Café Mickey Babbelbox 2.0, voor leuke praatjes!

Stap binnen in ons gezellig café, maak een praatje met andere leden, stel vragen of tel samen af naar een volgend tripje.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

moorhunhe schreefCOLON
Miss_Leonie schreefCOLONGoh wat vreemd, je zou nu geen invoerbelasting moeten betalen voor iets uit Engeland. Gezien het Europese verdrag.
Uit non Europese landen zijn ze inderdaad erg streng, boven €22 is invoerbelasting.

Hopelijk komt er toch nog een gunstig Brexit akkoord.
Daar heb ik het toch ook over?
Ik zeg toch, pakje vanuit Japan ;)

Dat van die 135 £ staat op de website van Royal Mail.
Er staat op de website zelfs 39 £ terwijl hier in het postkantoor 34 £ ophangt.
Op het pakje dat ik kreeg van Japan was 20 £ op aangegeven, en ik moest toch nog douane kosten betalen.

Dus als ze het daar al niet zo nauw mee nemen, doen ze dat volgens mij ook niet met die 135 £.

Nu betaal je dat inderdaad niet vanuit de UK naar NL/B, omdat het nog gewoon de EU is.

En ik snap eigenlijk ook niet waarom dat na Brexit wel zou kunnen, want de UK is wel gewoon Europa.
Pakjes vanuit Zwitserland betaal je ook geen douane op (toch niet dat ik weet).

Ik woon trouwens in de UK ;)
Omdat er handelsverdagen zijn, oa met de uk en Zwitserland (vallen beide buiten Schengen, dus dat verdrag is het niet) en na de brexit vervallen deze verdragen, tenzij ze een overeenkomst krijgen waar in staat dat ze niet vervallen.

Het maakt trouwens niet uit hoe streng ze er in de uk mee zijn, het zou gaan om de Nederlandse/Belgische douane, niet de Britse


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Miss_Leonie
Member
Member
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2017, 17:53

moorhunhe schreefCOLON
Miss_Leonie schreefCOLONGoh wat vreemd, je zou nu geen invoerbelasting moeten betalen voor iets uit Engeland. Gezien het Europese verdrag.
Uit non Europese landen zijn ze inderdaad erg streng, boven €22 is invoerbelasting.

Hopelijk komt er toch nog een gunstig Brexit akkoord.
Dat van die 135 £ staat op de website van Royal Mail.
Er staat op de website zelfs 39 £ terwijl hier in het postkantoor 34 £ ophangt.
Op het pakje dat ik kreeg van Japan was 20 £ op aangegeven, en ik moest toch nog douane kosten betalen.

Dus als ze het daar al niet zo nauw mee nemen, doen ze dat volgens mij ook niet met die 135 £.

Nu betaal je dat inderdaad niet vanuit de UK naar NL/B, omdat het nog gewoon de EU is.

En ik snap eigenlijk ook niet waarom dat na Brexit wel zou kunnen, want de UK is wel gewoon Europa.
Pakjes vanuit Zwitserland betaal je ook geen douane op (toch niet dat ik weet).

Ik woon trouwens in de UK ;)

En die 22 € klopt naar mijn eigen ondevindingen ook echt niet.
Ik krijg al meer dan 10 jaar, 10-tallen pakjes vanuit de US, en heb op al die jaren nog maar 3x moeten betalen.
(aantal spullen moet ook wel wat overeen stemmen met wat je op de sticker laat zetten).
Altijd zetten we 45-50 $ op de sticker.
--> toen ik nog in België woonde, ik ben 2 maanden geleden verhuist

Een keer staken er 2 pinboxen in van 125 $ per stuk, en een blu ray box van 75 $.
Samen op de sticker kwam dit aan 50 $.
Perfect aangekomen, geen douane kosten.
Ah ok ik snap het je woont in de uk :)
Bij mij is het nu wel elke keer raak, bij pakjes boven €22. (Ik bestel ook vaak uit japan)
Volgens mij pakken ze mijn naam er standaard uit ;)
Dus hoop inderdaad op een goed verdrag met Engeland voor mijn Disneystore pakjes.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Het gaat naar mijn mening altijd zeer random, een keer 20 jurkjes besteld voor de balletvoorstelling en deze kwamen zonder moeite aan. Voor dezelfde voorstelling bestelde ik een avondjurk en daar moesten we formulieren voor invullen en aan tonen hoeveel we er voor hebben betaald.

Overigens is het momenteel nog (voor Nederland) tot € 22 betaal je niks, vanaf € 22 tot € 150 alleen inklaringskosten en boven de € 150 invoerkosten en btw. Hoeveel vindt je in dit tabel van de douane.

Na de Brexit valt UK buiten EU.
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Dag lieve leden!

Ik plaats momenteel niet zo heel veel berichtje op Cafe Mickey. Druk, druk, druk zeg maar. We zijn in oktober getrouwd, en de agenda staat vol met van alles en nog wat, en het hoofd zich soms ook een beetje vol. We zijn pas vorige week toegekomen aan het uitzoeken van onze bruiloft foto's! Ik wilde er een paar met jullie delen, natuurlijk de foto's waarin Disney in terugkomt!

Afbeelding
Onze pennen waarmee we hebben getekend!

Afbeelding
In onze ringen is een "hidden mickey" gegraveerd.

Afbeelding
Afbeelding
Onze taart!

Afbeelding
Mickeys in mijn haar en John zijn manchetknopen.

Afbeelding
Onze enveloppendoos, denk aan de brievenbus van Up!

Momenteel bezig met onze volgende WDW reis en de voorbereidingen voor de Dopey Challenge daar. Ik wil zoveel informatie erover plaatsen, maar kom er soms niet aan toe. Ik ga mijn best doen om zo snel mogelijk nog de nieuwtjes over runDisney te plaatsten. Ook het Tripreport van Wine & Dine komt er nog aan!

Liefs,

De ietwat afwezige Laura :sorc:
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Wat een super leuke foto’s! Echt heel erg mooi!
Enne, ik moet nog beginnen met het uitzoeken van de foto’s van onze bruiloft afgelopen april :$. We hebben een album van de fotograaf, maar ik ben nu zelf druk met de foto’s van de huwelijksreis. Daarna komt de bruiloft (en de foto’s daarvan die we van anderen gekregen hebben). Vind dus dat je het nog vlot doet!
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

olafLover schreefCOLONWat een super leuke foto’s! Echt heel erg mooi!
Enne, ik moet nog beginnen met het uitzoeken van de foto’s van onze bruiloft afgelopen april :$. We hebben een album van de fotograaf, maar ik ben nu zelf druk met de foto’s van de huwelijksreis. Daarna komt de bruiloft (en de foto’s daarvan die we van anderen gekregen hebben). Vind dus dat je het nog vlot doet!
Dankjewel!
Pjiew, ben dus niet de enigste haha. Foto's van album van fotograaf zijn uitgezocht moet ik zeggen. Voor ons eigen foto album begin in dit jaar niet meer aan. Doe jij huwelijksreis in een apart album? Was ik opzich wel van plan denk ik. Ik moet ook nog een paar foto's van anderen krijgen bedenk ik me nu! Nee, misschien beter om er dit jaar niet meer aan te beginnen voor mijzelf. Eerst het WDW tripje, en dan komt de rest wel weer :)
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Laura schreefCOLON
olafLover schreefCOLONWat een super leuke foto’s! Echt heel erg mooi!
Enne, ik moet nog beginnen met het uitzoeken van de foto’s van onze bruiloft afgelopen april :$. We hebben een album van de fotograaf, maar ik ben nu zelf druk met de foto’s van de huwelijksreis. Daarna komt de bruiloft (en de foto’s daarvan die we van anderen gekregen hebben). Vind dus dat je het nog vlot doet!
Dankjewel!
Pjiew, ben dus niet de enigste haha. Foto's van album van fotograaf zijn uitgezocht moet ik zeggen. Voor ons eigen foto album begin in dit jaar niet meer aan. Doe jij huwelijksreis in een apart album? Was ik opzich wel van plan denk ik. Ik moet ook nog een paar foto's van anderen krijgen bedenk ik me nu! Nee, misschien beter om er dit jaar niet meer aan te beginnen voor mijzelf. Eerst het WDW tripje, en dan komt de rest wel weer :)
Ja, weet nog niet of ik nog een ander album maak van de bruiloft zelf (en voorbereidingen?) of dat ik het bij die van de fotograaf hou, maar huwelijksreis is wel een aparte (of 2, omdat we zoveel foto’s hebben :P vorige vakantie waren er ook 2), ben bijna op de helft. We hebben in mei weer een cruise gepland en dan wil ik de albums van de huwelijksreis wel af hebben, maar op dit moment zijn we aan het verhuizen, dus of het lukt...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Laura schreefCOLON
olafLover schreefCOLONWat een super leuke foto’s! Echt heel erg mooi!
Enne, ik moet nog beginnen met het uitzoeken van de foto’s van onze bruiloft afgelopen april :$. We hebben een album van de fotograaf, maar ik ben nu zelf druk met de foto’s van de huwelijksreis. Daarna komt de bruiloft (en de foto’s daarvan die we van anderen gekregen hebben). Vind dus dat je het nog vlot doet!
Dankjewel!
Pjiew, ben dus niet de enigste haha. Foto's van album van fotograaf zijn uitgezocht moet ik zeggen. Voor ons eigen foto album begin in dit jaar niet meer aan. Doe jij huwelijksreis in een apart album? Was ik opzich wel van plan denk ik. Ik moet ook nog een paar foto's van anderen krijgen bedenk ik me nu! Nee, misschien beter om er dit jaar niet meer aan te beginnen voor mijzelf. Eerst het WDW tripje, en dan komt de rest wel weer :)
Ja, weet nog niet of ik nog een ander album maak van de bruiloft zelf (en voorbereidingen?) of dat ik het bij die van de fotograaf hou, maar huwelijksreis is wel een aparte (of 2, omdat we zoveel foto’s hebben :P vorige vakantie waren er ook 2), ben bijna op de helft. We hebben in mei weer een cruise gepland en dan wil ik de albums van de huwelijksreis wel af hebben, maar op dit moment zijn we aan het verhuizen, dus of het lukt...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Ik moet even kijken hoeveel foto's we eigenlijk van de huwelijksreis hebben, volgens mij niet zo heel veel. Komt omdat we een weekje naar DLP zijn geweest, en alleen van de "bijzondere en aparte" dingen foto's hebben gemaakt.
Snap dat jullie prachtige reis wat tijd vergt! En je maakt ook zulke mooie foto's! Ooit wil ik ook nog leren om mooie foto's te maken ;)
Mooi doel toch, voor mei af? Succes met de verhuizing ook! :D
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
magicmama
Member
Member
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2014, 19:00

Leuke foto's Laura. Volgens mij hebben jullie genoten

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Amaris
Member
Member
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2017, 19:47

Gefeliciteerd met jullie huwelijk Laura! Schitterende foto's, ik hoop dat jullie een hele mooie dag hebben gehad.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Ik wil graag een oproep doen aan jullie!
Iedereen die tijd heeft en af en toe een berichtje wilt delen op ons forum mag dit zeker doen.
Het forum wordt anders heel stil....
Sites waar je bijvoorbeeld berichten kan halen:

https://disneyparks.disney.go.com/blog/

https://disneycruiselineblog.com/

http://disneylandparis-news.com/en/

https://news.disneylandparis.com/

https://news.disneylandparis.com/en/

https://news.disneylandparis.com/nl/

https://twitter.com/search?src=typd&q=ed92

Daarnaast zijn er nog heel veel twitter - Facebook en Youtube kanalen met info over Disney.
Vermeld wel steeds de bron en gebruik voor fotos deze site: https://postimages.org/

Op termijn zoeken we misschien ook extra moderators.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Mooie foto's @Laura
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Miss_Leonie
Member
Member
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2017, 17:53

Gefeliciteerd Laura, jullie zagen er beide echt prachtig uit!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2011, 14:09

Mooie taart ook Laura
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar