10 vragen aan.... elke Disneygek.

Stap binnen in ons gezellig café, maak een praatje met andere leden, stel vragen of tel samen af naar een volgend tripje.
Gebruikers-avatar
MagieDeDisney
Member
Member
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2015, 14:18

Stitch87 schreefCOLONO waw, pretparken bestuderen, klinkt top :D. Wat houdt het precies in? Ga je voor ingenieur om attracties te ontwerpen, architect, ... of hoe moet ik het zien? Zalig van WDW, wat ga je er precies moeten doen? Hopelijk veel vrije tijd ;)
Het is niet echt design/technisch, meer over projecten en vooral management. Er zijn projecten over marketing, operations en innovatie in pretparken. Imagineering en storytelling staan best wel centraal. Kan wel gecombineerd worden met techniek en kunst, ik ken iemand die hiernaast nog een technische studie doet (voor achtbanen?) en als je kan tekenen kun je natuurlijk je ideeën makkelijk op papier zetten. Pretstudie? Misschien, maar met een sterke focus zie ik mezelf wel als een groeiende cast member in de toekomst ;)

Wat resultaten van de studie: De Molencafe (met poffertjes) in Europa-park was een idee van studenten, ik heb een gastcollege gehad van iemand die aan Ratatouille attractie heeft gewerkt (papierwerk), een oud-student is nu operations manager in Duinrell (houd alles in de gaten) School heeft zelf veel connecties, vooral met Efteling.

In WDW ga ik een College Program volgen, je verblijft dan ook on-site en lessen (over gastvrijheid of Disney) zijn ook beschikbaar volgens mij. Je kan dan aan de slag als een gewone cast member bij attracties/restaurants/etc. Je zit dan wel echt helemaal onderaan de ladder, maar hier heb ik geen probleem mee. (Anderen doen meestal een management positie in een ander pretpark) Ik bedoel, gratis entree voor alle Disney parken (behalve Tokyo) is zeker niet verkeerd! :sorc: Eerste keuze is bij attracties!

Sorry mods als ik te off-topic ben nu :lol:
Youtube | Instagram | WDW Cast Member 2018
"Well, that's the good part I guess. You get to go find a new dream."
9-2019 Disneyland Paris RunDisney
5-2020 Princess RunDisney DLP?
1-2023 Walt Disney World Marathon Weekend?
~ Anneke
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Klinkt echt top! Denk dat iedereen dat wel zou willen meepikken moesten ze de mogelijkheid krijgen. Geniet ervan!
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

MagieDeDisney schreefCOLON
Stitch87 schreefCOLONO waw, pretparken bestuderen, klinkt top :D. Wat houdt het precies in? Ga je voor ingenieur om attracties te ontwerpen, architect, ... of hoe moet ik het zien? Zalig van WDW, wat ga je er precies moeten doen? Hopelijk veel vrije tijd ;)
Het is niet echt design/technisch, meer over projecten en vooral management. Er zijn projecten over marketing, operations en innovatie in pretparken. Imagineering en storytelling staan best wel centraal. Kan wel gecombineerd worden met techniek en kunst, ik ken iemand die hiernaast nog een technische studie doet (voor achtbanen?) en als je kan tekenen kun je natuurlijk je ideeën makkelijk op papier zetten. Pretstudie? Misschien, maar met een sterke focus zie ik mezelf wel als een groeiende cast member in de toekomst ;)

Wat resultaten van de studie: De Molencafe (met poffertjes) in Europa-park was een idee van studenten, ik heb een gastcollege gehad van iemand die aan Ratatouille attractie heeft gewerkt (papierwerk), een oud-student is nu operations manager in Duinrell (houd alles in de gaten) School heeft zelf veel connecties, vooral met Efteling.

In WDW ga ik een College Program volgen, je verblijft dan ook on-site en lessen (over gastvrijheid of Disney) zijn ook beschikbaar volgens mij. Je kan dan aan de slag als een gewone cast member bij attracties/restaurants/etc. Je zit dan wel echt helemaal onderaan de ladder, maar hier heb ik geen probleem mee. (Anderen doen meestal een management positie in een ander pretpark) Ik bedoel, gratis entree voor alle Disney parken (behalve Tokyo) is zeker niet verkeerd! :sorc: Eerste keuze is bij attracties!

Sorry mods als ik te off-topic ben nu :lol:
Geen probleem, superleuk om te lezen.

Vooral blijven spuien iedereen. Dit topic is er om iedereen nog beter te leren kennen. ;)
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

@Annet, geweldige quote en mooie foto's :)

Bedankt voor het delen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
TheReal_BDLS
Member
Member
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2014, 21:38

1. Wat is je gebruikersnaam op het forum? En wat betekend deze naam?
TheReal_BDLS, Dit is een gebruikersnaam die ik al jaren gebruik op forums en Instagram. BDLS staat voor de afkorting van mijn naam.
2. Waar kom je vandaan?
Belgie, Kortemark
3. Wat is je favoriete Disneyfilm?
Beauty And The Beast (1991)
4. Wie is je favoriete Disneyfiguur?
Euhhh... heb ik niet echt, veel slechterikken. maar als kind was het altijd Googy
5. Wat is je favoriete Disneypark?
Ben enkel nog maar in Dinseyland Parijs geweest en het eerste park is dan wel met grote voorsprong de favoriet
6. In welk deel van Disneyland Paris voel je je het meeste thuis?
Main Street
7. Wat is je favoriete seizoen in Disneyland Paris?
8. Wat is je favoriete Disney quote?
Hakuna Matata
9. Heb je naast Disney nog andere hobby’s of bezigheden? Zo ja, welke?
Mijn wagen (Audi A4), Verzamelen van Star Wars (ook in handen van disney) en naast de films van Disney, ben ik ook een grote filmliefhebber (Kijk gerust op instagram naar mn collecties) TheReal_BDLS
Next Disney Trip 07-08-09 Juli 2015

Follow me on instagram @TheReal_BDLS

Disneyland Paris '99 Hotel Cheyenne
Disneyland Paris '04 Hotel New York
Disneyland Paris '14 Hotel Santa Fé
Disneyland Paris '15 Hotel Cheyenne / Santa Fé
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

http://instagram.com/thereal_bdls

Wauw, je collectie is indrukwekkend. Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

MagieDeDisney schreefCOLON
Ik ga volgend jaar pretparken studeren! Ik ben toegelaten voor de pretpark richting dus nu moet ik alleen dit jaar nog halen. Highlights komende 3 jaren: veel pretpark uitjes, ideeën bedenken voor pretparken, voor een half jaar naar WDW als stage, jealous yet? ;)

Het is niet echt design/technisch, meer over projecten en vooral management. Er zijn projecten over marketing, operations en innovatie in pretparken.

In WDW ga ik een College Program volgen, je verblijft dan ook on-site en lessen (over gastvrijheid of Disney) zijn ook beschikbaar volgens mij. Je kan dan aan de slag als een gewone cast member bij attracties/restaurants/etc. Je zit dan wel echt helemaal onderaan de ladder, maar hier heb ik geen probleem mee. (Anderen doen meestal een management positie in een ander pretpark)
Dat klinkt goed!
Heel veel succes met je opleiding! Waar/Welke opleiding is dat in Breda?
Cool, nog een (oud) inwoner van Parkstad in WDW :sorc:


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Gebruikers-avatar
Brigges
Member
Member
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2016, 19:40

1. Wat is je gebruikersnaam op het forum? En wat betekend deze naam? Brigges is de bijnaam die men ooit voor mij bedacht had op het werk. Het is een verbastering van Brigitte
2. Waar kom je vandaan? Beverwijk
3. Wat is je favoriete Disneyfilm? Lion King
4. Wie is je favoriete Disneyfiguur? Lastige vraag. Ik denk toch Stitch, lekker stout
5. Wat is je favoriete Disneypark? Animal Kingdom, twee van mijn favorieten in een; Afrika en Disney
6. In welk deel van Disneyland Paris voel je je het meeste thuis? Op een bankje voor het kasteel
7. Wat is je favoriete seizoen in Disneyland Paris? Lente
8. Wat is je favoriete Disney quote? Every mile is magic
9. Heb je naast Disney nog andere hobby’s of bezigheden? Zo ja, welke? Jazeker, hardlopen. Ga dit jaar mijn eerste halve marathon lopen in Disney Parijs
10. Zijn er nog dingen die je kwijt wilt en niet zijn gevraagd? Na negen keer DLP, vier keer WDW (waarbij ik de eerste keer getrouwd ben in WDW) en twee mediterranee Disney Cruises. Ga ik nu na tien jaar geen DLP twee keer. Deze zomer met vijf pubers en in september alleen voor het marathonweekend. Heel veel zin in.
Gebruikers-avatar
MagieDeDisney
Member
Member
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2015, 14:18

Maria-Anna schreefCOLON
MagieDeDisney schreefCOLON
Ik ga volgend jaar pretparken studeren! Ik ben toegelaten voor de pretpark richting dus nu moet ik alleen dit jaar nog halen. Highlights komende 3 jaren: veel pretpark uitjes, ideeën bedenken voor pretparken, voor een half jaar naar WDW als stage, jealous yet? ;)

Het is niet echt design/technisch, meer over projecten en vooral management. Er zijn projecten over marketing, operations en innovatie in pretparken.

In WDW ga ik een College Program volgen, je verblijft dan ook on-site en lessen (over gastvrijheid of Disney) zijn ook beschikbaar volgens mij. Je kan dan aan de slag als een gewone cast member bij attracties/restaurants/etc. Je zit dan wel echt helemaal onderaan de ladder, maar hier heb ik geen probleem mee. (Anderen doen meestal een management positie in een ander pretpark)
Dat klinkt goed!
Heel veel succes met je opleiding! Waar/Welke opleiding is dat in Breda?
Cool, nog een (oud) inwoner van Parkstad in WDW :sorc:
Dankjewel! (Ook aan Stitch87) Het is Engelstalig vrijetijdsmanagement bij NHTV, na een jaar kun je dan de richting Attractions and Theme Park management kiezen ;)
Youtube | Instagram | WDW Cast Member 2018
"Well, that's the good part I guess. You get to go find a new dream."
9-2019 Disneyland Paris RunDisney
5-2020 Princess RunDisney DLP?
1-2023 Walt Disney World Marathon Weekend?
~ Anneke
Gebruikers-avatar
Frank_C80
Member
Member
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2016, 15:10

1. Wat is je gebruikersnaam op het forum? En wat betekend deze naam?
Ik heet dus Frank, de C is de eerste letter van mijn familienaam en 80 is mijn geboortejaar.
2. Waar kom je vandaan?
Maasmechelen
3. Wat is je favoriete Disneyfilm?
Toy Story
4. Wie is je favoriete Disneyfiguur?
Mickey Mouse
5. Wat is je favoriete Disneypark?
Het Disneyland Park al staat Disney California Adventure Park op de 2de plaats
6. In welk deel van Disneyland Paris voel je je het meeste thuis?
Frontierland, ik vind de sfeer daar geweldig. Adventureland is dan weer leuker om op het gemak op een bankje te zitten en te genieten van de natuur. Dilemma's.
7. Wat is je favoriete seizoen in Disneyland Paris?
Het kerstseizoen.
8. Wat is je favoriete Disney quote?
If you can dream it, you can do it.
9. Heb je naast Disney nog andere hobby’s of bezigheden? Zo ja, welke?
Reizen, film en ben nog actief in het jeugdwerk.
10. Zijn er nog dingen die je kwijt wilt en niet zijn gevraagd?
Niet direct. Vragen altijd welkom.

*Bonus*. Wat is de leukste/mooiste/origineelste foto die je zelf gemaakt hebt of waar je zelf op staat in een van de Disneyparken? (Natuurlijk is het wel de bedoeling deze even te plaatsen)
Deze foto is van dit jaar mei, de allereerste keer dat ik alleen in Disneyland was én de eerste keer met mijn dream jaarkaart én de eerste keer met de café Mickey button én met mijn eerste pins. Toch wel een beetje speciaal vond ik :D

Afbeelding
INFINITY PASSHOLDER

Volg me op INSTAGRAM: storiesbyfrank
Gebruikers-avatar
Moossie
Member
Member
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2017, 18:24

1. Wat is je gebruikersnaam op het forum? En wat betekend deze naam?
Moossie, dat was 17 jaar lang mijn poezenschaduw. De meest bijzondere kat die ik ooit heb gehad.
2. Waar kom je vandaan?
Noord Holland
3. Wat is je favoriete Disneyfilm?
Gebaseerd op het aantal keer gezien te hebben (dankzij dochterlief) ToyStory 1-2-3
Moana vind ik ook heel erg leuk, dankzij Heihei.
4. Wie is je favoriete Disneyfiguur?
Teigertje en zeer close naast de eerste plek, Pluto
5. Wat is je favoriete Disneypark?
Ben 1x in Anaheim, California geweest, toen ze 50 jaar bestonden. Was wel heel erg gaaf.
6. In welk deel van Disneyland Paris voel je je het meeste thuis?
Het Wilde Westen...
7. Wat is je favoriete seizoen in Disneyland Paris?
Ik denk dat het Halloween gaat worden, of dat werkelijk zo is zal ik dit jaar beleven.
8. Wat is je favoriete Disney quote?
I prefer to be crazy and happy rather than normal and bitter!
9. Heb je naast Disney nog andere hobby’s of bezigheden? Zo ja, welke?
Netflix, lezen en mijn werk, om al die Disneytrips te bekostigen :D
10. Zijn er nog dingen die je kwijt wilt en niet zijn gevraagd?
Ben serieus aan het uitvogelen of het haalbaar is om met het gezin naar WDW te gaan, incl. een cruise naar de Bahamas met het Disneyschip.

*Bonus* Wat is de leukste/mooiste/origineelste foto die je zelf gemaakt hebt of waar je zelf op staat in een van de Disneyparken? (Natuurlijk is het wel de bedoeling deze even te plaatsen)
Op de vraag of ik een selfie met Capitain Jack Sparrow kon maken, antwoordde hij:"I don't know what a selfie is! Ooohhh, a magic mirror!"
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

MagieDeDisney schreefCOLON
Stitch87 schreefCOLONO waw, pretparken bestuderen, klinkt top :D. Wat houdt het precies in? Ga je voor ingenieur om attracties te ontwerpen, architect, ... of hoe moet ik het zien? Zalig van WDW, wat ga je er precies moeten doen? Hopelijk veel vrije tijd ;)
Het is niet echt design/technisch, meer over projecten en vooral management. Er zijn projecten over marketing, operations en innovatie in pretparken. Imagineering en storytelling staan best wel centraal. Kan wel gecombineerd worden met techniek en kunst, ik ken iemand die hiernaast nog een technische studie doet (voor achtbanen?) en als je kan tekenen kun je natuurlijk je ideeën makkelijk op papier zetten. Pretstudie? Misschien, maar met een sterke focus zie ik mezelf wel als een groeiende cast member in de toekomst ;)

Wat resultaten van de studie: De Molencafe (met poffertjes) in Europa-park was een idee van studenten, ik heb een gastcollege gehad van iemand die aan Ratatouille attractie heeft gewerkt (papierwerk), een oud-student is nu operations manager in Duinrell (houd alles in de gaten) School heeft zelf veel connecties, vooral met Efteling.

In WDW ga ik een College Program volgen, je verblijft dan ook on-site en lessen (over gastvrijheid of Disney) zijn ook beschikbaar volgens mij. Je kan dan aan de slag als een gewone cast member bij attracties/restaurants/etc. Je zit dan wel echt helemaal onderaan de ladder, maar hier heb ik geen probleem mee. (Anderen doen meestal een management positie in een ander pretpark) Ik bedoel, gratis entree voor alle Disney parken (behalve Tokyo) is zeker niet verkeerd! :sorc: Eerste keuze is bij attracties!

Sorry mods als ik te off-topic ben nu :lol:
wow lijkt me fantastisch om te doen! veel succes (waarom leken mijn keuzes qua studierichtingen in de tijd zo beperkt :roll: )
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Geweldige foto Moossie!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Haha die magic mirror had ik ook met Jack! Hij vroeg of ik een heks was en toen ik grapte dat ik de magic mirror ook maar gestolen had, zei hij: oh good, you're a pirate!
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Annet schreefCOLONHaha die magic mirror had ik ook met Jack! Hij vroeg of ik een heks was en toen ik grapte dat ik de magic mirror ook maar gestolen had, zei hij: oh good, you're a pirate! Afbeelding
Ik wil zo graag Captain Jack ontmoeten. *jaloers*
Volg onze avonturen op instagram
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar