Welk park kiezen en tips voor het boeken

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Mushu
Member
Member
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2015, 18:20

Hallo Allemaal,

Ik ben al zeker 50 x in Disneyland Parijs geweest, meestal een week per keer. Heel graag zou ik nu ook eens 1 van de andere parken bezoeken, te beginnen bij 1 van de Amerikaanse parken.

Voor zover ik nu heb kunnen zien, lijkt mij Disneyland Anaheim het leukst om te beginnen, zeker als je maar een week vakantie hebt. Ik zou gaan met mijn dochter van 11.

Nu heb ik als voorbeeld de herfstvakantie bekeken, wij zijn namelijk gek op Halloween en gaan dan normaal dus naar Parijs. Ik heb een en ander bekeken online, vluchten non stop met KLM zie ik rond de € 1500 totaal staan. Verder heb ik op Booking.com gekeken voor hotels in de buurt. Voor 6 nachten zie ik 3/4 sterren hotels met een rating van 8.5 of hoger voor rond de € 800 minimaal, maar ook wel rond € 1200.

Entree voor 5 dagen (geen hopper) zie ik € 680.

Al met al kom ik dus zonder eten voor 1 volwassene en 1 kind, met 6 nachten hotel(en ontbijt) dus toch al snel op € 3000. En dan heb ik dus nog niet gegeten en niks gekocht aldaar. Dat vind ik veel geld voor een week.

Nu mijn vragen voor de fans die hiermee ervaring hebben:

- Hebben jullie tips voor een reisperiode? (die moet helaas wel binnen de NL schoolvakanties vallen, regio zuid)
- Wat is jullie ervaring met het park aldaar? Of zouden jullie juist toch Orlando kiezen?
- Hebben jullie betere en voordeligere tips voor het boeken van vlucht, hotel en tickets?
- Andere tips?

Ik zou het super vinden als iemand van jullie de tijd wil nemen om mij bij te praten. Alvast bedankt.
Groetjes

Cindy

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Anaheim is idd beter voor korter verblijf maar komt duurder uit dan wdw.
Alles is er ook gewoon duurder en het is verder...
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Mouseketeer
Member
Member
BerichtenCOLON 1507
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2011, 13:00

Een goeie tip voor Anaheim is vliegen via Dublin!
Vanaf bijvoorbeeld Eindhoven Airport kun je al voor €30 een retour naar Dublin boeken.
En vanuit daar kun je al voor rond de €400 een retour naar LAX boeken.
Een extra voordeel is dat je al door Customs en Immigration heen gaat vóór je het vliegtuig in stapt (is 1 van de weinige vliegvelden ter wereld waar dit van te voren al gebeurt), waardoor je ter plaatse als local behandelt wordt en je gewoon zo door kunt lopen en dus niet nog eerst een flinke tijd in de rij hoeft te staan. Scheelt ter plaatse enorm veel tijd.
Via Dublin vlieg je alsnog via Schiphol (je vliegt dan van Dublin naar Schiphol en vanuit Schiphol naar Los Angeles), maar het scheelt een hoop tijd en geld voor uiteindelijk dezelfde vlucht.

Veel offsite hotels zitten op South Harbor Boulevard, maar zijn ook aan de prijs omdat dit de "hoofdstraat" rondom Disneyland is, mede doordat de hoofdingang hier te vinden is.
Als je de hoek om gaat naar West Katella Avenue, vindt je ook goeie offsite hotels!
Anaheim Discovery Inn & Suites is basic maar goed en schoon, en 1 van de goedkoopste offsite hotels.
En op loopafstand (zit recht om de hoek van Pixar Pier Hotel). Het enige verschil is dat je ipv via de hoofdingang, via Downtown Disney naar de ingang loopt.
En als je die nu via Expedia zou boeken voor 6 nachten in de herfstvakantie, ben je ongeveer 600€ kwijt.

Wij hebben 4000€ berekent voor 10 dagen, 2 volwassen.
En dat is ALLES bij elkaar! Vluchten (zowel van Dublin naar LA als van Nederland naar Dublin), hotels (in zowel Dublin als Anaheim), airport transfers, tickets (jaarkaarten), tickets voor Halloween party, tickets voor Walk In Walt's Footsteps guided tour, normaal eten, character dining, Fantasmic dining packages én souvenirs.
Dus je moet het zéker voor een heel stuk goedkoper kunnen doen, als je maar goed rond kijkt en naar bijvoorbeeld alternatieve vluchten etc kijkt.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2011, 14:09

Kijk ook eens om te vliegen vanuit een andere plaats, wij vliegen volgende maand naar lax, rechtstreeks, nog geen 400 € p.p. en met ugrade voor extra beenruimte ong. 450 € .p.p. vliegen vanaf Parijs. Wij wonen in zeews vlaanderen dus parijs is ong net zo lang rijden als schiphol.of kijk via Brussel daar is het geen vakantie dan.
Wij verblijven bij kings inn Anaheim. Ong 15 minuten lopen van park.gaat ook shuttle.
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Mouseketeer schreefCOLONEen goeie tip voor Anaheim is vliegen via Dublin!
Vanaf bijvoorbeeld Eindhoven Airport kun je al voor €30 een retour naar Dublin boeken.
En vanuit daar kun je al voor rond de €400 een retour naar LAX boeken.
Een extra voordeel is dat je al door Customs en Immigration heen gaat vóór je het vliegtuig in stapt (is 1 van de weinige vliegvelden ter wereld waar dit van te voren al gebeurt), waardoor je ter plaatse als local behandelt wordt en je gewoon zo door kunt lopen en dus niet nog eerst een flinke tijd in de rij hoeft te staan. Scheelt ter plaatse enorm veel tijd.
Via Dublin vlieg je alsnog via Schiphol (je vliegt dan van Dublin naar Schiphol en vanuit Schiphol naar Los Angeles), maar het scheelt een hoop tijd en geld voor uiteindelijk dezelfde vlucht.
Als je dit doet (en Mouseketeer is dat volgens mij van plan, maar noemt het niet expliciet!) hou er dan rekening mee dat je in Dublin zelf moet overstappen, dus koffers van de band halen en weer inchecken, ook als je vertraging hebt en je mist hierdoor je vlucht naar LAX, is dit jouw probleem, omdat je zelf het ticket naar Dublin geboekt hebt, zorg dus dat je een dag eerder al in Dublin aankomt zodat een evt vertraging op je eerste vlucht geen probleem oplevert.
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Zelf 2 x naar anaheim geweest. Beide keren gewoon rechtstreeks gevlogen. Je moet goed allerlei ticketsides in de gaten houden. Ook op meest rare tijdstippen. Ik boek vaak door de week tegen rond middernacht. Het kan echt veel schelen.
Let wel op dat tegenwoordig bijna nooit meer er ruimbagage incl zit bij tickets vaak moet je dat later tijdens boeken los bij betalen.

Toegangskaartjes voor disney zijn bijna niet ergens ander te koop dan bij disney zelf. Hoe meer dagen je gaat hoe goedkoper per dag het word. Maar anaheim is niet goedkoop.

We hebben zelf eerste x in Howard johnson inn geslapen. In 2018 hebben we in goodneighbour hotel Kings Inn geslapen. Uitstekende kamers, waren in 2017 verbouwt, klein maar prima zwembad EN echt pre een van de weinige hotels waar ontbijt bij de prijs in egrepen is en je zo wie zo kan ontbijten. Niks bijzonders echt amerikaans maar prima om de dag te starten. Beagles, toast waffels gekookt ei en beleg. Wij hadden zelf jam en nutella van onze rondreis over gehouden en die mag je gewoon gebruiken in de ontbijtruimte.
S morgens naar park loop je ong 10 min. Terug deden wij er 15 min over maar dat is net zo gek na dag slenteren. Wat ook wel prettig was, je loopt langs meerdere restaurantjes waar je prima kan eten en ook twee supermarktjes waar je wat drinken kan halen voor in parken. Hoef je niet allesin disney te kopen. Zit zelfs subway op de looproute waar je broodjes kan halen om mee te nemen.

Kijk ook bij tripreports hier op de side. Staat al deel van verslag van ons verblijf in disneyland anaheim.
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2011, 14:09

calimero schreefCOLONZelf 2 x naar anaheim geweest. Beide keren gewoon rechtstreeks gevlogen. Je moet goed allerlei ticketsides in de gaten houden. Ook op meest rare tijdstippen. Ik boek vaak door de week tegen rond middernacht. Het kan echt veel schelen.
Let wel op dat tegenwoordig bijna nooit meer er ruimbagage incl zit bij tickets vaak moet je dat later tijdens boeken los bij betalen.

Toegangskaartjes voor disney zijn bijna niet ergens ander te koop dan bij disney zelf. Hoe meer dagen je gaat hoe goedkoper per dag het word. Maar anaheim is niet goedkoop.

We hebben zelf eerste x in Howard johnson inn geslapen. In 2018 hebben we in goodneighbour hotel Kings Inn geslapen. Uitstekende kamers, waren in 2017 verbouwt, klein maar prima zwembad EN echt pre een van de weinige hotels waar ontbijt bij de prijs in egrepen is en je zo wie zo kan ontbijten. Niks bijzonders echt amerikaans maar prima om de dag te starten. Beagles, toast waffels gekookt ei en beleg. Wij hadden zelf jam en nutella van onze rondreis over gehouden en die mag je gewoon gebruiken in de ontbijtruimte.
S morgens naar park loop je ong 10 min. Terug deden wij er 15 min over maar dat is net zo gek na dag slenteren. Wat ook wel prettig was, je loopt langs meerdere restaurantjes waar je prima kan eten en ook twee supermarktjes waar je wat drinken kan halen voor in parken. Hoef je niet allesin disney te kopen. Zit zelfs subway op de looproute waar je broodjes kan halen om mee te nemen.

Kijk ook bij tripreports hier op de side. Staat al deel van verslag van ons verblijf in disneyland anaheim.

Goed om te lezen over kings inn, gaan wij over paar weken naar toe.
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

1 “raar” ding van dit hotel. Als je persoonlijke spullen zoals kleding of in mijn geval eigen kussen op je bed laat liggen. Word het niet opgemaakt..... tot 2 x toe meegemaakt dat kaartje met excuses op bed lag. Oepssss. Er is ook een redelijke grote koelkast op de kamer wat ook fijn is met warm weer. Kan je gekoeld drinken meenemen richting park.
Gebruikers-avatar
Mushu
Member
Member
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2015, 18:20

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Ik wil inderdaad sowieso rechtstreeks vliegen. Het is al zo'n lange vlucht, nog langer met overstap gedoe, in mijn eentje met kind, heb ik geen zin in.

Ik lees wel bij iedereen terug dat Anaheim duur is.

Op zich wil ik ook best naar Orlando, ik dacht juist zelf dat dit goedkoper was en makkelijker.

Ik hoef ook niet alle parken te zien in Orlando, denk Magic Kingdom en Studios, verder geeft niet. Maar als ik een week heb, is kort, en kan ik dan in 5 volle dagen een goede indruk krijgen? Het leek ook of tickets daar duurder waren, maar dat heb ik dan verkeerd gezien?

Tips omtrent een reisje Orlando ook van harte welkom hoor, want mijn keuze is nog niet gemaakt.
Groetjes

Cindy

Afbeelding
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2011, 14:09

Vluchten naar Orlando zijn rechtstreeks vaak stuk duurder, of je moet vie Tui vliegen, maar die vliegt op sanford niet of mco. En dan moet je nog ongeveer een uur rijden met shuttle of auto huren. En tui vliegt maar 2 dagen per week.
Je hebt vaak acties voor orlando met free dining en free memory maker en free gift card. Als je in disneyhotel verblijft. Je kan dan ook als je naar mco vliegt gebruik maken van gratis magical express van en naar mco.
Je hebt iok 14 dagentickets voor prijs van 7 dagen.daar kan je de 4 parken en 2 waterparken mee bezoeken.
Je hebt toch wel 2 dagen per park nodig wil je alles een beetje kunnen zien en doen. En de halloweenperiode is tegenwoordig druk.je kan ook aparte tickets voor halloweenparty kopen.niet goedkoop, wel de moeite.
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Ik was 5 dagen in Anaheim, en ik vond het daar wel genoeg voor, voor hetgeen ik er wou doen.
(3 dagen MK, 2 dagen CA)
Ik heb bv. de guided tour daar niet gedaan (maar die had er perfect tussen gekund in die 5 dagen), omdat dat op dat moment voor mij niet hoefde en dan ook een uitgespaarde kost was.
Ik was er in oktober, en heb ervoor gezorgd dat ik in CA was als MK eerder dicht ging vanwege de Halloween party, dus dat ik in elk park dan ook kon zijn op de dag waarop het langer open was dan het andere.

Ons hotel was een "super 8" hotel, op 15 minuten wandelen van de parken.
Je loopt in een rechte lijn naar de site, en je komt er binnen via Downtown Disney.

De ingangen van MK en CA liggen echt vlak tegenover mekaar, je zet 20 passen ofzo, niet gelijk in DLRP, waar je toch best ff "om de hoek" moet wandelen.

WDW was ik 6 dagen, maar niet zo'n goede ervaring gehad helaas, dus heb niet echt tips over de parken zelf.
Maar als je zelf al aangeeft daar maar 2 parken te willen bezoeken, dan is 5 wel genoeg volgens mij, en het is ook goedkoper dan 5 dagen DLR.
Ikzelf vond Epcot en de Studio's daar ook niet helemaal super destijds (2016), dus als ik nogmaals richting Amerika ga voor Disney, kies ik wel weer voor DLR.

Mijn DLR ticket voor 5 dagen was een stukje duurder dan mijn 6 dagen ticket voor WDW, maar ik weet zo de prijzen niet meer uit m'n hoofd, enkel dat DLR duurder is.
Ook is de taks wat hoger in Californië dan in Florida.

Voor WDW kan je de magical express boeken die je naar je hotel brengt, en ook weer terug naar de luchthaven.
(welke hotels hier allemaal bijhoren weet ik zelf niet, vriendin had die shuttle destijds voor ons allemaal geboekt)

Voor DLR, vanaf Los Angeles zou er ook een bus moeten zijn dacht ik?

Ikzelf ben vanaf San Francisco naar Santa Ana/Orange County gevlogen omdat ik de week voor we naar Disney gingen bij een vriendin in San Francisco verbleef, en heb toen 20 $ betaald voor de Disney shuttle. Mijn hotel zat wel niet in hun lijst, maar de chauffeur wist waar het hotel was (op zijn route zo goed als), en wou mij in de buurt afzetten.
Het mijne lag in een zijstraat, waar de bus niet kwam, dus hij dropte me op de hoek af.
Hoe dat zit op de terugweg weet ik zelf ook niet, want wij zijn met de auto terug geregen naar San Francisco.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar