Animation Celebration Theater

Alles over het Walt Disney Studios Park.
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

*Spoiler alert*
Animation Celebration - Frozen: A Musical Invitation (volledige show)




Vertrek vanaf 17 november op een betoverende Frozen reis tijdens Animation Celebration in het Walt Disney Studios Park. Zing, voor de eerste keer in Disneyland Paris, Dieren zijn beter dan mensen met Sven en Kristoff! Krijg jij Anna’s magische bewegingen snel genoeg onder de knie om Elsa te verrassen in haar ijspaleis? Maak je klaar om alle remmen los te laten!
Je maakt zelfs kans op een ontmoeting met Olaf* tijdens dit hartverwarmende avontuur voor de hele familie.
*Als je Olaf wilt ontmoeten moet je je eerst inschrijven via de LineBerty app.
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Vanaf nu kan je op de foto met Olaf in het Walt Disney Studio's park! Je moet wel vooraf reserveren met Lineberty, kijk op ons forum hoe dit werkt: viewtopic.php?p=148232#p148232

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Dit kan je nog meer ontdekken in het 'Animation Celebration'-gebouw:

Afbeelding

Naast de gloednieuwe show 'Frozen Celebration' is er nog veel meer te beleven in het 'Animation Celebration'- gebouw. Zo kan je er Olaf ontmoeten bij Character Spotlight, leren klassieke animatiefiguren tekenen bij Animation Academy of leren hoe animatie nu juist werkt, met The Toy Story Zoetrope.

Afbeelding

Character Spotlight: Olaf

Afbeelding

Wees klaar om de vriendelijkste sneeuwman van heel Arendelle een dikke warme knuffel te geven. Inderdaad, Olaf is ook voor de eerste keer in Disneyland Paris en hij wil je dolgraag ontmoeten.

Enkel via reservering*. Download de Lineberty app beschikbaar via de App Store of Google Play om een reserveringskaartje te verkrijgen. * Beperkt aantal plaatsen afhankelijk van de beschikbaarheid van de dienst en de kaartjes

Animation Academy

Afbeelding

De "Animation Academy" is terug bij Animation Celebration met een nieuwe look en mooie schetsen op de muren die passen bij het thema van de buitenkant van het gebouw.

Afbeelding

Zet je aan één van de Mickey Mouse tekentafels en leer hoe je zelf een geliefd Disney personage stap per stap leert tekenen.

Afbeelding

Na afloop mag je natuurlijk je eigen creatie meenemen naar huis.


The Toy Story Zoetrope

Afbeelding

De Toy Story Zoetrope is nu te aanschouwen bij Animation Celebration. Het is gemodelleerd naar een vroeg bioscoop apparaat dat de optische illusie van statische beelden in beweging creëert. Deze Toy Story Zoetrope werd vrieger getoond in Disney California Adventure, je kunt hem hier in actie zien:



Afbeelding

Disney Animation Gallery is nu Animation Boutique

Afbeelding

In deze vernieuwde winkel, vind je niet langer een collectie van prints en beeldjes van Disneyfiguren. In plaats daarvan kan je een heleboel Frozen merchandise terugvinden. Bekijk hier het volledige Frozen-aanbod bij Animation Boutique.

Exterieur en Disney Animation beelden

Afbeelding

Ook aan de buitenkant van Animation Celebration zijn veranderingen te merken. Zo kreeg de wachtrij kreeg een leuke opfrissing en bevat het fantastische schetsen van oude- en nieuwe Disney-klassiekers.

Je kunt er ook de vele sculpturen terugvinden van enkele geliefde animatiefilms.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Scar666
Member
Member
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2015, 08:54

Wie is er al geweest en wat vinden jullie er van ?
Gebruikers-avatar
marc
Member
Member
BerichtenCOLON 1225
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2012, 11:38

Hoop er binnen een 4 tal weken zelf eens grondig te gaan kijken , op de beelden ziet het er echt mooi en tof uit :thumbs: :thumbs: :thumbs: :sorc:
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

Wij zijn sinds gisteren terug. De lineberty reservaties voor Olaf zijn gekkenwerk. Ze gaan open om 9u45 voor de voormiddag en 13u15 voor de namiddag, we hebben de eerste dag geen te pakken gekregen, ondanks met 4 gsms klaar te staan 5 minuten op voorhand. Het gaat niet om op enkele minuten volboekt zijn maar echt over seconden. De 2e dag voormiddag ook niet gelukt, namiddag wel. Gisteren hadden we er ook ééntje voor de voormiddag te pakken gekregen maar dus echt elke keer met 4 personen allemaal klaargestaan en als een gek de app refreshen tot ze open staan en dan moet je echt snel zijn.

De show zelf was leuk om eens gezien te hebben maar vond het nu ook niet wauw. Het is dus bij de 2 gedeeltes gewoon rechtstaan zonder stoelen (deze zijn weggehaald) wat het voor kleine mensen moeilijk maakt om een goed zicht te hebben. Ook hier trouwens waren het toestanden zoals bij de Marvel show de afgelopen jaren, de eerste show die pas binnen een uur is maar al volzet staat en intussen een rij die al gevormd is voor de 2e show daarna. Goed op tijd gaan dus, want met 10 minuten op voorhand aan komen wandelen geraak je niet binnen. Wij zijn om 9u40 ongeveer gaan klaarstaan voor de show van 10u25 en waren bij de laatsten die nog binnen mochten.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
joyce in wonderland
Member
Member
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2017, 20:15

Ik ben blij dat ik het eens gezien heb, maar vind het niet echt fantastisch. Het is duidelijk gericht op kleine frozen-fans. De organisatie zelf is ook niet echt top. Wij hebben heel lang staan wachten tot we eindelijk binnen geraakten. Ook voor mensen met een groene kaart is het slecht georganiseerd. Iemand in een rolstoel kan niet bij hun gezelschap, maar staat alleen achteraan met de rolstoel. Er kunnen ook slechts 15 mensen binnen met een groene kaart. Als je weet dat iemand met een kaart nog 4 mensen kan meenemen, is dit slechts 3 groene kaarten per voorstelling (bij ons 4 omdat er telkens wat minder begeleiders waren)
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Wij zijn enkel gaan aanschuiven omdat de tijd dat we in de rij gingen tot de show begon nog 'mee viel'. Rond 9.35-9.40 voor de show van 10.25
Nergens was vermeld dat het recht staan is?
De oranje kaart is niet geldig. Dus ik helemaal kapot aan m'n voeten erna.
Je komt het gebouw binnen en de rij is weg, mensen die veel later als ons kwamen, stonden opeens voor ons om binnen te gaan.

Show zelf, vond het leuk voor 1x, en het stukje in de eerste zaal vond ik wel fijn, iets anders dan wat ze al kende van andere en vorige Frozen park shows (denk ik toch).
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

De authentieke Multi-plane camera en de geschiedenis van Animatie terug te zien bij Animation Celebration.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
marc
Member
Member
BerichtenCOLON 1225
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2012, 11:38

Bedankt voor het plaatsen van de mooie foto's , zal in December aanstaande er zeker passeren om het zelf eens te gaan bekijken :thumbs: :thumbs: :thumbs: :sorc:
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Frozen: a Musical Invitation - Interview met de showdirecteur Françoise Baffioni en Matteo Borghi

Afbeelding

Frozen: a Musical Invitation een nieuwe show in het Walt Disney Studios Park, geeft een unieke gelegenheid om een duik te nemen in het hart van het koninkrijk Arendelle, om een magisch moment te delen met de personages van de grote Disney klassieker. Showdirecteur Françoise Baffioni en Mattéo Borghi vertellen ons meer over deze koninklijke verrassing!

Kunt u Frozen: a Musical Invitation voorstellen?

Françoise Baffioni: Voor deze gloednieuwe interactieve show lieten we ons inspireren door twee hoogtepunten uit het eerste deel van Frozen: de scene met het rendierlied en natuurlijk Let It Go. In ons verhaal opent koningin Elsa voor het eerst de deuren van haar ijspaleis en nodigt ze de dorpelingen van Arendelle uit om het te komen bezoeken. Maar eerst wil prinses Anna een verrassing voorbereiden om haar zusje te bedanken voor haar uitnodiging, en vraagt ze de hulp van Kristoff, Sven en onze bezoekers die de rol van de dorpelingen zullen spelen. Ze wil haar krachten en haar anders zijn vieren door te laten weten dat iedereen er voor haar is. Hiervoor zal ze met alle dorpelingen Elsa's magische bewegingen delen, zodat ze het met haar mee kunnen doen bij het lied Let It Go in het ijspaleis. Het is een heel sterk moment, een moment van eenheid tussen alle protagonisten van dit verhaal!

Dit moment van verbondenheid gaat ook verder met de nieuwe versie van "Love Is An Open Door", waarmee deze show wordt afgesloten.

FB: In de film is het een liefdesduet tussen Anna en Hans. We wilden verder gaan en er breder over nadenken. Het is nu een kwartet van Elsa, Anna, Kristoff en Olaf. Voor ons is het een manier om de reikwijdte van het kwartet uit te breiden tot het grootste aantal.

Mattéo Borghi: De voor Elsa georganiseerde verrassing draait om dit idee van het accepteren van anderen in hun anders zijn. "Liefde is een open deur" zegt het liedje: dat is het precies!

FB: Het was een echt verlangen van onze kant om te eindigen met een boodschap van liefde in brede zin. Het is een geweldige manier om dit avontuur te eindigen met een positieve boodschap.

Om deze show te organiseren, is de Art of Disney Animation attractie opnieuw uitgevonden om Animation Celebration te worden.

MB: Door zijn originele structuur, met zijn twee opeenvolgende zalen, was deze plek bijzonder geschikt voor dit soort ervaringen. Hierdoor kunnen bezoekers zich fysiek verplaatsen van het ene universum naar het andere.

FB: Het is een heel andere configuratie dan de shows die we gewend zijn te zien in Disneyland Parijs. Meestal gaan we van de ene scène naar de andere door het decor op het podium te veranderen. Hier zijn het de bezoekers die zich van het ene universum naar het andere verplaatsen. Bovendien zorgt de grootte van de zalen voor een echte nabijheid met de personages, wat veel moeilijker te bereiken is in grote zalen.

Precies, als showdirecteuren, hoe bent u erin geslaagd om deze nabijheid tot leven te brengen?

FB: Ons verhaal moest onze gasten al in dit avontuur onderdompelen. Vandaar het idee om hen deze magische gebaren te laten leren om Elsa's krachten te vieren. En dat kan alleen door dicht bij elkaar te zijn. De plaats leende zich echt voor deze interactieve kant. Vervolgens leggen we het accent op de uitwisseling met de bezoekers, of het nu gaat om dialogen, gebaren, maar ook blikken.

We voelen ook een grote band tussen de personages, en in het bijzonder tussen Kristoff en Sven.

MB: We zijn erg blij dat we Sven bij ons hebben op dit avontuur. Het is de eerste keer dat hij in Disneyland Parijs verschijnt. Zijn humor en zijn verbondenheid met Kristoff worden door onze gasten zeer gewaardeerd. Hij brengt veel tederheid in deze show.

Hoe heb je deze tederheid zo goed tot uitdrukking kunnen brengen?

FB: Het wordt vooral in de dialogen gespeeld. Afhankelijk van wat Kristoff zal zeggen, zal Sven reageren, en dat brengt veel charme aan de show.

MB: Maar deze relatie gaat verder dan woorden en komt ook tot uiting in een eenvoudige blik, een eenvoudige houding. We waren zeer aandachtig voor al deze kleine details die boekdelen spreken over de link die deze twee personages verenigt.

Hoe ging dit schrijven in zijn werk?

FB: Bijna twee jaar geleden zijn we aan deze show begonnen. Eerst ging het langzaam en dan sneller. Nadat Frozen als thema van onze show was gekozen, kregen we de ruimte om een nieuw verhaal te creëren. Ik begon na te denken over wat ik wilde zeggen en zette het op papier. Vervolgens werd het scenario ontwikkeld door een auteur, Thomas Maurion.

Vooral de sets van Frozen: a Musical Invitation zijn bijzonder succesvol. Bezoekers worden echt ondergedompeld in de animatiefilm.

FB: Toen het script eenmaal geschreven was, kwamen we dichter bij de Amerikaanse artistiek leider Scott Shaffer, die regelmatig met ons samenwerkt. Ik vertelde hem ons verhaal en van daaruit ontwierp hij de sets die we vandaag de dag hebben. Walt Disney Animation Studios ondersteunde ons bij elke stap. We wisten dat we zo dicht mogelijk bij de schuur van Kristoff en het ijspaleis moesten komen zoals ze in de cartoon voorkomen, zodat onze bezoekers die deze decoraties ontdekken zich onmiddellijk herkennen in de film. En zodra het ontwerp is goedgekeurd, is de bouw ervan toevertrouwd aan Franse bedrijven.

Françoise en Mattéo, jullie hebben heel verschillende achtergronden. Wat heeft jullie bij elkaar gebracht bij dit project?

MB: Omdat we uit verschillende achtergronden komen, vullen we elkaar aan. We zien dingen die de ander niet ziet.

FB: Eigenlijk ben ik een danser. Na mijn studies aan de Rosella Hightower school in Cannes, ben ik mijn carrière begonnen in Nancy, bij het Ballet de Lorraine, waar ik danste met grote namen als Patrick Dupont, Noëlla Pontois of Rudolf Nureyev. Daarna ging ik in 1992 bij Disneyland Parijs dansen als danser, toenmalig kapitein, assistent-choreograaf, choreograaf, assistent-regisseur en vandaag de dag showdirecteur. Ik heb het genoegen gehad om deel te nemen aan vele prachtige producties zoals C'est Magique, Jolly Holiday, Pocahontas - Le Spectacle of Tarzan: La Rencontre, en meer recentelijk de kerst- en Halloweenparades.

MB: Wat mij betreft, is Frozen: a Musical Invitation mijn allereerste creatie sinds ik showdirecteur werd in Disneyland Parijs. Ik heb het grootste deel van mijn carrière in Italië doorgebracht. Ik heb muzieklessen gevolgd aan een academie in de buurt van Florence, terwijl ik tegelijkertijd klassieke zang leerde. Al heel vroeg deed ik muziektheater, klassiek theater en operette voordat ik geïnteresseerd raakte in regisseren. In 2014 regisseerde ik mijn eerste musical, Ladies. Na verschillende andere producties wilde ik een ervaring in het buitenland opdoen. Toen ik Frans sprak, dacht ik aan Frankrijk en het was daar dat ik een advertentie zag voor een functie van artistiek directeur bij Disneyland Parijs. Ik solliciteerde met de gedachte dat ik slechts drie maanden zou blijven en uiteindelijk kreeg ik in januari de functie van showdirecteur aangeboden, die ik met veel plezier aanvaardde. Ik ben nog nooit eerder in Disneyland Parijs geweest. Het was een grote ontdekking, in alle opzichten.

FB: Onze ontmoeting was heel gemakkelijk. We konden meteen goed opschieten. Het was een echte samenwerking, die elk zijn visie bracht. We waren het soms oneens, maar we hebben altijd kunnen discussiëren, uitwisselen en uiteindelijk de juiste oplossing voor de show kunnen vinden.

Wat betekent Frozen: a Musical Invitation voor u?

FB: Ten eerste is het altijd een mooi moment om een nieuwe show te lanceren. Maar wat meer is, het is een verhaal dat me diep raakt. Tijdens de creatie beleefden we een aantal fantastische momenten, vooral bij het opnemen van muziek in de studio's van Abbey Road in Londen. Toen het orkest van bijna 70 muzikanten de eerste noten begon te spelen, kreeg iedereen die er was kippenvel en tranen in onze ogen. Het zal voor mij een van de meest memorabele herinneringen aan dit avontuur blijven.

MB: Dit is het moment dat we iets hebben zien gebeuren waar we al heel lang mee bezig waren. We hebben heel nauw samengewerkt met Jonathan Barr, de muziekarrangeur, en het was als een golf van emotie die ons voor het eerst heeft weggevaagd.

Aangezien dit mijn eerste ervaring was als showdirecteur in Disneyland Parijs, zal ik ook het genoegen behouden om alle stadia van het creëren van een show te ontdekken en het plezier om eraan deel te kunnen nemen. Daarna was er de opening van de attractie, met de eerste bezoekers. Het is voor hen dat we dit alles doen en dat we hun reacties, vooral het uiterlijk van de kinderen verbaasd zien, er is geen betere beloning!
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
marc
Member
Member
BerichtenCOLON 1225
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2012, 11:38

Dank voor deze info en het plaatsen van het interview :thumbs: :thumbs: :sorc:
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Think of a wonderful thought
Any merry little thought
Think of Christmas, think of snow
Think of sleigh bells off you go!
Like a reindeer in the sky
You can fly! You can fly! You can fly!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
marc
Member
Member
BerichtenCOLON 1225
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2012, 11:38

Dank voor het plaatsen van die mooie foto's
:thumbs: :thumbs: :thumbs: :sorc:
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

De nieuwe kortfilm Once Upon a Snowman komt vanaf 24 oktober naar het Animation Celebration Theater in het Walt Disney Studios Park.

Afbeelding

De nieuwe kortfilm van de Walt Disney-animatiestudio's, Once Upon a Snowman komt van 24 oktober 2020 tot 10 januari in het Animation Celebration Theater. De film duurt 5 minuten en zal zowel in het Engels als Frans te zien zijn.

De kortfilm gaat over het ontstaan van Olaf, de sneeuwman die harten liet smelten in de prestigieuze Animated Film Frozen uit 2013 en uit het succesvolle vervolg van 2019, Frozen 2.
In deze nieuwe kortfilm komt Olaf tot leven en gaat hij op zoek naar zijn ware identiteit in de bergen rond Arendelle.

Once Upon a Snowman werd geregisseerd door Trent Correy, Olafs animatiesupervisor in Frozen 2 en door Dan Abraham, auteur van het storyboard voor de muzikale sequentie When I am Older, gezongen door Olaf in Frozen 2.

Once Upon a Snowman wordt vanaf 23 oktober ook uitgezonden op Disney +.

Bekijk de trailer:

Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar