Dutch Garrison

Alles over de Star Wars films.
D-Tekenaar
Member
Member

Ter ere van de release van Star Wars-The Force awakens sprak Café Mickey met enkele Star Wars fans . Deze mensen zijn allemaal lid van de De Dutch Garrison dit is de Nederlandse tak van de 501st Legion. Bij het 501st legion bezoeken deze ultieme fans beurzen en bijeenkomsten gekleed als een character uit de Star Wars films .

Afbeelding

Disney en Star Wars zijn natuurlijk al lang bij elkaar verbonden door de attracties en de Star Wars days. Hebben jullie al ooit een ritje gemaakt in de Star Tours van Disneyland Paris of de Jedi Training Academy bezocht ? En wat vinden jullie van deze Star Wars bezienswaardigheden in Disneyland Paris en de andere Disney parken ?

Michael vertelde ons dat hij  Star Tours bezocht heeft en hij vond het echt leuk . Het was net of je echt een reis maakte in de ruimte . De X-wing bij de ingang was erg mooi om te zien ! voegde hij er nog aan toe .

Niels zij dat hij de Star Tours in Disneyland Paris en Walt Disney World een paar keer gedaan had . Die in Walt Disney World was ook cool . Dat was de nieuwe versie met prequel movie elementen er in . Verder vond ik, juist in Walt Disney World de Star Wars ervaring/aankleding erg karig . Maar dat zal met de uitbreiding van het star wars theme park zeker veranderen .

Binnen een tiental dagen kunnen we gaan genieten van de nieuwste Star Wars prent ‘The Force Awakens’ . Iets wat direct opviel tijdens de eerste beelden was het nieuwe uiterlijk van de Stormtroopers. Wat vinden jullie van deze vernieuwde versies ?

Twan  vertelde ons dat hij  Alles zo echt vind lijken . Er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van echte beelden en zo min mogelijk van computer animaties . Echte mensen in Stormtrooper Armor. Alsof ze letterlijk het podium op zouden kunnen lopen. Iets wat ze ook echt bij Celebration in Amerika hebben gedaan! Ik heb al de echte helm in mijn handen gehad, en ik vind het helemaal te gek!

Niels vond het even wennen ! Maar dat is altijd met nieuwe dingen . Nu vind ik ze erg cool ! ze zijn Super strak. en geven een duidelijke een positieve evolutie in het Stormtrooper armor

In The Force Awakens komen ook bekende gezichten zoals Han Solo en Prinses Leia terug . Wat vinden jullie van deze terugkeer ?

Geweldig zij Michael ! Ik had tranen in mijn ogen toen ik de beelden van de Millennium Falcon zag  met Han Solo en Chewie .

Twan vond het Super gaaf . Dit is weer een extra bewijs dat ze helemaal in de sfeer van de oude trilogie verder gaan. Bij het zien van Han Solo en Chewbacca in de teaser . Wanneer Han de woorden  “Chewie, we’re home”. zij kreeg ik Kippenvel .

Met een nieuwe film horen natuurlijk ook film premières .Op zo een film premiere hebben de meeste fans maar één doel en dat is het ontmoeten van hun favoriete acteur of actrice uit de film voor een foto en handtekening . Welke ster uit één van de zeven films zouden jullie eens willen ontmoeten ?En hebben jullie al de kans op een ontmoeting gehad ? 

Michael vertelde dat hij  de helden van de oude trilogy bijna allemaal ontmoet heeft . Mark Hamill (Luke), Carrie Fisher (Leia), Peter Mayhew (Chewbacca), Anthony Daniels (C-3PO) en Kenny Baker (R2D2) . Hij zou wel heel graag Harrison Ford (Han Solo) nog willen ontmoeten. En van de nieuwe film zou ik graag Daisy Ridley willen ontmoeten .

Twan wil enkel nog Harrison Ford ontmoeten. De meeste andere acteurs van de originele trilogie heb ik al ontmoet op Celebration in Duitsland ontmoet zij hij .

Zolang als Star Wars bestaat zijn er ook al film makers geweest die het verhaal en de personages gebruikte voor hun film . Zo zagen we al films als Robot Chicken: Star Wars, Family Guy Star Wars en ook Phineas en Ferb van Disney kregen al hun eigen Star Wars film .Wat vinden jullie van deze films ?

Niels vind al die spoofs en parodieen geweldig. Dit geeft alleen maar aan dat (in de USA) star wars gewoon een onderdeel is van de cultuur. Het is geen film meer . Het is een onderdeel van daily life

En ook Gino vind deze parodieën enorm grappig .

Jullie zijn natuurlijk allemaal Star Wars fans die hun hobby een extra dimensie geven door lid te zijn van de 501st Legion . Hoe zijn jullie terecht gekomen bij deze club en wisten jullie meteen welk  character jullie wouden spelen ?

Twan had er een leuk verhaal rond zij hi j. Ik wist al heel lang af van het bestaan van de 501st . Maar had nooit tijd om er iets mee te doen . Toen ik op een hele warme zomerdag met mijn vrouw en kinderen terug naar huis reed, reden we voorbij twee fietsers . Het bleken twee scout troopers te zijn die op de fiets naar Celebration in Duitsland gingen (waar ik ook kaarten voor had) . Ik ben terug gereden en een praatje met ze gemaakt . De volgende dag heb ik ze weer ontmoet in Breda, waar de Dutch Garrison een bijeenkomst hadden met de acteur die Boba Fett heeft gespeeld . Toen heb ik ze weer ontmoet in Duitsland bij Celebration en daar het besluit gemaakt om ook een kostuum te maken. Uiteraard een Stormtrooper, omdat die zo iconisch zijn.

Michael leerde het legion kennen via een erehaag op een bruiloft van een goede vriend . Voordat ik bij de 501st kwam had ik al een X-wing pilot kostuum maar de Darkside had toch een grote aantrekkingskracht op me Michael speelde in het begin enkel  een At-At driver. Later zijn daar een Imperial Gunner, Imperial Tie Pilot en Imperial Officer bijgekomen .

Hebben jullie deze kostuums zelf gemaakt of gekocht via een kostuum winkel ?

Twan vertelde ons dat Iedereen zijn kostuum's zelf maakt . Soms met hulp van anderen die bepaalde onderdelen heel goed kunnen maken.

Jullie doen net als Disney characters meet en greets bij de fans . Hoe zwaar is het voor jullie om dit bepaald character te spelen ?

Gino vind Het dragen niet zwaar ! je bent in kostuum even een extensie van jezelf . Dit is  moeilijk te omschrijven.....juist omdat het leuk is wat je doet, persoonlijk houd ik  geen rekening meer met het gewicht van het kostuum, dus zwaar vind ik het niet

Niels zegt dat  het Lichamelijk zwaar is on de amor van een Stormtrooper armor te dragen. er is weinig bewegingsvrijheid en weinig zicht. Vaak nemen we na 2 uur een pauze, en in totaal zullen we nooit langer dan 6 uur op een hele dag doen . Dat is echt slopend

Vaak komen jullie op beurzen of op bijeenkomsten voor het goede doel .Maar hebben jullie één bepaalde plek in jullie gedachten waar jullie zeker eens zouden komen als Star Wars character ? En wat vonden jullie tot nu toe de leukste bijeenkomst ?

Twan vond de hele grote bijeenkomst in Legoland Denemarken de leukste. Met 150 troopers in kostuum! Duizenden kinderen met hun families! Daarom lijkt het me leuk om ook een keer in Disneyland Paris te troopen .

Niels kijkt momenteel echt uit naar Star Wars celebration London in 2016. Zo veel fans en cosplayers bij elkaar. Dat gaat echt epic worden. Maar de mooiste troops so far zijn wel de speciale Opkikker events die we doen. Zo geweldig om die kinderen te zien stralen als ze de character uit hun favoriete films zien. Daar doe je het gewoon voor.

Met dank aan alle leden van De Dutch Garrison

Meer info over deze club vind je op http://www.501st.nl of https://www.facebook.com/DutchGarrison/
Dragy
Moderator
Moderator

Heel leuk hoor om eens wat verhalen van hen te horen. Zelf hebben we het 501st legion al eens mogen ontmoeten bij de première van Star Wars rebels.
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
D-Tekenaar
Member
Member

Zie het 501st legion aan het werk in Legoland

Afbeelding

Hou je van Lego en Star Wars ?
Let dan nu heel goed op ! Op 30 april 2016 zal Legoland Billund ( Denemarken ) veranderen in een Star Wars paradijs .
Tussen de attracties en kunstwerken van Legoland zal je opbotsen tegen Darth Vader en de rest van de Dark side .
En krijg je de kans om naast hun te poseren als een echte Jedi .

Bekijk hier alvast een reportage uit de editie van 2010 !

Is Legoland te ver ?

Geen probleem !

op 26 Maart 2O16 zijn de mensen van het 501st legion ook aanwezig op Dutch Comic Con in Utrecht .
D-Tekenaar
Member
Member

Meet & Greet met het 501st Legion vandaag @ Space Expo

Afbeelding

Heb je vandaag niets te doen en wil je iets leren over de ruimte ?
Bezoek dan zeker de Space Expo in Noordwijk .
Vandaag krijgt de Space Expo ook bezoek van het 501st Legion .
Zij gaan met alle plezier met jou op de foto . En geven je op die manier een onvergetelijke dag .
D-Tekenaar
Member
Member

Afbeelding
D-Tekenaar
Member
Member

Kom ook naar het strand van Noordwijk vandaag en ga met de stormtroopers op de foto!! (Na de officiële foto shoot)

Afbeelding
D-Tekenaar
Member
Member

Dutch Garrison promo reel

D-Tekenaar
Member
Member

Kijk vanavond naar het Hart van Nederland voor een kennismaking met de Dutch Garrison !!!

Afbeelding
D-Tekenaar
Member
Member

'Invasie' van stormtroopers op strand Noordwijk

Afbeelding

De nieuwe film "Rogue One - a Star Wars Story komt binnenkort uit en die gelegenheid pakt de Dutch Garrison met beide handen aan om eens even flink uit te pakken. De kostuumvereniging hult zich zondag in de stormtrooper-pakken om de iconische foto na te maken uit het Amerikaanse blad Entertainment Weekly, maar dan op het Noordwijkse strand.

bekijk hier onder de beelden van het Hart van Nederland !!! ( enkel te bekijken door Nederlandse bezoekers )

http://www.kijk.nl/sbs6/hartvannederlan ... -noordwijk
D-Tekenaar
Member
Member

Steun Make-A-Wish en ontvang een uniek shirt van de 501st Legion !!!

Afbeelding

Recent maakte het 501st Legion bekend dat ze gaan samenwerken met Make-A-Wish .
Wanneer je nu geld stort op de onderstaande link . Help je Make-A-Wish en je krijgt er een uniek shirt van The 501st legion voor in de plaats . De shirts van het Legion zijn normaal enkel verkrijgbaar voor club leden . En dit is dan ook een uniek collectors item voor alle fans van de club en de Star Wars saga . Make-A-Wish is een organisatie die de wensen van langdurig en zwaar zieke kinderen verwezenlijkt .

https://www.booster.com/501st?type=1&side=front
D-Tekenaar
Member
Member

Willem Wever meets the Dutch Garrison !!!

D-Tekenaar
Member
Member

Willem Wever - Jairo the Jedi

D-Tekenaar
Member
Member

STAR WARS JAIRO DE JEDI The Making Of

D-Tekenaar
Member
Member

Why we do what we do!

Afbeelding
D-Tekenaar
Member
Member

Ontmoet de Dutch Garrison dit weekend op 5 November in Terneuzen,Rotterdam en Overpelt !!!

Afbeelding

Klik hier voor meer info !!!
Plaats reactie

Terug naar “Star Wars Films”