‘Disney Illuminations’ avondspektakel

Alles over het Disneyland Park.
BUTTON_POST_REPLY
MickeyKim
Member
Member
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2017, 18:50

Ik heb oad op verschillende manieren berichten gestuurd maar een duidelijker antwoord dan 'de bus vertrekt wanneer het park gaat sluiten' kunnen ze helaas niet geven. Ik moet dus nog even in spanning zitten of ik de avondshow eindelijk zal kunnen zien.
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Dave schreefCOLONHet zou wel erg erg zijn als ze je die niet gunnen. Het beste van de dag... :)

Hollen zit er na de show niet echt in meestal. Maar 30 minuten haal je echt wel hoor.
Dat zou je denken, maar ik ben 2 jaar achter elkaar met een dagtocht geweest en we gingen net voor de lichtjesparade weg. Die heb ik dus nooit gezien :(
MickeyKim
Member
Member
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2017, 18:50

olafLover schreefCOLON
Dave schreefCOLONHet zou wel erg erg zijn als ze je die niet gunnen. Het beste van de dag... :)

Hollen zit er na de show niet echt in meestal. Maar 30 minuten haal je echt wel hoor.
Dat zou je denken, maar ik ben 2 jaar achter elkaar met een dagtocht geweest en we gingen net voor de lichtjesparade weg. Die heb ik dus nooit gezien :(
Wat zonde! Was dat ook met oad?
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Volgens mij wel, het gaat dus wel om heel wat jaren geleden ;) Denk 1994 en 1995 of 1995 en 1996
Gebruikers-avatar
Mushu
Member
Member
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2015, 18:20

Wat een prachtige show, Illuminations!! Weer zoveel meer techniek dan Dreams! Het stukje van Beauty and the Beast, Pirates en Star Wars vonden wij echt geweldig! Zo mooi!! We gaan er in oktober zeker weer van genieten.
Groetjes

Cindy

Afbeelding
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Disney Illuminations show

Gebruikers-avatar
Princess Sas
Member
Member
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2017, 07:45

Ik ben zoo benieuwd! Ik heb me er tot nu toe nog steeds van kunnen weerhouden om filmpjes op youtube op te zoeken dus heb er (op reclame na) nog niets van gezien. Het is nog een complete verassing voor volgende week :D.
Afbeelding


Afbeelding
Gebruikers-avatar
Keandra
Member
Member
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2015, 19:59

Wij hebben hem vorige week gezien, en eerlijk gezegd, we vonden het totaal onsamenhangend.
Er zat geen verhaal in, gewoon even van het ene naar het andere, met vooral de spectaculaire beelden.
Viel dik tegen.
Vuurwerk was heel leuk en verschrikkelijk luid (vergeleken met wat er bij dreams gebruikt werd), de fonteinen kwamen ook weer mooi tot hun recht.
Waren veel beelden bij ook die niet mooi tot hun recht kwamen, het kasteel werd opeens veel te druk (vooral bij starwars, pirates, beauty, waren er meerdere scenes die speelden op dezelfde moment speelden op verschillende plaatsen).

Ook het feit dat als het park sluit om 11u, iedereen al rond 8u30 (en wij dus ook eenmalig om 9u) een plaatsje aan het zoeken of vasthouden is, is toch ook meer dan een domper. Zit je daar voor de rest van de avond op de grond of sta je maar wat te staan. (kan je verzekeren als je een mindere knie hebt, dan ben je meer dan gezien hoor)

Hoop nog terug te gaan in december voor mijn verjaardag, en hoop dan dat je weer gewoon een uurtje voordien maar een plaatsje moet zoeken. 2 uur of langer wachten is Illuminations niet waard. Filmpje duurt niet lang genoeg hiervoor.
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

Keandra schreefCOLONWij hebben hem vorige week gezien, en eerlijk gezegd, we vonden het totaal onsamenhangend.
Er zat geen verhaal in, gewoon even van het ene naar het andere, met vooral de spectaculaire beelden.
Viel dik tegen.
Vuurwerk was heel leuk en verschrikkelijk luid (vergeleken met wat er bij dreams gebruikt werd), de fonteinen kwamen ook weer mooi tot hun recht.
Waren veel beelden bij ook die niet mooi tot hun recht kwamen, het kasteel werd opeens veel te druk (vooral bij starwars, pirates, beauty, waren er meerdere scenes die speelden op dezelfde moment speelden op verschillende plaatsen).

Ook het feit dat als het park sluit om 11u, iedereen al rond 8u30 (en wij dus ook eenmalig om 9u) een plaatsje aan het zoeken of vasthouden is, is toch ook meer dan een domper. Zit je daar voor de rest van de avond op de grond of sta je maar wat te staan. (kan je verzekeren als je een mindere knie hebt, dan ben je meer dan gezien hoor)

Hoop nog terug te gaan in december voor mijn verjaardag, en hoop dan dat je weer gewoon een uurtje voordien maar een plaatsje moet zoeken. 2 uur of langer wachten is Illuminations niet waard. Filmpje duurt niet lang genoeg hiervoor.
tjah dat is ieder zijn keuze hé. Je kiest zelf om er tussen te gaan staan, niemand verplicht je daartoe. Je kan ook prima attracties doen tot 22u45 en dan een kwartiertje op voorhand een plekje zoeken, maar dan moet je vrede nemen met een plekje waar je misschien minder goed zal zien. Als je front row zicht wilt, dan moet je nu eenmaal zien dat je de rest van heel het park die dat ook wilt, voor bent.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Keandra
Member
Member
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2015, 19:59

Tegen dat het 23u was, was er geen plaats meer, je kon tegen 22u niet degelijk nog over mainstreet lopen.
Was een echte domper.
We hebben het gezien, gelukkig bleven er vele voor ons wel neerzitten, want ondanks dat je dan 'vrij' vooraan staat/zit, eens de volwassenen gaan rechtstaan is er van het kinderfeest (de film) niets meer aan hoor, dan zien de kids niets meer.

Denk dat het van DIsney uit zou sieren, moesten ze richtlijnen afroepen, bvb bij goed en droog weer blijven zitten opdat iedereen goed kan zien.
Want op goodwill van de mensen rekenen, dat hebben we daar tijdens die 5 dagen genoeg gezien, is iets dat je mag vergeten.

Wij hebben het zo ervaren, dan mag het hier ook in het forum. Een kwartiertje op voorhand gaat enkel maar op heel rustige dagen. Kom je op drukkere dagen, ben je eraan voor de moeite. (wij hadden tussenseizoen verwacht met de druktemeters, vrees dat die er grondig naast zaten)
Gebruikers-avatar
Stijneke
Member
Member
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2016, 16:00

Keandra schreefCOLONDenk dat het van DIsney uit zou sieren, moesten ze richtlijnen afroepen, bvb bij goed en droog weer blijven zitten opdat iedereen goed kan zien.
Uit veiligheidsoverwegingen is het beter dat iedereen zal rechtstaan. Ik kan me zelfs voorstellen dat er ergens een document is dat stelt dat mensen moet gezegd worden recht te staan.
Anderzijds moeten de werknemers gehurkt gaan zitten op niemand te storen, wat ergonomisch gezien dan weer zeer slecht is. Dat zie je toch vooral bij de parade, maar ook bij de avondshow.
Nu dat is hetgeen ik daar als preventieadviseur naar kijk.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Tess81
Member
Member
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2015, 18:45

Het is inderdaad vervelend dat je al zo vroeg een plekje moet zoeken. Net als op vakantie dat je voor dag en dauw je handdoek neer moet leggen, maar het is nou eenmaal zo. Iedereen wil de beste plek. Dan is het je eigen keuze om er aan mee te doen of niet.
En wat Stijneke zegt is waar, uit veiligheid moet iedereen juist staan. (Ik weet niet of dat in het reglement van DLP staat, maar zo werkt het meestal in Nederland op evenementen). Mocht er paniek uitbreken, dan ben je, als je staat zo weg.... Als je zit, kun je overlopen worden.
Wel heb ik de laatste keer gezien dat er heel veel bleven zitten, dan heb je "geluk". (Hierdoor getuigen geweest van een huwelijks aanzoek). Er werd boe geroepen naar die enkeling die toch ging staan. Kinderen kun je op de arm nemen, zodat ze het alsnog kunnen zien.
DLP
1992 1x
2008 1x
2015 2x
2016 1x
2017 3x
2018 1x
2020 1x
2022 1x

DLC
1999 1x
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Ik weet dat ik ooit vooraan zat en halverwege ging staan omdat het water van de waterschermen allemaal de stoep afliep en ik midden in een grote plas water zat. Toen werd er ook boe geroepen, maar ja wist dat volk veel dat ik doorweekt werd daar...
Mijn moeder is fysiek niet in staat om op de grond te gaan zitten, dus ja iedereen verplichten is geen optie.
Gebruikers-avatar
Stijneke
Member
Member
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2016, 16:00

Ik heb hem de laatste keer ook al zittend meegemaakt in de nieuwe infinity-zone. Dat was super. Zowat iedereen tot voorbij plaza gardens zat nog altijd. Ook dat was een enorm mooi beeld.
Andere keren werden we aangemaand recht te gaan staan, zelfs minuten voor de start van de show.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikers-avatar
MissMetal
Member
Member
BerichtenCOLON 253
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2017, 19:26

Stijneke schreefCOLONIk heb hem de laatste keer ook al zittend meegemaakt in de nieuwe infinity-zone. Dat was super. Zowat iedereen tot voorbij plaza gardens zat nog altijd. Ook dat was een enorm mooi beeld.
Andere keren werden we aangemaand recht te gaan staan, zelfs minuten voor de start van de show.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De infinity zone ben ik benieuwd naar, 14/10 halen we onze infinity passen, we kijken er al naar uit!
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar