Disney Imagineering

Alles over The Walt Disney Company.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fair88
Member
Member
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2010, 19:56

Een van de meest creatieve afdelingen binnen Disney:
Walt Disney Imagineering - WED enterprises sinds 16 december 1952



Disneyland Paris The Place Where Dreams Come True!!!!
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Walt Disney Imagineering is deze week 60 jaar oud geworden! Dit is de creatieve geest van Disney, ze werken achter de schermen aan alles voor de parken, de cruise schepen en andere entertainment belevenissen.

Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Imagineers delen hun Disney ervaringen, wat leidde tot hun droomjob

Walt Disney Imagineering viert dit jaar haar 65e verjaardag en daarmee 65 jaar haar ongelooflijke ervaringen, ongeëvenaarde verhalen en onvergetelijke herinneringen voor Disney-fans over de hele wereld. Om de gelegenheid te vieren, vroegen we enkele mannen en vrouwen achter de magie om te delen welke Disney-ervaringen hen inspireerden om een carrière bij Walt Disney Imagineering na te streven ... Het mag geen verrassing zijn dat deze magische makers Disney-fans zijn, net als jij!
Kijk wat ze hieronder te zeggen hebben - sommige van hun favorieten zijn misschien ook de jouwe!


Afbeelding

Joe Rohde - Portfolio Creative Executive
"Ik ben opgegroeid in Hawaii, dus ik had geen flauw idee wat Disneyland zelfs was, en had het nooit echt mogen meemaken tot ik 11 werd. Maar Pirates of the Caribbean was altijd mijn lievelingsattractie, vanaf de eerste keer dat ik hem deed. De kwaliteit van de illusies; de integratie van muziek, sets en actie; het gevoel dat de omgeving door en door gaat - heeft echt een grote impact op mij gehad toen ik jong was, en het zijn allemaal ontwerp-stijlen die ik nu nog steeds probeer uit te drukken. "

Afbeelding

Kathy Mangum - Regional Executive, WDI Atlantic
"Ik ben opgegroeid in Orange County, Californië, op ongeveer 5 of 6 mijl van Disneyland. Toen we kleine kinderen waren, zouden we elke avond in de zomer naar het vuurwerk kijken. Zo dicht bij Disneyland wonen was echt iets om trots op te zijn voor ons en ik wist dat ik daar later wilde werken. Het werd de perfecte parttime baan toen ik op school zat. Ik wist niet wat een imagineer destijds was, maar ik kreeg de gelegenheid om wat werk te doen bij WED (nu Imagineering genaamd) toen Epcot werd gebouwd, en ik werd voorgesteld aan de slimste, meest creatieve groep mensen die ik ooit had ontmoet. Toen besloot ik dat ik deel wilde uitmaken van het Imagineering-team en ik heb er nog geen minuut spijt van gehad! "

Afbeelding

Dave Minichiello - Executive Creative Director, Toy Story Land in Disney's Hollywood Studios
"Mijn eerste ervaring met een Disney-themapark was toen ik naar Walt Disney World in 1971 ging,terwijl ik opgroeide in Daytona Beach, Florida. Als ik voor de eerste keer in het Magic Kingdom was, herinner ik me dat ik ongelooflijk geïnspireerd was en verbaasd was over de verhalen die ik meemaakte. Ik had nog nooit zoiets gezien! Ik was meteen geboeid door de verbazingwekkende landen, attracties en omgevingen die de Disney Imagineers hadden gecreëerd. Voor mij was het op dat moment op mijn 12e dat ik alles begon te onderzoeken wat ik kon om te begrijpen hoe Walt en de Imagineers deze ongelooflijke omgevingen creëerden die mijn familie en ik ervoeren. Zoveel van de klassieke attracties zoals 20.000 Leagues Under the Sea, Space Mountain, Haunted Mansion, "it's a small world," Jungle Cruise en Pirates of the Caribbean hebben me beïnvloed om een ​​imagineer te worden. Ik kon niet wachten om zo vaak mogelijk terug te gaan naar het Magic Kingdom om alle attracties keer op keer te rijden en ervan te genieten en te bestuderen. Elke attractie vertelde een verhaal op een andere manier en ik ben sindsdien uitgedaagd en geïntrigeerd door dit ook te doen. Nu, na de eer te hebben gehad om al meer dan 38 jaar een imagineer te zijn en bij te dragen aan attracties over de hele wereld, geniet ik nog steeds van deze uitdaging om onze verhalen te vertellen op nieuwe manieren,om onze gasten te prikkelen en te inspireren wanneer ze onze parken en resorts bezoeken .”

volledig artikel kan je op de website van D23 vinden.
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Tom K. Morris, imagineer deelde met ons dit spelbord dat Eddie Sotto ( collega-imagineer) ontwierp in de jaren '80, het doet wat denken aan een monopoly spel, maar dan met een gebogen pad.

Afbeelding
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Vandaag 1 februari is de verjaardag van Tony Baxter

Afbeelding

Tony Baxter, geboren in Los Angeles op 1 februari 1947 groeide op in Orange County, Californië. Het was de perfecte tijd en plaats voor deze toekomstige Imagineer-hij was niet alleen getuige van de geboorte van de pretparkindustrie, maar groeide ook op naast zijn geliefde Disneyland. Tony was al heel jong een Disney-fan en genoot vooral van zijn wekelijkse afspraak met het televisieprogramma Walt Disney presents...Disneyland. De show wakkerde zijn honger naar Walt's nieuwe wonderland van Anaheim. In zijn vrije tijd maakte hij al modellen van attracties.

Op 17-jarige leeftijd ging hij werken als ijsverkoper in de Carnation Plaza Gardens in Disneyland en deed hij vanaf dan verschillende jobs in het resort. Tijdens de lunch uren snuffelde hij vaak achter de schermen rond. Op een dag, tijdens een poging om een ​​kijkje te nemen in Pirates of the Caribbean, leidde een toevallige ontmoeting met Imagineer en Disney Legend Claude Coats tot een persoonlijke rondleiding van de toen nog onvoltooide rit.


Zonder medeweten van beiden, zou Jack jaren later Tony gaan begeleiden toen hij als Imagineer aan de slag ging.


In 1970, op 23-jarige leeftijd, werd Tony aangenomen als een imagineer en naar Orlando gestuurd om als field art director te werken voor 20.000 Leagues Under the Sea voor de opening van het Magic Kingdom. Hij zou tot eind 1971 in Florida blijven. In de daaropvolgende jaren bedacht hij een ​​reeks attracties die nu tot het bekende Disney-parklandschap behoren. Tony's teams ontwikkelde Big Thunder Mountain Railroad, dat opende in 1979 in Disneyland. Tijdens dat decennium hielp hij ook bij het creëren van concepten voor de Seas and Land-paviljons in het EPCOT Center, evenals de niet-gerealiseerde Discovery Bay en Dumbo's Circus-thema voor Disneyland.



In 1983 debuteerde Disneyland met een geheel nieuw Fantasyland; Het team van Tony heeft het gebied getransformeerd tot een spectaculair gedetailleerd Europees dorp met een nieuw en vernieuwd karakter

Het Imagination pavilion geopend in het EPCOT Center, Opnieuw geleid door Tony, resulteerde tot een van de meest tijdloze en geliefde attracties van EPCOT, evenals een paar onvergetelijke personages zoals - Figment en de Dreamfinder.

Afbeelding

Meer attracties volgden. Met Tony's hulp werd filmmaker George Lucas naar de Disney gebracht, wat resulteerde in innovatieve projecten zoals Star Tours (1987) en het baanbrekende Indiana Jones Adventure (1995). Jeugdherinneringen van Song of the South, die hij in theatrale heruitgave zag, waren de inspiratie voor Splash Mountain (1989). Hij werkte ook aan kleinere projecten, zoals de opening van The Disney Gallery in Disneyland in 1987.

Na zijn functie als executive producer van Disneyland Parijs (1992), keerde Tony terug naar de VS en ontwikkelde het concept voor WESTCOT Center, een voorgesteld futuristisch attractiepark voor Anaheim, een herontwerp van Tomorrowland Disneyland (1998).Hij was verantwoordelijk voor de restauratie van de Disneyland-submarines (een sentimentele favoriet van Tony) met Finding Nemo Submarine Voyage (2007), de heropening van een verbeterde Sleeping Beauty Castle Walkthrough (2008), een verbeterde restauratie van Great Moments with Mr. Lincoln ( 2009), Star Tours - The Adventures Continue (2011) en Fantasy Faire (2013).

Op 1 februari 2013 kondigde Tony aan dat hij zou aftreden als Senior Vice President voor creatieve ontwikkeling . Hij blijft echter wel een creatief adviseur en mentor voor een nieuwe generatie Imagineers en blijft werken aan nieuwe ideeën en attracties die nieuwe ideeën en attracties combineren met moderne technologie. "Ik geloof graag dat een van de dingen ik leerde, werkende bij Disneyland, de emotionele kant van het bedrijf is. Het heeft mij zeker geholpen in het professioneel ontwerpen van deze zaken "

bron: D23
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Walt Disney Imagineers delen hun boeiende verhalen van de Disney Parken

Afbeelding


Onlangs waren er 25 van de beste vrouwelijke journalisten op de Walt Disney Imagineering (WDI) Campus in Glendale, Californië. Leden van het Women's Leadership Accelerator Program namen de tijd om een week lang een evenement op de USC Annenberg School of Journalism te organiseren en een rondleiding op de campus te geven
.

Het bezoek bestond uit een panel van een aantal van onze beste creatieve leidinggevenden, die de kunst, passie en creativiteit van storytelling bespraken op een manier die de harten van onze gasten over de hele wereld veroveren. Het panel werd gemodereerd door onze eigen Disneyland PR-regisseur Michele Himmelberg, die ook een bekroonde journalist was. Panelleden inbegrepen:

Charita Carter, producent: Charita's scenic illusion team is verantwoordelijk voor het bevorderen van nieuwe creatieve technologieën door het vertellen van verhalen en deze naar een hoger niveau te brengen, waaronder Mickey & Minnie's Runaway Railway in Disney's Hollywood Studios.

Jeanette Lomboy, Regional Executive WDI Pacific: Jeannette is een creatieve kracht geweest bij Aulani, een Disney Resort & Spa in Ko Olina, Hawaii, en Pandora - The World of Avatar in Disney's Animal Kingdom, onder anderen.

Robin Reardon - Executive Creative Producer
: Robin is een van de beste creatieve leidinggevenden die onvermoeibaar werkt aan Star Wars: Galaxy's Edge in Disneyland Park en Disney's Hollywood Studios.

The Imagineers bespraken hun unieke werk bij WDI en hoe het elke dag onze gasten beïnvloedt. Bekijk de video hieronder voor meer informatie:

Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Bob Gurr, Imagineer deelt zijn lijst van projecten waar hij bij betrokken was

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Justin Scarred
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

VIDEO: een kijkje in de technologie van New Disney Parks, gepersonaliseerde ervaringen en meer

Onlangs deelde Bob Chapek, Chairman, Disney Parks, Experiences and Consumer Products enkele opwindende updates tijdens de International Association of Amusement Parks and Attractions Expo (IAAPA). Vandaag hebben we hoogtepunten uit Bob's presentatie met een eerste blik op nieuwe technologie die naar Disney-parken komt, inclusief meer levensechte Audio-Animatronics-figuren en een nieuw ride-systeem voor Epcot's langverwachte 'Guardians of the Galaxy'-attractie.



Bron: Disney Parks Blog
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Ontdek deze nieuwe serie over Imagineering: Imagineering in a box



Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar