Sleeping Beauty Castle

Alles over het Disneyland Park.
Gebruikers-avatar
Belle
Member
Member
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 13:29

Sleeping Beauty Castle

Dromen worden werkelijkheid en kindergezichtjes lichten op in het schijnsel van dit wereldberoemde Disney-icoon.

Afbeelding

Een sprookje wordt werkelijkheid
Hoog boven Main Street U.S.A.® heet Sleeping Beauty Castle je welkom in een magische wereld vol fantasie en plezier. Als centraal icoon van Disneyland Paris nodigt het kasteel van Doornroosje alle bezoekers uit om de plaats te vieren waren alle dromen uitkomen.

Een klassiek ontwerp
Het is een waar sprookjeskasteel met hoge torenspitsen, sierlijke torentjes, koningsblauwe daken, glas-in-loodramen en wandkleden. Het 50 meter hoge bouwwerk heeft de magische, mysterieuze uitstraling van fantasiepaleizen zoals te zien in Disney's klassieke animatiefilm "Doornroosje", maar ook elementen van echte Franse kastelen en historische monumenten.

Afbeelding

De vierkant gesnoeide bomen die rond het kasteel staan en de grote slapende draak, die zo nu en dan ontwaakt en brullend rook uitblaast, dragen bij tot de betoverende omgeving.

Afbeelding

NIEUW! De spectaculaire en sprankelende show Disney Illuminations
Laat je betoveren bij het Kasteel van Doornroosje wanneer Mickey je ’s avonds door de duizelingwekkende Disney Illuminations show leidt. Klassieke Disney sprookjes en nieuwe verhalen zoals Star Wars, Frozen en Pirates of the Caribbean komen tot leven met schitterend vuurwerk, ongelooflijke lichtprojecties en verbluffende speciale effecten.

Afbeelding


Disneyland Park
Fantasyland
Minimumlengte
Geen minimumlengte
Leeftijden
Alle leeftijden, Peuters

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Tuvok
Member
Member
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2010, 22:55

Het kasteel als 'cake' tijdens de eerste verjaardag is spuuglelijk, maar het kan nóg erger. Ja, hou je maar vast. Voor de 25ste verjaardag van Walt Disney World's Magic Kingdom werd hun Sleeping Beauty Castle in een nog slechtere 'taart' verhuld:

Afbeelding

Wie verzint zoiets? Dan moet je toch al behoorlijk wat gedronken hebben, niet?

Die docoraties voor The Hunchback of Notre Dame vind ik dan wel weer leuk, maar het liefst zie ik het kasteel met geen (zoals nu) of zo weinig mogelijk (zoals tijdens de 15e verjaardag of MMP) versieringen.

Als ze het daar in Parijs wagen om weer zo'n lelijke cake van ons kasteel te maken tijdens de 20ste verjaardag, dan ga ik persoonlijk verhaal halen. Hehe.
Tuvok is eigenaar van DiscoverTheMagic.nl en tevens jaarkaarthouder, aandeelhouder en expert van Disneyland Paris
Prince Charming

Een paar foto's van het kasteel:

Nieuwe steigers:
Afbeelding

Slecht dak:
Afbeelding

Steigers worden ook geverfd tegenwoordig:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jens
Member
Member
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2009, 18:08

En ondertussen hebben ze het doek geinstalleerd! Welliswaar een getekende versie van de facade ipv een foto realistische versie, maar alles beter dan een wit doek!

Afbeelding

Bron: DLRP Today en discoponies (Twitter)
paterdave2
Member
Member
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2009, 12:26

Afbeelding

Dit is ook een leuk gezicht in de winter periode een besneeuwd dak van het kasteel.
AYFM Een nieuw online station met disney muziek. AYFM Radio All your favorite music
Gebruikers-avatar
ºoºmickeymousjeºoº
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2009, 09:07

Het torentje op onderstaande foto heeft al de nieuwe kleur blauw:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bron: Disneygazette
Gebruikers-avatar
pinocchio
Member
Member
BerichtenCOLON 146
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2009, 00:52

hier nog twee foto's die we vrijdagochtend gemaakt hebben.
aan de rechterzijkant en de (volledige) achterkant staan nog wel steigers met doeken
AfbeeldingAfbeelding
last year: 23-26 sept 2016: Disneyland Half Marathon Weekend, Inaugural Party, Cafe Mickey Meets, 5k, Halve Marathon, Dream Castle, upcoming: 21-24 sept 2017: Half marathon weekend, 5k,10k,HalfMarathon, Bibbidi-Bobbidi-Boo-challenge, Hotel Cheyenne
Gebruikers-avatar
Wezz
Member
Member
BerichtenCOLON 1351
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 23:31

Au Au Au.. wat ziet het eruit :s Wat een lelijke kleur blauw !!

Afbeelding
Bron: Central Plaza
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Wezzlog Characters // Wezzvlog
Gebruikers-avatar
daan1973
Member
Member
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2011, 15:47

Sorry maar ik vind het prachtig geworden.. echt het sprookjesachtige zuurstok roze en dat blauw.. net zoals het in de tekenfilms eruit ziet!.. zo hoort het ook vind ik.. je moet je wanen in een film..
nog 11 dagen en dan kan ik het persoonlijk aanschouwen..
DLRP:
mei 1996, mrt.1997, aug.1998, dec.1998, mrt.2000, aug.2001, feb.2004, okt.2004, mrt.2006,
mei 2008, mei 2009, mei 2010, mrt.2011, jun.2011, okt.2011, nov 2011
next trip april/mei 2012
driesko69
Member
Member
BerichtenCOLON 155
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009, 21:13

daan1973 @ zo 22 mei, 2011 21:26 schreefCOLONSorry maar ik vind het prachtig geworden.. echt het sprookjesachtige zuurstok roze en dat blauw.. net zoals het in de tekenfilms eruit ziet!.. zo hoort het ook vind ik.. je moet je wanen in een film..
nog 11 dagen en dan kan ik het persoonlijk aanschouwen..
Het is inderdaad prachtig, zeker als je er echt voor staat.
Kunnen er alleen maar blij voor zijn, ze hadden de renovatie ook kunnen laten natuurlijk, maja...
Gebruikers-avatar
Wezz
Member
Member
BerichtenCOLON 1351
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 23:31

Opknappen is 1 ding, maar het complete kleurschema omgooien is wat anders. Ik vind het blauw echt ontzettend vloeken met het roze. Het past niet bij elkaar. Eigenlijk zou het iets lichter blauw moeten zijn, of anders iets knaller roze ( maar dan krijg je helemaal Barbie's Dreamcastle ).. Nee ik kan hier niet vrolijk van worden, afentoe snap ik ze daar in Parijs écht niet!
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Wezzlog Characters // Wezzvlog
Ulti
Member
Member
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2011, 13:24

Ik ben altijd bang geweest voor de dag dat ze het kleurenschema om zouden gooien..
Of het écht een verbetering is tegenover wat het was weet ik niet, ze hadden het beter opgeknapt indezelfde kleuren..
Máár ik ga er wel elke dag van glunderen, dus het is alsnog super mooi..
Er zijn nog 4 daken aan de voorkant die de nieuwe kleur krijgen dus die vloeken er nu ook nog bij.. ben erg benieuwd naar het totaal eind deze zomer!

@Wezz Het is niet aan Parijs die de kleuren bepaald, alles wordt vanuit Amerika gedaan..
Prince Charming

Heeft iemand het artikel over het kasteel in de Telegraaf bijlage van vorige week gelezen? Klopt het echt dat er daar gewoon geschreven staat dat het kasteel GRIJS was??
Gebruikers-avatar
Tuvok
Member
Member
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2010, 22:55

Prince Charming @ zo 22 mei, 2011 22:32 schreefCOLONHeeft iemand het artikel over het kasteel in de Telegraaf bijlage van vorige week gelezen? Klopt het echt dat er daar gewoon geschreven staat dat het kasteel GRIJS was??
Yep, dat kan ik bevestigen. Hier het stukje tekst:

"Dat het kasteel van Disneyland Parijs roze is, is bijzonder. Bij de opening van het park was dat namelijk niet het geval. Evenals in andere parken van Disney was het slot aanvankelijk grijs. Omdat Europeanen in het dagelijks leven wel vaker een grijs kasteel zien, legden zij niet het verband met rijkdom en magie. Daarop besloot Disney het kasteel een andere kleur te geven. Nu het roze is, zoudeb bezoekers er wel een magisch gevoel bij moeten krijgen. Ook de toren van het bouwwerk is bijzonder; deze is belegd bij slakkenhuisjes, als ode aan Frankrijk als culinair land."

Het klopt dat Disney heeft besloten om een ander soort kasteel te bouwen in Europa omdat wij hier al zoveel kastelen hebben, maar dat 'grijze' klopt natuurlijk niet. De enige twee 'grijze' kastelen zijn die in Florida en Tokyo (al is die wat bruiner). Die in Californië en Hong Kong zijn ook deels roze, al is die van ons natuurlijk het meest 'roze'.

De media blinken zelden uit in correctheid als het gaat om Disneyland (of "Euro Disney", zoals het resort nog stevast wordt genoemd). Lees voor de gein eens mijn oordeel over een groot artikel in Dagblad de Limburger over New Generation Festival in het voorjaar van 2010. Dat was écht huilen met de pet op. Enjoy: Klik!
Tuvok is eigenaar van DiscoverTheMagic.nl en tevens jaarkaarthouder, aandeelhouder en expert van Disneyland Paris
Gebruikers-avatar
Gio
Member
Member
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2010, 20:33

Ulti @ zo 22 mei, 2011 21:27 schreefCOLON
@Wezz Het is niet aan Parijs die de kleuren bepaald, alles wordt vanuit Amerika gedaan..
Da's ook niet geheel waar, het is Walt Disney Imagineering Paris die dat bepaalt, zitten in Val D.
Tuvok @ ma 23 mei, 2011 12:24 schreefCOLON
Prince Charming @ zo 22 mei, 2011 22:32 schreefCOLONHeeft iemand het artikel over het kasteel in de Telegraaf bijlage van vorige week gelezen? Klopt het echt dat er daar gewoon geschreven staat dat het kasteel GRIJS was??

De media blinken zelden uit in correctheid als het gaat om Disneyland (of "Euro Disney", zoals het resort nog stevast wordt genoemd).
Mja, dat krijg je he, als journalisten dit soort informatie in een vreemde taal moeten vergaren van de ambassadeur tijdens een informatief tripje door het park, Engels wordt niet door álle NLers vloeiend gesproken, dat blijkt maar weer :')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar