Vandaag is het ... dag

Stap binnen in ons gezellig café, maak een praatje met andere leden, stel vragen of tel samen af naar een volgend tripje.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Wij (uit België) zetten de schoen ook niet op 'pakjesavond' (geven het kind zelfs geen naam :P ). Schoen zetten we ook paar keer sinds hij in het land is en dan op 6dec ligt er vanalles aan de schouw (snoepgoed + speelgoed) (als je een schouw hebt tenminste). In de schoen geven we enkel snoepgoed, geen speelgoed. Maar denk dat dat overal een beetje verschillend is.
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Ghehe, waarschijnlijk wel, weet dat mijn Belgische huisgenootje niets snapte van de Nederlandse surprises ;)
Maar bij ons zijn de cadeautjes dus op 5 december en niet op 6 december
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Effe off Disney-topic
6 december is niet de verjaardag, maar de sterfdag van Sinterklaas. Hij stierf waarschijnlijk in het jaar 340 na Christus. Het is een goede katholieke gewoonte om heiligen te herdenken op hun sterfdag. Wanneer Sinterklaas jarig was, weet niemand.
Dat we Sinterklaas niet op 6 maar op 5 december vieren, komt doordat men vroeger op 5 december de schoen mocht zetten. In de nacht van 5 op 6 december werd deze gevuld door Sint en het resultaat was een cadeau op de zesde. Dat kinderen nu meerdere keren en zelfs al in november hun schoen zetten, is een modern verschijnsel.
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

En dan heb je ook nog Sint Maarten :P
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Ik had geen idee ..maar vandaag is het foute kerst truien dag !!!
Ik heb alvast zonder dat ik het wist meegedaan met deze dag :P


Afbeelding
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

D-Tekenaar schreefCOLONIk had geen idee ..maar vandaag is het foute kerst truien dag !!!
Ik heb alvast zonder dat ik het wist meegedaan met deze dag :P


Afbeelding
zalige kersttrui Bert!!! Had ik geweten dat foute kerst truien dag vandaag was... lap! :P
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Thnx Jasper :)
En als ik jou was zou ik dan gewoon morgen de trui uithalen :D
Uiteindelijk past deze dag in deze periode elke dag hahaha
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Vandaag 51 jaar geleden stierf Walt Disney aan Longkanker, kort na zijn dood op 15 december 1966 was er een speciale Memorial radio-uitzending


“What ever you do, do it well. Do it so well that when people see you do it they will want to come back and see you do it again and they will want to bring others and show them how well you do what you do.”

Walt Disney
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Vandaag in 1933, deze advertentie van 'The Night Before Christmas'

Afbeelding

Bron: The Disney Story
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
D-Faerie
Member
Member
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2017, 22:34

D-Tekenaar schreefCOLONIk had geen idee ..maar vandaag is het foute kerst truien dag !!!
Ik heb alvast zonder dat ik het wist meegedaan met deze dag :P


Afbeelding
Geweldig! :D

Vandaag ga ik mijn "Merry Christmas" trui dragen hihi.
♥ Luister met je hart ♥
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Vandaag in 1963 kwam de 18de Disney Animatie classic 'The Sword in the Stone' uit

Afbeelding
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Vandaag zeggen we vaarwel tegen 2017 !!!

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Vandaag 3 januari 1965 stelde Walt Disney zijn eerste Disney-ambassadeur voor



Julie Reihm werd de eerste Disney Ambassadeur ooit en werd geïntroduceerd op 3 januari 1965 aan het grote publiek op Walt Disney's Wonderful World of Color- show (tijdens de 10de verjaardag show van Disneyland CA). de eerste vertegenwoordiger voor over de hele wereld van de Walt Disney Company en Disney-parken, wanneer Walt niet zelf aanwezig kon zijn.

Disney-ambassadeurs worden zorgvuldig gekozen uit het grote aantal Castmembers van het resort. De Walt Disney World Ambassadeurs vertegenwoordigen Cast Members voor een termijn van 1 of 2 jaar. Het is een grote eer om als Disney Ambassadeur te worden gekozen. Ze zijn gekozen uit een poel aan CM's die de kwaliteiten hebben die nodig zijn om de functie te vervullen.

Meer weten over de Ambassadeurs van Disneyland Parijs? klik hier
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Vandaag 5 januari 1913 is de verjaardag van Disney Legend Jack Hannah

Afbeelding

Jack Hannah regisseerde enkele van de meest waanzinnig geanimeerde korte films ooit geproduceerd door The Walt Disney Studios. Onder hen waren 65 Donald Duck shorts, die geroemd zijn als enkele van de grappigste filmpjes van Donald. Jack's werk werd bij talloze gelegenheden gehonoreerd door de Academy of Motion Pictures Arts and Sciences; acht van de tekenfilms die hij regisseerde, waren genomineerd voor Oscars®, waaronder Tea for Two Hundred, Toy Tinkers en No Hunting. Niet slecht voor een man die, zoals Jack zei, door Disney werd ingehuurd voor "een try-out van twee weken die 30 jaar duurde".

Op 15 januari 1913 geboren in Nogales, Arizona, vertrok Jack in 1931 naar Los Angeles om te studeren aan de Art Guild Academy. Een van zijn eerste banen was het ontwerpen van filmposters voor Hollywood-theaters.

Toen, in 1933, tijdens de depressie, Jack besloot om zijn portfolio bij The Walt Disney Studios te laten, werd hij snel aangenomen als in-between en clean-up artist en werkte aan de cartoons van Mickey Mouse, Donald Duck en Silly Symphony.

Jack ontving kreeg veel aanzien voor de kortfilm Gulliver Mickey en de award-winnende kortfilm The Old Mill waar hij aan meewerkte. In 1937 leende hij zijn wilde verbeelding voor het eerst aan Donald Duck als animator van modern inventions en wijdde hij vanaf dat moment veel van zijn werk aan Disney's Duckstar.

In 1939 verhuisde Jack van animatie naar de verhalenafdeling, waar hij verhalen schreef en illustreerde over zijn opvliegende gevederde vriend. Op een gegeven moment werkte hij zelfs samen met Donald Duck-stripartiest en mede-Disney-legende Carl Barks om 27 van Disney's meest klassieke Ducks te maken. Donald Gets Drafted, Donald's Vacation en Trombone Trouble zijn enkele strips waar hij aan meewerkte.

Hij werd regisseur in 1943 en introduceerde de lastige knaagdieren, Knabbel en Babbel, en andere antagonisten van Donald shorts. Hij was ook behulpzaam bij het brengen van Donald naar de televisie en regisseerde veertien uur durende televisieshows. Veel van deze waren met Walt Disney sprak aan zijn bureau met Donald. A Day in the Life van Donald Duck, At Home with Donald Duck en Two Happy Amigos zijn enkele televisiesuccessen van hem.

Jack trok zich in 1959 terug uit de studio om zijn liefde voor olieverf na te streven. Zijn landschappen werden tentoongesteld in grote kunstgalerijen in het Westen; hij had ook een yen voor het voeden van nieuw talent en gaf veel schilderlessen.

Toen, in 1975, werd hij door de Studio gevraagd om de School of Character Animation te ontwikkelen en te leiden aan het California Institute of the Arts (CalArts), die Walt Disney hielp opstarten. Hij werkte acht jaar bij CalArts.

Jack Hannah stierf op 11 juni 1994 in Burbank, Californië.

Bron: D23
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Vandaag is de verjaardag van Daisy/Katrien

Afbeelding

Daisy/ Katrien Duck maakte haar debuut op 9 januari 1937 in de kortfilm Don Donald geregisseerd door Ben Sharpsteen. In de kortfilm met Donald Duck in de hoofdrol heet het personage van Daisy nog Donna Duck.

Bron: Disney wiki
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar