Autopia

Alles over het Disneyland Park.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Autopia
Spring achter het stuur van je eigen auto en zoef door een kleurrijk landschap.

Afbeelding

Autopia: Coureurs, start de auto's!
Kruip achter het stuur van een futuristische auto, zoals uitvinders uit de jaren 50 ze voor ogen hadden. Versnel op de pittoreske slingerweg. En of je nu rondracet of kiest voor een rustig plattelandsritje, zorg wel dat je je gordel om hebt in dit autofeestland.


Veiligheid voor alles
Je auto heeft een werkend gaspedaal en stuur, dus je kunt gemakkelijk over heuvels en om scherpe bochten sturen, net als in het echt. Even stoppen? Om langzamer te gaan, haal je gewoon je voet van het gaspedaal. Voor extra veiligheid is er onder het voertuig een geleiderail aangebracht en heeft de auto voor- en achterbumpers. Onze professionele pitcrew staat ook altijd klaar om je te helpen.

Ontworpen voor kleine coureurs
Coureurs die groter zijn dan 132 cm mogen hun gordel omdoen en hun eigen auto besturen. Daarnaast mogen coureurtjes groter dan 81 cm ook rijden mits er iemand groter dan 132 cm naast zit.

Disneyland® Park
Discoveryland
Minimumlengte
81 cm
Leeftijden
Kinderen, Jonge tieners, Tieners, Volwassenen

Afbeelding

Toegankelijkheid & andere informatie

Geleide- en hulphonden toegestaan
Geschikt voor blinde gasten
Geschikt voor gasten die lijden aan een uitputtende ziekte
Geschikt voor gasten die niet lang kunnen staan
Geschikt voor gasten met autisme
Geschikt voor gasten met beenatrofie
Geschikt voor gasten met leerproblemen
Geschikt voor slechthorende gasten
Geschikt voor verstandelijk gehandicapte gasten
Geschikt voor visueel gehandicapte gasten
Overstappen vanaf rolstoel of ECV vereist
Vanwege het type attractie zijn hulphonden niet toegestaan.

Interesses

Fun met de kleintjes

Gastenbeleid

Houd altijd toezicht op je kinderen.
WAARSCHUWING!
Om veiligheidsredenen wordt deze attractie afgeraden voor bezoekers met problemen die kunnen verergeren (bijv. rug- en nekklachten), met name gasten die een nekkraag dragen evenals gasten die gevoelig zijn voor uitlaatgassen.
Voor deze attractie moet je minstens 81 cm groot zijn.
Je moet minstens 1m32 groot zijn om alleen in een autopia-auto te mogen rijden. Zorg dat lange kleding en accessoires zoals sjaals niet in de weg zitten of laat ze achter bij iemand die niet deelneemt aan de attractie.
Gasten met leermoeilijkheden, met een verstandelijke handicap, gedragsstoornissen of autisme worden als groep toegelaten in de attractie mits aanwezigheid van minstens 1 begeleider : 1
Deze attractie is verboden voor zwangere vrouwen.
Toestemming voor toegang tot de attractie is afhankelijk van de soort beperking. Gasten worden gevraagd dit te controleren met een Cast Member in City Hall of Studio Services.

Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Keandra
Member
Member
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2015, 19:59

Oe, denk dat Dylan (5) deze attractie de max zal vinden.
Dat zal voor ons bezoek volgend jaar zijn.
(Dit jaar stonden daar ellenlange wachtrijen aan, nooit bij geweest dus)
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Autopia is zeker de max :D
Dit is hier zeker ook een favoriet .
Zelf heb ik al mogen rijden in een hybride versie van de Auto's .
En dit is echt een heel fijn gevoel.
De lucht is veel beter en ook het geluid is veel beter.
Ook het rijgemak is beter geworden.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Engelse versie filmpje



In 2010 we started a wide conversion campaign of our Autopia attraction. To date, 58 vehicles out of the 85 that make up the Autopia fleet are now equipped with a hybrid system, which means the batteries are accompanied by a small combustion engine. At a pace of 4 new vehicles per month, the teams of Christophe Martin, Manager Maintenance Rolling Vehicles, are on the verge of wrapping up this ambitious project. It has already helped improve the environment, as well as the safety and work conditions.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
nide77
Member
Member
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2012, 16:17

Bij onze rit, een week geleden hoorden wij geen geluid de eerste meters dat de wagen reed. Pas na een 100m of zo, sloeg de motor aan. Dit gevoel hadden we toch. Reden wij dan ook reeds met zo een Hybride versie?
DLP 2010 - 09>11 November - Sequoia Lodge
DLP 2012 - 13>16 Mei - Cheyenne
DLP 2013 - 20>23 Oktober - Newport Bay Club
DLP 2014 - 10>12 December - Hotel New York
DLP 2015 - 09>11 November - Sequoia Lodge
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

nide77 schreefCOLONBij onze rit, een week geleden hoorden wij geen geluid de eerste meters dat de wagen reed. Pas na een 100m of zo, sloeg de motor aan. Dit gevoel hadden we toch. Reden wij dan ook reeds met zo een Hybride versie?
De kans is inderdaad groot dat je in een Hybride versie reed.
Toen ik vorig jaar een ritje maakte in één van de eerste wagens had ik inderdaad ook een soortgelijk gevoel :thumbs:
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Vandaag gaat Autopia weer open na de sluiting van een maand !!!

Afbeelding

bron : ED92
Gebruikers-avatar
Esther-Disney
Member
Member
BerichtenCOLON 332
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2014, 15:48

Het is voor ons nog niet duidelijk of kinderen vanaf 1 meter zelf mogen sturen of alleen naast de volwassene mogen zitten. Weten jullie dit?
Laatste trip in augustus. Het was een magisch jaar!
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Ze mogen zelf sturen, maar ze kunnen niet zelf gasgeven. Als volwassene zit je er dus bij om gas te geven.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Esther-Disney schreefCOLONHet is voor ons nog niet duidelijk of kinderen vanaf 1 meter zelf mogen sturen of alleen naast de volwassene mogen zitten. Weten jullie dit?
Ontworpen voor kleine coureurs
Coureurs die groter zijn dan 132 cm mogen hun gordel omdoen en hun eigen auto besturen. Daarnaast mogen coureurtjes groter dan 81 cm ook rijden mits er iemand groter dan 132 cm naast zit.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Prins Adam schreefCOLON
Esther-Disney schreefCOLONHet is voor ons nog niet duidelijk of kinderen vanaf 1 meter zelf mogen sturen of alleen naast de volwassene mogen zitten. Weten jullie dit?
Ontworpen voor kleine coureurs
Coureurs die groter zijn dan 132 cm mogen hun gordel omdoen en hun eigen auto besturen. Daarnaast mogen coureurtjes groter dan 81 cm ook rijden mits er iemand groter dan 132 cm naast zit.
Hey, maar dan mogen mijn meisjes alleen. :p Biedt weer mogelijkheden, kop koffie tussendoor of zo. :p
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
PuppyLikesYou
Member
Member
BerichtenCOLON 314
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2013, 21:54

Ik heb hem de laatste keer gedaan (en de keren ervoor niet, alleen toen ik nog klein was).
Maar mijn god het is stiekem echt super leuk hahha. Ik heb gen rijbewijs en mijn vriend heeft zich echt helemaal suf lopen lachen omdat ik voor geen meter kon sturen xD
What else is life but being near you? Do they suspect? Oh, to be given to you; you to me. I will be faithful to you. True. -Pocahontas
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Het niet kunnen sturen ligt niet aan het hebben van een rijbewijs of niet hoor. Het gaat gewoon behoorlijk irritant :P
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Autopia is sinds deze week volledig hybride !!!

Afbeelding

Sinds enkele dagen is Autopia een stuk milieu vriendelijker geworden .
Alle 85 autos zijn namelijk vanaf nu uitgerust met een hybride systeem .
Dit betekend dat ze zowel op benzine als elektriciteit kunnen reiden .


In 2015 konden we jullie al melden dat Disneyland Paris was begonnen met de ombouw van alle autos .
En nu is iedere auto volledig klaar voor een milieuvriendelijke rit in de toekomst . Als bestuurder van de autos merk je het verschil ook .
De autos zijn niet alleen beter voor de natuur . Maar reiden ook beter en geluidlozer over de route van Autopia .
Gebruikers-avatar
marc
Member
Member
BerichtenCOLON 1225
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2012, 11:38

Heb de attractie afgelopen woensdag ook gedaan en hij is inderdaad super leuk ook voor een volwassene.
En inderdaad ik persoonlijk had de indruk dat de auto's veel stiller waren en ook veel beter rijden. Wat ik wel ondervonden heb dat wanneer je het gas plots lost dat de auto('s) redelijk brutaal afremmen en daar na moet je enkele luttele seconden wachten vooraleer hij weer gas aanneemt.En je ruikt de auto's ook niet meer zo als vroeger.
Een heel toffe attractie :sorc: :thumbs: :thumbs: :thumbs:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar