Big Thunder Mountain

Alles over het Disneyland Park.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Prachtig gemaakt!!
ParToutatis schreefCOLONGeweldige Trucage video van de heropening!



Afbeelding
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Dave
Member
Member
BerichtenCOLON 223
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2014, 22:05

vdbemdsa schreefCOLON
Prins Adam schreefCOLONDaar gaat Looopings terug met de slecht nieuws show! Elke nieuwe attractie of gerenoveerde attractie heeft bij het opstarten problemen. Dit komt omdat alles nog moet afgesteld worden.
Bovendien zijn de normen bij Disney heel hoog, als er nog maar 1 ding niet werk zoals het hoort dan zetten ze de baan stil. Ze nemen geen risico dat er ongevallen zouden gebeuren.
Dan heeft Looopings natuurlijk nog meer nieuws om te schrijven dan DLP slecht is...

Ik weet niet of je het een slecht nieuws show kunt noemen, ik vind het ook nogal vreemd, meer dan jaar dichtgeweest, openingsweekend, waar veel volk op afgekomen is, en dan al terug bijna ganse dag in panne, ik en vele anderen waren enorm teleurgesteld, die afstellingen van de apparatuur snap ik, maar als ze zolang gewerkt hebben om iets te renoveren, dan verwacht je toch niet dat het na 1 dag al volledig lam ligt!

Het is vakantie in Frankrijk. Ze zijn daar een week vroeger dan in de meeste delen van NL, BE en DE. Het zal er dus de hele week flink druk zijn.

Wat het Looopings artikel betreft vind ik persoonlijk niet dat het als slechtnieuws-show wordt opgevoerd. Disneyland heeft zelf in de verf gezet dat storingen sneller en adequater kunnen worden opgelost en minder zullen voorvallen. Als de attractie dan al aan de tweede officiële openingsdag een hele namiddag buiten werking is, dan is dat een afgang. Zo valt heel hun theorie nl. in het water. Dat men moet evacueren en de attractie voldoende nakijken alvorens die weer geopend wordt is nogal wiedes. Veiligheid gaat immers voor alles! Dat wordt in het artikel ook nergens in twijfel getrokken.
Indien je je ergert omdat artikels van Looopings komen, probeer dan eens enkel de artikels te lezen en niet de reacties eronder. Laten we hopen dat hiermee de storingen voor komende dagen verholpen zijn.

Dacht ooit gehoord te hebben dat het lawaai tijdens het optakelen van de treinen veroorzaakt werd door de losse ijzeren bouten onderaan de trein. Die tikken tegen het mechanisme van het anti-rollback systeem (dat moet verhinderen dat treinen bij een panne tijdens het optakelen achteruit gaan rijden). Bij andere ritsystemen van hetzelfde type (bv Calamity Mine in Walibi) hebben deze loshangende bouten onderaan de trein niet. Daardoor maken zij veel minder lawaai bij het optakelen. Het geluid is de hele dag hoorbaar en doet de indruk krijgen vanaf elk punt in Frontierland dat er steeds activiteit in de mijnen is. Het is een actief onderdeel in Frontierland en zal dus niet snel verdwijnen.
Gebruikers-avatar
ParToutatis
Member
Member
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2016, 12:51

Dave schreefCOLON
vdbemdsa schreefCOLON
Prins Adam schreefCOLONDaar gaat Looopings terug met de slecht nieuws show! Elke nieuwe attractie of gerenoveerde attractie heeft bij het opstarten problemen. Dit komt omdat alles nog moet afgesteld worden.
Bovendien zijn de normen bij Disney heel hoog, als er nog maar 1 ding niet werk zoals het hoort dan zetten ze de baan stil. Ze nemen geen risico dat er ongevallen zouden gebeuren.
Dan heeft Looopings natuurlijk nog meer nieuws om te schrijven dan DLP slecht is...

Ik weet niet of je het een slecht nieuws show kunt noemen, ik vind het ook nogal vreemd, meer dan jaar dichtgeweest, openingsweekend, waar veel volk op afgekomen is, en dan al terug bijna ganse dag in panne, ik en vele anderen waren enorm teleurgesteld, die afstellingen van de apparatuur snap ik, maar als ze zolang gewerkt hebben om iets te renoveren, dan verwacht je toch niet dat het na 1 dag al volledig lam ligt!

Het is vakantie in Frankrijk. Ze zijn daar een week vroeger dan in de meeste delen van NL, BE en DE. Het zal er dus de hele week flink druk zijn.

Wat het Looopings artikel betreft vind ik persoonlijk niet dat het als slechtnieuws-show wordt opgevoerd. Disneyland heeft zelf in de verf gezet dat storingen sneller en adequater kunnen worden opgelost en minder zullen voorvallen. Als de attractie dan al aan de tweede officiële openingsdag een hele namiddag buiten werking is, dan is dat een afgang. Zo valt heel hun theorie nl. in het water. Dat men moet evacueren en de attractie voldoende nakijken alvorens die weer geopend wordt is nogal wiedes. Veiligheid gaat immers voor alles! Dat wordt in het artikel ook nergens in twijfel getrokken.
Indien je je ergert omdat artikels van Looopings komen, probeer dan eens enkel de artikels te lezen en niet de reacties eronder. Laten we hopen dat hiermee de storingen voor komende dagen verholpen zijn.

Dacht ooit gehoord te hebben dat het lawaai tijdens het optakelen van de treinen veroorzaakt werd door de losse ijzeren bouten onderaan de trein. Die tikken tegen het mechanisme van het anti-rollback systeem (dat moet verhinderen dat treinen bij een panne tijdens het optakelen achteruit gaan rijden). Bij andere ritsystemen van hetzelfde type (bv Calamity Mine in Walibi) hebben deze loshangende bouten onderaan de trein niet. Daardoor maken zij veel minder lawaai bij het optakelen. Het geluid is de hele dag hoorbaar en doet de indruk krijgen vanaf elk punt in Frontierland dat er steeds activiteit in de mijnen is. Het is een actief onderdeel in Frontierland en zal dus niet snel verdwijnen.
Het zal ongetwijfeld binnen de normen liggen.. :)
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Klik op de afbeelding en download de krant die werd uitgedeeld tijdens de heropening op 17 december 2016!

Afbeelding

Bron: http://www.thunderide.com/index-FR.htm
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Dave
Member
Member
BerichtenCOLON 223
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2014, 22:05

Bedankt om te plaatsen!
De website die daarin vermeld staat is overigens ook erg interessant met veel background informatie met tekeningen enz. Jammer genoeg wel allemaal in het Frans.

http://www.thunderide.com/index-FR.htm

Jammer genoeg is het vandaag weer raak. Al sinds openingstijd is er opnieuw 'storing' bij de attractie.
Gebruikers-avatar
dennisz1986
Member
Member
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012, 23:56

Zaterdag, op de dag van de opening, deden 's avonds de rook effecten van de explosie het niet. Zondag en maandag hetzelfde verhaal. Een CM vertelde dat er problemen zijn met de installatie. Op dit moment lukt het elke 3 minuten om een rookeffect te geven. De kans dat je de explosie met rook gaat zien is momenteel dus klein. Volgens hem wordt er hard gewerkt om dit probleem op te lossen.
Zaterdag was er bovenaan de eerste helling een waterval. Zondag en maandag ook niet in werking. De CM wist niet wat hier de reden van was. Al met al blijft het een leuke ride, hoop dat het lukt de storingen op te lossen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

dennisz1986 schreefCOLONZaterdag, op de dag van de opening, deden 's avonds de rook effecten van de explosie het niet. Zondag en maandag hetzelfde verhaal. Een CM vertelde dat er problemen zijn met de installatie. Op dit moment lukt het elke 3 minuten om een rookeffect te geven. De kans dat je de explosie met rook gaat zien is momenteel dus klein. Volgens hem wordt er hard gewerkt om dit probleem op te lossen.
Zaterdag was er bovenaan de eerste helling een waterval. Zondag en maandag ook niet in werking. De CM wist niet wat hier de reden van was. Al met al blijft het een leuke ride, hoop dat het lukt de storingen op te lossen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Wij hebben hem zaterdagavond gedaan en bij ons werkten de rook effecten en de explosie effecten gewoon. Ook de waterval bovenaan de lifthill. We zullen dan geluk gehad hebben.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Zaterdagmorgen tijdens de eerste rit deden de rook effecten het wel, tijdens de 2de rit wat later niet meer.
Spijtig want de 2de rit heb ik net helemaal gefilmd. Dus hierbij de hele rit zonder de rook effecten in het laatste stuk.

Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Ik kijk niet, ik ga niet kijken, volhouden Laura! :')
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Laura schreefCOLONIk kijk niet, ik ga niet kijken, volhouden Laura! :')
Ik doe mee ;)
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

ParToutatis schreefCOLONGeweldige Trucage video van de heropening!



Afbeelding
MAKING OF - Gold is Back - BTM

Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Elien
Member
Member
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2011, 04:21

Wij hebben hem vrijdag (softopening) en zaterdag gedaan. Tijdens de soft werkten alle effecten wel, maar op openingsdag hebben 2x geen explosie gehad (1 keer 's ochtends en 1 keer rond 14-15u).
Gebruikers-avatar
Scar666
Member
Member
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2015, 08:54

Momenteel 2 uur wachttijd , er is er ééntje weer de populairste ...
Gebruikers-avatar
Disneysuperfan
Member
Member
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2016, 11:18

Zo blij met mijn vip fastpass volgende maand....
pietemuis
Member
Member
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2016, 21:09

Hoe lang is de wachttijd op een doordeweekse dag voor BTM?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar