij mijn moeder en mijn broer, en het was laat die nacht in Disneyland. We waren net van de Mark Twain Riverboat afgekomen en haalden wat popcorn. Ik keek om en zag Walt op een bank zitten, dus stelden we ons voor en deelden we onze popcorn met hem. Op een bepaald moment tijdens ons gesprek vroeg hij me wat ik wilde doen als ik groot was, en ik zei: "Ik wil voor je werken!" Dus hij zei: "Oké!" - en nu doe ik het! "

Er waren een aantal zeer grote gele hakken die ze moest vullen toen ze tijdens een auditie in 1986 200 andere hoopvolle kanshebbers versloeg om de felbegeerde rol van Minnie Mouse te winnen. Ze zou de stem van Minnie gaan vertolken in de films Who Framed Roger Rabbit, Runaway Brain, Get a Horse!, En Mickey, Donald, Goofy: The Three Musketeers, evenals verschillende televisieseries, waaronder Mickey MouseWorks, House of Mouse, Mickey Mouse Clubhouse, Mickey and the Roadster Racers, en de bekroonde serie Mickey Mouse shorts voor Disney Channel van Disney Television Animation die in 2013 debuteerde.

'Russi was zo hecht aan haar familie; zo geweldig, grappig en lief als Minnie Mouse, en zo getalenteerd en toch bescheiden als je zou verwachten, 'zei Bill Farmer, de stem van Goofy en een oude vriend van Russi. "Ik zal haar heel erg missen."

"Je moet jezelf tot een personage brengen," merkte Russi ooit op. “Maar vanwege dit specifieke karakter verbetert ze eigenlijk wie ik ben, echt waar. In zekere zin maakt Minnie me beter dan voorheen, 'want er is veel waar te maken'.

Russi vond haar echte Mickey in het midden van de jaren tachtig in de vorm van Wayne Allwine, die Mickey Mouse sinds 1977 had geuit. Het paar werd diep verliefd en trouwde in 1991, net zo onafscheidelijk als hun geanimeerde tegenhangers tot Wayne's overlijden in 2009 "Ik hoop dat iedereen die na ons komt, zich bewust is van de geschiedenis en de traditie, en net zoveel van de personages houdt als wij", zei ze over zichzelf en Wayne.

"Russi Taylor belichaamde het karakter van Minnie Mouse," herinnert Rick Dempsey, Senior Vice President, Disney Character Voices. “Ze was echt een van de vriendelijkste, meest gracieuze, vrolijke en liefhebbende mensen met wie ik ooit het voorrecht had gehad om mee te werken en als een vriend te hebben. Wanneer iemand met Russi optrok, zou hun dag altijd een beetje helderder zijn. Ze was niet alleen ongelooflijk getalenteerd en begaafd, maar ze had echt de wens om van de wereld een betere plek te maken met de geschenken waarmee ze gezegend was. De wereld heeft een echte schat verloren. Ze zal echt worden gemist, maar de stem zal blijven leven. ”

Andere Disney-stemmen van Russi waren Nurse Mouse in The Rescuers Down Under, evenals de ondeugende neefjes van Donald, Huey, Dewey en Louie, en hun vriend Webbigail Vanderquack in de originele animatieserie DuckTales. Ze heeft ook de stem van rollen in andere klassieke tv-animatieseries zoals TaleSpin, The Little Mermaid, Buzz Lightyear of Star Command en Kim Possible; evenals moderne favorieten zoals Sofia de Eerste, The Lion Guard en Tangled: The Series.

Andere beroemde rollen op Russi's indrukwekkende uitgebreide cv zijn Strawberry Shortcake, Baby Gonzo (van Muppet Babies fame), Pebbles Flintstone, duchess the cat, in de film Babe en Ferny Toro in Jakers! The Adventures of Piggley Winks. Ze gaf ook de stem van Martin Prince en de tweeling, Sherri en Terri, in meer dan 100 afleveringen van The Simpsons, evenals de kaskraker The Simpsons Movie.

"Ik heb nooit beroemd willen worden," zei ze ooit. "De personages die ik doe zijn beroemd, en dat vind ik prima."
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Ter nagedachtenis van Cameron Boyce


Japperboy schreefCOLONDisney Channel ster Cameron Boyce sterft op 20 jarige leeftijd

Afbeelding

Acteur Cameron Boyce, bekend van zijn rol in de Disney Channel-franchise "Descendants" en de tv-show "Jessie", is overleden. Hij was slechts 20 jaar oud.

Boyce's dood werd zaterdagnacht bevestigd door zijn familie aan ABC News.

De doodsoorzaak werd aangekondigd als gevolg van "een aanhoudende medische aandoening."

"Het is met een diep zwaar hart dat we melden dat we Cameron vanochtend verloren hebben", zei een woordvoerder namens de familie Boyce. "Hij stierf in zijn slaap als gevolg van een aanval die het gevolg was van een aanhoudende medische aandoening waarvoor hij werd behandeld." De wereld is nu ongetwijfeld zonder een van de helderste lichten, maar zijn geest zal voortleven door de vriendelijkheid en mededogen van allen die hem kenden en liefhadden.

"We zijn totaal verdrietig en vragen om privacy tijdens deze enorm moeilijke tijd als we het verlies van onze dierbare zoon en broer betreuren."

Afbeelding
Cameron Boyce, 20, de ster van de Disney-filmfranchise "Descendants," stierf op zaterdag 6 juli 2019.

Boyce, die uit Los Angeles kwam, maakte zijn acteerdebuut in de horrorfilm "Mirrors" op slechts 9 jarige leeftijd. Twee jaar later verscheen hij in de blockbuster Adam Sandler-film 'Grown Ups', als een van de kinderen van Sandler.

Hij bereikte voor het eerst het sterrendom als een van de hoofdrolspelers in de Disney-Channelshow, 'Jessie'. Hij speelde als Luke Ross naast het gelijknamige Jessie Prescott, gespeeld door Debby Ryan. "Jessie" liep vier seizoenen en 98 afleveringen.

"Van jongs af aan droomde Cameron Boyce ervan zijn buitengewone artistieke talenten met de wereld te delen, en hij werd als jonge man gevoed door een sterk verlangen om een ​​verschil te maken in het leven van mensen via zijn humanitaire werk," zei een woordvoerder van Disney Channel . "Hij was een ongelooflijk getalenteerde artiest, een opmerkelijk zorgzame en attente persoon en, bovenal, was hij een liefdevolle en toegewijde zoon, broer, kleinzoon en vriend.



Bron: © 2019 ABC News
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Star Trek-acteur en stem van Chef Louis, René Auberjonois (79) overleden

Afbeelding

Acteur René Auberjonois, bekend van zijn rollen in onder andere Star Trek: Deep Space Nine, Benson en Boston Legal, is op 79-jarige leeftijd overleden. Dat meldt zijn zoon aan The New York Times. De acteur overleed zondag in zijn huis in Los Angeles na een strijd tegen longkanker.

“We zijn diepbedroefd om te bevestigen dat René vandaag is overleden”, staat te lezen op de website van de acteur.

De eerste grote filmrol die Auberjonois te pakken had was in de film M.A.S.H. uit 1970 als John Mulcahy. In de jaren ’90 speelde hij de rol van alien Odo in Star Trek: Deep Space Nine. Ook was hij de stem van chef Louis in The Little Mermaid.

Daarnaast speelde hij in de jaren 80 in de sitcom “Benson” en in de jaren 2000 in de reeks “Boston Legal”.

Als kleinzoon van een schilder en zoon van een journaliste en schrijver, groeide hij op in Parijs en New York, waar bij zijn carrière startte op Broadway.

Star Trek-ster William Shatner spreekt op Twitter over een “groot verlies”. “Het was een fantastische, zorgzame en intelligente man”, reageert George Takei, een andere Star Trek-acteur.

Auberjonois was getrouwd en had twee kinderen.

Bron: HLN
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar