Café Mickey Babbelbox 2.0, voor leuke praatjes!

Stap binnen in ons gezellig café, maak een praatje met andere leden, stel vragen of tel samen af naar een volgend tripje.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Bedankt allemaal!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
HugoUrk
Member
Member
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2018, 13:09

Hallo mede Disney fans,

Ik heb een aantal vraagjes en ik hoop dat jullie mij hiermee kan helpen.

1.20 december gaan mijn zusje en ik naar DLP, alleen is mijn zusje 21 december jarig. Hoe kan ik haar het beste verassen in DLP (ik verblijf in Davy crocket).

2. We willen graag ook een dagje Parijs doen, wat is de beste manier om ernaar toe te gaan met de auto of openbaar vervoer.

Graag hoor ik jullie meningen en ervaringen.

Groetjes Hugo
Afbeelding

17/18 Davy Crocket
5/2019 Sejours et Affaires Residence Hoteliere Rive Gauche
9/2019 Davy Crocket
12/2019 annual pass event 4 seasons Davy Crocket

next:
2020: First visit Disney World Orlando Florida
2020: First time Disney hotel
Bufbunny
Member
Member
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2018, 16:54

Hoi allemaal,

Weet iemand toevallig of de magic wand van stitch er nog is?
Zo ja, tot wanneer blijft deze?

Groetjes Kelly!
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

HugoUrk schreefCOLONHallo mede Disney fans,

Ik heb een aantal vraagjes en ik hoop dat jullie mij hiermee kan helpen.

1.20 december gaan mijn zusje en ik naar DLP, alleen is mijn zusje 21 december jarig. Hoe kan ik haar het beste verassen in DLP (ik verblijf in Davy crocket).

2. We willen graag ook een dagje Parijs doen, wat is de beste manier om ernaar toe te gaan met de auto of openbaar vervoer.

Graag hoor ik jullie meningen en ervaringen.

Groetjes Hugo
Parijs zou ik niet aanraden om te doen met de auto. Je kan wel ergens langs de spoorlijn richting Parijs parken (RER) en vandaar de trein nemen naar het centrum. http://disney-magic.be/heenreis/route/m ... nd-parijs/

Om je zus te verassen is het mss leuk te gaan eten bij Inventions of Café Mickey met Disney figuren die aan tafel komen. Vooraf reserveren is nodig, want de restaurants zijn heel populair.
https://bookrestaurants.disneylandparis.com/cafe-mickey
https://bookrestaurants.disneylandparis.com/inventions
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
HugoUrk
Member
Member
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2018, 13:09

Bedankt prins Adam :)
Afbeelding

17/18 Davy Crocket
5/2019 Sejours et Affaires Residence Hoteliere Rive Gauche
9/2019 Davy Crocket
12/2019 annual pass event 4 seasons Davy Crocket

next:
2020: First visit Disney World Orlando Florida
2020: First time Disney hotel
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Voor wie een boeking heeft lopen via Travelbird, er zijn signalen dat het niet goed gaat met Travelbird. https://is.gd/8FFlNa
Heeft hier al iemand bij een hotel gestaan en werd geweigerd vanwege de problemen met Travelbird? :?


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Maria-Anna schreefCOLONVoor wie een boeking heeft lopen via Travelbird, er zijn signalen dat het niet goed gaat met Travelbird. https://is.gd/8FFlNa
Heeft hier al iemand bij een hotel gestaan en werd geweigerd vanwege de problemen met Travelbird? :?
Ik lees inderdaad net bij AD dat ze surceance van betaling hebben aangevraagd.

https://www.ad.nl/economie/travelbird-o ... ~a1fd68d5/

Dit meldt Travelbird zelf:
Beste bezoeker,
Helaas heeft TravelBird vandaag de verkoop van online reisaanbiedingen moeten stopzetten en surseance van betaling moeten aanvragen, na het uitblijven van nieuwe financiële investeringen.

TravelBird is lid van de SGR, wat betekent dat reizigers die een reis via TravelBird hebben geboekt, zijn gedekt onder de voorwaarden van de garantieregeling van de SGR. Reizigers die een reis geboekt hebben via TravelBird zullen door de SGR gecontacteerd worden met meer informatie.

TravelBird is na de start in 2010 explosief gegroeid en was in de eerste helft van 2018 voor het eerst winstgevend. Door seizoensfluctuaties is er de afgelopen maanden een achterstand in betalingen aan partners ontstaan en is TravelBird actief op zoek gegaan naar extra financiering. Helaas is dat niet tijdig gelukt.

De afgelopen 8 jaar heeft TravelBird ruim 7 miljoen reizigers mogen inspireren met vaak bijzondere en persoonlijke reiservaringen. TravelBird is al haar reizigers blijvend dankbaar dat zij voor TravelBird gekozen hebben gedurende alle jaren.

Ook dank aan onze intens betrokken 310 medewerkers en partners die zich alle jaren vol hebben ingezet voor onze reizigers.
https://travelbird.nl/message/
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
magicmama
Member
Member
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2014, 19:00

Benieuwd of iemand van hier afgelopen zaterdag in zwartebroek is geweest?
Er is inmiddels ook al een datum voor de disneymarkt volgend jaar. 9 november.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Miss_Leonie
Member
Member
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2017, 17:53

Ik vroeg mij vandaag opeens iets af.. ik bestel vrij frequent bij de Engelse Disneystore, zijn er meer mensen hier die dat doen?
Ze hebben na de Mickey Memories van dit jaar, voor 2019 weer maandelijks zulke mooie gelimiteerde knuffels gepland staan. (Disney Wishdom Collection)
Maarja de Brexit in maart.en dus waarschijnlijk invoerbelastingen :evil:
Heeft iemand misschien geruchten gehoord of de online Disneystore in Frankrijk of Duitsland plannen hebben om naar Nederland te gaan versturen?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Miss_Leonie schreefCOLONIk vroeg mij vandaag opeens iets af.. ik bestel vrij frequent bij de Engelse Disneystore, zijn er meer mensen hier die dat doen?
Ze hebben na de Mickey Memories van dit jaar, voor 2019 weer maandelijks zulke mooie gelimiteerde knuffels gepland staan. (Disney Wishdom Collection)
Maarja de Brexit in maart.en dus waarschijnlijk invoerbelastingen :evil:
Heeft iemand misschien geruchten gehoord of de online Disneystore in Frankrijk of Duitsland plannen hebben om naar Nederland te gaan versturen?
Niks over bekend dau voorlopig blijft het uk voor ons,
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Ik heb de datum in november al op de kalender staan.
Dat wordt met de vroegste trein naar Birmingham om in de rij te gaan, voor Lion King.

Als dit ook zo hectisch word gelijk de Mickey's, heb je online zo goed als geen kans. Dan ga ik wel in de rij zitten vroeg genoeg.
Gebruikers-avatar
Miss_Leonie
Member
Member
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2017, 17:53

Ik ben blij dat ik meer nederlandse verzamelaars heb gevonden die bij de Disneystore bestellen :P
Ben benieuwd hoe het gaat verlopen na de Brexit, ik heb ook geruchten gehoord dat het tot €150 belastingvrij blijft om uit de UK te bestellen. Daar hoop ik maar op, want boven de €22 zit je snel.

Ik denk dat de Wishdom Collection knuffels ook weer voor £25 verkocht gaan worden.
Maar inderdaad het zal net zo’n hype worden als de Mickey Memories, al hebben ze gelukkig sinds oktober veel grotere voorraden.
Afbeelding
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Dat is al zo, maar wordt geen rekening mee gehouden.
Info staat op Royal Mail website.

Het postkantoor dat voor mijn regio pakjes bij houd, heeft een papier ophangen waarop staat, tot 34£ geen kosten.
Ik kreeg vorige week wat uit Japan, 20£ en ik mocht alsnog 15£ kosten betalen.

Het blijft een eeuwige discussie.
Iets aankrijgen in de UK, heb ik wel al gemerkt, ze zijn veel strenger met controle.
Gebruikers-avatar
Miss_Leonie
Member
Member
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2017, 17:53

Goh wat vreemd, je zou nu geen invoerbelasting moeten betalen voor iets uit Engeland. Gezien het Europese verdrag.
Uit non Europese landen zijn ze inderdaad erg streng, boven €22 is invoerbelasting.

Hopelijk komt er toch nog een gunstig Brexit akkoord.
Afbeelding
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Miss_Leonie schreefCOLONGoh wat vreemd, je zou nu geen invoerbelasting moeten betalen voor iets uit Engeland. Gezien het Europese verdrag.
Uit non Europese landen zijn ze inderdaad erg streng, boven €22 is invoerbelasting.

Hopelijk komt er toch nog een gunstig Brexit akkoord.
Dat van die 135 £ staat op de website van Royal Mail.
Er staat op de website zelfs 39 £ terwijl hier in het postkantoor 34 £ ophangt.
Op het pakje dat ik kreeg van Japan was 20 £ op aangegeven, en ik moest toch nog douane kosten betalen.

Dus als ze het daar al niet zo nauw mee nemen, doen ze dat volgens mij ook niet met die 135 £.

Nu betaal je dat inderdaad niet vanuit de UK naar NL/B, omdat het nog gewoon de EU is.

En ik snap eigenlijk ook niet waarom dat na Brexit wel zou kunnen, want de UK is wel gewoon Europa.
Pakjes vanuit Zwitserland betaal je ook geen douane op (toch niet dat ik weet).

Ik woon trouwens in de UK ;)

En die 22 € klopt naar mijn eigen ondevindingen ook echt niet.
Ik krijg al meer dan 10 jaar, 10-tallen pakjes vanuit de US, en heb op al die jaren nog maar 3x moeten betalen.
(aantal spullen moet ook wel wat overeen stemmen met wat je op de sticker laat zetten).
Altijd zetten we 45-50 $ op de sticker.
--> toen ik nog in België woonde, ik ben 2 maanden geleden verhuist

Een keer staken er 2 pinboxen in van 125 $ per stuk, en een blu ray box van 75 $.
Samen op de sticker kwam dit aan 50 $.
Perfect aangekomen, geen douane kosten.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar